Tiry będą omijać centra Wałbrzycha i Świdnicy

    Tiry będą omijać centra Wałbrzycha i Świdnicy

    Artur Szałkowski

    Gazeta Wrocławska

    Aktualizacja:

    Gazeta Wrocławska

    Bez dokończenia budowy obwodnicy Wałbrzych nie rozwiąże problemu korków w mieście

    Bez dokończenia budowy obwodnicy Wałbrzych nie rozwiąże problemu korków w mieście ©Fot. Dariusz Gdesz

    W obu miastach będą nowe trasy dla ciężarówek. Ich budowa dobiegnie końca jeszcze w tym roku.
    Bez dokończenia budowy obwodnicy Wałbrzych nie rozwiąże problemu korków w mieście

    Bez dokończenia budowy obwodnicy Wałbrzych nie rozwiąże problemu korków w mieście ©Fot. Dariusz Gdesz

    W Świdnicy trwa przebudowa ul. Śląskiej. Miasto chce, by w przyszłości właśnie tędy poprowadzony był ruch tranzytowy, który dziś wiedzie przez centrum miasta.

    - Fragment ul. Śląskiej, od skrzyżowania z ul. Westerplatte do skrzyżowania z ul. Pionierów, odstaje od dalszej części drogi. Jezdnia jest wąska i brakuje chodników dla pieszych - tłumaczy Maciej Gleba, dyrektor Departamentu Komunikacji Urzędu Miejskiego w Świdnicy. - Chcemy to zmienić - dodaje. Kończą się już prace związane z budową kolektora deszczowego i innych instalacji podziemnych.

    W lutym tempo prac wzrośnie. Rozpoczną się roboty drogowe, ich zakończenie jest planowane na sierpień 2011 r. Jezdnia zostanie poszerzona do 7 metrów, a do 40 metrów powiększone będzie rondo przy skrzyżowaniu ul. Pionierów Ziemi Świdnickiej z ul. Śląską.

    Zadanie to będzie kosztować prawie 6,2 mln zł, z czego 3 mln zł miasto zamierza pozyskać ze środków zewnętrznych.

    - Gdyby projekt nie zyskał dodatkowego wsparcia, to, rezygnując z przebudowy mostu na potoku Witoszówka, nie przekroczymy 5 mln zł. To wydatek, który zostałby sfinansowany w całości z budżetu miasta - mówi Maciej Gleba.

    Do listopada 2011 roku ma natomiast trwać rozbudowa wschodniego odcinka wałbrzyskiej obwodnicy. Wałbrzyszanie woleliby dokończenia budowy zachodniej części drogi, która rozwiązałaby problem zakorkowania głównej arterii komunikacyjnej miasta. Ale dzięki realizowanej inwestycji, wyeliminowany zostanie z centrum Wałbrzycha ruch pojazdów, które jadą w kierunku Kłodzka.
    Koszt budowy 1260-metrowego odcinka wschodniej obwodnicy Wałbrzycha, z wykupem działek, powinien zamknąć się w kwocie 9-9,5 mln złotych.

    Kolejną drogą, która wpłynęłaby na rozładowanie ruchu w mieście, jest planowana budowa łącznika pomiędzy al. Pod-wale w Wałbrzychu i obwodnicą Szczawna-Zdroju. Władze gmi-ny uzdrowiskowej wpisały już tę inwestycję do planu zagospodarowania przestrzennego. Władze Wałbrzycha również odnoszą się entuzjastycznie do tej inwestycji, ale nie kwapią się z jej realizacją ze względu na brak funduszy. Łącznik ten najprawdopodobniej powstanie dopiero, kiedy ruszy budowa zachodniego odcinka obwodnicy.

    Zbudują dwa ronda na obwodnicy
    Wiosną rozpocznie się przebudowa dwóch skrzyżowań w Bielawie. Powstaną tam ronda, które usprawnią przejazd przez miasto. Bielawa otrzymała na to 1,2 mln zł dofinansowania w ramach "schetynówek".

    To dobra wiadomość dla kierowców, którzy przy wjeździe na obwodnicę od strony Dzierżoniowa, muszą stać w korkach. Projekt budowy obwodnicy Bielawy powstał pod koniec lat 90. Nie uwzględniał rond, ponieważ natężenie ruchu było wówczas trzykrotnie mniejsze.

    Współpraca MM

    Czytaj także

      Komentarze (1)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      zrobią Śląską i co dalej?

      as (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 42 / 19

      Którędy dalej TiRy pojadą?

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      Polecamy

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama