Wymiana rozjazdów tramwajowych to część remontu ul. Krupniczej. Te prace (podobnie jak wymiana rozjazdów z drugiej strony Krupniczej, przy skrzyżowaniu z Podwalem) utrudniają życie kierowcom, bo robotnicy musieli zająć część jezdni na Kazimierza Wielkiego. Dlatego trwają intensywne prace, by ta część robót zakończyła się na początku września. Wtedy też drogowcy powinni uporać się z rozjazdami przy Podwalu.
ZOBACZ TEŻ JAK WROCŁAW SIĘ ZMIENIA
Cały remont Krupniczej zakończy się dopiero w grudniu, ale jest duża szansa, że auta po tej ulicy pojadą jeszcze w październiku. Wtedy do grudnia toczyłyby się jeszcze prace na chodnikach. Roboty nie są łatwe, bo wokół nie brak zabytkowych budynków, na które trzeba uważać. Do tego remont nie szczędzi drogowcom niespodzianek – w tej części miasta nie brak rurociągów, które nie są ujęte w żadnych planach, w czasie prac odkopano też kawałki historycznego muru. Mimo to październikowy termin jest wciąż realny.
Na ul. Krupniczej po przebudowie powstanie wydzielone torowisko tramwajowe. Stare szyny zostaną wymienione na nowe. Pomiędzy Narodowym Forum Muzyki a Halą Gwardii wybudowane zostaną dwa przystanki wiedeńskie. Mają spowodować uspokojenie ruchu w tym miejscu i zniechęcić kierowców do skracania sobie tędy drogi do centrum. Obok NFM powstanie ścieżka rowerowa.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?