Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Wrocław: Rowerem prosto do Rynku

Jarosław Garbacz
Wrocław za rok będzie bardziej przyjazny dla rowerzystów
Wrocław za rok będzie bardziej przyjazny dla rowerzystów Tomasz Hołod
Mimo zimy za oknem, miejscy urzędnicy planują, jak latem usprawnić życie rowerzystom poruszającym się wokół ścisłego centrum Wrocławia. Rozpoczęto przetarg na opracowanie projektu dostosowania siedmiu skrzyżowań prowadzących do Rynku, którymi cykliści będą mogli bezpiecznie dojeżdżać.

- Wytyczenie pasów dla rowerzystów, śluz i ścieżek będzie wiązało się z niewielką zmianą organizacji ruchu na przejściach dla pieszych i korektami sygnalizacji świetlnej - wyjaśnia Ewa Mazur z Zarządu Dróg i Utrzymania Miasta.

Te skrzyżowania od września 2011 roku staną się przyjazne dla jednośladów:

pl. Dominikański. Powstanie tu pas uprawniający do przejazdu spod Galerii Dominikańskiej na wprost w stronę ul. Kazimierza Wielkiego i Oławskiej. Powstanie okrawężnikowana wysepka z dwoma sygnalizatorami dla rowerów, na którą cykliści dostaną się spod głównego wejścia do galerii i przejścia podziemnego.

Skrzyżowanie ul. Widok, Szewskiej i Kazimierza Wielkiego. Na ul. Widok, przy wlocie na trasę W-Z, powstanie śluza rowerowa wraz z barierą do oczekiwania. Będzie można dojechać stąd także do ul. Szewskiej. Równolegle do przejścia dla pieszych przez Kazimierza Wielkiego powstanie przejście dla rowerzystów. Obniżone zostaną krawężniki.

Skrzyżowanie ul. św. Antoniego i Kazimierza Wielkiego. Będzie prowadziło w stronę ul. Szajnochy, gdzie na schodkach prowadzących do pl. Solnego powstanie też pochylnia dla rowerów i osób niepełnosprawnych. Wybudowany zostanie dwukierunkowy przejazd przez ul. Kazimierza Wielkiego. Na pl. Bohaterów Getta zlokalizowany będzie ciąg pieszo-rowerowy.

Krzyżówka ul. św. Mikołaja, Nowy Świat i Kazimierza Wielkiego. Od strony Rynku, wzdłuż ul. św. Mikołaja, powstanie przejazd prowadzący przez ul. Kazimierza Wielkiego i Nowy Świat w stronę pl. Jana Pawła II. Ruchem sterować będą sygnalizatory świetlne ze znakiem "rowerzysta".

200 tys. zł kosztuje opracowanie projektu przystosowania skrzyżowań wokół Rynku dla rowerzystów

Skrzyżowanie ul. Grodzkiej z mostem Uniwersyteckim. W obu kierunkach powstaną zjazdy i wjazdy z mostu Uniwersyteckiego do tunelu łączącego się pl. Uniwersyteckim. W samym tunelu lub przed skrzyżowaniem powstanie bariera do oczekiwania, staną też dwa sygnalizatory.

Połączenie ul. Szewskiej z mostem św. Macieja i ul. Grodzką. Przejście dla rowerzystów powstanie równolegle do istniejącego tu przejścia dla pieszych. Cykliści zatrzymają się też na wysepce oddzielającej torowisko tramwajowe od jezdni od strony Odry.

Skrzyżowanie ul. Wita Stwosza, św. Katarzyny, bł. Czesława. Na ul. Wita Stwosza powstanie pas dla rowerzystów uprawniający do jazdy na wprost przez ul. św. Katarzyny i bł. Czesława na al. Słowackiego (tyły galerii Dominikańskiej). Cykliści skręcą też z ul. św. Katarzyny jadąc od strony mostu Piaskowego pod galerię. Przy kościele św. Wojciecha stanie sygnalizator.

Problem na W-Z

Przejście dla pieszych, powstające na ul. Kazimierza Wielkiego (między Gepperta w stronę Zamkowej) nie będzie przyjazne dla rowerzystów. Budowa pasów i montaż sygnalizacji świetlnej ma się skończyć na początku przyszłego roku. Usprawni ruch pieszych między pl. Solnym a ul. Kazimierza Wielkiego. Przejdziemy tędy do Pałacu Spaetgena, powstającego Narodowego Forum Muzyki oraz opery. Przejście przystosowane dla rowerzystów powstanie najwcześniej po 2012 roku, gdy rozpocznie się przeobrażanie ulic Krupniczej, Ruskiej i pl. Solnego w deptaki.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska