Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Taki Wrocław obiecywał Rafał Dutkiewicz [KOMUNIKACJA]

Malwina Gadawa
Obwodnica śródmiejska do ul. Kamieńskiego, przebudowana ulica Bardzka i Buforowa, obwodnica Leśnicy, nowe drogi osiedlowe, tramwaj Plus na Jagodno i Sępolno czy koncepcja dwóch tuneli pod centrum miasta - to tylko niektóre obietnice wyborcze Rafała Dutkiewicza sprzed wyborów w 2010 roku. Sprawdź, czy prezydent dotrzymał słowa.

Rafał Dutkiewicz w ostatnich wyborach triumfował po raz trzeci. Zdeklasował rywali (poparło go prawie 140 tys. wyborców – ponad 70 proc. głosujących). Komitet Rafała Dutkiewicza osiągnął też doskonały wynik w wyborach do Rady Miejskiej. Na 37 radnych przypada aż 19 związanych z prezydentem. Rafał Dutkiewicz nie miał więc żadnych przeszkód, żeby zrealizować obietnice wyborcze. Czy mu się to udało? Z internetu zniknął prezydencki program sprzed czterech lat. My go jednak wciąż mamy. I w kolejnych odcinkach będziemy przypominali to, co przed wyborami obiecywał prezydent. Porównajcie z rzeczywistością za oknem...

Program wyborczy Rafała Dutkiewicza miał 10 filarów.Jednym z nich, "najważniejszym, według opinii licznych wrocławian" - jak czytamy w dokumencie, było "Zwiększenie przepustowości układu komunikacyjnego miasta i roli transportu publicznego, szczególnie szynowego, stworzenie warunków do rozwoju ruchu rowerowego oraz poprawa połączeń Wrocławia z innymi dużymi miastami polskimi i europejskimi"

Oto, jak miała się zmienić komunikacja we Wrocławiu:

1. Budowa północnego odcinka Obwodnicy Śródmiejskiej (do 2015 r.).

2. Budowa i przebudowa powiązań miejskiego układu drogowego z autostradą A 4 i AOW, w tym ciągu ul. Bardzkiej i Buforowej.

3. Budowa połączenia Portu Lotniczego z Obwodnicą Śródmiejską i z nowym stadionem piłkarskim (w ciągu drogi krajowej nr 94) oraz infrastruktury drogowej w otoczeniu nowego stadionu piłkarskiego.

4. Przebudowa i budowa ulic o dużym znaczeniu dla ruchu międzydzielnicowego i doprowadzających ruch do wielkomiejskiego centrum Miasta, w tym, ul. Wyszyńskiego, pl. Bema wraz z odcinkiem ul. Bema od ul. Prusa do ul. Sienkiewicza i modernizacją Mostów Młyńskich, ul. Curie-Skłodowskiej, ul. Świeradowskiej, ciągu ulic Przyjaźni, Wałbrzyskiej, nowego odcinka ul. Racławickiej i połączenia go z Al. Piastów, ul. Kurkowej, ul. Królewieckiej oraz przebudowa dróg wylotowych z miasta (bez połączeń z autostradą A4 i AOW), w tym ul. Kutrzeby, ul. Mościckiego od wiaduktu kolejowego do ul. Ziemniaczanej, ul. Kamieńskiego od ul. Starościńskiej do granic miasta.

5. Budowa i przebudowa dróg lokalnych i osiedlowych.

6. Zwiększenie nakładów na konserwację i remonty istniejącej sieci drogowej po 2012 r.

7. Przygotowanie projektów/koncepcji budowy 2 tuneli pod centrum Miasta.

8. Wdrożenie Inteligentnego Systemu Transportu „ITS Wrocław”.

9. Doprowadzenie do ustalenia lokalizacji w granicach Wrocławskiego Obszaru Metropolitalnego co najmniej jednego dużego centrum multimodalnego.

10. Wprowadzenie bezwzględnego priorytetu dla transportu publicznego, szczególnie szynowego, w ruchu miejskim.

11. Budowa nowych odcinków linii tramwajowych w standardzie „Tramwaj Plus”:
- od skrzyżowania ul. Świeradowskiej z Orzechową do skrzyżowania ul. Bardzkiej z al. Armii Krajowej,
- od ul. Bardzkiej do Jagodna,
- od skrzyżowania ul. Hubskiej z ul. Glinianą do skrzyżowania ul. Suchej z Borowską,
- od skrzyżowania ul. Legnickiej z Trasą Milenijną do stadionu piłkarskiego i na Osiedle Kozanów,
- od skrzyżowania ul. Pilczyckiej z Trasą Milenijną do skrzyżowania ul. Dmowskiego z ul. Jagiełły.

12. Modernizacja linii Pilczyce – Sępolno do standardu „Tramwaj Plus”.

13. Modernizacja innych linii tramwajowych w standardzie normalnym, polegająca m. in. na wydzieleniu torowisk od ruchu samochodowego i budowie wspólnych pasów tramwajowo-autobusowych.

14. Budowa i modernizacja sieci trakcyjnej oraz stacji zasilania energetycznego trakcji tramwajowej.

15. Doprowadzenie do uruchomienia lokalnych połączeń kolejowych Siechnice – Wrocław Główny – Długołęka, Wrocław Główny – Leśnica oraz Wrocław Główny – Wrocław Żerniki – Wrocław Lotnisko w przypadku wybudowania
przez PKP PLK SA łącznika kolejowego Wrocław Żerniki – Wrocław Lotnisko.

16. Zakup nowych tramwajów.

17. Modernizacja eksploatowanego taboru tramwajowego.

18. Systematyczne odnawianie taboru autobusowego: docelowo cała flota autobusów będzie spełniać zaostrzone normy ochrony środowiska.

19. Przebudowa peronów stacji Wrocław Sołtysowice w celu przybliżenia ich do centrum handlowego „Korona”.

20. Remonty istniejących dworców i przystanków kolejowych w przypadku przejęcia ich przez miasto.

21. Budowa nowych zintegrowanych przystanków przesiadkowych (kolej-tramwaj-autobus, kolej-autobus, tramwaj-autobus), w tym w rejonie nowego stadionu piłkarskiego oraz przy ul. Suchej.

22. Budowa nowych parkingów w systemie partnerstwa publiczno-prywatnego, w tym typu Park & Ride.

23. Poszerzanie stref z uprzywilejowaniem ruchu pieszego i tramwajowego oraz ograniczenie ruchu autobusowego w centrum miasta.

24. Sukcesywne zwiększanie udziału taboru autobusowego zasilanego paliwami ekologicznymi (CNG, etanol).

25. Integracja taryfowa podsystemów transportu miejskiego i metropolitalnego oraz integracja zarządzania transportem publicznym w granicach Wrocławskiego Obszaru Metropolitalnego (po uchwaleniu ustawy metropolitalnej i ustawy o transporcie publicznym).

26. Budowa nowych ścieżek i parkingów rowerowych oraz łączenie istniejących tras w sieć.

27. Utworzenie sieci wypożyczalni rowerów, obejmującej swoim zasięgiem całe miasto.

28. Opracowanie nowego Zintegrowanego Planu Rozwoju Transportu Publicznego dla Wrocławskiego Obszaru Metropolitalnego na lata 2011-2020.

29. Rozbudowa i modernizacja wrocławskiego lotniska, w tym budowa nowego terminala z niezbędną infrastrukturą oraz budowa i rozbudowa płaszczyzn lotniskowych.

30. Kontynuacja działań ukierunkowanych na rozbudowę sieci połączeń lotniczych z Wrocławia.

31. Aktywny udział w działaniach na rzecz przyśpieszenia budowy drogi ekspresowej S 5.

32. Konsekwentne dążenie do wprowadzenia do „Rządowego Programu Budowy Autostrad i Dróg Ekspresowych” odcinków łączących Wrocław z granicą państwa w Kotlinie Kłodzkiej i z drogą ekspresową S 3 na wysokości Bolkowa.

33. Wsparcie działań promujących budowę linii wielkich prędkości Warszawa-Łódź- Wrocław/Poznań.

34. Aktywny udział w działaniach mających na celu przyśpieszenie modernizacji Wrocławskiego Węzła Kolejowego.

35. Aktywny lobbing na rzecz przyśpieszenia modernizacji Odrzańskiej Drogi Wodnej w górnej i środkowej jej części (zadanie Regionalnych Zarządów Gospodarki Wodnej Gliwice i Wrocław.

36. Czynny udział w promocji Środkowoeuropejskiego Korytarza Transportowego.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Materiał oryginalny: Taki Wrocław obiecywał Rafał Dutkiewicz [KOMUNIKACJA] - Gazeta Wrocławska

Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska