Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

"Powolna ściera", czyli jak klienci obrażają kasjerki w marketach

Kacper Chudzik
Zdjęcie ilustracyjne
Zdjęcie ilustracyjne fot. Polskapresse
Kasjerki z marketów muszą znosić skandaliczne zachowanie klientów. Zasada "klient - nasz pan" sprawia, że bez skargi muszą znosić uwagi typu "powolna ściera". W obronie kasjerek stają związkowcy. I apelują: widzisz buca, który swoje frustracje wyładowuje na niczemu winnej pani kasjerce, zwróć mu uwagę.

Zapewne każdy był kiedyś świadkiem podobnej sytuacji. Każdego dnia do marketów przychodzą klienci, którzy wyżywają się na kasjerkach, z przeróżnych powodów. Te zaciskają zęby i pracują dalej, bo odpyskowanie wulgarnemu klientowi może kosztować je utratę pracy.

Na kasie w marketach najczęściej pracują kobiety. Niechętnie zwierzają się ze swoich problemów, bojąc się reakcji pracodawcy. Pani Bożena decyduje się na rozmowę dopiero po zagwarantowaniu anonimowości. Kobieta pracuje w jednym z marketów w Głogowie.
- Kiedyś jeden z klientów płacił stuzłotowym banknotem za gumę. Nie miałam jak wydać, a inni klienci nie mieli jak rozmienić. Musiałam więc pójść na zaplecze po drobne - opowiada kasjerka. - Zajęło mi to może kilka minut. Niestety, nas obowiązują przy tym pewne procedury i trochę to trwa. Gdy wróciłam, część ludzi w kolejce patrzyła na mnie jak na śmiecia. Pojawiły się komentarze, że im się śpieszy, a ja się guzdrzę. Ten, który kupował gumę, zaczął grozić wezwaniem kierownika, bo przeze mnie on się spóźni na spotkanie.

Kobieta wspomina wiele takich zachowań wobec siebie i swoich koleżanek. Jako inny przykład, podaje sytuację, gdy starszy, zdawałoby się poważny i kulturalny mężczyzna, zaczął ubliżać kasjerce za to, że cena sera na półce różniła się o 10 groszy od ceny na kasie. Kobieta zaproponowała, że wycofa ten produkt z paragonu, a on krzycząc kazał jej wycofać wszystko i wyszedł, zostawiając zakupy na kasie.

- Niestety, kasjerka w markecie jest bezbronna. Nie zyska wsparcia ani pośród ochrony, ani u kierownictwa sklepu. Wciąż pokutuje sławetne hasło: klient nasz pan. Najczęstsze pretensje dotyczą długich kolejek. Tylko, że za to nie odpowiada kasjerka, a pracodawca - mówi Patryk Kosela, głogowianin i rzecznik prasowy Wolnego Związku Zawodowego "Sierpień 80".

- Jest za mało pracowników! Jak przeciwdziałać takim antyludzkim zachowaniom? Edukować ludzi. Fakt, to proces długotrwały i systemowy. Szkoły uczą o układzie społecznym, a nie uczą tego, jak winniśmy się zachowywać względem innego człowieka. Ludzie stają się indywidualnymi istotami, którzy bez znieczulenia i bez skrupułów hołdują egoizmowi. Apeluję do innych klientów sieci handlowych: widzisz buca, który swoje frustracje wyładowuje na niczemu winnej pani kasjerce albo obwinia ją za błędy tego świata - zwróć mu uwagę. Zawstydźmy go jego własną nikczemnością! - woła Kosela.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Jak działają oszuści - fałszywe SMS "od najbliższych"

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: "Powolna ściera", czyli jak klienci obrażają kasjerki w marketach - Gazeta Wrocławska

Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska