Konkurs Wiedzy o Mediach. Zgłoś się i wygraj indeks na...

    Konkurs Wiedzy o Mediach. Zgłoś się i wygraj indeks na studia lub cenne nagrody rzeczowe

    Aktualizacja:

    Współczesne media intrygują, dziwią, oburzają... Odbiorcom często brak jednak rzetelnej wiedzy o ich funkcjonowaniu, historii i ewolucji, strukturze i mechanizmach działania. Uniwersytet Warszawski chce zachęcić społeczeństwo, a zwłaszcza ludzi młodych, do zainteresowania się tym ważnym elementem otaczającej nas rzeczywistości. Dlatego też organizuje Konkurs Wiedzy o Mediach, którego celem jest popularyzacja wiedzy z zakresu nauki o mediach oraz promocja edukacji medialnej.
    Konkurs Wiedzy o Mediach. Zgłoś się i wygraj indeks na studia lub cenne nagrody rzeczowe
    W konkursie, organizowanym przez Instytut Dziennikarstwa na Wydziale Dziennikarstwa i Nauk Politycznych UW oraz 15 innych polskich uczelni, uczestnicy - uczniowie szkół ponadgimnazjalnych - walczyć będą o 48 indeksów na studia dziennikarskie w renomowanych szkołach wyższych. Do wygrania są także cenne nagrody rzeczowe oraz staże w redakcjach na terenie całego kraju. Patronat nad Konkursem objęła Minister Edukacji Narodowej Joanna Kluzik-Rostkowska.

    ***

    Konkurs ma charakter trzyetapowy.

    Pierwszy – szkolny etap Konkursu - polega na wykonaniu przez uczniów pracy na jeden z podanych tematów i przesłaniu jej w odpowiednim terminie do właściwego Komitetu Okręgowego.

    Prace wykonywane mogą być jedynie indywidualnie. Do drugiego etapu w każdym okręgu zakwalifikowanych zostanie 100 uczestników, których prace ocenione zostaną najwyżej.

    Drugi – okręgowy etap Konkursu - odbywa się jednocześnie w 16 uczelniach na terenie kraju i polega na rozwiązaniu testu z zakresu wiedzy o mediach. 10 uczestników z każdego okręgu, którzy uzyskają najlepsze wyniki z testu, zakwalifikowanych zostaje do zawodów centralnych.

    Trzeci – centralny etap Konkursu - odbywa się w Warszawie i jest dwuczęściowy.

    W pierwszej części uczestnicy rozwiązują test z zakresu wiedzy o mediach. 48 uczestników, którzy uzyskają najlepsze wyniki, otrzymuje tytuł laureata konkursu. Laureaci, którzy w roku szkolnym, w którym uzyskali ten tytuł są uczniami klas maturalnych mają prawo do nagród w postaci miejsc na wyższe uczelnie zgodnie z określonymi zasadami, nagród rzeczowych oraz innych. Laureaci, którzy w roku uzyskania tytułu nie są uczniami klas maturalnych mają prawo jedynie do nagród rzeczowych
    i innych. 12 uczestników konkursu, którzy uzyskają najwięcej punktów przechodzi do drugiej części etapu – quizu, który rozgrywany jest dnia następnego przy udziale publiczności. Zawodnicy biorący udział w quizie odpowiadają na pytania szczegółowe i walczą o miejsca premiowane nagrodami rzeczowymi.

    ***

    Szczegółowe informacje, a wśród nich m.in. regulamin, zakres tematyczny i harmonogram znaleźć można na stronie kwm.id.uw.edu.pl.

    Termin zgłaszania szkół do konkursu został przedłużony do 10 października 2014 r.

    Główny Sponsor Konkursu – Sony zadeklarował nagrodę specjalną dla szkoły, z której największa liczba uczestników zostanie zakwalifikowana do II etapu. Nagrodą tą jest zestaw multimedialny (tablica multimedialna + projektor).

    Przystąp do konkursu: napisz esej, stwórz film, fotoreportaż lub fotokast na jeden z podanych tematów, a następnie sprawdź swe umiejętności i wiedzę podczas testu na etapie okręgowym i na etapie centralnym.

    Czytaj także

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      Polecamy

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama