Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Wrocław: Pociągi dużej prędkości za pieniądze publiczne i prywatne?

CH
Jak będzie finansowana budowa linii kolei dużej prędkości Warszawa - Łódź - Poznań - Wrocław? - Na chwilę obecną prawie na pewno wchodzi w grę partnerstwo publiczno-prywatne - twierdzi Jan Raczyński, ustępujący dziś dyrektor Centrum Kolei Dużych Prędkości PKP PLK.

O sprawie tej poinformował portal Rynek Kolejowy. Zakłada się, że linia "Y" będzie budowana w perspektywie finansowej 2014 - 2020 i na pewno będzie niedosyt tych środków budżetowych. Linie kolei dużych prędkości w przeciwieństwie do sieci dróg szybkiego ruchu cechują się bardzo dużą efektywnością ekonomiczną, w związku tym zakładamy, że inwestorzy prywatni znaleźliby się - stwierdził Jan Raczyński.

W Centrum Kolei Dużych Prędkości PKP PLK powstał zespół do spraw finansowych, który przygotowuje plan finansowy dla projektu linii "Y". Linia "Y" będzie miała ok. 470 kilometrów długości. Koszt budowy jednego kilometra wyniesie od 5 do 6 mln euro, czyli ok. 70 procent budowy kilometra autostrady. Koszt budowy całej linii wyniesie, według wstępnych szacunków, według cen zachodnich, wyniesie ok. 3 do 3,5 mld euro - powiedział Jan Raczyński portalowi Rynek Kolejowy.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska