Wrocław: Stara organizacja ruchu wróciła na ul. Graniczną

    Wrocław: Stara organizacja ruchu wróciła na ul. Graniczną

    BJO

    Gazeta Wrocławska

    Aktualizacja:

    Gazeta Wrocławska

    Wrocław: Stara organizacja ruchu wróciła na ul. Graniczną
    Drogowcy dotrzymali słowa – w nocy z soboty na niedzielę zniknęły oznakowania na rondzie przy ul. Granicznej. Kiedy w zeszłym tygodniu kierowcom zabrano jeden pas ruchu w tym miejscu przy zjeździe z autostrady, tworzyły się tam ogromne korki. Teraz przywrócono starą organizację ruchu.
    Wrocław: Stara organizacja ruchu wróciła na ul. Graniczną
    Przypomnijmy. Od poniedziałku wrocławscy kierowcy poruszający się ul. Graniczną i autostradową obwodnicą Wrocławia utknęli w potężnych korkach. To efekt zmian, a precyzyjniej - zamknięcia jednego pasa w rejonie ronda na ulicy Granicznej. Miało to poprawić bezpieczeństwo w tym miejscu, bo na rondzie często dochodziło do wypadków. Zmiany na drogowcach wymogła policja.

    CZYTAJ TEŻ: Wielkie korki na Granicznej. Urzędnicy: To dla bezpieczeństwa

    Po tym, jak skrzyżowanie zaczęło się bardzo korkować, sprawą zajęli się urzędnicy miejscy i wicemarszałek województwa. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad przyznała się do błędu i obiecała usunąć oznakowanie z jezdni. Jak widać, słowa dotrzymali. Wciąż nie wiadomo jednak, jakie rozwiązanie zostanie wprowadzone w tym miejscu na stałe, by poprawić bezpieczeństwo. Najprawdopodobniej zastosowane w tym miejscu będzie tzw. rondo turbinowe – czyli takie, gdzie kierunki jazdy aut jadących pasem wewnętrznym i zewnętrznym nie przecinają się.

    Czytaj także

      Komentarze (41)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      ubaw po pachy

      SR (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1

      jeżdżę tamtędy codziennie, na początku było fajnie, było turbinowo, jechało się szybko, ale "ludzie nie umieją jeździć po takich rondach" jak to "geniusze" stwierdzili, i popsuli ten układ,...rozwiń całość

      jeżdżę tamtędy codziennie, na początku było fajnie, było turbinowo, jechało się szybko, ale "ludzie nie umieją jeździć po takich rondach" jak to "geniusze" stwierdzili, i popsuli ten układ, wypadki? były, są, będą, ile z nich to świadome "walenie" dla uzyskania siana z odszkodowania? może pora na rozsądny, UŻYWANY ZGODNIE Z PRZEZNACZENIEM monitoring...

      wszędzie mozna "przydzwonić" na czyjś koszt, ale Graniczna i Królewiecka wiodą w tym prym...zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      powiedzmy prawdę

      vb (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 21

      kiedy sprawą zajmą się organy ścigania? Bo była to typowa niegospodarność - wydano 14 tysięcy na nic. Bardzo będą mnie interesować opinie, że ze względów bezpieczeństwa, a potem o tych względach...rozwiń całość

      kiedy sprawą zajmą się organy ścigania? Bo była to typowa niegospodarność - wydano 14 tysięcy na nic. Bardzo będą mnie interesować opinie, że ze względów bezpieczeństwa, a potem o tych względach zapomniano pod naciskiem mediów- zdefraudowano środki i teraz zamiata się sprawę pod dywan- tak po wrocławsku.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Co za tempo zmian, nie wierzę. A nie lepiej było namalować "baranie" strzałki dla myślących

      myślenie za biurkiem nie boli (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 9

      z opóźnionym zapłonem , jak należy po rondzie jeździć. Przynajmniej coś pożytecznego by pozostało po tej zadymie, niż pełna urzędnicza kompromitacja i zmarnotrawione pieniądze.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Wyjście jest jedno

      realista (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 28 / 1

      Jedynym wyjściem z sytuacji jest powrót do pierwotnego układu sprzed paru lat, czyli do ronda turbinowego. Potrzebne są jedynie do tego częste wizyty policji, która będzie walić mandaty baranom nie...rozwiń całość

      Jedynym wyjściem z sytuacji jest powrót do pierwotnego układu sprzed paru lat, czyli do ronda turbinowego. Potrzebne są jedynie do tego częste wizyty policji, która będzie walić mandaty baranom nie potrafiącym z tego typu rozwiązania w sposób przepisowy korzystać. Każdy, kto przekroczy ciągłą linię na prawym pasie zostanie ukarany i może wtedy zapamięta, że na rondzie turbinowym z prawego pasa trzeba skręcić na najbliższym zjeździe. A nie jak kretyn objeżdżać całe rondo prawym pasem.zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      rondo turbinowe

      vb (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 2 / 6

      jest poza zasięgiem intelektualnym organizatorów ruchu i naprawdę nie nazywaj baranami tych co jeżdżą dookoła prawym pasem- mają do tego prawo jeśli pasy nie są wyznaczone albo idą w kółko. To samo...rozwiń całość

      jest poza zasięgiem intelektualnym organizatorów ruchu i naprawdę nie nazywaj baranami tych co jeżdżą dookoła prawym pasem- mają do tego prawo jeśli pasy nie są wyznaczone albo idą w kółko. To samo jest przy rondzie na Żmigrodzkiej i sam tam jeżdżę dookoła prawym pasem, bo mam do tego prawo, a bycie na lewym pasie to konieczność jego zmiany i ustępowania.
      Naprawdę nie podejrzewaj skostniałych instytucji o jakiekolwiek myślenie, bo w sytuacji kiedy nie ma wietrzenia, stary beton siedzi i postępuje tylko wg. jedej zasady -"nie wychylać się"zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Prawy pas do skrętu w prawo, bądź do jazdy na wprost...

      ja (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 8 / 1

      ... zapamiętaj sobie to na zawsze. Do skrętu na skrzyżowaniu w lewo ustawiasz się na lewym pasie. Z prawego pasa nie skręcasz w lewo. Prościej się nie da.
      PS. Rondo to skrzyżowanie o ruchu...rozwiń całość

      ... zapamiętaj sobie to na zawsze. Do skrętu na skrzyżowaniu w lewo ustawiasz się na lewym pasie. Z prawego pasa nie skręcasz w lewo. Prościej się nie da.
      PS. Rondo to skrzyżowanie o ruchu okrężnym, poza tym zasady bez zmian.
      Acha. Przed wjazdem na rondo NIE WŁĄCZASZ kierunkowskazu. Kierunowskaz włączasz przed opuszczeniem skrzyżowania. ZAWSZE i tylko prawy kierunkowskaz.
      Jeśli jeździsz inaczej, to jesteś zawalidrogą, łamiesz przepisy i stwarzasz sytuacje potencjalnie niebezpieczne.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      mandaty tak ale pod warunkiem, że przed dojazdem na rondo będzie informacja

      W-w (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 5

      o tym że z jakiego pasa można gdzie pojechać, bo jak tego nie będzie to po znaku "rondo" można domniemywać, że prawym pasem można jechać dookoła - a wtedy właśnie zaczynają się problemy jak linie...rozwiń całość

      o tym że z jakiego pasa można gdzie pojechać, bo jak tego nie będzie to po znaku "rondo" można domniemywać, że prawym pasem można jechać dookoła - a wtedy właśnie zaczynają się problemy jak linie nakazują jechać w ostatniej chwili nie tam gdzie chciał kierowcazwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Znaki wcześniej były i niewiele dawały

      realista (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 8

      Po powstaniu tego ronda, kiedy miało ono właśnie formę turbinową, na wszystkich kierunkach dojazdowych były wyraźne znaki to komunikujące, czyli między innymi to, że jadąc prawym pasem trzeba...rozwiń całość

      Po powstaniu tego ronda, kiedy miało ono właśnie formę turbinową, na wszystkich kierunkach dojazdowych były wyraźne znaki to komunikujące, czyli między innymi to, że jadąc prawym pasem trzeba skręcić w pierwszy zjazd z ronda, chcąc natomiast jechać przez skrzyżowanie prosto, należy ustawić się na pasie lewym. Niestety sporo kierowców na znaki nie zwraca w ogóle uwagi i dochodziło tam praktycznie codziennie do stłuczek. Okazało się, że rondo turbinowe jest zbyt trudne dla ogarnięcia dla części nierozgarniętych kierowców. Obawiam się, że jest to wynikiem tego, że w Polsce za łatwo dziś zdobyć prawo jazdy. Również przyczynia się do tego stanu rzeczy prawie kompletny brak kontroli ze strony policji.zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      znaki

      optymista (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 4

      Znaki były zbyt blisko ronda. Jadąc od lotniska kierowca musi widzieć duży znak informacyjny przed wjazdem na most nad autostradą. Poprzednie małe tabliczki usytuowane były w miejscu gdzie...rozwiń całość

      Znaki były zbyt blisko ronda. Jadąc od lotniska kierowca musi widzieć duży znak informacyjny przed wjazdem na most nad autostradą. Poprzednie małe tabliczki usytuowane były w miejscu gdzie zaczynała się linia ciągła i na zmianę pasa było zwykle za późno. zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Polska rzeczywistość

      Czytelnik (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 16

      Przecież po wybudowaniu AOW to rondo było właśnie "turbinowe", tylko też dochodziło do kolizji i nasza wspaniała policja opiniowała aby je przerobić na "zwykłe" rondo. W końcu może farby braknie:)


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      dochodziło tam do kolizji - bo nie było informacji na ten temat

      W-w (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 6 / 1

      a wystarczyłyby zwykłe tablice przed wjazdem na rondo z którego pasa można gdzie pojechać


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Były takie tablice...

      Radian (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 2

      ...niestety niektórym nie wystarczyły.


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      .

      . (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1

      To niech rotomat postawi betonowy "płot" pomiędzy pasami.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Kto zapłaci za te debilizmy

      kierowca z POlski (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 10

      pytanie do strusi co to głowę w piasek chowają a tyłek pokazują podatnikom


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Pan płaci...

      Podatnik (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 4

      Jak to kto za to zapłaci. Cytując klasyka: Pan płaci, Pani płaci, społeczeństwo płaci.
      Czy w Polsce jakikolwiek państwowy urzędas poniósł finansowe i służbowe konsekwencje swoich kretyńskich a...rozwiń całość

      Jak to kto za to zapłaci. Cytując klasyka: Pan płaci, Pani płaci, społeczeństwo płaci.
      Czy w Polsce jakikolwiek państwowy urzędas poniósł finansowe i służbowe konsekwencje swoich kretyńskich a często nawet bezprawnych decyzji ? - Wątpię.
      Zwykły człowiek jak ukradnie przysłowiowego batonika za 1zł lub na równie wysoką kwotę (1zł) pomyli się w zeznaniu podatkowym to jest "ścigany" przez państwo jak groźny przestępca.
      Urzędasowi który podejmuje kretyńskie decyzje kosztujące podatników dziesiątki tysięcy a czasem nawet miliony nie ponosi żadnych konsekwencji.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Kierunki mogą się nie przecinać...

      kolo olo (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 6 / 7

      ...ale pacany i tak beda jezdzic dookola ronda zewnetrznym pasem, wiec wypadki dalej beda...


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      nie pacany

      gość (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 4

      tylko takie jest prawo, jeśli pasy nie są wyznaczone w żaden sposób można prawym pasem jechać dookoła, a ten co wjedzie na lewy musi ustąpić aby z niego wyjechać, bo po prostu zmienia pas.
      Przy...rozwiń całość

      tylko takie jest prawo, jeśli pasy nie są wyznaczone w żaden sposób można prawym pasem jechać dookoła, a ten co wjedzie na lewy musi ustąpić aby z niego wyjechać, bo po prostu zmienia pas.
      Przy małych promieniach rond takie coś prowadzi do kolizji, ale naprawdę w magistracie, GDDKiA siedzą ludzie którzy za poprawne zorganizowanie ruchu biorą duże pieniążki, a że ich działania przypominają działania dzieci we mgle to jest tylko miernikiem ich kompetencji. Wydali 14 kafli w błoto i siedzą cicho aby za to nie odpowiedzieć, a można domniemać jak było - policja napisała, że są kolizje i coś trzeba z tym zrobić, więc coś zrobiono , a to, że było to równie debilne jak rondo bez żadnych oznaczeń - tak wyszło, zresztą inaczej nie mogło wyjść, bo każde inne rozwiązanie było i jak widać nadal jest poza intelektualnym zasięgiem, to samo dotyczy ZDiUMu, to, że ktoś tam panicznie boi się skręcania w lewo i konsekwentnie utrudnia życie i unieruchamia miasto jest dowodem, że po prostu ograniczoność jest już stałym elementem życia i nie było dawno gruntownego wietrzenia w tych instytucjach. zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      W Polsce żyjemy

      Kot (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 8 / 6

      tu jest ruch prawostronny. Wg ustawy PoRD należy jeździć jak najbliżej prawej krawędzi jezdni.
      Czy jest jakiś przepis który reguluje zasady poruszania się po rondzie lub jak kto woli skrzyżowaniu...rozwiń całość

      tu jest ruch prawostronny. Wg ustawy PoRD należy jeździć jak najbliżej prawej krawędzi jezdni.
      Czy jest jakiś przepis który reguluje zasady poruszania się po rondzie lub jak kto woli skrzyżowaniu o ruchu okrężnym?zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      .

      . (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 8 / 4

      To może lewoskręt też rób ze skrajnego prawego.


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      jak widać jesteś ograniczony

      gość (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1

      jeśli oba pasy idą w kółko dookoła to można jeździć prawym dookoła i wyjechac z niego dowolnym wyjazdem - nie ma pojęcia lewoskręt bo zawsze skręcasz w prawo, a lewy pas jest traktowany jak pas do...rozwiń całość

      jeśli oba pasy idą w kółko dookoła to można jeździć prawym dookoła i wyjechac z niego dowolnym wyjazdem - nie ma pojęcia lewoskręt bo zawsze skręcasz w prawo, a lewy pas jest traktowany jak pas do wyprzedzania i jeśli rondo jest małe (a to takie jest) to po prostu jadąc tam lewym pasem wyprzedzając zajeżdżasz drogę i doprowadzasz do kolizji. Na tyłach Auchan jest nawet rondo z 3 pasami idącymi dookoła i co? Też legalnie jeździ się prawym pasem dookoła.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Nie ma

      PJX (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 6

      Skrzyżowanie o ruchu okrężnym charakteryzuje się tylko dwiema cechami:
      - można na nim wyprzedzać,
      - na całym SoRO obowiązuje ta sama zasada ustalania pierwszeństwa (w zależności od obecności...rozwiń całość

      Skrzyżowanie o ruchu okrężnym charakteryzuje się tylko dwiema cechami:
      - można na nim wyprzedzać,
      - na całym SoRO obowiązuje ta sama zasada ustalania pierwszeństwa (w zależności od obecności znaku A-7 albo ustępujemy pierwszeństwa wjeżdżając, albo na każdym wjeździe).

      Ale płynność "ronda" dwupasmowego zwiększy się, jeśli wykorzystamy obydwa pasma.zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      "Przepustowość" zamiast "płynność"

      PJX (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1 / 1

      N/T

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      .

      . (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 6

      W piątek już nie było tych pasów. News spóźniony.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      pytanie ile ta zabawa nas kosztowala!!!

      Awro (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 18 / 2

      prosze o wycene tego wybryku policji i Pani Mazur

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Tam jednak powinna być organizacja tubinowa

      Grishqa (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 22 / 4

      ... i skrót dla jadących z autostrady w stronę miasta. Konieczność wjazdu na rondo jest bez sensu. Miejsce jest.
      Rondo Pileckiego podobnie. Wymuszony zjazd z zewnętrznego pasa w stronę miasta...rozwiń całość

      ... i skrót dla jadących z autostrady w stronę miasta. Konieczność wjazdu na rondo jest bez sensu. Miejsce jest.
      Rondo Pileckiego podobnie. Wymuszony zjazd z zewnętrznego pasa w stronę miasta Mińskiej i wewnętrzny do skrętu i jazdy na wprost się sprawdzają, choć powinien być wydzielony (namalowany) ćwierćpas dla jadących w stronę lotniska, bo ciężej myślący zamiast ustawić się do lewej to blokują ruch jadącym w stronę miasta wewnętrznym pasem. Podobnie powinny być zorganizowane pozostałe wyjazdy.

      Do tego trzeba oznakować lepiej zjazd za torami w stronę lotniska, bo większość niepotrzebnie pcha się w tym kierunku przez rondo. Tyle że tam problem z kolarzami, którzy w trybie nieśmiertelności gnają szybciej niż auta. Może jakaś szykana (slalomik) dla rowerzystów w tym miejscu? Jakiś rowerzysta tam kiedyś zginie i nie sądzę, żeby trzeba było na to długo czekać... Mają pierwszeństwo, ale kierowca często nie ma szansy go zauważyć i moim zdaniem nie byłby odpowiedzialny za kolizję, jeśli rowerzysta jedzie bardzo szybko - przez wzniesienie na moście i lekki łuk widoczność jest tam mocno ograniczona, a co po pierwszeństwie jak gość połamany.zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      odp

      kellys (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 9 / 8

      Ile km/h według Ciebie mają tam rowerzyści ? 60 ? 70 ? Łuk kończy się 100 metrów wcześniej, jeśli masz problem z dostrzeżeniem rowerzysty jadącego 20-30 km/h, nie umiesz korzystać z lusterek, albo...rozwiń całość

      Ile km/h według Ciebie mają tam rowerzyści ? 60 ? 70 ? Łuk kończy się 100 metrów wcześniej, jeśli masz problem z dostrzeżeniem rowerzysty jadącego 20-30 km/h, nie umiesz korzystać z lusterek, albo nie chce Ci się obrócić głowy i upewnić, że nie stworzysz zagrożenia zmieniając kierunek jazdy to proszę Cię - nie korzystaj z tego skrótu i jedź przez rondo, bo kiedyś kogoś zabijesz.zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      A jechałeś tam kiedyś samochodem?

      Grishqa (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 4 / 1

      Co widziałeś w lusterku? Słupy i słupki... Kiedy coś widać maska samochodu jest już na ścieżce. Sam fakt, że trzeba być nadzwyczajnie ostrożnym i mocno się rozglądać oznacza, że nie każdy kierowca...rozwiń całość

      Co widziałeś w lusterku? Słupy i słupki... Kiedy coś widać maska samochodu jest już na ścieżce. Sam fakt, że trzeba być nadzwyczajnie ostrożnym i mocno się rozglądać oznacza, że nie każdy kierowca przejedzie tam będąc pewnym, że nie pędzi rowerzysta. I nie każdy, kto tam jedzie ma świadomość zagrożenia.
      Jeśli wolisz zawsze możesz udowadniać swoje racje spod samochodu. Jedni skaczą na bungee inni ryzykują na rowerach. Zapnij kask tylko...chociaż, jak wolisz...zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      odp

      kellys (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1

      Jaką wysokość mają słupki a jaką ma przeciętny rowerzysta ? Naprawdę nie wiem jakim samochodem jeździsz, że nie jesteś w stanie dostrzec tam jadącego rowerzysty. Napiszę Ci jeszcze raz... nie...rozwiń całość

      Jaką wysokość mają słupki a jaką ma przeciętny rowerzysta ? Naprawdę nie wiem jakim samochodem jeździsz, że nie jesteś w stanie dostrzec tam jadącego rowerzysty. Napiszę Ci jeszcze raz... nie korzystaj z tego skrótu, jeśli z jakiegokolwiek powodu masz ograniczoną widoczność i nie jesteś w stanie bezpiecznie zmienić kierunku jazdy.zwiń

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      Polecamy

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama