100 milionów za 4 kilometry drogi pod Wrocławiem? Na razie...

    100 milionów za 4 kilometry drogi pod Wrocławiem? Na razie wydano 9 mln, a budowy nie widać

    Marcin Walków

    Gazeta Wrocławska

    Gazeta Wrocławska

    Obwodnica Miękini to droga, która byłaby fragmentem zachodniej obwodnicy Wrocławia i łączyłaby się z mostem z Brzegu Dolnym (na zdjęciu)
    1/7
    przejdź do galerii

    Obwodnica Miękini to droga, która byłaby fragmentem zachodniej obwodnicy Wrocławia i łączyłaby się z mostem z Brzegu Dolnym (na zdjęciu) ©Fot. Tomasz Hołod / Polskapresse

    Miała powstać w 2015 roku, tymczasem dopiero wtedy jej budowa się rozpocznie. Obwodnica Miękini to jeden z kluczowych odcinków tzw. obwodnicy aglomeracyjnej, czyli zachodniej obwodnicy Wrocławia. Tą drogą jeździłyby ciężarówki z drogi krajowej 94 oraz z autostrady A4 w kierunku na Poznań, omijając stolicę Dolnego Śląska, a także takie miejscowości jak Miękinia, Brzeg Dolny, Oborniki Śląskie. Docelowo zachodnia obwodnica Wrocławia byłaby poprowadzona do autostrady w Kostomłotach. W poniedziałek odbyło się spotkanie lokalnych samorządowców z zarządem województwa. Czy budowa wreszcie ruszy? Rozmawiamy o tym z wójtem Miękini, Janem Marianem Grzegorczynem.
    Czy mieszkańcy Miękini doczekają się obwodnicy?
    Uważam,że 2015 rok powinien być tym, w którym droga ze sfery planów i projektów, przejdzie już w fazę realizacji.

    Marszałek Przybylski i wicemarszałek Michalak zgadzają się, że obwodnica jest potrzebna. Ale biorą pod lupę koszty, bo to pieniądze publiczne.
    Ja to doskonale rozumiem i nigdy tego nie kwestionowałem. Ale mówienie o tym, że przeanalizuje się jeszcze raz inne warianty budowy prowadzi donikąd, a nie do realizacji inwestycji.
    Inny przebieg, to inne uwarunkowania techniczne, jeszcze raz trzeba opracowywać dokumentację, uzyskiwać opinie i zgody. To też kosztuje. Na tę drogę wydano już 9 mln zł. Wypłacono większość odszkodowań za grunty. Będziemy to wszystko przechodzić jeszcze raz? To byłby bezsens.

    Czyli jest Pan za tym, żeby skończyć dyskusje i wprowadzić ekipy na plac budowy?
    Nie. Trzeba rozmawiać, szukać innych rozwiązań, ale technicznych. Na przykład, czy zamiast betonu sprzężonego, można by zastosować kratownice stalowe? Albo sprawdzić, czy na mocy nowych przepisów, można postawić mniej ekranów akustycznych i na tym zaoszczędzić. Ale nie można podważać całego projektu i przebiegu drogi.

    CZYTAJ TEŻ: WYBUDUJĄ DROGĘ DO MOSTU W BRZEGU DOLNYM - PRZETARG PO WAKACJACH

    100 mln zł za cztery kilometry drogi to dużo.
    Przetarg zweryfikuje, jaki będzie faktyczny koszt. Droga musi spełnić określone kryteria, których nie ustalałem ja, wójt Miękini. Tylko zamawiający, czyli w imieniu marszałka – Dolnośląska Służba Dróg i Kolei. Uważam, że cena budowy kilometra mogłaby spaść nawet do 12-15 mln zł – za tyle budowano obwodnicę Świdnicy. Pomijam jeszcze koszt budowy wiaduktu nad torami. Jego parametry są określone przez kolej. Jest jeszcze jedna sprawa. Uwarunkowania terenu. Wystarczy spojrzeć na przebieg starej drogi powiatowej – jest wyniesiony. Dlaczego? To tereny podmokłe, w 1905 roku zalane przez powódź. Już Niemcy wiedzieli, że trzeba budować na podwyższeniu. Co za tym idzie, drożej.

    NOWY MOST NA ODRZE BEZ OBWODNICY NIE MA SENSU - CZYTAJ NA KOLEJNEJ STRONIE

    1 »

    Czytaj treści premium w Gazecie Wrocławskiej Plus

    Nielimitowany dostęp do wszystkich treści, bez inwazyjnych reklam.

    Komentarze (12)

    Dodajesz komentarz jako: Gość

    Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

    Liczba znaków do wpisania:

    zaloguj się

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    postęp

    Jerko (gość)

    Zgłoś naruszenie treści

    AOW kosztowała 3 mld zł. A tu Michalak ma problem ze 100 milionami? Zamiast ogłaszać przetargi patrzą jak sroka w gnat na plany i usiłują poprawiać fachowców. Michalak to prawnik, więc niech tak...rozwiń całość

    AOW kosztowała 3 mld zł. A tu Michalak ma problem ze 100 milionami? Zamiast ogłaszać przetargi patrzą jak sroka w gnat na plany i usiłują poprawiać fachowców. Michalak to prawnik, więc niech tak przygotuje umowę, żeby wykonawca zbankrutował, ale dopiero na koniec, tydzień przed odbiorem. Wtedy nie będzie dziury w budżecie. zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Czary Czary

    Ksawery (gość)

    Zgłoś naruszenie treści

    jak to jest że w takim Krakowie na wałach zrobiono drogę rowerową ok 80zł za metr kwadratowy a nasza wielka droga rowerowa koło Niebiańskiej Wieży kosztowała ponad 600zł za metr kwadratowy......rozwiń całość

    jak to jest że w takim Krakowie na wałach zrobiono drogę rowerową ok 80zł za metr kwadratowy a nasza wielka droga rowerowa koło Niebiańskiej Wieży kosztowała ponad 600zł za metr kwadratowy... Czary jakieś ?? zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Panie Wójcie a co z budowa kanalizacji w Lutyni!!!!!!

    Ala (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 2

    Miała być budowana kanalizacja i co gdzie kasa z uni na tą inwestycje ? Ludzie zastanówcie się co oni robią!!!!!!!!!!!!!

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    kolejny odcinek komedii pt." drogi dolnośląskie"

    .. (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 6

    Oooo a jakie miało być przyspieszenie panie Michalak i lepiej i sprawniej, a jest kolejne pośmiewisko

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Pierwsze lekarstwo na nasze drogie drogi

    wrocławianiN (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 7 / 2

    to zakaz budowy ekranów. Na ekran na konkretnym odcinku powinna być wydawana jednostkowa zgoda jeśli jest on tam rzeczywiście potrzebny. Jak wytłumaczyć zrobienie ekranów na moście nad Odrą na...rozwiń całość

    to zakaz budowy ekranów. Na ekran na konkretnym odcinku powinna być wydawana jednostkowa zgoda jeśli jest on tam rzeczywiście potrzebny. Jak wytłumaczyć zrobienie ekranów na moście nad Odrą na wschodniej obwodnicy Wrocławia. Jedzie się i nawet na kanały i zbiornik Bajkał spojrzeć nie można. Na AOW tylko interwencja spowodowała że jest mini przerwa w ekranach i przejeżdżający może zerknąć na Stadion Miejski. Niepotrzebne barierki , niepotrzebne ekrany są w miejscach w których być nie powinny a jedyny argument, że są to zyski producentów ekranów i zyski firm, które je montują. zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Przecież to są wymogi UE...

    ... (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 2 / 3

    zachciało się Unii, to teraz nie narzekać. Za to co wydaliśmy na budowę istniejących odcinków autostrad (pomijając A18 i A4 Krzywa - Bielany), to powinniśmy wybudować o min 50% więcej km.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Czas to pieniądz - dla zarządu

    jawor (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 2 / 1

    Przeciąganie tematu słuzy tym co nic nie robią. Projekty, pozwolenia to się załatwia szybko. Zwłaszcza jak ma się plecy

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Trasa

    Gość (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 15 / 1

    Dlaczego nie pokazecie mapki z przebiegiem trasy, tylko nic nie mówiące, bezsensowne obrazki?

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Panie Janie

    Zuzu (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 19 / 2

    Panie Janie, niech Pan nie wierzy temu sciemniaczowi Michalakowi. To jest obludnik, klamca i czarodziej. Obieca Pan wszystko a zrobi i tak jak mu karze Dutkiewicz.
    Michalak jest typowym przykladem...rozwiń całość

    Panie Janie, niech Pan nie wierzy temu sciemniaczowi Michalakowi. To jest obludnik, klamca i czarodziej. Obieca Pan wszystko a zrobi i tak jak mu karze Dutkiewicz.
    Michalak jest typowym przykladem karierowicza, wazeliniarza i dupowlaza w najczystszej postaci. Moze byc wzorem powyzszego umieszczonym w Sevres.zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Wzorzec

    w-w (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 10

    O ten zacny tytuł na pewno powalczyłby z Ryszardem Czarneckim i Adamem Hoffmanem.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Nie czytałem artykułu

    Razi mnie tylko błąd :) (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 2

    Jeśli już to każe :)

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Zachodnia obwodnica Wrocławia to AOW

    Karen (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 7

    Bądźmy precyzyjni, to jest obwodnica aglomeracji wrocławskiej

    Najnowsze wiadomości

    Zobacz więcej

    Najczęściej czytane

    Polecane

    Wideo