Czy po to wpakowaliśmy miliardy w autostrady, by w korkach...

    Czy po to wpakowaliśmy miliardy w autostrady, by w korkach podziwiać elektrownie wiatrowe?

    Grzegorz Chmielowski

    Gazeta Wrocławska

    Aktualizacja:

    Gazeta Wrocławska

    Mieliśmy w tym tygodniu zapaść na dolnośląskim odcinku autostrady A4. W poniedziałek były dwa karambole. W efekcie kilka osób rannych, 11 samochodów pogruchotanych i tysiące ludzi oczekujących w korkach na przejazd. W piątek były trzy wypadki koło Wrocławia - korek 6 km. Jak wiadomo, autostrady powinny z definicji umożliwiać szybkie przemieszczanie się z punktu A do punktu B. Dzięki miliardom wydanym z kasy Polski i Unii Europejskiej, trochę tych tras wybudowano. Ale okazuje się, że zbudować autostradę to jedna sztuka, a umiejętnie ją wykorzystywać, to zupełnie coś innego. Przy czym ta druga kwestia dotyczy także tych, którzy drogami zarządzają.
    Czy po to wpakowaliśmy miliardy w autostrady, by w korkach podziwiać elektrownie wiatrowe?

    Czytaj także

      Komentarze (6)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      a kierowcy?

      blazejewski (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 4

      czy Pan Redaktor artykułu jeździ tymi autostradami? widział zachowanie 30% kierowców stwarzających przez cały swój przejazd śmiertelne zagrożenie życia innych podróżujących wyprzedzając kolumnę z...rozwiń całość

      czy Pan Redaktor artykułu jeździ tymi autostradami? widział zachowanie 30% kierowców stwarzających przez cały swój przejazd śmiertelne zagrożenie życia innych podróżujących wyprzedzając kolumnę z prawej strony, jeżdżąc z prędkością grubo powyżej 150km/h, wyprzedzających po pasie awaryjnym, wjeżdżających pod zderzak po wyprzedzeniu i nagle hamujących, bo się okazało, że właśnie miał zjechać? najeżdżających na tylni zderzak do odległości pół metra (widać dokładnie rodzaj choinki zapachowej) i migających światłami gdy jedziemy kolumną z prędkością 140km/h bo akurat wyprzedzamy tiry?
      oczywiście, że jedno, to rozwiązania techniczne, metoda, konstrukcja.
      ale gdyby zamiast głupoty na drodze szalała rozwaga, można by znaczną część śmiertelnych wypadków wyeliminowaćzwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Pseudo autostrady

      trzy kolory (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1 / 4

      Przypomnę tylko dla porządku, że w Polsce praktycznie nie ma prawdziwych autostrad. Te prawdziwe są trzypasmowe.
      Te polskie są "udawane". To są ekspresowe drogi szybkiego ruchu, przemianowane...rozwiń całość

      Przypomnę tylko dla porządku, że w Polsce praktycznie nie ma prawdziwych autostrad. Te prawdziwe są trzypasmowe.
      Te polskie są "udawane". To są ekspresowe drogi szybkiego ruchu, przemianowane prawnie na autostrady.
      Autostrady to są w Niemczech.
      Jak ktoś nie wierzy, może pojechać i sprawdzić.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Problem nr 1 jest taki, że polski kmiot NIE UMIE PROWADZIĆ SAMOCHODU

      zed (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 12

      I prosty skutek tego jest taki, że nawet na drodze teoretycznie bezkolizyjnej (dwa pasy ruchu w każdą stronę ) codziennie, CO-DZIEN-NIE!!!!!!! są zatory i śmiertelne wypadki w okolicach Wrocławia...rozwiń całość

      I prosty skutek tego jest taki, że nawet na drodze teoretycznie bezkolizyjnej (dwa pasy ruchu w każdą stronę ) codziennie, CO-DZIEN-NIE!!!!!!! są zatory i śmiertelne wypadki w okolicach Wrocławia na A4zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      autostrady trzypasmowe !!!!

      grem (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 8 / 1

      Nasz problem polega na tym ,że nasze autostrady mają za mało pasów w jedna stronę.Nasze władze modernizując autostradę -A4 Wrocław -Legnica powinny uwzględnić olbrzymi ruch na tym odcinku i wzorem...rozwiń całość

      Nasz problem polega na tym ,że nasze autostrady mają za mało pasów w jedna stronę.Nasze władze modernizując autostradę -A4 Wrocław -Legnica powinny uwzględnić olbrzymi ruch na tym odcinku i wzorem Niemców stworzyć po 3 pasy ruchu w każdym kierunku plus pasy awaryjne.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      A wystarczyło by

      W-w (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 6 / 2

      żeby zdemontować barierki rozdzielające pasy ruchu odpowiednio oznakować i puścić auta po drugiej stronie autostrady i objechać miejsce zdarzenia bez konieczności zjazdu z autostrady tak się robi...rozwiń całość

      żeby zdemontować barierki rozdzielające pasy ruchu odpowiednio oznakować i puścić auta po drugiej stronie autostrady i objechać miejsce zdarzenia bez konieczności zjazdu z autostrady tak się robi na zachodziezwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Zarządzanie kryzysowe

      trzy kolory (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 2 / 1

      To jest element zarządzania kryzysowego, którego w Polsce nie ma.
      To się oficjalnie stwierdza w TV.

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      Polecamy

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama