Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Wrocław ma najwięcej powierzchni handlowej na mieszkańca w całej Polsce (RAPORT)

Weronika Skupin
Piotr Warczak
Na jednego wrocławianina przypada więcej sklepów niż przeciętnego mieszkańca Warszawy czy Krakowa. We Wrocławiu mamy 763 mkw. powierzchni handlowej w przeliczeniu na tysiąc mieszkańców.

Firma Colliers International stworzyła raport "Centra handlowe we Wrocławiu I poł. 2014". Wynika z niego między innymi, że w aglomeracji wrocławskiej, licząc wraz z Bielanami Wrocławskimi, działa 18 centrów handlowych, które mają łącznie ponad 590 mkw. powierzchni najmu brutto (GLA). Pustostanów jest 4,5 proc., ale to ze względu na rozbudowę Magnolii Park oraz Parku Handlowego Bielany Wrocławskie.

Czynsze w centrach handlowych we Wrocławiu

Ceny wynajmu powierzchni w centrach handlowych we Wrocławiu wynoszą od 43 do 45 euro/mkw./miesiąc. Dwa razy więcej płaci się w Warszawie 90-95 euro/mkw.), a niewiele więcej w Poznaniu (47-49 euro/mkw.) i Krakowie (45-47 euro/mkw.)

Tych sklepów jest najwięcej

Największą ilość sklepów w centrach handlowych ma sieć salonów prasowych Inmedio oraz operatorzy GSM (Teletorium, Orange, Plus, Play i T-Mobile).

Często wśród najemców możemy też spotkać sieci takie, jak: Reserved i Triumph (moda), CCC i Deichmann (obuwie), Apart i YES (biżuteria i akcesoria) czy Vision Express, Rossmann, Inglot (zdrowie i uroda).

Łącznie w centrach handlowych we Wrocławiu działa blisko 1 500 sklepów w największych centrach handlowych. Główną grupę stanowią sklepy z sektora mody (27 proc.), a także usług (13 proc.). Sklepów z obuwiem czy galanterią jest 9 proc., punktów gastronomicznych także 9 proc., a aptek, drogerii i innych punktów z sektora zdrowie i uroda - 7 proc.

b]Przykładowa powierzchnia handlowa[/b]

Galeria Dominikańska ma 30,7 tys. mkw. powierzchni najmu, Pasaż Grunwaldzki 52 tys. mkw, Magnolia Park 76 tys. mkw. i tym samym jest największą galerią we Wrocławiu. Nie każdy wybiera jednak wielkie sklepy.

– Równowaga na wrocławskim rynku przejawia się między innymi w różnorodności i wielkości obiektów handlowych. Konsumenci mogą robić zakupy zarówno w niewielkich centrach zakupów codziennych jak i w centrach śródmiejskich średniej wielkości oraz olbrzymich podmiejskich kompleksach handlowych ­– stwierdza Katarzyna Michnikowska, starszy analityk w Dziale Doradztwa i Badań Rynku w Colliers International.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Dlaczego chleb podrożał? Ile zapłacimy za bochenek?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska