Przetarg na autobusy jednak legalny. MPK szuka podwykonawcy,...

    Przetarg na autobusy jednak legalny. MPK szuka podwykonawcy, który będzie woził wrocławian

    Weronika Skupin

    Gazeta Wrocławska

    Aktualizacja:

    Gazeta Wrocławska

    Przetarg na autobusy jednak legalny. MPK szuka podwykonawcy, który będzie woził wrocławian

    ©Tomasz Hołod/zdjęcie ilustracyjne

    Wrocławskie MPK ogłosiło przetarg na 69 nowych autobusów, a konkretnie na wybór podwykonawcy, który zrealizuje przewozy we Wrocławiu. Będzie miał on nie tylko swoje pojazdy, ale też kierowców i zaplecze techniczne. Szybko pojawiły się pytania, czy przetarg aby na pewno jest legalny, skoro MPK jest jednocześnie ogłaszającym i obecnym wykonawcą przewozów. Do Krajowej Izby Odwoławczej wpłynęło dwołanie firmy Mobilis. Izba uznała jednak, że było ono bezzasadne, a przetarg jest legalny.
    Przetarg na autobusy jednak legalny. MPK szuka podwykonawcy, który będzie woził wrocławian

    ©Tomasz Hołod/zdjęcie ilustracyjne

    Firma Mobilis zarzuciła spółce MPK bezprawne działania oraz złamanie kilku artykułów prawa zamówień publicznych. Między innymi to, że MPK wykonujące usługę przewozu we Wrocławiu, jest jednocześnie organizującym przetarg, wobec czego Mobilis zarzuca możliwość braku zachowania uczciwej konkurencji.

    Czytaj więcej: Przetarg MPK na dzierżawę autobusów nielegalny? Pojawiły się oficjalne zarzuty

    - Krajowa Izba Odwoławcza oddaliła skargę. Spółka nadal poszukuje do współpracy przewoźnika, który zapewni 69 nowych klimatyzowanych i niskopodłogowych autobusów i przejmie obsługę na 17 liniach - poinformowała Agnieszka Korzeniowska, rzecznik MPK.

    MPK chce zlecić podwykonawcy część swoich zadań – wożenie pasażerów na trasach o długości koło 4 milionów kilometrów rocznie z około 34 milionów, które w tym czasie pokonują wszystkie pojazdy spółki. Nowy podwykonawca będzie musiał zorganizować własną zajezdnię i całe zaplecze techniczne, myjnię, stację paliw itd. Zgodnie z umową będzie pod stałą kontrolą MPK.

    Przetarg został ogłoszony pod koniec czerwca. 21 sierpnia nastąpi otwarcie ofert. Odwołanie w żaden sposób nie wpłynęło na przebieg postępowania przetargowego.

    Czytaj także

      Komentarze (19)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Błąd

      Gienio (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 2

      W tak dużym mieście jak Wrocław komunikacja miejska powinna być miasta,a prywatyzacja będzie porażką.Tramwaje zostawią,a autobusy będą wozić ludzi prywatne firmy.Taki plan realizują władze...rozwiń całość

      W tak dużym mieście jak Wrocław komunikacja miejska powinna być miasta,a prywatyzacja będzie porażką.Tramwaje zostawią,a autobusy będą wozić ludzi prywatne firmy.Taki plan realizują władze miasta,ale jak już majątek MPK zejdzie na manowce okaże się,że wcale nie jest taniej a komunikacja jeżdzi żle.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      szukam jeleni na wyruch............. tak to powinno brzmiec

      dudus (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 2

      ups sory to chyba mnie podsluchali

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      wioska globalna wroclaw z wojtem na czele miala szanse na innowacyjne rozwiazanie...

      długo_pis (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 3

      miala, bo jak widac i czuc juz jest po ptokach... spaline bedzie czuc dalej, choc kosmiczne dreamlinery zaczyna produkowac nie tylko wroclawskie volvo ale i pozostali krajowi producenci... mowa o...rozwiń całość

      miala, bo jak widac i czuc juz jest po ptokach... spaline bedzie czuc dalej, choc kosmiczne dreamlinery zaczyna produkowac nie tylko wroclawskie volvo ale i pozostali krajowi producenci... mowa o pelnych elektrykach... szkoda bo okreslajac warunki przetargu mozna bylo z wroclawia uczynic cos wiecej niz kuriozum z polinka obok zabytkowego mostu kaisera... obecnie hybrydowy naped to juz nie ostatni krzyk rozwiazan technicznych, o poligonie dla przyszlych konstruktorow z kilku wydzialow politechniki nie wspomne... kadra widac dalej bedzie cwiczyc wdrazane rozwiazania na rowerach... wroclaw dalej miastem spotkan w muzeum technikizwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      3434

      ass (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 12

      Legalny, czy nie - MPK będzie miało problem, bo wątpię, że po takim czymś ktokolwiek stanie, a i wytyczne przetargu są chore. Skończy się na tym, że nasze wrocławskie lemingi będą na piechotę...rozwiń całość

      Legalny, czy nie - MPK będzie miało problem, bo wątpię, że po takim czymś ktokolwiek stanie, a i wytyczne przetargu są chore. Skończy się na tym, że nasze wrocławskie lemingi będą na piechotę chodzić, bo MPK nie będzie w stanie obsługiwać linii.

      GŁOSUJCIE NA DUTKIEWICZA, DOSTANIECIE 1000 AUTOBUSÓW;TRAMWAJE DO JAGODNA I METRO NA PSIE POLE, NOWY DWÓR ORAZ POWRÓT LINII E. zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Dlaczego ten przetarg ogłasza MPK, a nie Urząd Miejski?

      RG (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 10

      MPK często podkreśla, że ma tylko jednego klienta - gminę Wrocław.
      Czy MPK będzie zarabiać na różnicy między ceną kupna a sprzedaży "wozogodziny"?

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Ryksze, hulajnogi, bicykle oraz deskorolki

      postepowy (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 7 / 4

      MPK zlikwidować i będą oszczędności. Tabor na żyletki, zajezdnie przerobić na Biedronki lub Muzeum

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Oficjalnie

      zgłaszam się do przetargu (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 10 / 1

      Proponuję 69 niskopodłogowych Żuków bez dachu.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Kiedy likwidacja tramwajów

      postepowy (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 5 / 4

      busiarze się zajmą wszystkim

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Demontaż MPK

      ron (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 32 / 4

      Tak powoli likwiduje się wrocławski MPK. Jeżeli MPK nie daje samo rady obsługiwać wszystkich linii to jest to wina prezesa i urzędników z Dutkiewiczem na czele.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      mpk

      gosc (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 4 / 14

      MPK nie powinno w ogóle wykonywać kursów, a jedynie zlecać je innym. Wszystkie kursy powinni wykonywać podwykonawcy (wielu, nie jeden) konkurujący ze sobą na rynkowych warunkach. Ponadto z MPK...rozwiń całość

      MPK nie powinno w ogóle wykonywać kursów, a jedynie zlecać je innym. Wszystkie kursy powinni wykonywać podwykonawcy (wielu, nie jeden) konkurujący ze sobą na rynkowych warunkach. Ponadto z MPK powinny zostać wyłączona spółka zajmująca się utrzymaniem infrastruktury - gł. przystanki, ale też tory - tak aby mogły z nich korzystać firmy prywatne. Oczywiście płacąc za to tak, jak powinno płacić i MPK.zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Nie znasz się kompletnie na tym, co mówisz

      kabexxx (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 4

      Infrastrukturą MPK NIGDY SIĘ NIE ZAJMOWAŁO! Ani przystankami, ani torami, ani trakcją. To chyba logiczne, bo we Wrocławiu nie jeździ MPK Organizowaniem kursów również zajmuje się UM Wrocław. MPK...rozwiń całość

      Infrastrukturą MPK NIGDY SIĘ NIE ZAJMOWAŁO! Ani przystankami, ani torami, ani trakcją. To chyba logiczne, bo we Wrocławiu nie jeździ MPK Organizowaniem kursów również zajmuje się UM Wrocław. MPK TYLKO JEŹDZI!
      I to samo UM Wrocław powinno organizować przetargi. MPK proponuje przewoźnikom głodowe stawki (samo jedno ma jedne z najniższym w Polsce, i jeszcze - chcąc przeżreć różnicę - chce dać podwykonawcy jeszcze niższe).zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      MPK

      Borsuk (gość)

      Zgłoś naruszenie treści

      Tak właśnie zorganizowany jest transport publiczny w całej Skandynawii. I działa.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      spólki

      j (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 2

      już tak jest, tory we władaniu zdium-u a przystanki wziął urząd miasta..


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      I będzie

      jak na kolei! (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 3 / 1

      Jedna spółka od przystanków, druga - od prawego toru, trzecia od lewego toru, nastepna od pojazdu, kolejna od drutu nad torowiskiem... . Aha, jeszcze spółki od biletów - najlepiej oddzielne od...rozwiń całość

      Jedna spółka od przystanków, druga - od prawego toru, trzecia od lewego toru, nastepna od pojazdu, kolejna od drutu nad torowiskiem... . Aha, jeszcze spółki od biletów - najlepiej oddzielne od biletów jednorazowych i czasowych.zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      konkurencja

      gosc (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 2 / 1

      Gdy na kolei rozdzielono pośpiechy i osobówki (jedne do Intercity, drugie do PR) to ceny spadły mi o ok. 30% - spółki zaczęły konkurować. Więc jeśli ma być taniej, szybciej i wygodniej to niech...rozwiń całość

      Gdy na kolei rozdzielono pośpiechy i osobówki (jedne do Intercity, drugie do PR) to ceny spadły mi o ok. 30% - spółki zaczęły konkurować. Więc jeśli ma być taniej, szybciej i wygodniej to niech będzie i 100 spółek.zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      A czemu spółki?

      Bogdan (gość)

      Zgłoś naruszenie treści

      Nie lepiej zrobić trnasport zupełnie prywatny? Bez zezwoleń i koncesji?

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      Polecamy

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama