Wrocław: Przystanek wiedeński przy Hubskiej coraz bliżej...

    Wrocław: Przystanek wiedeński przy Hubskiej coraz bliżej (ZDJĘCIA)

    BJO

    Gazeta Wrocławska

    Aktualizacja:

    Gazeta Wrocławska

    Wrocław: Przystanek wiedeński przy Hubskiej coraz bliżej (ZDJĘCIA)
    1/8
    przejdź do galerii

    ©BJO

    Robotnicy zbudowali już wysoki krawężnik przy nowym przystanku wiedeńskim przy ul. Hubskiej (jezdnia w stronę al. Armii Krajowej). Prowadzą teraz prace przy podbudowie jezdni. W tym miejscu kierowcy pojadą wolniej.
    Przystanki wiedeńskie to wysepki na jezdni, które ułatwiają pasażerom dojście do tramwajów. W tych miejscach piesi muszą przejść przez pas ruchu, by dotrzeć do wozu. Dlatego drogowcy podniosą jezdnię do wysokości chodnika. Jednocześnie wysepki zmuszają kierowców do wolniejszej jazdy. Takie rozwiązanie zastosowano już na ul. Piłsudskiego (przy teatrze muzycznym Capitol) oraz na ul. Glinianej.

    Prace na ul. Hubskiej będą najpierw obejmować jezdnię w kierunku centrum. Utrudnienia potrwają do końca wakacji. Kierowcy muszą liczyć się ze zwężeniami na jezdni.

    Jednocześnie przystanki wiedeńskie są budowane przy ul. Trzebnickiej – na wysokości ul. Kraszewskiego. Drogowcy najpierw prowadzą prace na jezdni w kierunku mostów Trzebnickich. Tu również wykonawca chce wyrobić się przed początkiem roku szkolnego.

    Czytaj także

      Komentarze (8)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      i...

      ...tylko... (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1

      kierowców żal...Wszystko co można spierdzielić -spierdzielili,ukraść-ukradli...O co im kuzwa chodzi???majątek narodowy rozprzedany,każda inwestycja kończy się jakąś aferą,jedziesz do...rozwiń całość

      kierowców żal...Wszystko co można spierdzielić -spierdzielili,ukraść-ukradli...O co im kuzwa chodzi???majątek narodowy rozprzedany,każda inwestycja kończy się jakąś aferą,jedziesz do szpitala-płacisz za wjazd...Ale my Nowa Prawica to zmienimyzwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      zły wybór typu przystanku

      szar (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 2 / 1

      Na Glinianej testowano dwa typy przystanku wiedeńskiego - jeden z przejazdem samochodów po "peronie" i drugi z przejazdem po torze tramwajowym. Na Hubskiej gdzie po usunięciu ruchu samochodowego z...rozwiń całość

      Na Glinianej testowano dwa typy przystanku wiedeńskiego - jeden z przejazdem samochodów po "peronie" i drugi z przejazdem po torze tramwajowym. Na Hubskiej gdzie po usunięciu ruchu samochodowego z torowiska już tworzą się olbrzymie korki (jest to kierunek do nowych osiedli, miejscowosci podwrocławskich i wschodni zjazd z autostrady) prosiłoby się o zbudowanie przystanku z poruszaniem się samochodów po torowisku w chwili gdy tramwaju nie ma. Pozwoliłoby to na jazdę z prędkością 40-50 km/h. Tymczasem z tekstu wynika, że urzędnicy zamawiający zlecili wykonanie przystanku z jazdą samochodów po "peronie" co w sposób ciągły spowolni ruch ponieważ każdy samochód nawet przy braku tramwaju będzie zwalniał przed wjazdem na "peron" i zjeżdżając z niego. Może Zarząd Dróg wyjaśni Redakcji i czytelnikom przyczynę przyjęcia takiego rozwiązania.zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      antyzatoka

      marek (gość)

      Zgłoś naruszenie treści

      Takie cudactwo jakie zrobiono na Glinianej w stronę centrum, czyli przejazd po torowisku, obok chodnika "wcinającego" sie w jezdnię to antyzatoka. Natomiast "przystanek wiedeński" to własnie to co...rozwiń całość

      Takie cudactwo jakie zrobiono na Glinianej w stronę centrum, czyli przejazd po torowisku, obok chodnika "wcinającego" sie w jezdnię to antyzatoka. Natomiast "przystanek wiedeński" to własnie to co budują na Hubskiej.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Torowiska pod krawężniki!

      refi (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1

      Zamiast budować takie przystanki można by przełożyć torowisko na pas jezdni tuż przy krawężniku. W Zagrzebiu czy Wiedniu takie rozwiązanie funkcjonuje już od lat i się sprawdza.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Znowu gafa

      ERYK (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 12

      W jakim kierunku robotnicy zbudowali już wysoki krawężnik? W stronę Armii Krajowej? A co my w Anglii mieszkamy że lewą stroną jeździmy? Niech Państwo redaktorzy LOKALNEJ gazety w końcu nauczą się...rozwiń całość

      W jakim kierunku robotnicy zbudowali już wysoki krawężnik? W stronę Armii Krajowej? A co my w Anglii mieszkamy że lewą stroną jeździmy? Niech Państwo redaktorzy LOKALNEJ gazety w końcu nauczą się topografii miasta. Przystanek budowany jest na jezdni w stronę Dworca PKP. Może wysłać was na kurs na taksówkarza?
      zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Znowu

      kazio (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 8

      dziennikarskie DNO! Krawężnik powstał na jezdni w stronę centrum, a na jezdni w stronę Armii Krajowej jeszcze nic się mie dzieje.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Ten przystanek

      Matti (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 16 / 1

      jest do zrobienia w kilka dni, a nie przez dwa miesiące. I jeszcze biorą za jeden przystanek ponad 110.000 zł. Za co się pytam, skoro tam pracuje w szczycie dwóch robotników i jedna maszyna?


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      htr

      koszty (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1

      Pewnie chodzi o wszystkie koszty, w stylu projekt, maszyny, robocizna, materiały... no i 100 000 w łapę ;D

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      Polecamy

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama