T-Mobile podnosi ceny. Możesz rozwiązać umowę bez kary

    T-Mobile podnosi ceny. Możesz rozwiązać umowę bez kary

    Marcin Walków, MK

    Gazeta Wrocławska

    Aktualizacja:

    Gazeta Wrocławska

    T-Mobile - zdjęcie ilustracyjne
    1/2
    przejdź do galerii

    T-Mobile - zdjęcie ilustracyjne ©fot. Paweł Relikowski

    Klienci T-Mobile w całym kraju otrzymują listy z wiadomością: albo przejdą do taryfy "Jump", albo ich dotychczasowy abonament będzie droższy o 5 zł. To jedna z niewielu okazji, kiedy można zerwać umowę z operatorem, nie płacąc kary.
    Zmiana dotyczy osób, które mają umowę bez telefonu lub na czas nieokreślony w taryfach "Rodzinna". Operator stawia ich przed wyborem: albo przejdą do nowej taryfy "Jump" albo za abonament będą płacić o 5 zł miesięcznie więcej.

    Pracownicy biura Miejskiego Rzecznika Konsumentów zwracają uwagę, że operator ma prawo zmienić zapisy w umowie. O każdej ze zmian musi jednak klienta poinformować, a temu - w razie braku akceptacji zmian - przysługuje prawo do rozwiązania umowy, bez ponoszenia konsekwencji.

    Inaczej sprawa wygląda, gdy zmiany wynikają np. z przepisów unijnych. Tak się dzieje, gdy operatorzy dostosowują choćby stawki połączeń z zagranicy w roamingu na niższe. Wówczas operator może żądać od klienta części kary umownej. W tym przypadku jest inaczej, bo decyzję o zmianie cennika i taryfy podjął operator.

    W otrzymanym piśmie można znaleźć zapis:
    "W przypadku braku akceptacji zmian Umowy, przysługuje Państwu prawo do jej rozwiązania w trybie i na warunkach w niej określonych. Wypowiedzenia umowy można dokonać do dnia wejścia wskazanych zmian w życie (tj. 1 września 2014 r.). W przypadku wypowiedzenia umowy z powodu braku akceptacji zmian Operatorowi nie przysługuje roszczenie o zapłatę kary umownej."

    Oznacza to tyle, że przed 1 września 2014 r. można rozwiązać umowę z T-Mobile, wysyłając pismo na adres siedziby operatora w Polsce:
    T-Mobile Polska S.A.
    ul. Marynarska 12, 02-674 Warszawa

    Wypowiedzenie można również złożyć w salonach i punktach T-Mobile m.in. we Wrocławiu.

    Skąd ta zmiana? Firma tłumaczy się, że w ten sposób chce ujednolicić ofertę i zrezygnować ze starych taryf. Warto wiedzieć jednak, że "propozycja zmiany" nie dotyczy tylko osób, które podpisały umowę kilka lat temu. Na forach internetowych można odnaleźć doniesienia, że takie listy przychodzą również do tych, którzy umowę podpisali w grudniu 2013 roku, a nawet w lutym br. Dla nich nie są to "stare taryfy".

    Niektórzy analitycy rynku telekomunikacyjnego idą o krok dalej. Twierdzą, że w ten sposób operatorzy sprawdzają, jak klienci zareagują na podwyżkę cen. T-Mobile może zatem "przecierać szlaki" innym operatorom do oferowania wyższych stawek w cennikach.

    współpraca: Maciej Kołtuniewicz

    Czytaj także

      Komentarze (108)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Wypowiedzenie

      Marek (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1

      Zgodnie z informacją zawartą w piśmie złożyłem pisma wypowiadające umowy do 01-09-2014r.
      pierwsza umowa wygasała mi 16-12-2014 a druga umowa 12-02-2015r. W odpowiedzi na moje wypowiedzenia od...rozwiń całość

      Zgodnie z informacją zawartą w piśmie złożyłem pisma wypowiadające umowy do 01-09-2014r.
      pierwsza umowa wygasała mi 16-12-2014 a druga umowa 12-02-2015r. W odpowiedzi na moje wypowiedzenia od T-mobile otrzymałem pisma z potwierdzeniem rozwiązania umowy i tu moje zdziwienie pierwsze z dniem 16-12-2014 a drugie 12-02-2015, ciekaw jestem jakie faktury zostaną mi wystawione mam nadzieję że w związku z brakiem akceptacji kwoty pozostaną pierwotne.
      Marekzwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Wypowiedzenie

      Jar (gość)

      Zgłoś naruszenie treści

      Powinieneś dostać wypowiedzenie o 1 pełny miesiąc. Np jeśli Twój okres rozliczeniowy zaczyna się 5 każdego miesiąca to jeśli złożyłeś wypowiedzenie do końca sierpnia to umowa powinna się skończyć z...rozwiń całość

      Powinieneś dostać wypowiedzenie o 1 pełny miesiąc. Np jeśli Twój okres rozliczeniowy zaczyna się 5 każdego miesiąca to jeśli złożyłeś wypowiedzenie do końca sierpnia to umowa powinna się skończyć z dniem 5 października.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      za późno?

      Justyna (gość)

      Zgłoś naruszenie treści

      Ja chciałam sprawdzić jaką dostanę fakturę i wypowiedzieć umowę, ale dopiero teraz przeczytałam, że można było zrobić to do 1.09,,, :/ z tym, że nowe opłaty miały wejść też od 1.09 a ja dostałam...rozwiń całość

      Ja chciałam sprawdzić jaką dostanę fakturę i wypowiedzieć umowę, ale dopiero teraz przeczytałam, że można było zrobić to do 1.09,,, :/ z tym, że nowe opłaty miały wejść też od 1.09 a ja dostałam fakturę dziś 3.09 za sierpień i mam naliczone 5zł więcej. Czy na tej podstawie mam szansę zerwać umowę za nie wywiązywanie się z niej ze strony operatora???
      pomóżcie proszę :)zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Do Justyny

      Jar (gość)

      Zgłoś naruszenie treści

      Fakturę dostałaś za sierpień ale abonament jest za wrzesień i dlatego masz 5 zeta więcej. Stwierdzam tylko fakt, bo cała akcja z tą podwyżką mi się też nie podoba.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      rozwiązanie

      xxx (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1

      Mam tak smao. Właśnie dziś przeczytałem artykół.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Pora to zmienić!

      Rafał Kolak (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 3

      Witam serdecznie, jestem zdziwiony jest to dla mnie całkowity szok aby tak potraktować klienta.
      Dlatego wybrałem operatora który stałe dba o klientów, a w szczególności jakość świadczonych usług....rozwiń całość

      Witam serdecznie, jestem zdziwiony jest to dla mnie całkowity szok aby tak potraktować klienta.
      Dlatego wybrałem operatora który stałe dba o klientów, a w szczególności jakość świadczonych usług. Pisze o "Fioletowym" operatorze, który już samymi ofertami zawsze wyprzedzał całą konkurencję. Jako pierwszy wprowadził nielimitowane połączenia, a w dniu dzisiejszym zapewnia całkowitą swobodę połączeń już w tych najniższych abonamentach, w których do tej pory inni proponują pakiety 150 czy 200minut. Dodatkowo oprócz własnych nadajników, możemy korzystać z nadajników 3 pozostałych głównych operatorów co gwarantuje nam zasięg w całym kraju. Właśnie z racji iż w życiu zwracam szczególną uwagę na jakość w praktyce wybrałem właśnie tego operatora, i jestem doradcą właśnie tej sieci, i pragnę zaprosić osoby zainteresowane stabilizacją rachunków, z gwarantowanymi nielimitowanymi możliwościami w naprawdę niewielkich abonamentach do Fioletowego operatora, a z mojej strony na powitanie zapewniam o wiele niższe przeniesienie bądź aktywację numeru.
      Pozdrawiam! Kolak Rafał
      Kontakt: Raphael.Kolak@gmail.comzwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      fioletowy żółwik

      doradca pomarańczowy (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1

      Hehe jakość powiadasz gdzie? bo jeszcze nie zaznałem a moi klienci uciekają od was internet LTE....WOW.... Do 14,4 mbit/s d*** nie urywa połączenia jakby klient był pod wodą lub jakby był robotem...rozwiń całość

      Hehe jakość powiadasz gdzie? bo jeszcze nie zaznałem a moi klienci uciekają od was internet LTE....WOW.... Do 14,4 mbit/s d*** nie urywa połączenia jakby klient był pod wodą lub jakby był robotem trzaski metalowej sprężyny podczas rozmowy... nie zawsze niska cena idzie z jakością :D zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      LTE!!!!!!

      kamikadze (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1 / 1

      czy na pewno nowe taryfy będą w jakości LTE???? szczerze wątpię.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      w imie zasad odchodze

      sslewa (gość)

      Zgłoś naruszenie treści

      to chamstwo. jak Ty chcesz odejsc to płacisz kare, jak T mobile zmienia warunki na drozej to jest ok. Umowe podpisałem w styczniu 2014 na 2 lata - jaki ze mnie uspiony klient. co za obłuda! feeeeee

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Szantażyk?

      ech (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 4 / 1

      Ładny szantaż! Tym na pewno utrzymacie klientów, a tym bardziej pozyskacie nowych :). Tak dalej krótkowzroczne cwaniaczki :).

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      kapitalisty z miodem w uszach

      manuchao (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1

      Myślą, że są cwani nawet termin nierzypadkowy - sierpień, wakacje, 5zł - liczą, że ludzie machną ręką, przegapią. Tu nie chodzi o 5zł. Zmieniły się warunki, okrojone pakiety danych. Ciency są....rozwiń całość

      Myślą, że są cwani nawet termin nierzypadkowy - sierpień, wakacje, 5zł - liczą, że ludzie machną ręką, przegapią. Tu nie chodzi o 5zł. Zmieniły się warunki, okrojone pakiety danych. Ciency są. Jeszcze UOKiK powinien im z 50mln dołożyć kary, jak kiedyś dla centertel-idea-orangezwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      prl bis

      bastard (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 2

      Nie chodzi tylko o 5zł, a bardziej zasady, przecież te taryfy wprowadzali pół roku temu. Obniżyli pakiety internetowe do 250MB - wyczerpiecie to lejek 16kb/s(w praktyce nie do korzystania i musisz...rozwiń całość

      Nie chodzi tylko o 5zł, a bardziej zasady, przecież te taryfy wprowadzali pół roku temu. Obniżyli pakiety internetowe do 250MB - wyczerpiecie to lejek 16kb/s(w praktyce nie do korzystania i musisz dokupić GB). Zagrywka typowo cwaniacko-menagerska + pazerność jak nc+ swego czasu(myślenie: 5zł w tą czy we wtą). T-mobile traci najwięcej klientów ok. 30 tys rocznie z tendencją wzrostową, na razie udają, że nic się nie dzieje, bo mają te kilkanaście milionów numerów + firmy. Konkurencja nie śpi taki Redbull mobile dla maniaków za 29+9 jest bez limitu rozm./sms i 2GB internetu, youtube bez limitu. Vikingmobile na karte dla mało gadających minuty po 19gr i pakiety GB do doładowań, nju, play itd itp. Strategia T-mobile jest niezrozumiała jak na XXI w. nadal próbują nabijać stałych abonentów w butelkę, uruchamiają niechciane usług, które później trzeba deaktywować, tu 2 zł tam 2 zł. Szkoda słów na tą sieć. zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Złamanie umowy

      Telegraf (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 3 / 1

      T-mobile zobowiązało się dawać mi dostęp do sieci komórkowej za określoną kwotę 40 zł. Ja zobowiązałem się płacić przez 2 lata tę kwotę. Umowa obowiązuje dwie strony. Ja nie chcę rozwiązywać tej...rozwiń całość

      T-mobile zobowiązało się dawać mi dostęp do sieci komórkowej za określoną kwotę 40 zł. Ja zobowiązałem się płacić przez 2 lata tę kwotę. Umowa obowiązuje dwie strony. Ja nie chcę rozwiązywać tej umowy i chcę ją kontynuować na dotychczasowych warunkach. A oni bezczelnie piszą, że "mogę rozwiązać umowę", ale ja nie chcę! Zgodziłem się na te warunki i one mi odpowiadają.
      Czy ja mogę do nich wysłać pismo, że będę płacił 5 zł mniej od 1 września, a oni jak im nie pasuje mogą rozwiązać umowę?zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Umyślili, że za reklamę zapłacą klienci

      gość (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 2 / 2

      Takie "zawiadomienie" zwykłym, nie poleconym listem, nie jest wiążące. Można potraktować to jak zwykłą reklamę zaśmiecającą skrzynki pocztowe, czyli - KOSZ. A jak przyjdzie powiększony rachunek,...rozwiń całość

      Takie "zawiadomienie" zwykłym, nie poleconym listem, nie jest wiążące. Można potraktować to jak zwykłą reklamę zaśmiecającą skrzynki pocztowe, czyli - KOSZ. A jak przyjdzie powiększony rachunek, wtedy zrobić awanturę o jednostronne złamanie umowy przez T-mobile z całymi konsekwencjami z tego wynikającymi. Niech się cwaniaczki tłumaczą.
      A jak przeniesiemy numer do innego operatora i będą problemy, warto mieć na uwadze taki cytat za strony UKE:
      "UWAGA! Zgodnie z obecnie obowiązującymi przepisami ustawy Prawo telekomunikacyjne, w przypadku niedotrzymania terminu przeniesienia numeru telefonu Abonentowi przysługuje od dotychczasowego dostawcy usług jednorazowe odszkodowanie za każdy dzień zwłoki w wysokości 1/4 sumy miesięcznych opłat abonamentowych, liczonej z trzech ostatnich okresów rozliczeniowych, a w przypadku abonentów usług przedpłaconych (pre-paid) w wysokości 1/4 sumy doładowań konta z ostatnich trzech miesięcy."zwiń

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      Polecamy

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama