Jak mówi Ewa Mazur z Zarządu Dróg i Utrzymania Miasta, przez nadmierne obciążenie trwające latami waga pod al. Karkonoską nie działa tak jak powinna. Skarpa osiadła, a teraz trzeba ją wzmocnić. – Dopóki nie było Autostradowej Obwodnicy Wrocławia wjeżdżało tędy na dobę nawet do 40 tysięcy pojazdów – przypomina Mazur.
Na razie ZDiUM szuka wykonawcy, który zaprojektuje wzmocnienie skarpy i nową jezdnię, a także zastępczą organizację ruchu. Możliwe, że zostanie on poprowadzony w obu kierunkach jezdnią w kierunku Bielan Wrocławskich. Wykonanie inwestycji zaplanowano na przyszły rok.
Do 22 września wykonawcy mają czas na złożenie projektu. Muszą wymyślić sposób by skarpa się już nie osuwała, a także zaprojektować wzmocnienie konstrukcji nasypu i nawierzchni przed i za wagą na al. Karkonoskiej.
- W chwili obecnej waga nie działa prawidłowo, stan oraz konstrukcja nawierzchni i brak stateczności skarpy uniemożliwiają prawidłową pracę bardzo precyzyjnych układów pomiarowych wbudowanej w nawierzchnię wagi. Realizacja zadania nastąpi wraz z wymianą urządzenia pomiarowego, co będzie przedmiotem osobnego zamówienia – czytamy w instrukcji dla wykonawcy.
Zwycięską ofertę poznamy w połowie grudnia.
Jak działa waga na al. Karkonoskiej? Waży pojazdy wjeżdżające do miasta, ale na tej podstawie nie może być wystawiony ewentualny mandat dla kierowcy przeciążonego auta. - Jeśli pojazd przekracza dozwolony ciężar, pokazuje się informacja na tablicy nad jezdnią - tłumaczy Ewa Mazur. - Podstawą do ukarania kierowcy jest jednak zważenie pojazdu na wadze stacjonarnej w towarzystwie Inspekcji Transportu Drogowego - dodaje.
Waga na Karkonoskiej służy do ważenia pojazdów w ruchu. Przed skrzyżowaniem ze Zwycięską (podobnie jak na Sredzkiej, Żmigrodzkiej, Opolskiej, Jana III Sobieskiego) jest parking gdzie potem zatrzymane przez inspektorów ITD pojazdy zjeżdżają i są ważone na wadze stacjonarnej. Takie akcje mundurowych mają miejsce kilka razy w tygodniu - z zaskoczenia. Niestety, nie mogą trwać zbyt długo, bo po kilku chwilach kierowcy ciężarówek informują się wzajemnie przez CB radio i omijają miejsce kontroli.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?