Nowe przęsło wiaduktu nad Grabiszyńską waży kilkaset ton....

    Nowe przęsło wiaduktu nad Grabiszyńską waży kilkaset ton. Zamkną ulicę na czas montowania (ZDJĘCIA)

    Bartosz Józefiak

    Gazeta Wrocławska

    Aktualizacja:

    Gazeta Wrocławska

    Nowe przęsło wiaduktu nad Grabiszyńską waży kilkaset ton. Zamkną ulicę na czas montowania (ZDJĘCIA)
    1/11
    przejdź do galerii

    ©Tomasz Hołod

    Nowe przęsło wiaduktu waży kilkaset ton. Nasunięcie go na przyczółki wiaduktu to skomplikowana i niebezpieczna operacja. Być może pracownicy PKP 20 września zamkną ulicę Grabiszyńską w kierunku centrum miasta. Koszt remontu wiaduktu to 15 mln zł.
    Na 20 września zaplanowano najważniejszy do tej pory etap remontu wiaduktu kolejowego nad Grabiszyńską. Tego dnia robotnicy nasuną nowe, kilkusettonowe przęsło wiaduktu na miejsce starej, zdemontowanej już konstrukcji. Nowe przęsło zostanie ustawione na podporach nad ulicą Grabiszyńską.

    - To bardzo skomplikowana i niebezpieczna operacja. Na remontowanym wiadukcie jest jednocześnie prowadzony pasażerski i towarowy ruch pociągów - mówi Maciej Dutkiewicz z PKP PLK.
    Niewykluczone, że tego dnia auta nie pojadą Grabiszyńską pod wiaduktem. Możliwe jednak, że zamknięta będzie tylko jezdnia w kierunku centrum, a cały ruch zostanie przerzucony na drugą nitkę. Trwają jeszcze ustalenia kolejarzy z urzędem miasta w tej kwestii.

    Zobacz też: Przebudowa Stadionu Olimpijskiego za 124 mln zł. Tańsza oferta odrzucona

    Podobnie spektakularną akcję już w tym miejscu oglądaliśmy. Pod koniec kwietnia demontowano stary wiadukt. Wtedy również kierowcy musieli swoje przecierpieć. Cały ruch pociągów został zaś wtedy przerzucony na drugi tor. Teraz nowy wiadukt został ustawiony na specjalnym pomoście zbudowanym obok torów na nasypie kolejowym. Robotnicy kończą ostatnie prace przy tej konstrukcji.

    Samo nasunięcie wiaduktu nad ulicę to nie koniec. W październiku konstrukcja zostanie dokładnie osadowiona na przyczółkach.
    Teraz nad ul. Grabiszyńską wciąż znajduje się druga część wiaduktu, po której jeżdżą pociągi. Ona również zostanie w całości rozebrana, a na jego miejscu pojawi się nowa budowla.

    Jesienią ruch kolejowy zostanie przerzucony na nowo zbudowany tor i wtedy rozpocznie się rozbiórka drugiej części wiaduktu. Wszystkie prace mają się zakończyć w 2015 roku, ale kolejarze nie chcą podawać dokładnych terminów, bo mogą one ulec zmianie.
    Nowy wiadukt nad ul. Grabiszyńską będzie szerszy. Więcej miejsca będą mieli piesi, pojawi się też ścieżka rowerowa.

    Przebudowa wiaduktu to część wielkiego remontu trasy kolejowej Wrocław - Poznań, która ma skończyć się do grudnia 2015 r. Dzięki niemu pociągi pojadą dużo szybciej.

    ZOBACZ, JAK WROCŁAW SIĘ ZMIENIA

    Czytaj także

      Komentarze (41)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      15 MLN ????????????

      NA CO ??????? (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 4 / 11

      TEN WIADUKT CHYBA ZE ZŁOTA ROBIĄ JAK TYLE KOSZTUJE . NAPISZCIE CO ILE KOSZTOWAŁO I KTO ILE W KIESZEŃ DOSTAŁ !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      znafca

      tm (gość)

      Zgłoś naruszenie treści

      Zrób taki wiadukt za 14 mln, będziesz wiedział za co tak mało kasy dostałeś

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Jam Wrocławiak

      Alleluja i do przodu (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1

      Ty wykładasz kase na ten wiadukt że tak się bulwersujesz?

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      p***** pazerny na kasę

      zibi (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1 / 5

      ......................................................

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Szło dwóch studentów. Jeden poszedł prosto a drugi w trampakch.

      kpiarz (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 17 / 1

      "Nowe przęsło wiaduktu waży kilkaset ton. Nasunięcie go na przyczółki wiaduktu to skomplikowana i niebezpieczna operacja. Być może pracownicy PKP 20 września zamkną ulicę Grabiszyńską w kierunku...rozwiń całość

      "Nowe przęsło wiaduktu waży kilkaset ton. Nasunięcie go na przyczółki wiaduktu to skomplikowana i niebezpieczna operacja. Być może pracownicy PKP 20 września zamkną ulicę Grabiszyńską w kierunku centrum miasta. Koszt remontu wiaduktu to 15 mln zł."zwiń


      Zdjęcie autora komentarza
      ... jak w życiu

      cemoi07

      Zgłoś naruszenie treści / 17

      Pierwszy skończył studia i został bezrobotnym, drugi je olał i pisze dla Wrocławskiej!

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Wiadukt będzie dłuższy, nie szerszy

      pasażer (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 25 / 1

      to jedznia pod dłuższym wiaduktem będzie szersza. Oj, Panie Józefiak, poziom Weroniki Skupin Pan prezentuje.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      cegła

      refi (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 8 / 1

      Zastanawiam się, czy odnowią tę ładną cegłówkę, która ozdabiała przęsła wiaduktu przez tyle lat...


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Jaka cegła???

      .. (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 3

      @refi: dawno tam nie byłeś prawda? Nie ma już żadnej cegły. Poszerzenie ulicy wymaga rozebrania obu przyczółków. Więc nie opowiadaj o ładnej cegłówce, która od lat już nie jest ładna.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Autobusy sobie poradzą

      z objazdem (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 7 / 23

      tylko tramwaje się nie sprawdzają w takich sytuacjach.


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Weź sobie człowieku kalkulator i policz

      havranek (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 9

      Ile jest we Wrocławiu tramwajów, jaka jest ich łączna pojemność, a potem policz ile potrzeba by było kupić autobusów, żeby tę pojemność zachować. Potem zastanów się, gdzie tę dodatkową liczbę...rozwiń całość

      Ile jest we Wrocławiu tramwajów, jaka jest ich łączna pojemność, a potem policz ile potrzeba by było kupić autobusów, żeby tę pojemność zachować. Potem zastanów się, gdzie tę dodatkową liczbę autobusów byś zmieścił. Bo taka liczba skutecznie zakorkowałaby centrum. A na koniec policz, ile by kosztowała likwidacja wszystkich torowisk wydzielonych z jezdni i zastąpienie ich buspasami. I jak sobie to wszystko zsumujesz, to wyjdzie Ci taka kwota, że odechce Ci się pleść bzdury, jakoby autobusami dałoby się zastąpić tramwaje.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      bezedura

      czuma nasza duma (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 6 / 1

      No rzeczywiscie masakra, raz na sto lat przy okazji remontu tramwaj nie pojedzie. To co, cekamy na wypadek i zablokowanie autobusow zeby tramwaj mogl spokojnie po wydzielonym torowisku przejechac ?


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      To się zdarza bardzo często

      z objazdem (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1 / 7

      Np. na ulicy Przyjaźni przez półtora roku tak było. Curie Skłodowskiej pół roku czy jakoś tak. Potem Most Pokoju, teraz Krupnicza itd. To jest sytuacja nagminna, właściwie permanentna.
      Powtórzę...rozwiń całość

      Np. na ulicy Przyjaźni przez półtora roku tak było. Curie Skłodowskiej pół roku czy jakoś tak. Potem Most Pokoju, teraz Krupnicza itd. To jest sytuacja nagminna, właściwie permanentna.
      Powtórzę konsekwentnie, tramwaje nie sprawdzają się w takich sytuacjach. Niestety, też chciałbym aby było inaczej. zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Krupniczą można objechać nawet z 2 stron.

      przykłąd lipny (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 4

      Most Pokoju także. A inne miasta robią przelotki co kilometr, aby w razie awarii można by ło puszczaćruch wahadłowo. Wrocłąw wydał wszystko na stadion i nie ma na takie "pierdoły" kasy.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Kolejny trol od Korwina

      Tramwaje przez jeden dzień(pewnie niedziela) będą zastąpione od FATu do Legionów autobusami. (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 21 / 3

      Taki to wielki problem?


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      @ Tramwaje przez jeden dzień(pewnie niedziela) będą zastąpione od FATu do Legionów autobusami.

      z objazdem (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1 / 5

      No tak, ale jakie to są koszty. Gdy tramwaj nie przejedzie to podstawimy autobus. Trzeba te autobusy zapasowe (za tramwaje) wcześniej kupić i trzymać. I kierowców również.


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Jam Wrocławiak

      Alleluja i do przodu (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1

      Co cie tak martwią koszty utrzymania autobusów? Ty opłacasz dla nich paliwo?

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Przecie to żaden problem!

      poliander (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 3

      W zajezdniach ZAWSZE zostaje jakaś rezerwa taboru właśnie na takie szczególne przypadki. Nigdy nie ma takiej sytuacji, by zajezdnia była całkowicie pusta.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      x

      x (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1 / 2

      20.09 to środa!!!

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      jmiejfm

      montik (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1

      bardzo dobrze ze w koncu remontuja bo starach było powoli jezdzic pod tym wiaduktem...!!!


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Jeszcze większy nad

      pasażer (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 3 / 3

      tylko szkoda, że rozkład jest przez te zamknięcia torów kompletnie rozwalony.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      A inne wiadukty?

      kubex-wro (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 9

      Czy są jakieś plany na przeprawę nad Boya-Żeleńskiego?

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      MOST

      W-W (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 5 / 15

      TYLE MILIONÓW DLA ZROBIENIA ŚCIEŻKI ROWEROWEJ.OK DUDEK POLECISZ Z STOŁKA JESIENIĄ.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Zlikwidujemy koleje

      KNP (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 6 / 24

      Tylko autostrady. W dzisiejszych czasach koleją jeżdżą tylko frajerzy i nieudacznicy!


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      am jesteś nieudacznik

      kiler (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 13 / 2

      tyle w temacie


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Kolej to przeżytek XIX wieku

      KNP (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1 / 16

      Nadaje się do muzeum, albo dla dzieci jako zabawka. My koleje zlikwidujemy, a zoaszczędzone pieniądze przeznaczymy na nowoczesne XXI wieczne autostrady.


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      ty jesteś przeżytek nie kolej

      kiler (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 10

      transport szynowy jest o wiele bardziej wydajny niż kołowy, przyjmij to do tej swojej makówki

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Pociągi to przyszłość!

      tren (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 8

      Wiesz, że pociągi mogą rozwinąć prędkość dochodzącą do 300 km/h, podczas gdy samochody mogą osiągnąć jakieś 200 km/h?


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Nasi niektórzy kierowcy to 50km/h nie powinni przekracać

      pasażer (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 9

      Czasem to strach wsiaść do auta - tylu debili za kółkiem.

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      Polecamy

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama