Wrocław: Pociągi dużej prędkości za pieniądze publiczne i...

    Wrocław: Pociągi dużej prędkości za pieniądze publiczne i prywatne?

    CH

    Gazeta Wrocławska

    Gazeta Wrocławska

    Jak będzie finansowana budowa linii kolei dużej prędkości Warszawa - Łódź - Poznań - Wrocław? - Na chwilę obecną prawie na pewno wchodzi w grę partnerstwo publiczno-prywatne - twierdzi Jan Raczyński, ustępujący dziś dyrektor Centrum Kolei Dużych Prędkości PKP PLK.
    O sprawie tej poinformował portal Rynek Kolejowy. Zakłada się, że linia "Y" będzie budowana w perspektywie finansowej 2014 - 2020 i na pewno będzie niedosyt tych środków budżetowych. Linie kolei dużych prędkości w przeciwieństwie do sieci dróg szybkiego ruchu cechują się bardzo dużą efektywnością ekonomiczną, w związku tym zakładamy, że inwestorzy prywatni znaleźliby się - stwierdził Jan Raczyński.

    W Centrum Kolei Dużych Prędkości PKP PLK powstał zespół do spraw finansowych, który przygotowuje plan finansowy dla projektu linii "Y". Linia "Y" będzie miała ok. 470 kilometrów długości. Koszt budowy jednego kilometra wyniesie od 5 do 6 mln euro, czyli ok. 70 procent budowy kilometra autostrady. Koszt budowy całej linii wyniesie, według wstępnych szacunków, według cen zachodnich, wyniesie ok. 3 do 3,5 mld euro - powiedział Jan Raczyński portalowi Rynek Kolejowy.

    Czytaj także

      Komentarze (1)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      baju baju

      lolek (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 15 / 17

      jak będzie ta linia do 2020 r. to przebiegnę się od siedziby PKP we Wrocławiu do siedziby Gazety Wrocławskiej we Wrocławiu.

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      Polecamy

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama