Wrocław: Remont na Świdnickiej. Budują przejście dla...

    Wrocław: Remont na Świdnickiej. Budują przejście dla pieszych (ZDJĘCIA)

    Marcin Hołubowicz

    Gazeta Wrocławska

    Aktualizacja:

    Gazeta Wrocławska

    Remont na ul. Świdnickiej. Budowa nowego przejścia dla pieszych, chodnika i wydłużanie peronu tramwajowego
    1/22
    przejdź do galerii

    Remont na ul. Świdnickiej. Budowa nowego przejścia dla pieszych, chodnika i wydłużanie peronu tramwajowego ©Marcin Hołubowicz

    Trwa budowa nowego przejścia dla pieszych na ul. Świdnickiej. Przy skrzyżowaniu z ul. Bogusławskiego natrafimy na spore utrudnienia. Jezdnia w obu kierunkach jest częściowo zajęta. Robotnicy wymieniają również stary chodnik oraz wydłużają peron przystanku tramwajowego.
    Prace przy ul. Świdnickiej trwają pomiędzy ul. Piłsudskiego a Bogusławskiego. Robotnicy budują w tym miejscu nowe przejście dla pieszych, które będzie prowadzić przez jezdnię oraz tory tramwajowe na wysokości ul. Bogusławskiego.

    Oprócz nowej „zebry” zamontowana zostanie nowa sygnalizacja świetlna. Wszystko to w ramach rewitalizacji ul. Bogusławskiego. Przypomnijmy, że wcześniej wyremontowano już część jezdni i chodnika od skrzyżowania z ul. Piłsudskiego w kierunku Teatru Polskiego.

    Aktualnie trwa modernizacja chodnika po stronie urzędu miejskiego, od Piłsudskiego do wiaduktu kolejowego. Stary chodnik został skuty i zastąpi go nowy, poszerzony o ok. 30 cm deptak. Wymienione zostaną również barierki. Oprócz tego, wzdłuż urzędu (odcinek Piłsudskiego - wiadukt) będzie wytyczony pas rowerowy wraz ze śluzą rowerową.

    Niestety, w związku z tymi pracami trzeba się liczyć z utrudnieniami. Zajęty jest bowiem prawy pas jazdy od skrzyżowania z ul. Piłsudskiego w kierunku Powstańców Śląskich. Na wysokości wiaduktu zamknięty jest również wjazd na ul. Bogusławskiego.

    ZOBACZ TEŻ: DZIŚ RUSZA KOMUNIKACYJNA REWOLUCJA NA PLACU KOŚCIUSZKI. JAK SIĘ NIE POGUBIĆ? (MAPA)

    Tymczasem kolejne utrudnienia na kierowców czekają po drugiej stronie jezdni, gdzie remontowany jest przystanek tramwajowy. Peron jest aktualnie wydłużany, dzięki czemu na podwójnym przystanku będą mogły się zatrzymywać jednocześnie dwa składy tramwajowe, co ma umożliwić przesiadkę. W związku z tymi pracami częściowo zajęty jest lewy pas ruchu od wiaduktu w kierunku Piłsudskiego. Po tej stronie również zamknięty jest wyjazd z ul. Bogusławskiego.

    To nie koniec zmian na Świdnickiej. Jak tłumaczą urzędnicy, w celu poprawy warunków ruchu w obrębie nowo powstałego przejścia dla pieszych na ulicy Bogusławskiego, na tyłach Capitolu zostanie odwrócony kierunek ruchu z możliwością przejazdu od Świdnickiej do Komandorskiej. Obecnie jest na odwrót.

    Budowa przejścia dla pieszych łącznie z remontem chodnika w ciągu ul. Świdnickiej zajmie ok. dwa miesiące. Ulica nie będzie jednak całkowicie zamykana, a tramwaje będą jeździć bez przeszkód. Koszt inwestycji to ok. 970 000 zł.

    CHCESZ BYĆ NA BIEŻĄCO Z NOWYMI INWESTYCJAMI I ZMIANAMI W KOMUNIKACJI?

    CZYTAJ NASZE SERWISY SPECJALNE: WROCŁAW SIĘ ZMIENIA oraz NA DROGACH

    Czytaj także

      Komentarze (49)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Urzędnicza teoria sygnalizacji

      Cezary (gość)

      Zgłoś naruszenie treści

      Wg uczonych w piśmie na każde 1000 zarejestrowanych samochodów powinny przypadać 2 sygnalizacje. Ponieważ we Wrocławiu jest ok 300 tys aut, powinniśmy mieć 600 sygnalizacji. Chyba nie osiągnęliśmy...rozwiń całość

      Wg uczonych w piśmie na każde 1000 zarejestrowanych samochodów powinny przypadać 2 sygnalizacje. Ponieważ we Wrocławiu jest ok 300 tys aut, powinniśmy mieć 600 sygnalizacji. Chyba nie osiągnęliśmy jeszcze tego wskaźnika ale urzędnicy usilnie nad tym pracują (oby skrzyżowań starczyło).zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Przejscie dla urzedasow

      Wroclawianin (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 11 / 4

      Ciekawi mnie czy po 15 to przejscie bedzie zamykane a asfalt zwijany na noc?
      robiac niepotrzebne przejscie marnujemy pieniadze. Urzednik jak widac jest wazniejszy od mieszkanca. Takiej polityki to...rozwiń całość

      Ciekawi mnie czy po 15 to przejscie bedzie zamykane a asfalt zwijany na noc?
      robiac niepotrzebne przejscie marnujemy pieniadze. Urzednik jak widac jest wazniejszy od mieszkanca. Takiej polityki to ja nie chce.zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Odmuzdżyło cię auto?

      pieszy (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 5 / 9

      Niepotrzebne przejście bo on nie chodzi ha ha .
      Wysiądź kiedyś ze swego0 auta zanim zgrzybiejesz.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Policzmy przejścia z sygnalizacją na odc 800m.

      bb (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 13 / 1

      Od przejścia podziemnego na Świdnickiej do nowo budowanego Świdnicka-Bogusławskiego.


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      A kto to powoduje?

      stfu (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 5 / 3

      Gdyby - jak w cywilizowanych krajach - można było liczyć na to, że na czteropasmowej jezdni jednak regularnie kierowcy się zatrzymają, żeby przepuścić pieszych, i nie będzie żadnej opcji, że po...rozwiń całość

      Gdyby - jak w cywilizowanych krajach - można było liczyć na to, że na czteropasmowej jezdni jednak regularnie kierowcy się zatrzymają, żeby przepuścić pieszych, i nie będzie żadnej opcji, że po dojściu do połowy jakiś bezmózg przejedzie po stopach albo rozjedzie wózek z dzieckiem, to i pewnie nie było by parcia na kolejne przejścia z sygnalizacją. Kierowcy sami są sobie winni.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Jak było mniej aut to światła były zbędne

      pieszy (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 3 / 5

      Jak aut będzie dalej przybywało to wkrótce na kazdym skrzyzowaniu będą swiatła i szybciej będzie chodozić piechotą

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      miasto "europejskie"

      taki jeden (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 17 / 2

      Zadziwiające jest to iż wszystkie te ludki zwane urzędnikami tłumaczą te modernizacje czy "ulepszenia" że tak jest na zachodzie w unii i że tak być musi itd. a tymczasem w krajach cywilizowanych...rozwiń całość

      Zadziwiające jest to iż wszystkie te ludki zwane urzędnikami tłumaczą te modernizacje czy "ulepszenia" że tak jest na zachodzie w unii i że tak być musi itd. a tymczasem w krajach cywilizowanych ucieka się od kolidowania ruchu pieszych z ruchem drogowym gdzie budowane są chociażby kładki, które może są nieco droższe od tradycyjnych przejść dla pieszych, ale miasto zaoszczędziłoby z pewnością na tym że ruch byłby bardziej płynny.
      Cóż póki będzie przywzwolenie społeczne na zgraję dutkiewicza, dopóty będzie się działa ch**nia.
      Pozdrawiamzwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      miesto wschodnioeuropejskie

      kierpoć (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1

      a tymczasem w krajach cywilizowanych ucieka się od kolidowania ruchu pieszych z ruchem drogowym gdzie budowane są chociażby kładki
      ===============
      Najwięcej kładek jest w Rosji ale ponoć to...rozwiń całość

      a tymczasem w krajach cywilizowanych ucieka się od kolidowania ruchu pieszych z ruchem drogowym gdzie budowane są chociażby kładki
      ===============
      Najwięcej kładek jest w Rosji ale ponoć to cywilizowany kraj

      które może są nieco droższe od tradycyjnych przejść dla pieszych, ale miasto zaoszczędziłoby z pewnością na tym że ruch byłby bardziej płynny.
      =========
      Kładka kosztuje 2-3 mln i nie zastąpi 4 przejść na skrzyzowaniu.
      Jest we Wrocławiu kilka kładek na Grabiszyńskie, Sobieskiego, Legnickiej, Hallera itd i wszyscy rozumieją dlaczego ludzie z nich nie korzystają.
      To tłumaczy dlaczego ich już nie budują
      zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Przejścia są dla pieszych choćbyś się wściekał

      pieszy (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 2 / 9

      Ucieka się od kolidowania ruchu, co za bzdura.
      ograniczą się ruch aut, rozwija komunikacje zbiorową. tworzy się ulice tempo 30 i Strefy Zamieszkania. Wprowadza się szykany aby się nie rozpędzać...rozwiń całość

      Ucieka się od kolidowania ruchu, co za bzdura.
      ograniczą się ruch aut, rozwija komunikacje zbiorową. tworzy się ulice tempo 30 i Strefy Zamieszkania. Wprowadza się szykany aby się nie rozpędzać poprzez stawianie progów oraz naprzemiennie zatoczek parkingowych tak aby auto musiało jechać zygzakiem.
      Na zachodzie jest chyba 6 rodzajów przejść a u nas znamy tylko jedno zebrę.
      Żadnych kładek się nie buduje a co najwyżej tunele ale nie dla pieszych tylko dla aut i piesi chodzą górą. Dziś żaden projekt utrudniania życia pieszym tam by nie przeszedł.

      Z twojego listy wynika jakaś chęć ułatwiania życia kierowcom kosztem pieszych,.
      Zapewne będziesz się wściekał za kazdym przypadkiem poprawiania bezpieczeństwa pieszych.
      To sugeruje chorobę psychiczną.
      zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      do pieszego

      adam (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 8 / 2

      duzo wiesz o Europie Pieszy... byles gdzies? Bo widzisz, ja co roku odwiedzam kilkanascie miast europejskich i wszędzie widzę:
      - obwodnice dla samochodów
      - parkingi pand nad ride
      -czystą,...rozwiń całość

      duzo wiesz o Europie Pieszy... byles gdzies? Bo widzisz, ja co roku odwiedzam kilkanascie miast europejskich i wszędzie widzę:
      - obwodnice dla samochodów
      - parkingi pand nad ride
      -czystą, punktualną i gęsto jeżdzącą komunikacje miejską
      - świetną nawierzchnię ulic'
      - wymieniać dalej?
      acha, i wszędzie, ale to wszędzie dużo samochodów.

      zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Dużo samochodów

      El_Feurdz (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1 / 1

      Pozwól, że odniosę się do Twojej wypowiedzi:
      - Wrocław ma dwie obwodnice (tyle samo co pięciokrotnie większy Berlin)
      - 7. parkingów park and ride we Wrocławiu, fakt, trochę mało
      - przez lata...rozwiń całość

      Pozwól, że odniosę się do Twojej wypowiedzi:
      - Wrocław ma dwie obwodnice (tyle samo co pięciokrotnie większy Berlin)
      - 7. parkingów park and ride we Wrocławiu, fakt, trochę mało
      - przez lata ekipa Dutkiewicza niemal zdemontowała komunikację publiczną- u mnie za to Dudi ma bana na najbliższe wybory
      - z tą nawierzchnią to nie przesadzaj, owszem, w wielu miastach Niemiec jest super, ale już Paryż, Marsylia, Lizbona czy (o zgrozo) Rzym nie różni się pod tym względem od Wrocławia (nawet ulice z kostki się zdarzają)
      Zdefiniuj dużo samochodów- Berlin- 319 samochodów na 1000 mieszkańców, Wrocław- 642. Tak więc powodem problemów jest nadmiar samochodów. zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Europa naprawia błędy lat 70-tych

      pieszy (gość)

      Zgłoś naruszenie treści

      duzo wiesz o Europie Pieszy... byles gdzies?
      -----
      Wszędzie nie byłem a gdzie nie byłem mogę sobie poogladnać w Stret View

      Bo widzisz, ja co roku odwiedzam kilkanascie miast europejskich i...rozwiń całość

      duzo wiesz o Europie Pieszy... byles gdzies?
      -----
      Wszędzie nie byłem a gdzie nie byłem mogę sobie poogladnać w Stret View

      Bo widzisz, ja co roku odwiedzam kilkanascie miast europejskich i wszędzie widzę:
      - obwodnice dla samochodów
      -----
      Kazde duze miasto am obwodnice i Wrocław też
      To ze się kumuluje ruch an szybkich drogach to skutek wyrzucania ich własnie z centrum.
      Nazwa obwodnica właśnie od tego pochodzi

      - parkingi pand nad ride
      -------
      Nie mam pojęcia co to takiego.

      zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Znów jestesmy 30 lat za Europą

      pieszy (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1

      -czystą, punktualną i gęsto jeżdzącą komunikacje miejską
      ------
      U nas centrum jest tak małe że KZ nawet nie jest potrzebna.
      ale jeśli chodzi o miasta które mają transport szynowy czyli metro lub...rozwiń całość

      -czystą, punktualną i gęsto jeżdzącą komunikacje miejską
      ------
      U nas centrum jest tak małe że KZ nawet nie jest potrzebna.
      ale jeśli chodzi o miasta które mają transport szynowy czyli metro lub tramwaje to Wrocław jest jednym z nielicznych który ma tak efektywny i ekologiczny transport

      - świetną nawierzchnię ulic'
      -----
      Przecież ulice niemieckie są tak idealnie położone ze trudno podobne znaleźć .
      Te co rozkopano to w ostatnich latach dzięki miliardom z UE zostały zrobione.

      - wymieniać dalej?
      acha, i wszędzie, ale to wszędzie dużo samochodów.
      -------
      Tak to prawda samochodów jest dużo . Więcej niż rowerów i samolotów razem wzięte. Jeździ też wiele taksówek a wrocławskie stoją na postojach.
      Chodzi o to ze tam jest nawet dwa razy mniej auta na te sama ilość mieszkańców a auta mają najczęściej mieszkańcy przedmieść bo wiele miast tak się rozrosło ze jedzie się do pracy kilkadziesiąt kilometrów wzdłuż zabudowy.
      A mimo to jeździłem daleko od miast komunikacją miejska. Ludzi pochowali auta a jeździli koleją . Au nas kolej jeździła na głównej trasie do Zgorzelca co 2 godziny.
      Na innych trasach np do Wałbrzycha w nocy nie ma pociagu a łatwo się nie załapać na ostatni bo tak bywa zapchany
      We Wrocławiu jest ponad 20 stacji a ludzie nie potrafią jeździć szybko koleją z pominięciem świateł na skrzyżowaniach.
      Rowerów w wielu krajach nawet tych zimnych skandynawskich jest więcej niż u nas.
      Przez dziesiątki lat nie było u nas deptaka.
      Autem łatwiej dojechać w pobliże Rynku niż MPK.
      Większość parkuje za darmo czyli nielegalnie.
      Na to jest przyzwolenie więc są korki
      Jak aut przybędzie to zaczną się szykany na wjazd i wtedy będzie trudno się odzwyczaić bo na zachodzie zajmowało to wile lat

      U nas gdyby nie postawili słupków na Oławskiej czy Kuźniczej to by auta jeździły po deptakach
      Auto jeżdżą po Rynku i po placu Solnym a także po Ostrowie Tumskim.
      To jakaś paranoja jest
      zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Wszystko zgodnie z planem

      zzz (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 3 / 5

      Ograniczenie ruchu w centrum i wybudowanie centrum kultury z galeriami sztuki, filharmonią, teatrami, operami i może kilku pseudo obwodnic. Wrocławianie to przecież ludzie znający się na kulturze,...rozwiń całość

      Ograniczenie ruchu w centrum i wybudowanie centrum kultury z galeriami sztuki, filharmonią, teatrami, operami i może kilku pseudo obwodnic. Wrocławianie to przecież ludzie znający się na kulturze, więc zasługują na swój skansen zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Wreszcie coś pożytecznego!

      Zadowolony (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 7 / 25

      Wreszcie jakieś normalne myślenie, miasto nie jest wyłącznie dla samochodów.
      Jednak powinnismy zastosować rozwiązanie Sztokholmskie i wjazd do miasta powinien być płatny, system kamer powinien...rozwiń całość

      Wreszcie jakieś normalne myślenie, miasto nie jest wyłącznie dla samochodów.
      Jednak powinnismy zastosować rozwiązanie Sztokholmskie i wjazd do miasta powinien być płatny, system kamer powinien skanować miasto i naliczać opłaty za wjazd do centrum. Dlaczego jest tyle samochodów w mieście? Siedzą w luksusowych klimatyzowanych wnętrzach i bardzo niechętnie przepuszczają pieszych, bezwzględy na to, czy jest ulewa czy mróz.
      Przypominam kierowcom, że przy sekrecie na skrzyżowaniu pieszy ma bezwzględne pierwszeństwo przechodząc przez jezdnię, nawet kiedy przejście nie jest oznaczone. Więc co, może za dużo skrzyżowań w mieście? zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      dzieciaku - naucz się pisać.

      qwertyu (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 22 / 4

      W samochodach siedzą ludzie i są takimi samymi mieszkańcami jak inni. Zanim zaczniesz bajdurzyć o rozwiązaniach Sztokholmie, Kopenhadze czy innych to PORÓWNAJ SOBIE KOMUNIKACJE ZBIOROWĄ U MOCH I U...rozwiń całość

      W samochodach siedzą ludzie i są takimi samymi mieszkańcami jak inni. Zanim zaczniesz bajdurzyć o rozwiązaniach Sztokholmie, Kopenhadze czy innych to PORÓWNAJ SOBIE KOMUNIKACJE ZBIOROWĄ U MOCH I U NAS!!! Sztokholm ma świetnie rozbudowane metro!!!!Najpierw wyskanuj sobie mózg zanim zaczniesz pisać dalsze bzdury. zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Zamkniecie centrum dla aut nie oznacza zamknięcia dla ludzi

      mundi (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 5

      Zwykle w samochodzie oprócz szofera nie ma żadnych ludzi.
      Co najwyżej w 15% auto służy do przewożenia ludzi.
      W wśród kierowców kilka 5 to inwalidzi ale i tym jak się przyglądam w mieście to...rozwiń całość

      Zwykle w samochodzie oprócz szofera nie ma żadnych ludzi.
      Co najwyżej w 15% auto służy do przewożenia ludzi.
      W wśród kierowców kilka 5 to inwalidzi ale i tym jak się przyglądam w mieście to skaczą po schodach po wyjściu z auta i zapominają zabrać wózek lub choćby kule czy laskę.
      Zatem w 50% to zwykły kantzwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Moda na auta przesuneła sie z krajów zachdonich na postkomunistyczne, ale i tu minie

      kierowca (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 2 / 5

      Co tu porównywać .W Kopenhadze jeździ już ponad połowa ludzi na rowerach a dla tych co nie mogą kilka lat temu zaczęli budować metro.
      Jak tak dalej pójdzie to ludzie tam będą się wstydzić że...rozwiń całość

      Co tu porównywać .W Kopenhadze jeździ już ponad połowa ludzi na rowerach a dla tych co nie mogą kilka lat temu zaczęli budować metro.
      Jak tak dalej pójdzie to ludzie tam będą się wstydzić że jeżdżą autem i wprowadza jakieś przepustki.
      Nie tylko w Szwecji ale w wielu krajach w Europie ogranicza się wjazd do centrum.
      To najlepsza recepta na korki.
      Można się wkurzać lub nie le nie ma od tego odwrotu.
      Z czasem będzie to też u nas a im szybciej kupują ludzie auta tym szybciej centrum zamkną.
      Polaka nie stać na parking a co dopiero na wjazd do centrum
      Zatem nawet minimalna oplata może radykalnie korki zmniejszyć

      zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      boguslawskiego

      gosc (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 13 / 5

      Przejscia i swiatel nie skomentuje - brak slow na glupote urzednikow. A po co odwracac kierunek ruchu na Boguslawskiego? Ruch w tym kierunku jest na ulicy po drugiej stronie nasypu.


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      To ma byc deptak, po to robią przejście

      Yabu (gość)

      Zgłoś naruszenie treści

      Tam i tak ruch będzie zlikwidowany

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      otóż jak

      vb (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 16 / 2

      się zdefraudowało kasę i nie ma pieniędzy to się robi "szybkie" remonty, przejścia dla pieszych innymi słowy taki PR, żeby pokazać, że się coś dzieje, kiedy tak naprawdę nic się nie dzieje. No cóż...rozwiń całość

      się zdefraudowało kasę i nie ma pieniędzy to się robi "szybkie" remonty, przejścia dla pieszych innymi słowy taki PR, żeby pokazać, że się coś dzieje, kiedy tak naprawdę nic się nie dzieje. No cóż magistrat twierdzi, że to jest miasto inwalidów i 100 albo 200m do przystanku to jest odległość nie do pokonania.
      Najwolniejsza komunikacja jest jak widać priorytetem do utrzymania. zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      ale kibel

      myślący (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 14 / 2

      znowu ziomal "DUDIEGO" przytuli monetę za zakorkowanie centrum, ale jaja, w d**** nas wszystkich mają, tylko naszą kasę trwonią, pasy z monopolowego do następnej knajpy, ale jaja.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      ...

      ... (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 11 / 2

      Jak tak czytam pomysły Ratusza, i Panstwa kometarze to mysle ze to Miasto ma pieniędzy dużo,ale rozumu mało.

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      Polecamy

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama