Motorniczy: Kolejne sygnalizacje wykończą komunikację...

    Motorniczy: Kolejne sygnalizacje wykończą komunikację miejską we Wrocławiu (LIST)

    List Czytelnika

    Gazeta Wrocławska

    Aktualizacja:

    Gazeta Wrocławska

    Zdjęcie ilustracyjne

    Zdjęcie ilustracyjne ©fot. Piotr Warczak

    - Powstające właśnie światła na pl. Kościuszki będą dla motorniczych 17 (słownie: siedemnastą) sygnalizacją na trasie od pętli na Krzykach do Opery! - denerwuje się pracownik MPK, który napisał do nas list w tej sprawie. - Jazda Powstańców Śląskich to koszmar. Władze miasta kompletnie ignorują temat komunikacji zbiorowej - dodaje motorniczy i mnoży przykłady takiego działania w swoim liście.
    Zdjęcie ilustracyjne

    Zdjęcie ilustracyjne ©fot. Piotr Warczak

    Oto cała treść mejla motorniczego:

    Witam,

    na wstępie swojego listu muszę państwa prosić o całkowitą anonimowość. Mój pracodawca, którym jest MPK Wrocław, a właściwie jego właściciel – Gmina Wrocław, bardzo nie lubi kiedy się o niej źle pisze.

    Niestety jako motorniczy muszę z całą stanowczością skrytykować urząd miasta za plany kolejnych sygnalizacji świetlnych w naszym mieście. Chodzi o planowaną organizację ruchu na pl. Kościuszki i wybudowanie nowych świateł.

    Z doświadczenia wiem, że kolejne światła nie wróżą nic dobrego dla motorniczych, a przede wszystkim pasażerów i punktualności. Dla linii 6, 7 i 17 będzie to już 17 (siedemnasta!) sygnalizacja świetlna na trasie od Krzyków do Opery. Już teraz jazda Powstańców Śląskich to dla motorniczych koszmar, sygnalizacje są ze sobą skoordynowane, ale tylko dla samochodów, czas przejazdu jest bardzo krótki, a z przystanku Rondo, odjeżdża w cyklu jeden tramwaj (dwa jeśli jest bardzo mało pasażerów, a motorniczowie szybcy).

    Inny przykład, trasa Biskupin – pl. Grunwaldzki, podczas remontu ulicy Curie-Skłodowskiej i Wróblewskiego powstały, aż trzy nowe sygnalizacje. Pomimo zapewnień urzędników, że światła będą przyznawać priorytet komunikacji zbiorowej nic takiego do tej pory nie ma miejsca. Światła przy ul. Kopernika działają w stałym cyklu, dając wjazd na nowy parking nawet jeśli żaden pojazd nie chce skręcać – a tramwaje stoją opóźnione... Co więcej przy ostatniej zmianie rozkładów jazdy skrócono czas przejazdu tego odcinka o minutę. Ruszając z Biskupina o czasie, przyjeżdżamy na rondo Reagana spóźnieni nawet o 5 minut.

    Osobnym tematem są sygnalizacja działające niepotrzebnie cała dobę, zbyt krótkie czasy przejazdu przez skrzyżowanie dla tramwajów (tramwaj ledwo wjeżdża na skrzyżowanie a już inni dostają zielone) oraz system ITS, który wycina fazy dla niektórych linii (muszą stać ekstra) na rzecz "plusów".

    Takich przykładów, gdzie sygnalizacja zdecydowanie utrudnia pracę motorniczym i negatywnie wpływa na punktualność można mnożyć.

    Czy dla władz miasta istnieje tylko tramwaj exPLUS? (który i tak nie wszędzie ma priorytet). Czy władze miasta planują na każdym jednym skrzyżowaniu postawić światła? Dlaczego władze miasta tak "olewacko" podchodzą do tematu komunikacji zbiorowej?
    Co władze miasta planują zrobić aby realnie przyśpieszyć tramwaje?

    Pozdrawiam, motorniczy (imię i nazwisko do wiadomości redakcji).

    Czytaj także

      Komentarze (161)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Pl. Grunwaldzki

      Ala (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1

      Na pl. Grunwaldzkim w jednym cyklu od strony mostu na przystanek na rondzie przejezdza tylko jeden autobus lub tramwaj. W godzinach szczytu stoi tam czasem niezla kolejka autobusow i tramwajow

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Precz zburakami

      rolnik (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 6

      Precz z burakami z magistratu już dość dupkiewicza i jego bandy. Trzeba zacząć wykopki

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Poronione pomysły UM

      burakzum (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 6

      To wszystko to poronione pomysły Dutkiewicza i jego sfory.Ten nieudolny i nieodpowiedzialny typ zniszczył Wrocław i nadal psuje co się da, żeby wnerwić wrocławian

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Uczą się

      Belfer (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 10

      ITS się uczy niefektywnie , Dutkiewicz do 2 kadencji wcale, ale nie traćcie nadziei, wprowadzi opłaty za wjazd do miasta, a dla miejscowych staaaaały abonament za bycie użytkownikiem ulic Wrocławia...rozwiń całość

      ITS się uczy niefektywnie , Dutkiewicz do 2 kadencji wcale, ale nie traćcie nadziei, wprowadzi opłaty za wjazd do miasta, a dla miejscowych staaaaały abonament za bycie użytkownikiem ulic Wrocławia będzie tylko dla elyty z Ramiszowa.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      ruch asynchroniczny

      usultis (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 16

      Miasto uwielbia sygnalizacje swietla. Gdziekolwiek mozna - sygnalizacja swietlna. Tak przegladam rozne zamowienia publiczne we Wroclawiu i nie moge nigdzie znalezc danych na temat kosztow...rozwiń całość

      Miasto uwielbia sygnalizacje swietla. Gdziekolwiek mozna - sygnalizacja swietlna. Tak przegladam rozne zamowienia publiczne we Wroclawiu i nie moge nigdzie znalezc danych na temat kosztow utrzymiania sygnalizacji. Bardzo pobieznie kalkuluje ze samo utrzymanie 257 swiatel na skrzyzowaniach we Wroclawiu to miesieczny koszt grubo ponad 500tys zl (koszty z 2009, nie mowiac o wypadkach, przebudowach, ITS). Jak dodamy ze miasto przebudowuje i buduje nowe (a koszt kazdego to 300tys-3mln) to wyjdzie nam z tego ze miasto dba bardzo firmy drogowe we Wroclawiu. A gdzie choc proba optymalizacji ruchu przez wprowadzenie rond?zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      A ile ze świateł

      pytek (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1

      A ile z tych świateł idzie do prywatnej kieszeni z tzw przetargów

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Dajcie spokój

      Nie (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 13 / 2

      Trzeba się denerwować, tramwaje będą jeździły 2x dłużej :)

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Światła na torach

      wacek (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 2 / 77

      Panie motorniczy patrz pan przed siebie i nie dyskutuj na próżno.


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      idż z tąd buraku

      głupiś (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 4 / 1

      :) j.w

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      ale po co

      krr (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 40 / 2

      A ja się po prostu pytam - po co tam światła?? Fakt, że w szczycie było tam tłoczno i musiało stać 2ch policjantów, żeby ludzie nie blokowali na głupka skrzyżowania, ale po pierwsze - policjanci i...rozwiń całość

      A ja się po prostu pytam - po co tam światła?? Fakt, że w szczycie było tam tłoczno i musiało stać 2ch policjantów, żeby ludzie nie blokowali na głupka skrzyżowania, ale po pierwsze - policjanci i tak nie mieli co robić, po drugie jak będzie zielone to niektórzy udani kierowcy i tak i tak zablokują skrzyżowanie bo 'jest zielone to jadę'. Czasem władze powinny przeprowadzić badanie wśród kierowców i specjalistów, a nie wprowadzać jakieś widzi mi się, bo tam jest tłoczno.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      najważniejszy wyjazd z hacjendy Cara

      wiem (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 51 / 3

      Proszę sprawdzić na jakiej zasadzie działa sygnalizacja świetlna na DK 8 przy włączeniu dróżki dojazdowej do haccjendy cara. Kto pozwolił na taki cykl (światła natychmiast dają wolny wjazd na 8),...rozwiń całość

      Proszę sprawdzić na jakiej zasadzie działa sygnalizacja świetlna na DK 8 przy włączeniu dróżki dojazdowej do haccjendy cara. Kto pozwolił na taki cykl (światła natychmiast dają wolny wjazd na 8), kto zatwierdził i kto go wykonał a także jakie są tego skutki dla jadących 8 ; Niech dziennikarze przeprowadzą stosowne śledztwo i przekażą rzetelne informacje,
      zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Drukarska/Kmienna

      kierowca Mpk (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 30

      I jeszcze te " miszczowskie" światła na w.w skrzyzowaniu - 80 sekund cykl !!!!
      Na dużych krzyżówkach są podobne cykle ..
      A potem pasażerowie są zdziwieni , że 133 i 134 jeżdzą jak chcą - bo...rozwiń całość

      I jeszcze te " miszczowskie" światła na w.w skrzyzowaniu - 80 sekund cykl !!!!
      Na dużych krzyżówkach są podobne cykle ..
      A potem pasażerowie są zdziwieni , że 133 i 134 jeżdzą jak chcą - bo przecież czasu przejazdu nikt nie dołożył....zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      D/K

      Czesław (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 35

      No. Tam to jest masakra. Czerwone ze wszystkich kierunków, również dla pieszych. Wszyscy stoją i gapią się głupio w czerwone. Cisza, spokój, nic się nie dzieje. Proponuje wprowadzić na wszystkich...rozwiń całość

      No. Tam to jest masakra. Czerwone ze wszystkich kierunków, również dla pieszych. Wszyscy stoją i gapią się głupio w czerwone. Cisza, spokój, nic się nie dzieje. Proponuje wprowadzić na wszystkich skrzyżowaniach.zwiń

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      Polecamy

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama