Wrocław: Rowerem prosto do Rynku

    Wrocław: Rowerem prosto do Rynku

    Jarosław Garbacz

    Gazeta Wrocławska

    Gazeta Wrocławska

    Wrocław za rok będzie bardziej przyjazny dla rowerzystów

    Wrocław za rok będzie bardziej przyjazny dla rowerzystów ©Tomasz Hołod

    Mimo zimy za oknem, miejscy urzędnicy planują, jak latem usprawnić życie rowerzystom poruszającym się wokół ścisłego centrum Wrocławia. Rozpoczęto przetarg na opracowanie projektu dostosowania siedmiu skrzyżowań prowadzących do Rynku, którymi cykliści będą mogli bezpiecznie dojeżdżać.
    Wrocław za rok będzie bardziej przyjazny dla rowerzystów

    Wrocław za rok będzie bardziej przyjazny dla rowerzystów ©Tomasz Hołod

    - Wytyczenie pasów dla rowerzystów, śluz i ścieżek będzie wiązało się z niewielką zmianą organizacji ruchu na przejściach dla pieszych i korektami sygnalizacji świetlnej - wyjaśnia Ewa Mazur z Zarządu Dróg i Utrzymania Miasta.

    Te skrzyżowania od września 2011 roku staną się przyjazne dla jednośladów:

    pl. Dominikański. Powstanie tu pas uprawniający do przejazdu spod Galerii Dominikańskiej na wprost w stronę ul. Kazimierza Wielkiego i Oławskiej. Powstanie okrawężnikowana wysepka z dwoma sygnalizatorami dla rowerów, na którą cykliści dostaną się spod głównego wejścia do galerii i przejścia podziemnego.

    Skrzyżowanie ul. Widok, Szewskiej i Kazimierza Wielkiego. Na ul. Widok, przy wlocie na trasę W-Z, powstanie śluza rowerowa wraz z barierą do oczekiwania. Będzie można dojechać stąd także do ul. Szewskiej. Równolegle do przejścia dla pieszych przez Kazimierza Wielkiego powstanie przejście dla rowerzystów. Obniżone zostaną krawężniki.

    Skrzyżowanie ul. św. Antoniego i Kazimierza Wielkiego. Będzie prowadziło w stronę ul. Szajnochy, gdzie na schodkach prowadzących do pl. Solnego powstanie też pochylnia dla rowerów i osób niepełnosprawnych. Wybudowany zostanie dwukierunkowy przejazd przez ul. Kazimierza Wielkiego. Na pl. Bohaterów Getta zlokalizowany będzie ciąg pieszo-rowerowy.

    Krzyżówka ul. św. Mikołaja, Nowy Świat i Kazimierza Wielkiego. Od strony Rynku, wzdłuż ul. św. Mikołaja, powstanie przejazd prowadzący przez ul. Kazimierza Wielkiego i Nowy Świat w stronę pl. Jana Pawła II. Ruchem sterować będą sygnalizatory świetlne ze znakiem "rowerzysta".

    200 tys. zł kosztuje opracowanie projektu przystosowania skrzyżowań wokół Rynku dla rowerzystówSkrzyżowanie ul. Grodzkiej z mostem Uniwersyteckim. W obu kierunkach powstaną zjazdy i wjazdy z mostu Uniwersyteckiego do tunelu łączącego się pl. Uniwersyteckim. W samym tunelu lub przed skrzyżowaniem powstanie bariera do oczekiwania, staną też dwa sygnalizatory.

    Połączenie ul. Szewskiej z mostem św. Macieja i ul. Grodzką. Przejście dla rowerzystów powstanie równolegle do istniejącego tu przejścia dla pieszych. Cykliści zatrzymają się też na wysepce oddzielającej torowisko tramwajowe od jezdni od strony Odry.

    Skrzyżowanie ul. Wita Stwosza, św. Katarzyny, bł. Czesława. Na ul. Wita Stwosza powstanie pas dla rowerzystów uprawniający do jazdy na wprost przez ul. św. Katarzyny i bł. Czesława na al. Słowackiego (tyły galerii Dominikańskiej). Cykliści skręcą też z ul. św. Katarzyny jadąc od strony mostu Piaskowego pod galerię. Przy kościele św. Wojciecha stanie sygnalizator.

    Problem na W-Z

    Przejście dla pieszych, powstające na ul. Kazimierza Wielkiego (między Gepperta w stronę Zamkowej) nie będzie przyjazne dla rowerzystów. Budowa pasów i montaż sygnalizacji świetlnej ma się skończyć na początku przyszłego roku. Usprawni ruch pieszych między pl. Solnym a ul. Kazimierza Wielkiego. Przejdziemy tędy do Pałacu Spaetgena, powstającego Narodowego Forum Muzyki oraz opery. Przejście przystosowane dla rowerzystów powstanie najwcześniej po 2012 roku, gdy rozpocznie się przeobrażanie ulic Krupniczej, Ruskiej i pl. Solnego w deptaki.

    Czytaj także

      Komentarze (15)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Ratusz nie tylko dla pieszych

      Sławomir (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 50 / 42

      Ja przestałem chodzić do wrocławskiego Rynku i podziwiać walory Ratusza .Skoro Rynek ma służyć do przejeżdżania mknącymi rowerami między pieszymi i turystami bo głównie takie obrazki widzę .To...rozwiń całość

      Ja przestałem chodzić do wrocławskiego Rynku i podziwiać walory Ratusza .Skoro Rynek ma służyć do przejeżdżania mknącymi rowerami między pieszymi i turystami bo głównie takie obrazki widzę .To udostępnienie zabytkowego Rynku jest nieporozumieniem i decyzją krótkowzroczną oraz raczej polityczną władz miasta dla lobby rowerowego . zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Moda ! rowerzyście melomanii ze słuchawkami na uszach ?

      realny dziennikarz (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 43 / 21

      #

      A może każdemu rowerzyście założyć słuchawki na uszy z głośną muzyką aby nie słyszeli jadących ,trąbiących samochodów i wyjących karetek pogotowia .Podobno rowerzystom wolno podczas jazdy mieć...rozwiń całość

      #

      A może każdemu rowerzyście założyć słuchawki na uszy z głośną muzyką aby nie słyszeli jadących ,trąbiących samochodów i wyjących karetek pogotowia .Podobno rowerzystom wolno podczas jazdy mieć słuchawki i słuchać głośnej muzyki. Nowość i moda wśród niektórych rowerzystów to szczelne słuchawki z muzyką na uszach i niekiedy podrygiwanie w tak muzyki!!! Rowerzysta jest uczestnikiem ruchu drogowego a przepisy ich nie dotyczą dopóki się nic nie stanie !
      Odpowiedz
      #
      to widzę pisze: zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Rynek nieprzyjazny pieszym!

      alicja (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 52 / 38

      Rynek z powodu zwiększonego ruchu rowerowego jest obecnie nieprzyjazny dla pieszych . Jestem dlatego zmuszona do unikania spacerów z dzieckiem po rynku . Boję się o siebie i dziecko aby nie było...rozwiń całość

      Rynek z powodu zwiększonego ruchu rowerowego jest obecnie nieprzyjazny dla pieszych . Jestem dlatego zmuszona do unikania spacerów z dzieckiem po rynku . Boję się o siebie i dziecko aby nie było potrącone przez rozpędzony rower . Nie jestem malkontentką ale po ostatnim incydencie z rozjuszoną rowerzystką która nie zwracała uwagi na przechodzących pieszych wypowiedziałam się . Rowerzystka nie mal ich nie staranowała i mnie z dzieckiem również mimo ,że przechodziłam prawidłowo ale jej widocznie śpieszyło się a dzwonek był często używany . Uratowałam sytuację energicznie szarpiąc dziecko przed rozpędzonym rowerem. W którymś z kolei dniu pobytu w Rynku zwróciłam grzecznie uwagę panu na rowerze ,że zwraca uwagę na pieszych zbyt agresywnie to pokazał mi palec do góry . Nie jest to przypadek odosobniony a jest ich więcej szczególnie gdy w rynku jest mnóstwo rowerzystów .Według mnie ewidentnie została zachwiana równowaga w relacji pieszy rowerzysta na niekorzyść pieszych .Rynek to istne szaleństwo rowerowe .zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Co z idiotycznym zakazem wjazdu do Rynku?

      Daniel (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 50 / 26

      Kiedy zniknie?

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      @kontrapasy polskie

      benek (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 47 / 45

      Cytat:
      kontrapasy to dobre rozwiązanie, jak padło już na forum, ale w formie takiej jak w krajach cywilizowanych, tzn. kontrapas jest oddzielony od reszty jezdni gumowym lub betonowym krawężnikiem. U...rozwiń całość

      Cytat:
      kontrapasy to dobre rozwiązanie, jak padło już na forum, ale w formie takiej jak w krajach cywilizowanych, tzn. kontrapas jest oddzielony od reszty jezdni gumowym lub betonowym krawężnikiem. U nas linia ciągła nie działa jak należy - nie zapewnia bezpiecznego ruchu i nie uniemożliwia parkowania.


      Wystarczy przykręcić pachoła lub tzw chorągiewkę.
      Mo zna też wystawić mandaty to będzie kasa dla miasta na odśnieżanie i utrzymanie SM.
      Progi są zbędne bo utrudniają odśnieżanie pługiem.

      zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      @tytuł jest mylący

      benek (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 39 / 43

      Cytat:
      "Wrocław: Rowerem prosto do Rynku" do którego jest zakaz jazdy rowerem. To będzie dość śmieszne.

      Nie ma zakazu jazdy do Rynku.
      Na Rynek też można wjechać wieloma drogami.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      @Kpina?-Odrzańska to był dziki parking

      benek (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 72 / 46

      Cytat:
      To zakrawa o kpinę. Robienie ścieżek rowerowych za wszelką cenę.

      Ma pan rację .Ścieżki trzeba budować za wszelka cenę bo teraz kierowcą może zostać każdy jełop i od 10 lat zrobiło się...rozwiń całość

      Cytat:
      To zakrawa o kpinę. Robienie ścieżek rowerowych za wszelką cenę.

      Ma pan rację .Ścieżki trzeba budować za wszelka cenę bo teraz kierowcą może zostać każdy jełop i od 10 lat zrobiło się bardzo niebezpiecznie.
      Jedyny ratunek to separowanie ruchu rowerów od aut na szybkich drogach i spowalnianie ruchu na pozostałychzwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      @Kpina?=niedouczony kierowca

      benek (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 57 / 55

      Cytat:
      Widział ktoś na Odrzańskiej pas dla rowerów w kierunku przeciwnym do jadących aut? Tylko czekać na wypadek ze skutkiem śmiertelnym... Gdzie logika?


      Popisał się pan głupotą panie...rozwiń całość

      Cytat:
      Widział ktoś na Odrzańskiej pas dla rowerów w kierunku przeciwnym do jadących aut? Tylko czekać na wypadek ze skutkiem śmiertelnym... Gdzie logika?


      Popisał się pan głupotą panie kierowco.
      Pan nie ma prawa przejeżdżać ciągłej linii więc jak pan może potracić rowerzystę jadącego swoim pasem ?
      Na dwukierunkowej też pan leci na czołówkę przekraczając ciągłą ?zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      kontrapasy polskie

      woody (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 71 / 51

      kontrapasy to dobre rozwiązanie, jak padło już na forum, ale w formie takiej jak w krajach cywilizowanych, tzn. kontrapas jest oddzielony od reszty jezdni gumowym lub betonowym krawężnikiem. U nas...rozwiń całość

      kontrapasy to dobre rozwiązanie, jak padło już na forum, ale w formie takiej jak w krajach cywilizowanych, tzn. kontrapas jest oddzielony od reszty jezdni gumowym lub betonowym krawężnikiem. U nas linia ciągła nie działa jak należy - nie zapewnia bezpiecznego ruchu i nie uniemożliwia parkowania.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Dziennikarze tak piszą???

      rower (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 64 / 63

      Co to święta się zbliżają??? Żadnego złego słowa na urzędasów, wręcz same wychwały!!!

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      Polecamy

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama