Wrocław: Nowe tramwaje na Popowice i Jagodno. Którędy...

    Wrocław: Nowe tramwaje na Popowice i Jagodno. Którędy pojadą?

    Weronika Skupin

    Gazeta Wrocławska

    Aktualizacja:

    Gazeta Wrocławska

    Projekt przebudowy wiaduktu nad ul. Bardzką - tędy w przyszłości ma pojechać tramwaj na Jagodno
    1/2
    przejdź do galerii

    Projekt przebudowy wiaduktu nad ul. Bardzką - tędy w przyszłości ma pojechać tramwaj na Jagodno ©Materiały inwestora

    Na Popowice i Jagodno poprowadzą nowe linie tramwajowe. Budowa obu z nich to koszt 254 mln zł. Zarząd województwa wystąpił o unijne dofinansowanie projektu, bo to jedna z priorytetowych inwestycji w regionie. Jest szansa, że tramwaje na Jagodno i Popowice pojadą w 2020 roku. Którędy? Trasy są już częściowo opracowane.
    By poprowadzić tramwaj na Jagodno konieczne jest rozwiązanie problemu wiaduktu przy ul. Bardzkiej (koło cmentarza). Kilkaset metrów przed nim kończą się dzisiaj tory. Linia zostanie poprowadzona pod poszerzonym wiaduktem i dalej wzdłuż ul. Buforowej aż do osiedla Jagodno. Tam zbudowany zostanie węzeł tramwajowo-autobusowy, gdzie będą dojeżdżać m.in. autobusy podmiejskie.

    Co więcej, tramwaj nie będzie jechał ul.
    Glinianą i Borowską. – Linia poprowadzi ul. Hubską i Suchą, między dworcem PKP i PKS zostanie położone torowisko. Ruch samochodów będzie tam znacznie ograniczony, prawdopodobnie do jednego pasa w każdą stronę – mówi Zbigniew Komar, doradca prezydenta ds. rozwoju transportu szynowego. Z Jagodna poprowadzą dwie linie - druga skręci z Hubskiej w Pułaskiego.

    TRAMWAJ NA JAGODNO – TRASA
    • Linia 1: JAGODNO – Buforowa – Bardzka – Hubska – Sucha – Piłsudskiego – centrum i dalej, np. w północne lub zachodnie rejony miasta.
    • Linia 2: JAGODNO – Buforowa – Bardzka – Hubska – Pułaskiego – pl. Wróblewskiego – most Grunwaldzki lub most Pokoju i dalej np. na Biskupin, Sępolno.


    Czytaj więcej: Będzie nowa pętla tramwajowa na Sępolnie. Dojadą tam tramwaje "Plus"

    Powstać ma także tramwaj na Popowice wzdłuż ul. Długiej, Starogroblowej i Popowickiej. Torowisko będzie wydzielone. Przy stacji Wrocław Popowice pod wiaduktem zbudowany zostanie węzeł kolejowo-tramwajowy. – Pasażer wysiądzie z pociągu i po chwili wejdzie do tramwaju. Sam wiadukt zostanie przebudowany – mówi Zbigniew Komar. Dodatkowo przebudowa czeka wiadukt nad ul. Długą.

    TRAMWAJ NA POPOWICE – ZOBACZ TRASY - NA KOLEJNEJ STRONIE
    1 »

    Czytaj także

      Komentarze (110)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Po co w ogóle tramwaje?

      Piotrek (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 7

      Czy ktoś może mi wytłumaczyć jakie są argumenty za tramwajami (w ogóle)? Ja widzę same negatywne strony..
      1. Miasto oszpecone trakcją elektryczną
      2. Okropny hałas (tramwaj nie jedzie tylko się...rozwiń całość

      Czy ktoś może mi wytłumaczyć jakie są argumenty za tramwajami (w ogóle)? Ja widzę same negatywne strony..
      1. Miasto oszpecone trakcją elektryczną
      2. Okropny hałas (tramwaj nie jedzie tylko się tłucze wg mnie)
      3. Niebezpieczne przystanki, gdzie wysiada się na ulicę
      4. Przerażająco droga infrastruktura i pojazdy
      5. Do wielu tramwajów trudno wejść
      6. W Polsce brakuje energii elektrycznej więc czemu mają ją zużywać tramwaje?
      7. Problemy przy skręcaniu (długie oczekiwanie na światłach, kolizyjność)
      8. Zepsuty lub wykolejony tramwaj blokuje całą linię

      Moim zdaniem powinny jeździć tylko autobusy (tak jak w niektórych europejskich miastach). Są tanie ciche. Komfort w autobusach jest moim zdaniem dużo większy. Poza tym zazwyczaj są szybsze od tramwajów.

      Dla mnie tramwaje to jakieś nieporozumienie...zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Po to w ogóle tramwaje.

      copycat (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1

      1. Zbyteczne przykładanie nadmiaru uwagi do estetyki miasta. A w każdym razie do problemu, który naprawdę najmniej kole w oczy jeśli wziąć pod uwagę poziom oszpecenia bazgrołami budynków...rozwiń całość

      1. Zbyteczne przykładanie nadmiaru uwagi do estetyki miasta. A w każdym razie do problemu, który naprawdę najmniej kole w oczy jeśli wziąć pod uwagę poziom oszpecenia bazgrołami budynków mieszkalnych/murków/szpitali/szkół i wielu innych przybytków.
      2. Chyba od dobrych parunastu lat nie zdarzyło ci się jechać tramwajem. Nowe tramwaje są bardzo ciche.
      3. We Wrocławiu takich przystanków już praktycznie nie ma. Osobiście nie napotykam się na takie na trasach, którymi jeżdżę najczęściej (czyli takimi wiodącymi przez centrum), ale nie wykluczam, że gdzieś jeszcze można się natknąć na taki przystanek tramwajowy. Nie jest to jednak niebezpieczne - sygnalizacja świetlna jest w takich sytuacjach dostosowana do tego, aby zgrywać się z tramwajem, który staje na przystanku i zatrzymać czerwonym światłem kierowców samochodów.
      4. Owszem, czas i zachód jaki pochłania postawienie szyn tramwajowych są duże, ale coś kosztem czegoś. W dużym mieście, w którym metro nie może powstać potrzebny jest środek transportu, którego nie zatrzymają gigantyczne korki na drogach (wprawdzie zdarzają się miejsca, w których cały pas przeznaczony jest wyłącznie dla autobusów ale jest ich... bardzo niewiele - Wrocławskie drogi nie są na ten moment dość obszerne, aby takie rozwiązanie na skalę całego miasta nie zaowocowało jeszcze większymi korkami samochodów osobowych).
      5. Znowu - dominują tramwaje niskopodłogowe. Zdarzają się takie ze schodami, ale to samo tyczy się autobusów. Też można napotkać stare ze schodami wymagającymi szczególnej wspinaczki (kompletnie nieosiągalnej dla większości starszych osób).
      6. Cóż - może gdyby nasze państwo wreszcie się zdecydowało na wybudowanie elektrowni atomowych nie byłoby takiego problemu.
      7. Nic takiego nie zaobserwowałem na drogach. Światła są podogrywane z tymi samochodowymi i dla pieszych, wszystko płynnie się zazębia ze sobą.
      8. Tak, to akurat prawda. Wszystko ma swoje minusy. Plusem jest to, że stosunkowo rzadko zdarzają się takie problemy, a gdy jest inaczej MPK szybko interweniuje wysyłając na drogi zastępcze autobusy.

      Reasumując: same autobusy - póki drogi nie zostaną dostosowane pod katem upłynnienia przejezdności dla tych pojazdów - nie są rozwiązaniem przyjaznym dla chcących szybko się przemieścić mieszkańców miasta. Więc ja, jako mieszkaniec, który oczekuje od miasta pewnych udogodnień oraz rozwoju uważam, że tramwaje jednak są potrzebne miastu. zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      2020 - Kpina

      Daria (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 5 / 9

      2020 to za 6 lat, to jakiś koszmar, osiedle się rozrasta, miasto wydaje kolejne pozwolenia na budowę, a nie zapewnia odpowiedniej infrastruktury, przecież tam ludzie nawet nie są w stanie przenieść...rozwiń całość

      2020 to za 6 lat, to jakiś koszmar, osiedle się rozrasta, miasto wydaje kolejne pozwolenia na budowę, a nie zapewnia odpowiedniej infrastruktury, przecież tam ludzie nawet nie są w stanie przenieść się na rower, bo nie ma pobocza! Masakra, przyspieszcie to za wszelką cenę!!!!!!!zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      a

      czy (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 6 / 5

      ktos zmuszal do kupowania chaty na zadupiu?

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      tory

      uuuyyy (gość)

      Zgłoś naruszenie treści

      a co z torami za wiaduktem ? tam nieraz jezdza normalnie pociagi i to trasa jest na sobotke a ja czytalem ostatnio ze ma byc uruchomiona znowu ta trasa ! wiec jak to bedzie rozwiazane?

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      nowe tramwaje do Poznania i Warszawy

      w-w (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 3

      jasne..

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      tramwaj na jagodno?

      Wilk (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 8 / 13

      Po co tramwaj na Jagodno? Nie mówiąc już o dwóch, bo to jest jakaś totalna paranoja... To osiedle ma mało mieszkańców, w dodatku jest daleko od reszty miasta. Po co ciągnąc aż tam tory tramwajowe,...rozwiń całość

      Po co tramwaj na Jagodno? Nie mówiąc już o dwóch, bo to jest jakaś totalna paranoja... To osiedle ma mało mieszkańców, w dodatku jest daleko od reszty miasta. Po co ciągnąc aż tam tory tramwajowe, które - jak się dowiedziałem przy remoncie torów na moście zwierzynieckim - są bardzo drogie. Autobus na peryferiach nie wystarczy? Jest mnóstwo większych osiedli bez torów jak choćby wszystkie tereny za Koroną... Dużo bardziej uzasadnione byłoby zrobienie torów właśnie tam, bądź przedłużenie linii z ulicy Ślężnej w kierunku Partynic/Ołtaszyna. Coś mi się wydaje, że na Jagodnie mieszka jakiś "ważniejszy" urzędnik miejski i tylko dlatego ktoś próbuje przeforsować ten chory pomysł...zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      chory pomysł?

      bartek (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 10 / 4

      Daleko od miasta? Mało mieszkańców? Zapraszamy na Jagodno po aktualizację wiedzy. Cała inwestycja to ułożenie torów o długości 3 km!

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      rr

      yyy (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 8 / 4

      to osiedle sie rozwija wiec za pare lat bedzie tam masakra jak nie bedzie tramwaji


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Bzdura

      T (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 6 / 5

      Masakra to będzie właśnie z tramwajami

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Twoim tokiem rozumowania należy zlikwidować tory do Lensnicy

      Maniek (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 5 / 3

      przecież to najdalej oddalona .."wioska" Wrocławia, a ma tory tramwajowe. Bliższe osiedla nie mają.
      Dodam ze nie mieszkam w żadnej wymienionej lokalizacji.
      Lepszym argumentem jest koszt .. wg...rozwiń całość

      przecież to najdalej oddalona .."wioska" Wrocławia, a ma tory tramwajowe. Bliższe osiedla nie mają.
      Dodam ze nie mieszkam w żadnej wymienionej lokalizacji.
      Lepszym argumentem jest koszt .. wg mnie taniej wybudować 4 pasy (po jednym to bus pas), zamiast kłaść nowe tory tramwajowe.
      Ja zlikwidowałbym wszystkie tramwaje i na ich miejsce dał autobusy a CNGzwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      tramwaj na jagodno?

      PsiePolak (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 4 / 4

      Zgadzam się, że ulice z torami tramwajowymi to zakała miasta. Dlatego nie życzę sobie tramwaju na moim Psim Polu.


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      ty sobie możesz

      aksa (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 3 / 1

      A ja sobie zyczę, na Psie Pole i do Kiełczowa, precz z samochodami. Amen

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Cztery pasy na Buforowej !!!

      Wrocławianin (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 7

      Tramwaj na Jagodno powinien być wybudowany tylko i wyłącznie jeśli Buforowa będzie miała 4 pasy od wiaduktu do ronda w Iwinach na Wschodniej Obwodnicy Wrocławia.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      dzz

      mmm (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 8 / 6

      po co nam tramwaje na długiej ,znow korki nam potrzebne,tam autobusy dobrze sobie radzą,to głupota,ale wielmoże ludu nie słuchaja ,ze nie chca tramwaju


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Z tego, co wie każdy z inteligencją co najmniej 3-latka

      kabexxx (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 7 / 3

      Korki tworzą samochody.


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      No tak to zbyt trudne

      potrzebna jest inteligencja co najmniej 15 latka żeby zrozumieć (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 3 / 3

      że oddzielne torowisko (przeważnie puste, po którym co jakiś czas przejedzie tramwaj) oznacza zbyt wąską ulicę i korki. Przykłady: Powst. Śl., Legnicka, wiele innych.
      Że tramwaj zatrzymujący się...rozwiń całość

      że oddzielne torowisko (przeważnie puste, po którym co jakiś czas przejedzie tramwaj) oznacza zbyt wąską ulicę i korki. Przykłady: Powst. Śl., Legnicka, wiele innych.
      Że tramwaj zatrzymujący się na środku ulicy Grabiszyńskiej na przystanku (bo nie potrafi zjechać normalnie do krawężnika, jak np. autobus) to za nim korek.
      Że tramwaj skręcający w prawo nie potrafi wcześniej zjechać na prawy pas, tylko sobie skręca na głupa ze środka jezdni to też korki. Przykład Powst. Śl./Hallera.
      Lub tramwaj jadący środkiem drogi dwujezdniowej, skręcający znów "na głupa" przecinając jedną z jezdni. Przykład ul. Ślężna i zjazd tramwaju na pętlę w Parku Płd. To jest przyczyną korków.
      Lub zepsuty tramwaj na torowisku. To dopiero przyczyna korków.
      A długo trwające remonty torowisk - to przyczyna korków (patrz Curie Skłodowskiej i Most Zwierzyniecki).
      A powszechnie niszczone torami ulice i niekończące się remonty - to ogromna przyczyna korków (wielokrotnie powtarzający się przykład: Piłsudskiego/Świdnicka)
      zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Brawo

      &oli (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 3 / 3

      wreszcie ktoś wyjaśnił jak to działa. Brawo.
      Popatrzcie ile obecnie torowisk jest nieprzejezdnych i bardzo długo i kosztownie remontowanych. To zgroza.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Racja

      Szczupak (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 7 / 9

      Tramwaje powodują większe korki. A nam się wmawia ideologię, że jest odwrotnie.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      wybory

      123 (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 3 / 2

      Do wyborów nie zdążą a po wyborach to po wyborach! po co ?

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      !!!!

      !!!! (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 6

      Czyli znowu zlikwidują linie autobusowe.Dobrze że na Nowy dwór nie będzie tramwajów bo by połowę autobusów zabrali.Jedynie co to Gaj oszczędzili !

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      niesamowite

      vb (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 11

      po dopuszczenia kolaborantów Dudusia do władzy w województwie, okazuje się, że wrocławskie tramwajowe inwestycje są niby ważne dla całego regionu i nadaje się im jakieś priorytety, podczas gdy...rozwiń całość

      po dopuszczenia kolaborantów Dudusia do władzy w województwie, okazuje się, że wrocławskie tramwajowe inwestycje są niby ważne dla całego regionu i nadaje się im jakieś priorytety, podczas gdy upier...la się z programu uzgodnioną trasę z Brzegu Dolnego do Kostomłotów która miała być obwodnicą aglomeracji, dojazdem do średzkiej strefy i alternatywną trasą dla każdego.
      PO, obecnie bezideowy twór bez jakiejkolwiek tożsamości dobrał sobie nowych kompanów podpisał pakt z "diabłem" i jak widać rozpoczęła się jego realizacja - tj. dojenie województwa przez jedno miasto z dorabianiem ideologii o znaczeniu regionalnym jakiegoś tramwaju na Popowicach.zwiń

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      Polecamy

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama