Kandydaci na prezydenta: Pasy rowerowe kosztem jezdni to...

    Kandydaci na prezydenta: Pasy rowerowe kosztem jezdni to dobry pomysł

    Marcin Torz

    Gazeta Wrocławska

    Aktualizacja:

    Gazeta Wrocławska

    17.06.2013 wroclaw gazeta wroclawska przemyslaw wronecki / gazeta wroclawska ulatwienia dla rowerzystow na pl. dominikanskim

    17.06.2013 wroclaw gazeta wroclawska przemyslaw wronecki / gazeta wroclawska ulatwienia dla rowerzystow na pl. dominikanskim ©Przemyslaw Wronecki / Gazeta Wroclawska

    We Wrocławiu nie milknie dyskusja, czy władze miasta słusznie zgodziły się, by w ramach budżetu obywatelskiego w wielu miejscach w centrum wytyczyć nowe pasy dla rowerzystów kosztem miejsca dla samochodów. Inwestycji przyklasnął prezydent Wrocławia Rafał Dutkiewicz. A jak postąpiliby inni kandydaci na prezydenta?
    17.06.2013 wroclaw gazeta wroclawska przemyslaw wronecki / gazeta wroclawska ulatwienia dla rowerzystow na pl. dominikanskim

    17.06.2013 wroclaw gazeta wroclawska przemyslaw wronecki / gazeta wroclawska ulatwienia dla rowerzystow na pl. dominikanskim ©Przemyslaw Wronecki / Gazeta Wroclawska

    Pasy dla rowerów powstaną w przyszłym rokuna ul. Kazimierza Wielkiego (na całym odcinku jezdni południowej i prawie całym odcinku jezdni północnej), Nowym Świecie, placu Dominikańskim, ul. Piłsudskiego (od pl. Orląt Lwowskich do pl. Legionów), Trzebnickiej czy Kamiennej. Wszędzie tam będą musiały zostać zwężone pasy dla samochodów.
    Zobacz też: Wrocławianie podzieleni w sprawie nowych pasów rowerowych [DYSKUSJA]

    Czy Rafał Dutkiewicz postępuje słusznie, zgadzając się by ścieżki rowerowe były tworzone kosztem jezdni? Oto odpowiedzi pozostałych kandydatów na prezydenta.

    Mirosława Stachowiak - Różecka (Prawo i Sprawiedliwość)
    Bardzo istotne jest, aby już na etapie planowania nowych dróg we Wrocławiu, w każdym przypadku, wyznaczać ścieżki dla rowerzystów. Tak, aby mogli poruszać się bez obawy o wypadek. Jeśli chodzi o istniejące jezdnie, to w sytuacji, gdy nie ma możliwości wydzielenia ścieżki, powinno się nieco zwężać ulice. Ale nie radykalnie, bo kierowcy również muszą mieć komfort jazdy. Najważniejsze jest to, żeby i jedna, i druga grupa była bezpieczna na drogach.

    Waldemar Bednarz (SLD)
    Idealna sytuacja to taka, kiedy ścieżki rowerowe budowane są tak, aby nie zabierać miejsca ani kierowcom, ani pieszym. Jednak nie zawsze jest to możliwe. Jako prezydent będę stawiał na komunikację zbiorową, na rowery również. W sytuacji, gdy stanę przed wyborem: budujemy ścieżkę zabierając część jezdni kierowcom, bądź nie budujemy wcale, to wybiorę pierwszą opcję. Dobrym przykładem takiego rozwiązania jest ul. Mickiewicza. Ulica została nieco zwężona, bo powstały trasy dla rowerzystów. W efekcie samochody jeżdżą bez kłopotów, ale za to wolniej, bo jest węziej. Czyli każdy jest zadowolony.

    Konrad Rychlewski (Lewica)
    Ścieżki rowerowy są bardzo istotnym elementem infrastruktury drogowej. Dlatego jestem zdania, że trzeba je budować, nawet kosztem dróg przeznaczonych dla kierowców. Ale w przypadku budowy nowej jezdni, po prostu trzeba tak projektować, aby dla wszystkich starczyło miejsca.

    Aldona Wiktorska-Święcka (Bezpartyjni Samorządowcy)
    Przede wszystkim, nie można skłócać ze sobą kierowców i rowerzystów. Jestem przekonana, że można pogodzić interesy obu tych grup. Ścieżki dla cyklistów powinny być wszędzie tam, gdzie da się je wybudować - tak, aby rowerem można było poruszać się bezpiecznie. Jeśli jednak nie ma możliwości stworzenia ścieżki tak, aby nie zwężać jezdni dla kierowców, to wtedy należy postawić na szlak dla jednośladów. Najważniejsze jednak, aby wszystkie grupy, w tym piesi, byli po prostu zadowoleni z możliwości swobodnego poruszania się po Wrocławiu.

    Tomasz Owczarek (Wrocławska Inicjatywa Obywatelska)
    Wszystko oczywiście zależy od konkretnej ulicy. Aczkolwiek można robić to w sposób, który równoważy potrzeby wszystkich grup: rowerzystów, pieszych i kierowców. Musimy skończyć z wojną między tymi trzema grupami. W miejscach, gdzie zabudowa jest ciasna, optymalnym rozwiązaniem jest zwężenie pasów ruchów, np. do 2,65 m. I wówczas się okazuje, że dalej mamy zapewnioną przepustowość i zachowaną liczbę pasów dla samochodów, oprócz tego powstaje wygospodarowana ścieżka rowerowa. Poza tym, udowodniono, że zwężenie pasów przekłada się na spadek prędkości, przy zachowanej przepustowości, a to z kolei na wzrost bezpieczeństwa. I wszyscy są zadowoleni. Czasem to rzadko używany chodnik ma 4 metry szerokości i to jego przestrzeń można wykorzystać. Zwróćmy uwagę na Kazimierza Wlk. ostatnio w związku z remontem na Krupniczej zwężono pasy do 2,5 metra i nie wpłynęło to w żaden negatywny sposób na poruszanie się w tym miejscu.

    Czytaj także

      Komentarze (222)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      do samochodziarza

      samochodzoarz II (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 3

      Zgadzam się z przedmówcą. W okresie od wiosny do jesieni pracownicy Urzędu Miejskiego powinni poruszać się rowerami, Oczywiście z Panem Prezydentem i jego dyrektorami na czele. My podatnicy...rozwiń całość

      Zgadzam się z przedmówcą. W okresie od wiosny do jesieni pracownicy Urzędu Miejskiego powinni poruszać się rowerami, Oczywiście z Panem Prezydentem i jego dyrektorami na czele. My podatnicy zaoszczędzimy bająskie sumy na samochodach urzędu, wydawanych pieniądzach na paliwo, rozliczanych podróżach prywatnych jako służbowe itp. Jedna wielka korzyść. Wtedy uznam, że wydane pieniądze na ścieżki rowerowe nie zostały wyrzucone w błoto.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Urzędnicy na rowery!!!!!!!!!

      Samochodziarz (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 3 / 1

      Zgadzam się z tymi, którzy twierdza, że najwyższa pora aby posiadacze rowerów płacili z tego tytułu podatek, rejestrowali pojazd. I niech jeżdżą te 5 miesięcy w roku. Zapraszam tych wszystkich...rozwiń całość

      Zgadzam się z tymi, którzy twierdza, że najwyższa pora aby posiadacze rowerów płacili z tego tytułu podatek, rejestrowali pojazd. I niech jeżdżą te 5 miesięcy w roku. Zapraszam tych wszystkich politykierów do tego, żeby wypróbowali swoje rowery ( których najprawdopodobnie nie posiadają) i do urzędu w garniturku na dwóch kółkach. Można by zlikwidować parking przy urzędzie dla pracowników. Przykład niech idzie z góry. Wtedy Nasz Pan Prezydent nie miałby zwykłej KOLIZJI, podatnicy oszczędziliby na wydatkach na prokuraturę i sądy.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Co się tak kandydaci asekurują? Tak nie wygracie.Atakujcie marazm

      rowerzysta (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 4 / 5

      Z jednej strony kandydaci zrozumieli ze pasy są koniecznością a z drugiej jeszcze jedną nogą tkwią w starym systemie asekurując się ze tak trzeba i korzyść dla wszystkich i trzeba zadbać rownież o...rozwiń całość

      Z jednej strony kandydaci zrozumieli ze pasy są koniecznością a z drugiej jeszcze jedną nogą tkwią w starym systemie asekurując się ze tak trzeba i korzyść dla wszystkich i trzeba zadbać rownież o interesy pieszych i kierowców.

      Źle państwo położyli akcenty bo za bardzo politycznie czyli mętnie.
      Ustalmy fakty.
      Społeczeństwo ma już dość obietnic i było zmuszone zrobić pasy w ramach WBO choć UM ma na inzynierię ruchu i remonty miliard co roku .Ma też sroski na zapewnienie transportu np publicznego.

      Niemcy już przed wojna zadbali o interesy kierowców budując szerokie jednie dla niewielkiej liczby aut i szerokie chodniki na ktorych nikt nie parkował.
      Polacy musieli wyremontować chodniki na które spadały pociski bo jezdnie wytrzymały ostrzał artyleryjski .
      Zatem zapewniam ze interesy pieszych i kierowców zawsze były na pierwszym planie.
      We Wrocławiu jest około 4-5 tysięcy dróg publicznych i osiedlowych i tylko na kilku drogach publicznych brakuje chodników na krótkich odcinkach.Zatem separacja pieszych i aut jest faktem .
      I choć od wojny minęło 70 lat to prawie pole tego czasu obiecuje się separować ruch rowerów .
      niestety liczba aut rośnie szybciej niż te obietnice są realizowane.

      Zatem proszę zrozumieć ze dziś jest gorzej niż 25 lat temu gdy zaczęto wyznaczać ścieżki.
      Znaczy 25 lat zmarnowano.
      Problemem nie są pieniądze gdyż ścieżka to tylko kila% kosztów jezdni.
      to dlaczego scieżki nie budował Wrocław tylko UE a gmina robiła je głównie pędzlem na chodniki i palcem na mapie?
      Otóż brakowało woli politycznej.
      Pan prezydent oświadczył mi ze jest zwolennikiem rozbudowy ścieżek ale tylko w tedy gdy nie będzie się to odbywać kosztem kierowców.
      To tłumaczy niemoc pana prezydenta i tę mizerie ze we Wrocławiu nie udało się zbudować nawet jednej kompletnej ścieżki z jednego końca miasta na drugi, mimo prawie ćwierćwiecza.

      Zatem choćby od kandydatów bogatszych o wyniki WBO i choćby jako kiełbasa wyborcza należało oczekiwać zdecydowanego poparcia nadrobienia zaległości pan Dutkiewicza.
      Mogliście wykazać jego dwulicowość ale zmarnowaliście szanse.

      Wysiłki miast widać po budżetach rowerowych. Gdy pan Dutkiewicz dał nam 1,2 mln to Gdańsk dawał 10-12 . Kraków wszedł na 29 mln właśnie po analizie głosów wyborców w referendum o ścieżkach gdzie ponad 85% było za zwiększeniem tempa budowy dróg rowerowych.

      Na koniec przypomnę że Wrocław był liderem w Polsce w sprawach rowerowych ale za rządów Dutkiewicza przystopował.
      Skro na drogi idzie prawie 600 mln a NA MPK 200-250 nie licząc inwestycji to skoro rowery maja 5% udziału w ruchu a maja mieć 15% według uchwał RM to ile powinno iść na budowę dróg rowerowych?
      Dziś idzie 3 mln czyli 0,3%.
      Proszę się zainteresować problemami transportowymi mieszkańców i silniej akcentować gdzie najmniejszym kosztem można uzyskać największy efekt
      Bydżet na rowery jest 10 razy za mały w stosunku do realiów jak i innych miast

      zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Co za idioci

      DonPerditto (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 7 / 5

      Proponuję całkiem zamknąć jezdnie dla samochodów i wytyczyć pasy dla rowerzystów, deskorolkarzy, wrotkaczy, hulajnogistów, nordic walkistów, biegaczy i jeden awaryjny na wypadek pojawienia się mody...rozwiń całość

      Proponuję całkiem zamknąć jezdnie dla samochodów i wytyczyć pasy dla rowerzystów, deskorolkarzy, wrotkaczy, hulajnogistów, nordic walkistów, biegaczy i jeden awaryjny na wypadek pojawienia się mody na jakieś nowe zboczenie.
      Pójdę na wybory wyłącznie w wypadku wystawienia przez kogoś kandydata w postaci osła, albo barana, względnie świni - tylko taki kandydat uzyska mój głos. Nic pewnie nie zrobiłby, ale przynajmniej nic by nie spie..olił, jak te cymbały z listy powyżej. Nie jest to prawnie możliwe, ale może jakiś kruczek? W Ameryce Pd. kiedyś ktoś zrobił taki numer.zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Jeśli moda to bardzij na auta niż rowery bo ta trwa nieprzerwanie od 150 lat

      rowerzysta (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 4 / 4

      Proponuję całkiem zamknąć jezdnie dla samochodów i wytyczyć pasy dla rowerzystów,
      --------
      Ale którą jezdnie?
      Od wielu lat zamyka się jezdnie na Starym Mieście zgodnie z uchwałami Rady Miasta o...rozwiń całość

      Proponuję całkiem zamknąć jezdnie dla samochodów i wytyczyć pasy dla rowerzystów,
      --------
      Ale którą jezdnie?
      Od wielu lat zamyka się jezdnie na Starym Mieście zgodnie z uchwałami Rady Miasta o wyrzucaniu aut z centrum.
      Kraków zrobił to hurtem

      eskorolkarzy, wrotkaczy, hulajnogistów, nordic walkistów, biegaczy i jeden awaryjny na wypadek pojawienia się mody na jakieś nowe zboczenie.
      -------
      trzeba mieć nieżle narąbane aby rower służący prawie 200 lat 1,5 miliardowi ludzi na całym świecie przyrównywać do zabawek
      Rower przeszedł wiele przeobrażeń np powstały motocykle i skutery.
      Jednak te pojazdy mają sporo wad i nadchodzi rewolucja czyli elektryczne rowery.

      Dziś rower średneij kalsy jezi 35 km z prędkością 35km/h
      Trwają jeszcze prace nad zwiększeniem zasięgu akumulatorów których waga byłaby do przyjęcia. Są opcje że można jechać 70km/h albo o zasięgu 70-100 km ale to mocno podraża cenę.
      W zasadzie jako rower miejski to już można używać w cenie 1,5 -3,5 tys,
      Poprawiono czasy ładowania do 10-30 minut itd
      Rower oczywiście nie wygra z autem ale przeżyje falę fascynacji korkowaniem miast.
      Małe 4 kołowe rowery transportowe ułatwia zaopatrzenie puntów usługowych i małych sklepów np poprzez ułatwienie dostaw świeżego pieczywa do ciasnego centrum.
      Powstają już firmy oferujące rowerowe taxi na starówkach .

      Auto jest idealne jak ktoś mieszka na wiosce a nie jest rolnikiem.
      W miastach służby w końcu nauczą się jak wywozić źle zaparkowane samochody, a przykład parkingu Budimexu pokazuje ze Polaków nie stać na parkowanie.
      Zatem z czasem liczba aut spadnie dwukrotnie jak moda opadnie.
      te rzeczy współgrają.Jak przybywało aut to ubywało rowerów.teraz jak aut będzie ubywać to rowerów przybędzie.
      Przywrócone zostaną właściwe proporcje
      zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Wrocławianin

      . (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 2

      http://ztylurenomy.imgur.com/
      Mam pytanie do tych darmozjadów i kolejnych kandydatów na darmozjadów, od 25 lat czekamy az coś sie zmieni w naszych podwórkach, ciągle słyszymy ze nie ma pieniedzy,...rozwiń całość

      http://ztylurenomy.imgur.com/
      Mam pytanie do tych darmozjadów i kolejnych kandydatów na darmozjadów, od 25 lat czekamy az coś sie zmieni w naszych podwórkach, ciągle słyszymy ze nie ma pieniedzy, a tylko dlatego ze są to miejsca nie widoczne, a w centrum cóż zyje tylko okolo 5% wyborców więc po co sie starać?zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      ale jaja

      wygląda na to że nie mam na kogo głosować (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 20 / 9

      Z wypowiedzi wynika że wszyscy jeżdżą rowerami a samochody to "zło". Ci kandydaci na pewno dymają na rowerach w swoich krawacikach do swoich biur przez cały rok, taki kabaret sobie urządzają bo...rozwiń całość

      Z wypowiedzi wynika że wszyscy jeżdżą rowerami a samochody to "zło". Ci kandydaci na pewno dymają na rowerach w swoich krawacikach do swoich biur przez cały rok, taki kabaret sobie urządzają bo wybory idą a żaden z nich od dziecka na rowerze nie siedział zapewne, ale jaja. Ci co na prawdę lubią rowery raczej cieszą się z jazdy na nich z dala od centrum, a ci co tak krzyczą żeby zabrać mi pas i utrudnić mi dojazd do pracy to może jakieś podatki by zapłacili, bo coś tu nie halo !!! zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Im więcej rowerów tym mniejszy tłok aut, ale głupi tego nie zrozumie

      kierowca z miata (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 9 / 3


      Ci co na prawdę lubią rowery raczej cieszą się z jazdy na nich z dala od centrum,
      --------
      Skąd ty to możesz wiedzieć?
      Zakładasz ze każdego stać codziennie stawiać auto na płatnym parkingu na...rozwiń całość


      Ci co na prawdę lubią rowery raczej cieszą się z jazdy na nich z dala od centrum,
      --------
      Skąd ty to możesz wiedzieć?
      Zakładasz ze każdego stać codziennie stawiać auto na płatnym parkingu na cały

      a ci co tak krzyczą żeby zabrać mi pas i utrudnić mi dojazd do pracy
      --------
      Przecież ci ułatwiają dojazd rowerem.
      Jeśli sam sobie utrudniasz wybierając auto to do kogo masz pretensje.
      przestać bełkotać i zastanów się czy auto jest wygodniejsze czy rower i wybieraj co dla ciebie dobre.

      to może jakieś podatki by zapłacili, bo coś tu nie halo !!!
      ----------
      Średnia płaca to 3900 zl a z tego około 50% to rozmaite podatki .
      Daje to rocznie ok 12.000 podatków nie licząc tego co pracodawca płaci.
      Na ścieżki statystycznie we Wrocławiu szlo na jednego rowerzystę około 60 zł a na jednego kierowcę około 2500 zł mimo że płacą takie same podatki

      Jestem kierowcą ale wolałbym aby więcej kasy szło na chodniki i ścieżki bo to co dziś jest to jakaś paranojazwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Polityce to też ludzie i lubia rowery

      styks (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 3 / 1

      Z wypowiedzi wynika że wszyscy jeżdżą rowerami a samochody to "zło".
      ---------
      Nie zawsze .Tylko wtedy gdy auto prowdzi jakiś kretyn lub egoista

      Ci kandydaci na pewno dymają na rowerach w...rozwiń całość

      Z wypowiedzi wynika że wszyscy jeżdżą rowerami a samochody to "zło".
      ---------
      Nie zawsze .Tylko wtedy gdy auto prowdzi jakiś kretyn lub egoista

      Ci kandydaci na pewno dymają na rowerach w swoich krawacikach do swoich biur przez cały rok,
      --------
      A po co komuś krawat jak porusza się rowerem w luźnym stroju?
      Wiem ze eniktorzy kandydaci wykorzystują rower w docieraniu do wyborców bo tow wygodniejsze niż autem.
      Czy tobie krawat żona zawiązuje ze boisz się go zdjąć w aucie?

      taki kabaret sobie urządzają bo wybory idą a żaden z nich od dziecka na rowerze nie siedział zapewne, ale jaja
      --------
      nie oceniaj po sobiezwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      podatki

      garym (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 6 / 4

      rowerzyści płacą takie same podatki do budżetu miasta jak kierowcy. ba powiedziałbym, że proporcjonalnie płaca nawet więcej, bo wielu kierowców jest z poza Wrocławia.


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Nie jemy pieniędzy.Placac płacimy podatki

      benek (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 4 / 6

      Rowerzyści płacą większe podatki od towarów wytwarzanych w kraju, bo ci co wytwarzają te produkty tez muszą zapłacić podatek.
      Kierowcy sporą część dochodów przepalają w benzynie i dorabiają...rozwiń całość

      Rowerzyści płacą większe podatki od towarów wytwarzanych w kraju, bo ci co wytwarzają te produkty tez muszą zapłacić podatek.
      Kierowcy sporą część dochodów przepalają w benzynie i dorabiają koncerny petrochemiczne.
      Te oczywiście podatków w Polsce nie płacą .
      Zatem im mniej pieniędzy puszczamy z dymem tym więcej przeznaczamy na konsumpcję dóbr, z których powstaje dochód narodowy.
      zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      po pierwsze

      gość (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 6 / 3

      nie kupują paliwa i nie płacą ani grosza podatku drogowego, po drugie zawsze naciągają kierowców na budowę ścieżki jako elementu drogi często jezdni - nie ma nigdy osobnego kosztorysu pt "ścieżka...rozwiń całość

      nie kupują paliwa i nie płacą ani grosza podatku drogowego, po drugie zawsze naciągają kierowców na budowę ścieżki jako elementu drogi często jezdni - nie ma nigdy osobnego kosztorysu pt "ścieżka rowerowa" tylko wrzuca się to w koszty drogi, i po trzecie będąc uczestnikiem ruchu nie płacą ubezpieczeń, ani nie są identyfikowalni za pomocą tablic rejestracyjnych wobec czego prawie zawsze oddalają się z miejsca zdarzenia.zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      ....

      ja (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 2 / 1



      po drugie zawsze naciągają kierowców na budowę ścieżki jako elementu drogi często jezdni - nie ma nigdy osobnego kosztorysu pt "ścieżka rowerowa" tylko wrzuca się to w koszty drogi,
      --------
      No...rozwiń całość



      po drugie zawsze naciągają kierowców na budowę ścieżki jako elementu drogi często jezdni - nie ma nigdy osobnego kosztorysu pt "ścieżka rowerowa" tylko wrzuca się to w koszty drogi,
      --------
      No idiota prawdziwy.
      Drogi remontuje sie za kasę z UE i ścieżka jest wymogiem bo inaczej nie byłoby dofinansowanie.
      Zatem to dzięki ścieżkom możliwe są remonty dróg
      zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Nawet nie wiesz czy płacisz podatek drogowy.Egoizm i pasozytnictwo

      ja (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 3 / 1

      nie kupują paliwa i nie płacą ani grosza podatku drogowego,
      ---------
      Coś pomyliłeś .Paliwo kupują i marnują dewizy na ropę .
      A podatku drogowego nie płaca ani groza bo go zlikwidowano...rozwiń całość

      nie kupują paliwa i nie płacą ani grosza podatku drogowego,
      ---------
      Coś pomyliłeś .Paliwo kupują i marnują dewizy na ropę .
      A podatku drogowego nie płaca ani groza bo go zlikwidowano kilkanaście lat temu.
      Jest podatek od głupoty czyli akcyza która ma zmniejszyć popyt na paliwa tak jak akcyza na wódkę czy papierosy jest elementem walki z nałogami i ma dać środki na usuwanie skutków zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      tez mi jest smutno...ze tak sie dzieje

      mechaniq rowerowy (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 10 / 3

      jutro z rana jade po towar do pracy-mam kilka rowerow na seriwsie-jade autem okolo 15-20 km w jedna strone,w miedzyczasie zlapalem robote -drobne prace wykonczeniowe -montaz mebli u Klienta-walizka...rozwiń całość

      jutro z rana jade po towar do pracy-mam kilka rowerow na seriwsie-jade autem okolo 15-20 km w jedna strone,w miedzyczasie zlapalem robote -drobne prace wykonczeniowe -montaz mebli u Klienta-walizka sprzetu-skoncze okolo 14tej,wracajac wstapie do ciastoramy po kilka rzeczy potem do sklepiku osiedlowego lub do najlepszego marketu na swiecie "Lidla"pozniej poskaldam barahlo kupione przez ludzi na tzw placu,barahlo wyrzucone przez niemiaszka lub holendra,ale wiadomo Polak wszystko zrobi...kocham rower od wielu wielu lat,lecz tylko w terenie wsrod dzikich niedostepnych terenow,a nie zebym zapiertalal nim do tyryzwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Dutkiewicz i innych oszołomów popierających pasy dla rowerzystów nie poprę !!!

      r52 (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 15 / 11

      GŁOS MÓJ OTRZYMA OSOBA, KTÓRA ZAGWARANTUJE, ŻE FORMACJA POD NAZWĄ STRAŻ MIEJSKA ZOSTANIE ROZWIĄZANA NA CAŁYM TERYTORIUM DOLNEGO ŚLĄSKA ORAZ NIE WYDA PUBLICZNYCH FINANSÓW NA ROBIENIE KASZKI Z...rozwiń całość

      GŁOS MÓJ OTRZYMA OSOBA, KTÓRA ZAGWARANTUJE, ŻE FORMACJA POD NAZWĄ STRAŻ MIEJSKA ZOSTANIE ROZWIĄZANA NA CAŁYM TERYTORIUM DOLNEGO ŚLĄSKA ORAZ NIE WYDA PUBLICZNYCH FINANSÓW NA ROBIENIE KASZKI Z KODEKSU DROGOWEGO !
      Nie dla pasów rowerowych !! zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Lecz się i stosuj do zasad na forum

      Zapoznaj się z netykietą emerycie (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 2

      Nikt nie czyta oszołoma który pisze dużymi literami jakby chciał pokrzyczeć.

      Twoje nie dla pasów rowerowych nie obchodzi nikogo a szczególnie tych co będą po nich jeździć.
      Świat kreują normalni a...rozwiń całość

      Nikt nie czyta oszołoma który pisze dużymi literami jakby chciał pokrzyczeć.

      Twoje nie dla pasów rowerowych nie obchodzi nikogo a szczególnie tych co będą po nich jeździć.
      Świat kreują normalni a nie co co krzykiem chcą wzmocnić swoje argumenty.
      zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Dutkiewicz i innych oszołomów popierających pasy dla rowerzystów nie poprę !!!

      r52 (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 9 / 6

      GŁOS MÓJ OTRZYMA OSOBA, KTÓRA ZAGWARANTUJE, ŻE FORMACJA POD NAZWĄ STRAŻ MIEJSKA ZOSTANIE ROZWIĄZANA NA CAŁYM TERYTORIUM DOLNEGO ŚLĄSKA ORAZ NIE WYDA PUBLICZNYCH FINANSÓW NA ROBIENIE KASZKI Z...rozwiń całość

      GŁOS MÓJ OTRZYMA OSOBA, KTÓRA ZAGWARANTUJE, ŻE FORMACJA POD NAZWĄ STRAŻ MIEJSKA ZOSTANIE ROZWIĄZANA NA CAŁYM TERYTORIUM DOLNEGO ŚLĄSKA ORAZ NIE WYDA PUBLICZNYCH FINANSÓW NA ROBIENIE KASZKI Z KODEKSU DROGOWEGO !
      Nie dla pasów rowerowych !! zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Dutkiewicz i innych oszołomów popierających pasy dla rowerzystów nie poprę !!!

      r52 (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 7 / 5

      GŁOS MÓJ OTRZYMA OSOBA, KTÓRA ZAGWARANTUJE, ŻE FORMACJA POD NAZWĄ STRAŻ MIEJSKA ZOSTANIE ROZWIĄZANA NA CAŁYM TERYTORIUM DOLNEGO ŚLĄSKA ORAZ NIE WYDA PUBLICZNYCH FINANSÓW NA ROBIENIE KASZKI Z...rozwiń całość

      GŁOS MÓJ OTRZYMA OSOBA, KTÓRA ZAGWARANTUJE, ŻE FORMACJA POD NAZWĄ STRAŻ MIEJSKA ZOSTANIE ROZWIĄZANA NA CAŁYM TERYTORIUM DOLNEGO ŚLĄSKA ORAZ NIE WYDA PUBLICZNYCH FINANSÓW NA ROBIENIE KASZKI Z KODEKSU DROGOWEGO !
      Nie dla pasów rowerowych !! zwiń

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      Polecamy

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama