Wrocławskie inwestycje na Euro coraz bliżej mety

    Wrocławskie inwestycje na Euro coraz bliżej mety

    Jarosław Garbacz

    Gazeta Wrocławska

    Aktualizacja:

    Gazeta Wrocławska

    Nowy terminal wrocławskiego lotniska od października jest w stanie surowym zamkniętym

    Nowy terminal wrocławskiego lotniska od października jest w stanie surowym zamkniętym ©Paweł Relikowski

    Na 500 dni przed imprezą wrocławskie przygotowania toczą się zgodnie z harmonogramami, ale są też wyjątki.
    Nowy terminal wrocławskiego lotniska od października jest w stanie surowym zamkniętym

    Nowy terminal wrocławskiego lotniska od października jest w stanie surowym zamkniętym ©Paweł Relikowski

    W październiku 2010 r. prezydent Wrocławia Rafał Dutkiewicz przedstawił dokładny harmonogram przygotowań. Sprawdzamy, na jakim etapie są poszczególne zadania.

    Te inwestycje były opóźnione na 550 dni przed organizacją piłkarskiego turnieju:

    Uruchomienie 11 stref zasięgu sieci bezprzewodowej, czyli projekt Miejski Internet.
    Projekt na 550 dni przed Euro był opóźniony. Na początku grudnia działało tylko 8 z 11 stref.
    Teraz do działających stref podłączono trzy kolejne - na wyspach Słodowej i Bielarskiej, w parku im. Stanisława Tołpy przy ul. Nowowiejskiej i koło Urzędu Stanu Cywilnego przy ul. Włodkowica, na bulwarze Tadka Jasińskiego. To oznacza że turyści i wrocławianie mogą skorzystać z internetu w 41 punktach. Według założeń do Euro ma ich być łącznie około 70. Nowe strefy mają powstać m.in. w rejonie powstającego deptaka na ul. Kuźniczej, wzdłuż fosy miejskiej oraz na Ostrowie Tumskim.

    Zakończona budowa połączenia obwodnicy śródmiejskiej z lotniskiem - drugi etap przebudowy ulicy Granicznej.
    Modernizacja drogi na odcinku między rondem Skarżyńskiego a węzłem Lotnisko zakończyła się w październiku, ale z dwumiesięcznym poślizgiem.

    Przejezdna, zmodernizowana ul. Strzegomska.
    Przebudowa ulicy wciąż jest w toku, choć możemy się nią poruszać od 23 grudnia. Droga została dopuszczona do ruchu, ale wciąż czeka na ułożenie ostatniej tzw. warstwy ścieralnej nawierzchni. Nadal nie są gotowe chodniki i infrastruktura wokół ulicy. Drogowcy czekają na długotrwałą poprawę pogody. Prace najpewniej zakończą się na wiosnę.

    Zakończona modernizacja istniejącej infrastruktury na pierwszej trasie Tramwaju Plus (Gaj - Kozanów).
    Do przeprowadzenia pozostały prace na torowisku i przystankach w rejonie pl. Jana Pawła II od strony ul. Legnickiej. Na tej ostatniej, na wysokości ul. Zachodniej w stronę pl. Strzegomskiego, trzeba także wyremontować torowisko. Na modernizację czeka też odcinek ul. Piłsudskiego między Świdnicką a pl. Legionów oraz Podwala: fragment między pl. Orląt Lwowskich a Jana Pawła II.

    Te inwestycje i projekty zaplanowano do realizacji na 500 dni do Euro:

    Do ruchu włączany w ograniczonym zakresie pierwszy odcinek AOW od południa do ul. Granicznej (węzeł Lotnisko).

    Od 30 grudnia możemy się już poruszać otwartym pierwszym fragmentem obwodnicy z Magnic (połączenie z drogą krajową nr 8 na Kłodzko) do autostrady A4 w rejonie Nowej Wsi Wrocławskiej. Dłużej musimy poczekać na odcinek biegnący od autostrady do węzła Lotnisko przy zjeździe na ul. Graniczną. W rejonie tego węzła drogowcy muszą jeszcze wylać asfalt. Nawierzchni brakuje też przy węźle Cesarzowice. Na całym odcinku obecnie trwają prace związane z montowaniem ekranów akustycznych. Do wykonania zostały też roboty wykończeniowe. Na zakończenie opóźnionych zadań potrzeba około 4-5 tygodni sprzyjającej pogody z temperaturą powyżej zera. Na pozostałych odcinkach budowanej obwodnicy prace idą pełną parą. Zakończyła się właśnie budowa pylonu mostu Rędzińskiego, który ma 122 metry. Teraz rozpocznie się podnoszenie tzw. want, czyli 60 lin, które będą podtrzymywały całą konstrukcję. Drogowcy muszą też spieszyć się z pracami drogowymi na mostach i wiaduktach na odcinku od węzła Lotnisko do węzła Długołęka. Budowa autostradowej obwodnicy Wrocławia ma się zakończyć w czerwcu. Później inwestycja przejdzie odbiory. Całością drogi z Magnic do Długołęki będzie można przejechać najwcześniej w wakacje tego roku.

    Mamy szczegółową i zatwierdzoną koncepcję organizacji ruchu podczas turnieju.
    Oficjalne przekazanie wersji ostatecznej ma nastąpić w czwartek. Koncepcję opracowało Stowarzyszenie Inżynierów i Techników Komunikacji RP z Krakowa. Projekt przeszedł już weryfikację pod względem zgodności z umową, teraz czeka jedynie na oficjalny odbiór.

    Gotowa jest koncepcja bezpieczeństwa i zabezpieczenia medycznego na stadionie.
    Koncepcja jest już gotowa, opracowany został spis treści, który obecnie jest uzupełniany szczegółowymi wytycznymi związanymi z organizacją poszczególnych spotkań. Trwa koordynowanie zadań wszystkich służb, w tym medycznych oraz firm porządkowych i ochroniarskich. Ratownicy mają już przydzielone sektory oraz pomieszczenia medyczne. Przydzielono im też tzw. słupki przywoławcze, gdzie w razie konieczności muszą się stawić.

    Terminal jest na ostatniej prostej
    Rozruch systemu bagażowego, montaż elementów wykończeniowych: budowa nowego terminalu wrocławskiego lotniska jest już w końcowej fazie.

    Budynek z zewnątrz jest praktycznie gotowy, wszystkie prace przeniosły się do środka. Obiekt przyjmie pierwszych podróżnych jesienią 2011 roku. Bryła budynku jest skończona - obiekt jeszcze jesienią został zadaszony, uruchomiono także ogrzewanie. Położono już posadzki, kończy się montaż sieci i instalacji związanych z bezpieczeństwem. Na miejscu są też elementy systemu bagażowego i kontroli bezpieczeństwa, których testowanie potrwa do wiosny. Wewnątrz są już schody ruchome, które dowiozą podróżnych na drugie piętro obiektu, gdzie zaplanowano kawiarnię z widokiem na pas startowy. Po zakończeniu prac kilka miesięcy zajmie rozruch terminalu, podczas którego obiekt będzie certyfikowany przez poszczególne instytucje związane z lotnictwem i bezpieczeństwem.

    Sprawdź, jak Wrocław przygotowuje się do Euro 2012. Zajrzyj do naszego SERWISU SPECJALNEGO

    Zobacz także: Wszystko o Euro 2012, FOTOBLOG Z BUDOWY STADIONU
    Zobacz przygotowania do Euro
    -w Warszawie
    -w Gdańsku
    -w Poznaniu

    Czytaj także

      Komentarze (7)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      obiekty na EURO 2012

      wrocławianin61 (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 5 / 6

      Opis poszczególnych inwestycji jak wielka GIGANTOMANIA zapanowała we Wrocławiu. Najgorsze jest to, że katastrofanie z założenia zaplanowane inwestycje nijak funkcjonalnie są skoordynowane /...rozwiń całość

      Opis poszczególnych inwestycji jak wielka GIGANTOMANIA zapanowała we Wrocławiu. Najgorsze jest to, że katastrofanie z założenia zaplanowane inwestycje nijak funkcjonalnie są skoordynowane / lokalizacja stadionu EURO we Wrocławiu /. Jeżeli dodać jak zwykle wszędobylski pośpiech - mający raczej swoje korzenie jeszcze z czasów murarzy rekordzistów " normowych " z czasów Towarzysza Bieruta - nieomyl -ne standardowe sławione przez historię PRL pojęcie Kowalskiego - ZŁOTEJ RĄCZKI - efekty raczej będą takie sobie/ W odniesieniu do jakosci budowy dróg, ulic , obwodnic itp. wraz z elementami infastruktury podziemnej - a w szczególności na na katastrofalnych standardach jakości używanych materiałów wraz z technologią robót ziemmnych z przełomu lat 60-tych Towarzysza Gierka - przyjdzie PODATNIKOM Z WROCŁAWIA spłacać te prezenty Magistratu i pana Rafała DUtkiewicza przez całe dziesięciolecia. Najgor-sze jest to,że rzekomy i nagłaśmniany TYLKO MEDIALNIE rozwój miasta Wrocławia to raczej dla całej rzeszy posłusznych klakierów - specjalistów UM " niezaplanowana " degradacja. No ale podbiera się nazwiska aktorów, sportowców i innych sławnych dzisiejszych ludzi do prowokowania WRZASKU MEDIAL NEGO - wraz z całą posłuszną i ślepą na jakakolwiek obiektywną ocenę rzeszą dziennikarzy z gazet, radia i TV. Jak słyszę głos pewnej Pani w TV Wrocław - niezmiennie tonalnie od lat 70-tych - tylko autentycznie zachwyconej sukcesami na papierze / PLAN kiedyś 5-letni, 10-letni itp. wraz z Gerkowym POMOŻECIE - POMOŻEMY / to co widzimy na codzień totalny bałagan, korki i brud na ulicach / z wyjatkiem tak zwanych PARTII PODOCZNYCH PANA RAFAŁA / kursujące nagminnie wg widzimisie tramwajarzy i kierowców MPK
      juz przy opadach deszczu - to jakos tak sie robi smutno. Niedawno byłem w Berlinie - no cóż od Wrocławia to tylko 330 km - ale świat inny - nawet w sensie ekologicznym - tak dla latajacego na ulicach ptaszka i poruszającego sie nawet piechotą człowieka.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      terminal

      maciej (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 7 / 5

      a wrocławski terminal oddany- zostatała wykończeniówka zobaczcie http://wroclove2012.com/pl/artykul_o_wroclawiu/id_1369/o_Nowy_terminal_po_wakacjach

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      @x

      tantus (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 9 / 4

      W Brnie tramwaje jeżdżą jakieś 3 razy szybciej, niż we Wrocławiu :)

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      wroclawska wiocha

      x (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 6 / 4

      Mikulus co ty porownujesz Wroclaw do Monachium albo Aten... my to co najwyzej Brno jestesmy

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      A teraz

      mjz122 (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 5 / 3

      wymieńcie wszystkie Inwestycje, które wypadły, bo spółki typu Wrocław2012 potrzebowały nowych aut dla prezesów

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Przygotowania

      Miklus (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 5 / 3

      Kibice z lotniska pojadą taksówkami na ul. Bardzką, a stamtąd tramwajem plus na lotnisko. Korki będą gigantyczne i dla taksówek, i dla plusa. Jakaś mafia sprawiła, że nie zadbano o połączenie...rozwiń całość

      Kibice z lotniska pojadą taksówkami na ul. Bardzką, a stamtąd tramwajem plus na lotnisko. Korki będą gigantyczne i dla taksówek, i dla plusa. Jakaś mafia sprawiła, że nie zadbano o połączenie kolejowe lotniska ze stadionem i resztą świata, co byłoby zbawieniem dla lotniska i miasta nie tylko podczas Euro 2012, ale my wolimy po staropolsku. Może by tak który pryncypał pojechał do Aten albo do Monachium - tam z lotnisk jedzie się "do miasta" komfortowo koleją. zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      w

      w (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 5 / 3

      a jak sie dostana kibice z lotniska na stadion czy do miasta do hotelu? tymi piecioma taksowkami ktore tam czekaja na frajerow (i kasuja po 150zl za kurs do miasta) czy autobusem ktory jezdzi co...rozwiń całość

      a jak sie dostana kibice z lotniska na stadion czy do miasta do hotelu? tymi piecioma taksowkami ktore tam czekaja na frajerow (i kasuja po 150zl za kurs do miasta) czy autobusem ktory jezdzi co godzine?zwiń

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      Polecamy

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama