Wrocław: W tych miejscach uważaj na tramwaj. Tu często...

    Wrocław: W tych miejscach uważaj na tramwaj. Tu często dochodzi do potrąceń pieszych

    Weronika Skupin, Marcin Walków

    Gazeta Wrocławska

    Gazeta Wrocławska

    Wrocław: W tych miejscach uważaj na tramwaj. Tu często dochodzi do potrąceń pieszych

    ©Tomasz Hołod

    W ubiegłym roku tramwaje aż 20 razy potrącały pieszych. Jedna osoba nie przeżyła uderzenia. Rok wcześniej było niewiele lepiej. Do większości przypadków doszło z winy przechodniów. Sprawdziliśmy, które miejsca są niebezpieczne i gdzie wrocławianie powinni szczególnie uważać na tramwaje.
    Wrocław: W tych miejscach uważaj na tramwaj. Tu często dochodzi do potrąceń pieszych

    ©Tomasz Hołod

    Kilka dni temu pisaliśmy o tym, że wystarczy chwila nieuwagi i można wpaść pod tramwaj na pasach między biblioteką Uniwersytecką a ul. Krupniczą i św. Antoniego. Piesi przyzwyczaili się, że dwie jezdnie i torowisko przechodzą na jednym cyklu świateł. Ale program sygnalizacji został zmieniony - gdy nadjeżdża tramwaj, przechodnie na środku przejścia mają czerwone światło. Motorniczowie, z którymi rozmawiał nasz reporter przyznają, że tylko kwestią czasu jest, gdy dojdzie tam do tragedii.

    WIĘCEJ NA TEN TEMAT: Pułapka w centrum Wrocławia - chwila nieuwagi i wpadasz pod tramwaj

    Urzędnicy obiecywali przyjrzeć się sprawie i sprawdzić, czy uda się zmienić program tak, by piesi mogli przejść przez pasy na jednym cyklu świateł. Ale do dziś nic się nie zmieniło.

    To nie jedyne miejsca we Wrocławiu, w którym trzeba szczególnie uważać, by nie wpaść pod tramwaj.

    W 2013 roku MPK zanotowało 20 przypadków potrąceń pieszych. Tylko 3 osoby nie odniosły żadnych obrażeń. Jedna osoba zginęła. Był to 74-letni mężczyzna, który przechodził przez torowisko na ul. Grabiszyńskiej, na wysokości ul. Pereca. Zmarł po przewiezieniu do szpitala.

    W większości, bo w 12 przypadkach, winni byli piesi. Trzy zdarzenia były z winy motorniczego, trzy sprawy umorzono, a dwie wciąż są wyjaśniane. Rok wcześniej odnotowane zostało 18 przypadków potrąceń pieszych przez tramwaje we Wrocławiu.

    Do potrąceń dochodzi w różnych rejonach Wrocławia. Które miejsca są szczególnie niebezpieczne? - Przede wszystkim ul. Grabiszyńska pod wiaduktem i przy ul. Zaporoskiej. Trzy przypadki miały miejsce na al. Hallera, w tym dwa przy ul. Mieleckiej i jedno przy Ojca Beyzyma - wymienia Agnieszka Korzeniowska, rzeczniczka MPK.

    Podkreśla, że najczęściej do potrąceń dochodzi na przejściach na pieszych podczas przechodzenia na czerwonym świetle. - Zdarzają się potrącenia przechodniów ze słuchawkami w uszach. Ostatnio doszło do takiego potrącenia na ul. Kazimierza Wielkiego - dodaje Korzeniowska.

    ZOBACZ KONIECZNIE: Pieszy wpadł pod tramwaj. Nie słyszał dzwonka, bo miał słuchawki w uszach

    Niebezpiecznych miejsc we Wrocławiu jest więcej. - Bardzo często na pl. Wróblewskiego zdarza się, że ktoś prawie wchodzi pod tramwaj. Pasażerowie wybiegają zza tramwaju, przechodząc przez tory i nie patrzą czy z naprzeciwka nie nadjeżdża drugi tramwaj - wspomina motorniczy linii 0, z którym rozmawialiśmy.

    Podobnym miejscem jest przystanek przy moście Grunwaldzkim. Tam również piesi przechodzą przez torowisko na czerwonym świetle, często wychodząc zza tramwaju lub autobusu.

    O TYM PISALIŚMY: O krok od tragedii - starsze panie omal nie wpadły pod tramwaj

    Gdzie jeszcze jest niebezpiecznie? - CZYTAJ NA NASTĘPNEJ STRONIE
    1 »

    Czytaj także

      Komentarze (40)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      korzeniowska wstydu sobie oszczędź

      xyz (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1 / 2

      To ilu byli potrąconych w słuchawkach? Niby wielu, a ostatnio jeden - zdecyduj się kobiecino :-)

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      korzeniowska wstydu sobie oszczędź

      xyz (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 3

      To ilu byli potrąconych w słuchawkach? Niby wielu, a ostatnio jeden - zdecyduj się kobiecino :-)

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      motorniczy we Wrocławiu nie zachowują bezpiecznej jazdy

      trela (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 5 / 10

      motorniczy często jadą jak debile, przekraczają prędkość, ruszają często z przystanków najeżdżając na przechodzących na przejściach przed tramwajem ludźmi (oczywiście często nie sygnalizując, że...rozwiń całość

      motorniczy często jadą jak debile, przekraczają prędkość, ruszają często z przystanków najeżdżając na przechodzących na przejściach przed tramwajem ludźmi (oczywiście często nie sygnalizując, że już ruszają) - ludzie muszą uciekać spod tramwaju chociaz to oni mają nierzadko pierwszeństwo, motorniczy wjeżdżają na przystanki i hamują z dużą prędkością, motorniczy często nie zachowują bezpiecznej odległości (oczywiście w przebiegu torowiska) od innych uczestników w w ruchu i dlatego też często powodują wypadki lub są uczestnikami kolizjizwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Tramwaje powinny zniknąć...

      Piotr Włost (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 3 / 8

      ...z Szewskiej i Św. Jadwigi - dla bezpieczeństwa ludzi! Albo wydzielić torowisko barierami, co w racji wąskości tych ulic chyba nie jest realne.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      aby dostać się

      z pl.Wróblewskiego na Pilczyce (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 18 / 4

      Mam jeden tramwaj co 20 minut.Co z tego,że wyjdę z domu 15 minut wcześniej,a mam na przystanek 3 minuty,skoro po drodze są trzy przejścia dla pieszych ,na których swoje trzeba odstać,a tramwaj...rozwiń całość

      Mam jeden tramwaj co 20 minut.Co z tego,że wyjdę z domu 15 minut wcześniej,a mam na przystanek 3 minuty,skoro po drodze są trzy przejścia dla pieszych ,na których swoje trzeba odstać,a tramwaj nierzadko przyjeżdża sobie kilka minut wcześniej i nie czeka na odjazd według rozkładu,tylko czmycha dużo szybciej ? Mogę wtedy z rezygnacją przyjąć,że sterczę na brudnym przystanku kolejne 20 minut,lub starać się lawirować pomiędzy autami ,żeby złapać uciekający przed czasem tramwaj.I tak właśnie zazwyczaj robię,jeśli jestem zmuszona korzystać z MPK.Bo jadąc autem : wsiadam pod domem,włączam ulubioną muzę i na Pilczycach jestem w 20 minut.Jadąc MPK muszę telepać się pieszo na przystanek 20 minut wcześniej ,ryzykować życiem skacząc pomiędzy samochodami ,stać w brudnym i zatłoczonym tramwaju ,pilnować,żeby mnie kieszonkowiec nie obrobił,znosić nierzadko żebrzących cyganów czy rumunów z wyjącymi akordeonami i tak samej podróży około 40 minut przy dobrych wiatrach.Jak to się ma do własnego auta ? Rachunek jest prosty,porównanie komfortu też,nawet dodając korki.Gdyby tramwaje jeździły przynajmniej w godzinach szczytu jak warszawskie metro - co 2 minuty- nikt by z pieszych nie brykał na czerwonych światłach.Takie proste ,a jakże trudne do zrozumienia przez włodarzy tego miasta.Zresztą czego oczekiwać ,skoro sam prezydent rozbija się na zakazie wjazdu ?zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      A wystarczy

      wrocławianin (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 7 / 7

      wyjść z domu trochę wcześniej a nie na ostatnią chwilę tak to jest że ci co blisko mieszkają przystanku nie mogą zdążyć a potem lament


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      m.

      m. (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 11

      Od kiedy to w normalnym mieście na tzw. zachodzie wychodzi się na konkretną godzinę aby zdążyć na tramwaj, autobus czy metro? W miastach z dobrze rozwiniętą komunikacją publiczną nie obowiązuje...rozwiń całość

      Od kiedy to w normalnym mieście na tzw. zachodzie wychodzi się na konkretną godzinę aby zdążyć na tramwaj, autobus czy metro? W miastach z dobrze rozwiniętą komunikacją publiczną nie obowiązuje godzinowy rozkład jazdy a cykle. Do tego częstotliwość kursowania jest wysoka. Wspomniany wyżej problem w związku z tym w ogóle nie istnieje. No ale trzeba ruszyć du..e poza Wrocław i nie ulegać PRowi Dutkiewicza, że przecież u nas jest świetnie.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      A wystarczy

      pasarzer (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 3 / 9

      typowa wypowiedz pracownika mpk


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      A najlepiej,

      almac (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 5 / 2

      gdyby tramwaj/autobus w ogóle nie ruszał z przystanku - wtedy wszyscy chętni by zdążyli :) Tylko ciekaw jestem reakcji tych, którzy już są w tramwaju/autobusie.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      m.

      m. (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 10

      Niestety cała prawda.

      To co robi Dutkiewicz we Wrocławiu to taka putinowska propaganda. Oficjalnie "oddaje" miasto pieszym i rowerzystom. Ale to nieprawda. Dla mnie jako pieszemu nijak wygodne...rozwiń całość

      Niestety cała prawda.

      To co robi Dutkiewicz we Wrocławiu to taka putinowska propaganda. Oficjalnie "oddaje" miasto pieszym i rowerzystom. Ale to nieprawda. Dla mnie jako pieszemu nijak wygodne jest stanie po parę minut na oddalonych nierzadko co kilkadziesiąt metrów skrzyżowaniach. Prawda jest taka, że przeszacował z inwestycjami w nietrafione fajerwerki typu stadion czy NFM a na rozwiązanie problemów komunikacyjnych z głową po prostu nie wystarczyło mu pieniędzy. I teraz zamiast schować głowę w piasek i przyznać się do swoich zaniedbań i błędnych decyzji wmawia nam, że to co robi to dla naszego dobra.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      czy bezpieczeństwem w MPK zajmują się amatorzy

      wg (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 3 / 3

      z tego co obserwuję to tak , są to sprawy akcyjne od wydarzenia do wydarzenia ludzi z przeróżnym wykształceniem ale ......

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      nic dziwnego

      pasażer (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 10 / 2

      Nic dziwnego, że na dochodzi do wypadków, na przystanku Pereca mnóstwo osób przechodzi na czerwonym w ogóle bez patrzenia na boki... Starsi ludzie przede wszystkim, ale ostatnio młoda kobieta z...rozwiń całość

      Nic dziwnego, że na dochodzi do wypadków, na przystanku Pereca mnóstwo osób przechodzi na czerwonym w ogóle bez patrzenia na boki... Starsi ludzie przede wszystkim, ale ostatnio młoda kobieta z dzieckiem w wózku (!) weszła na przejście bez rozglądania się, na czerwonym, praktycznie pod koła tramwaju... Gdyby nie motorniczy, który ją na szczęście wcześniej widział byłaby tragedia... Myślcie ludzie! zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Pytanie do redakcji

      em (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 9 / 11

      Piszecie Państwo, że poruszaliście już w MPK kwestię świateł przy bibliotece (Ul.Krupnicza, Św. Antoniego. Kazika Wlk) i do dziś nic w tej kwestii nie zrobiono. Może warto monitorować poruszane...rozwiń całość

      Piszecie Państwo, że poruszaliście już w MPK kwestię świateł przy bibliotece (Ul.Krupnicza, Św. Antoniego. Kazika Wlk) i do dziś nic w tej kwestii nie zrobiono. Może warto monitorować poruszane problemy i naciskać MPK, żeby coś w tej kwestii zmienili?? Bo wygląda to na słomiany zapał- napiszemy i zapomnimy o sprawie. Kwestia ul. Szewskiej też nie jest jednoznaczna. Miasto wyznaczyło tam strefę ruchu, po całej szerokości ulicy mogą poruszać się piesi (w tym dzieci!), rowerzyści, a auta powinny być parkowane tylko w wyznaczonych miejscach, dop. prędkość 30km/h. Skoro jest strefa, jakim prawem pan/i motorniczy/a wydzwania na ludzi dzwonkiem?? To oni mają uważać, nie pieszy. Takie jest założenie. Skoro MPK coś się w tej kwestii nie podoba, niech dyskusję prowadzi z miastem (ZDiUM-em), a pieszym proszę dać spokój. Nie jestem zwolennikiem samochodów, uważam że kom. miejska powinna mieć pierwszorzędne znaczenie. Ale nie zaczyna się od du*y strony- likwidując miejsca postojowe, jakieś szlaki komunikacyjne- trzeba dać ludziom alternatywę, a nie naciskać żeby swe życie odwrócili do góry nogami bo urzędas tak chce. Miasto Wrocław (a właściwie bezmózgowcy pracujący w urzędzie) nie mają pomysłu na nic. Narzucają ludziom swoją wolę. Z tak idiotycznym systemem należy walczyć, a niekompetentnych urzędników karać za błędne decyzje, to następnym razem się zastanowią nad tym, co robią.zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      ?

      P (gość)

      Zgłoś naruszenie treści

      Od kiedy to MPK reguluje sygnalizację, że chcesz je w tej sprawie naciskać?

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      w zasadzie zgadzam się

      troglodyta (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 6

      Ale z tym dzwonieniem nie rozumiem tego wojowniczego nastawienia, że dzwoni na kogoś, coś jakby obelgami rzucał. Po prostu informuje. Nie wszyscy się rozglądają i ogarniają co się dzieje. Czasem...rozwiń całość

      Ale z tym dzwonieniem nie rozumiem tego wojowniczego nastawienia, że dzwoni na kogoś, coś jakby obelgami rzucał. Po prostu informuje. Nie wszyscy się rozglądają i ogarniają co się dzieje. Czasem ktoś stanie sobie przy samych torach i duma o sensie życia. Czy uważasz, że motorniczy powinien zatrzymawszy tramwaj zaproponować wszystkim pasażerom kwadransik (lub ile tam sobie widzi tamten dumający) medytacji?zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      w zasadzie zgadzam się

      troglodyta pierwszy (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 2

      tak

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      człowieku

      ogarnij się (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 4 / 4

      Czerwone to czerwone i nie ma zmiłój.Ludzie chodzą jak ślepi i pchają się śmierci w tyłek.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Co ma panoczku mpk do świateł?

      werd (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 13 / 2

      A w strefie obowiązuje nie 30 a 20 km/h. A tramwaj dzwoni żeby poinformować, że jest bo w zgiełku ludzie mogą nagle wejść na tory a on w miejscu nie stanie. Inna sprawa to puszczanie tramwajów w...rozwiń całość

      A w strefie obowiązuje nie 30 a 20 km/h. A tramwaj dzwoni żeby poinformować, że jest bo w zgiełku ludzie mogą nagle wejść na tory a on w miejscu nie stanie. Inna sprawa to puszczanie tramwajów w strefach i obarczanie kursów normalnym czasem przejazdu.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Zatrzymanie

      ank (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1 / 1

      Przy jakiej początkowej prędkości tramwaje mają tą drogę hamowania. Podajcie!


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Zatrzymanie

      kna (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1 / 2

      ma jechać z taką prędkością żeby się zatrzymać

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Przy dopuszczalnej - hamowanie awaryjne

      vc (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1

      j.w.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Miejsca

      :/ (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 16

      To nie miejsca są niebezpieczne, tylko ludzie nie myślą

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      Polecamy

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama