Wrocław: Nowy fotoradar na 3 kilometrach al. Sobieskiego....

    Wrocław: Nowy fotoradar na 3 kilometrach al. Sobieskiego. Posypią się mandaty

    Weronika Skupin

    Gazeta Wrocławska

    Aktualizacja:

    Gazeta Wrocławska

    W jakim celu ustawiono znak fotoradaru na odcinku 2,8 km na alei Sobieskiego w kierunku wyjazdu na Warszawę. Czy to jest nowe miejsce do załatania dziury urzędu miasta? – pyta nasz Czytelnik Staszek Wysoki. Sprawą zajęła się reporterka Weronika Skupin.
    Zdjęcie ilustracyjne, znak informujący o możliwości kontroli radarowej na al. Kochanowskiego

    Zdjęcie ilustracyjne, znak informujący o możliwości kontroli radarowej na al. Kochanowskiego ©Jaroslaw Jakubczak/Polskapresse

    Jak odpowiada Ewa Mazur z Zarządu Dróg i Utrzymania Miasta, znak nakazał postawić Wydział Inżynierii Miejskiej. Stało się tak na wniosek straży miejskiej.

    – Znak stanął tam w celu poprawy bezpieczeństwa – wyjaśnia Ewa Mazur. Jak dodaje Sławomir Chełchowski ze straży miejskiej, było to bardzo niebezpieczne miejsce.

    – Na al. Jana III Sobieskiego zostały ustawione znaki D-51 (z symbolem fotoradaru - przyp. WSK) w związku z wypadkami śmiertelnymi w tym rejonie – wyjaśnia Chełchowski.

    Przypomnijmy, że na Sobieskiego dochodziło do takich wypadków m.in. 21 marca i 7 września ubiegłego roku, czy też 19 maja tego roku. Na Sobieskiego tragiczny w skutkach i głośny wypadek miała także aktorka Grażyna Błęcka-Kolska.
    W wyniku obrażeń odniesionych w wypadku zmarła jej 23-letnia córka - CZYTAJ WIĘCEJ, ZOBACZ ZDJĘCIA

    Czytaj więcej: Tragiczny wypadek na al. Sobieskiego. Jedna osoba zginęła, 5 rannych (ZDJĘCIA)
    Śmiertelny wypadek na Sobieskiego. Motocyklista nie żyje (ZDJĘCIA)
    Śmiertelny wypadek na al. Sobieskiego. Auto potrąciło pieszego


    Al. III Sobieskiego można jeździć 70 km na godzinę. Kierowcy często prują tam jednak nawet ponad 100 na godzinę, szczególnie od centrum za wiaduktem, czyli na wylocie w kierunku Mirkowa.

    Pod każdym znakiem o kontroli jest tabliczka na jakim odcinku ona obowiązuje. Jego długość może być różna, zależy to właściwie od budowy drogi, a konkretnie od tego na jakim odcinku ma prawo bez przeszkód stanąć samochód straży miejskiej (są też oczywiście kontrole ITD, w tym wypadku mówimy o straży miejskiej) z urządzeniem pomiarowym.

    – Tabliczka informuje w jakim miejscu za znakiem mamy możliwość ustawić samochód – mówi Sławomir Chełchowski ze straży miejskiej. Gdy na przykład trafia się zatoczka autobusowa, w takim miejscu nie można już ustawić fotoradaru, więc oznacza to koniec odcinka pomiarowego. Gdy jednak mamy rozpiskę fotoradarów i widzimy na niej, że wczoraj fotoradar był na al. Sobieskiego i za tydzień też będzie, może się zdarzyć, że stanie w innym miejscu np. 200 metrów dalej. Zawsze jednak jest to miejsce w odległości przewidzianej pod znakiem.

    Czy może być tak, że kontrola obowiązuje na długości np. 20 km? – Teoretycznie tak, ale to mało prawdopodobne, raczej się nie zdarza – wyjaśnia Chełchowski. Kontrola radarowa we Wrocławiu jest punktowa (nie odcinkowa). Dziś fotoradary spotkamy na ul. Buforowej na Jagodnie, Jedności Narodowej na Nadodrzu, Grota-Roweckiego na Wojszycach i Głównej na Maślicach.

    Mój reporter

    Zadaj pytanie swojemu reporterowi!

    Chcesz wiedzieć co wydarzyło się przed chwilą na Twojej ulicy?
    Zastanawiasz się gdzie zjesz we Wrocławiu najsmaczniejsze lody?
    Szukasz miejsc parkingowych w pobliżu katedry?
    Chcesz wiedzieć ile zarabia prezydent?
    A może masz inne pytanie związane z Wrocławiem?
    Zadaj je, a nasz reporter poszuka odpowiedzi!

    Dane kontaktowe

    Dziękujemy za przesłanie pytania, prosimy o cierpliwość. Opublikujemy je na stronie Mojego_reportera kiedy redakcja rozpocznie prace nad odpowiedzią.

    Oświadczenia:

    Użytkownik, który podał w powyższym formularzu dane osobowe klikając przycisk "WYŚLIJ" potwierdza, że: (czytaj dalej)
    • został poinformowany, że podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak konieczne do publikacji przekazanych materiałów
    • został poinformowany, że jego dane osobowe będą przetwarzane przez Polska Press Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Domaniewskiej 45, dla celów korzystania i publikacji przekazanych materiałów w internecie i prasie drukowanej, oznaczenia ich imieniem i nazwiskiem / nazwą autora oraz kontaktu z Użytkownikiem i korzystania przez Operatora z udzielonej mu na podstawie Regulaminu przez Użytkownika licencji
    • został poinformowany, że Polska Press Sp. z o.o. jest administratorem danych osobowych. Właściciel danych ma prawo wglądu do swoich danych oraz ich poprawiania siedzibie spółki. Nadto ma prawo w każdym czasie wyrazić sprzeciw oraz cofnąć zgodę na przetwarzanie przez Spółkę danych w zakresie przewidzianym przez przepisy. Oświadczenia woli o w/w treści powinny by ze względów bezpieczeństwa wyrażone na piśmie.

    Czytaj także

      Komentarze (97)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      ooo

      ooo (gość)

      Zgłoś naruszenie treści

      Podobno córka zmarła tylko i wylącznie dlatego, że nie zapięła pasów.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Po Wrocławiu 50

      Po Wrocławiu 50 (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 3

      Mam propozycję może nauczymy nasze miasto jazdy 50 km/h
      Zobaczymy co się wtedy stanie jak wszyscy pojadą 50 (może się miasto przyblokuje :-) )

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Kierowcy -dojne krowy

      lops21 (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 7 / 1

      dziwne że fotoradary stają tam gdzie "idzie" jechać szybciej -teoria z poprawą bezpieczeństwa jest mocno naciągana! Może kiedyś fotoradar stanąłby na Rogowskiej - obwodnicy Nowego Dworu gdzie...rozwiń całość

      dziwne że fotoradary stają tam gdzie "idzie" jechać szybciej -teoria z poprawą bezpieczeństwa jest mocno naciągana! Może kiedyś fotoradar stanąłby na Rogowskiej - obwodnicy Nowego Dworu gdzie szaleńcy jeżdżą po lewym pasie za wysepkami rozdzielającym kierunki ruchu .A tam przystanki , 2 szkoły,przedszkola itp.Kiedyś gdy spytałem o to czy mogliby się tam pojawić to odpowiedziano mi że tam nie mają wyznaczonego punktu więc tam nie jeżdżą ! Więc gówno prawda z tym bezpieczeństwem - tylko kasa!!!zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      fotki

      leśne gacie (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 6 / 1

      Jest to miejsce jak każde inne a fotoradary maszynki do robienia forsy?? Piepsz je!! Jedź przepisowo !

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Tam jest ograniczenie do 70 bo...

      PAK (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 6

      ... jezdnia jest tak zajechana, że klękajcie amortyzatory.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Prawda o fotoradarach

      Marcin (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 10 / 3

      Fotoradary są niezłymi straszakami i tam gdzie one sa tam wszyscy jeżdżą jak potulne baranki, osobiście nie widziałem by fotoradar gdziekolwiek błysnął a jeżdżę sporo po kraju. Nie poprawia one...rozwiń całość

      Fotoradary są niezłymi straszakami i tam gdzie one sa tam wszyscy jeżdżą jak potulne baranki, osobiście nie widziałem by fotoradar gdziekolwiek błysnął a jeżdżę sporo po kraju. Nie poprawia one bezpieczeństwa ogólnie bo kierowcy gdy tylko je mijaja jada dalej szybko i brawurowo. Ja często tak jak każdy niemal kierowca dużo podróżujący po kraju jadę poza zabudowanym troszkę szybciej niż 90 km/h i jestem mimo tego wyprzedzany przez matołów jadących po 140-160 km/h. Jezdżą brawurowo, wyprzedzają po chamsku i niebezpiecznie, wciskają się na chama nie daja wyprzedzić wolniejszym jadącym przed nimi którzy jadą za ciężarówką i nie mają dobrej widoczności. Po prostu egoizm, brawura i brak kultury. Na nich nie działają żadne fotoradary bo oni sobie spokojnie przed nimi zwolnią bo przecież są ostrzeżenia i maja antyradary które ich informują o pomiarze prędkości. Na te fotoradary nadziewają się najczęściej nie cwaniaki a ci co się trochę lekko zagalopuja i niewiele przekroczą prędkość. Poprawic bezpieczeństwo mogą tylko jedynie pomiary prędkości odcinkowe-przejechałeś za szybko dany odcinek otrzymujesz mandat przysłany do domu oraz "scigacze' Policyjni wyposażone w wideoradary. A taki fotoradar to często straszak który na siebie nie zarabia bo często jest umieszczony jest w miejscu gdzie nawet nie da się jechać szybko i jest dobrze widoczny, również te przenośne.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Bezpieczeństwo ponad wszystko

      węgier (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 14 / 4

      Skoro tak wszyscy dbają o nasze bezpieczeństwo mam kilka propozycji:
      Skończyć z produkcja samochodów / i wszelkich pojazdów /, jeśli to nie wypali to:
      Ograniczyć technicznie możliwość jazdy...rozwiń całość

      Skoro tak wszyscy dbają o nasze bezpieczeństwo mam kilka propozycji:
      Skończyć z produkcja samochodów / i wszelkich pojazdów /, jeśli to nie wypali to:
      Ograniczyć technicznie możliwość jazdy pojazdem ponad 20 km/godz,
      Pozamykać wszystkie stacje benzynowe i LPG. Wyłączyć również prąd. Bo idzie era samochodów elektrycznych.
      WÓWCZAS BĘDZIE BEZPIECZNIE.
      Z czego ci biedni co dbają o nasze bezpieczeństwo się utrzymają.
      zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Szkodniki

      Likwidacja szkodników (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 9 / 1

      Zlikwidować Straż Miejską - emerytów mundurowych

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Bezpieczeństwo ponad wszystko

      kierowca z Polski (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 6 / 4

      Wystarczy pozbawić idiotów możliwości jazdy i Twych propozycji nie trzeba wcielać w życie

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      To wolny kraj? To MAFIA

      Grzegorz Lamus (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 10 / 2

      Fotoradary nie mają służyć poprawie bezpieczeństwa na drogach. To tylko i wyłącznie sposób na dodatkowe wpływy do budżetu bez formalnego podnoszenia podatków.
      To wolny kraj
      Dla wybranych raj

      Tak...rozwiń całość

      Fotoradary nie mają służyć poprawie bezpieczeństwa na drogach. To tylko i wyłącznie sposób na dodatkowe wpływy do budżetu bez formalnego podnoszenia podatków.
      To wolny kraj
      Dla wybranych raj

      Tak śpiewa MAFIA - posłuchajcie

      www.youtube.com/watch?v=wnWj9i_q_EA&list=UU-rpOvaykJlKmTXWH7jZ1_wzwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Każdy głupek powinien mieć foto w albumach ITD

      To wolny kraj,bo masz jeździć wolno (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 5 / 2

      To jest podatek od głupoty czyli nie dla wszystkich.
      W każdym kraju głupców się doi.

      Fotoradary nie służą do poprawy bezpieczeństwa.
      To zwykła maszyna której zadaniem jest tylko robić foto

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Pewnie że wolny tylko wystarczy to dostrzec, a nie narzekać...

      O-O (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 7 / 3

      Nie chcesz płacić nieformalnych podatków?
      Nie płać... nikt nie karze :)
      Wystarczy zdjąć nogę z gazu - to takie proste :)

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Zróbcie im na złość i jeździjcie przepisowo :p

      Kuba (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 15 / 9

      70km/h to duża jak na miasto prędkość. Śmieszy mnie to obruszenie. "Jak można nam zabierać możliwość łamania przepisów?"- Polacy co się z Wami dzieje...


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Duża jak na miasto - a to jest 2-pasmowa, bezkolizyjna wylotówka

      mmm (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 10

      jw.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Radar

      GD (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 8 / 6

      Panie Staszku Wysocki!
      Radary służą do kontroli prędkości. Są problemem dla tych, którzy łamią przepisy, szczególnie jeżeli idzie o dopuszczalną prędkość na danym odcinku drogi czy jezdni. Dla...rozwiń całość

      Panie Staszku Wysocki!
      Radary służą do kontroli prędkości. Są problemem dla tych, którzy łamią przepisy, szczególnie jeżeli idzie o dopuszczalną prędkość na danym odcinku drogi czy jezdni. Dla takich kierowców jak Pan, czyli jeżdżących przepisowo, to w ogóle nie jest temat! Jeżeli jedzie się tam nie szybciej niż 70 km/h, tak jak Pan, no to po co w ogóle to zamieszanie? Pozdrawiam!zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      ale tu nie chodzi o przepisy tylko o kase..

      dr Kaftan (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 7

      czyli jak jak się nie sprawdzą przy 70 , to postawimy 50, a potem 40 ?? bez względu na warunki jakie tam są ?
      i to takie same suchym latem i śnieżną zima...


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      ano

      elo (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1

      tak zrobili właśnie na legnickiej. 3 pasy w jednym kierunku, przejścia dla pieszych sterowane światłami.

      I co magicznie zniknęło 70, potem chwilę było 60 a teraz nie ma żadnego znaku czyli 50. O i...rozwiń całość

      tak zrobili właśnie na legnickiej. 3 pasy w jednym kierunku, przejścia dla pieszych sterowane światłami.

      I co magicznie zniknęło 70, potem chwilę było 60 a teraz nie ma żadnego znaku czyli 50. O i z szybkiej ulicy wylotowej z miasta zrobił się sajgon.
      A zjazd z estakady przy stadionie - główna droga 40 z górki! wlot z podporządkowanej 50. Policja stała tam co rusz... tylko, że tam nie ma czego chronić! Bo tam przejścia nie ma, przystanku nie ma, instytucji użytku publicznego nie ma. Nic o czym ustawa mówi.zwiń

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      Polecamy

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama