Remont Krupniczej korkuje centrum miasta. Nawet poza...

    Remont Krupniczej korkuje centrum miasta. Nawet poza godzinami szczytu (ZDJĘCIA)

    Bartosz Józefiak

    Gazeta Wrocławska

    Aktualizacja:

    Gazeta Wrocławska

    Remont Krupniczej korkuje centrum miasta. Nawet poza godzinami szczytu (ZDJĘCIA)
    1/8
    przejdź do galerii

    ©BJO

    Remont ul. Krupniczej mocno komplikuje życie kierowcom. Nawet poza godzinami szczytu w centrum tworzą się spore korki. Sprawdziliśmy, ile teraz zajmuje przejazd głównymi ulice w centrum miasta.
    Od tygodnia w centrum miasta remontowana jest ulica Krupnicza. Droga jest całkowicie zamknięta dla ruchu, a to powoduje ogromne zatory. Nawet poza godzinami szczytu przejechanie przez centrum jest bardzo trudne. Zmierzyliśmy, ile czasu zajmuje kierowcom podróż – także poza godzinami szczytu.

    Najbardziej na remoncie Krupniczej ucierpieli zmotoryzowani jadący Mostową i dalej Podwalem do Piłsudskiego. Odkąd zaczęły się roboty - niezależnie od pory dnia - sznur aut ciągnie się od Mostowej aż do pl. Orląt Lwowskich. Przejazd tego fragmentu o godzinie 12 w południe, a więc poza godzinami szczytu, zajął nam 18 minut. W drugą stronę: od pl. Legionów do pl. Jana Pawła II – jest nieco lepiej.

    ZOBACZ: Wrocław: Remont Krupniczej. Na ulicy nie ma już asfaltu i torowiska (FILMY, GALERIA ZDJĘĆ)

    Najlepszym rozwiązaniem dla kierowców jest po prostu omijanie Podwala szerokim łukiem. Jadąc ul. Długą można skręcić w Rybacką i dojechać przez Nabycińską do pl. Orląt Lwowskich. Poza godzinami szczytu takie przejazd jest błyskawiczny.

    Duży kłopot mają także szoferzy jadący Legnicką do Kazimierza Wielkiego, bo auta przejeżdżające Podwalem do Piłsudskiego tamują ruch na pl. Jana Pawła II. Kierowcy wjeżdżają na skrzyżowanie, chociaż po drugiej stronie nie ma dla nich miejsca. Ten problem zdarzał się także przed remontem Krupniczej, ale teraz takie sytuacje można zobaczyć nie tylko w godzinach szczytu.

    Z pewnością pomogłoby, gdyby w tym miejscu ruchem kierował policjant. - Faktycznie, wiemy że taki problem istnieje. Reagujemy na bieżąco, np. na zgłoszenia kierowców. Ale nie możemy przy każdym skrzyżowaniu postawić policjantów przez cały czas. To kierowcy muszą sami pilnować przepisów. A nie wolno wjeżdżać na skrzyżowanie, jeśli nie mamy możliwości zjechania stamtąd - tłumaczy asp. Wojciech Jabłoński z dolnośląskiej policji.

    Jeszcze dłużej niż zwykle trwa przejazd przez ul. Świętego Mikołaja do Legnickiej. Nawet poza godzinami szczytu pokonanie krótkiego odcinka zajęło nam 10 minut. Wydłużył się też nieco czas przejazdu przez ul. Piłsudskiego. Pokonanie fragmentu od pl. Legionów do dworca głównego PKP poza szczytem trwa ok. 10 minut.

    Za to w miarę dobrze działają oficjalne objazdy dla zamkniętej Krupniczej. Pokonanie trasy od pl. Legionów, przez Kościuszki, Świdnicką i Widok do Kazimierza Wielkiego, zabrało nam 6 minut. W tym wypadku przydała się pomoc policji, która kierowała ruchem na pl. Kościuszki. Z kolei tylko 5 minut zajęło nam przejechanie Podwalem od Kazimierza Wielkiego do pl. Orląt Lwowskich.

    Na Krupniczej robotnicy mają wymienić nawierzchnię, torowisko tramwajowe, a także zbudować nowe przystanki. Ulica powinna być znów przejezdna na przełomie 2014 i 2015 roku.

    CZYTAJ TEŻ: Ruszył remont Mińskiej. Od rana utrudnienia i gigantyczne korki na Muchoborze (ZDJĘCIA)


    Przypomnijmy, że od weekendu jednokierunkowa jest ul. Mińska. Na czas remontu kierowcy pojadą po niej tylko w stronę Stanisławowskiej. Przejechanie odcinka od ronda Pileckiego do Stanisławowskiej w szczycie oznacza co najmniej kilkanaście minut stania w korku. Tak będzie aż do września.

    Wrocławianie muszą też pamiętać o remoncie Curie - Skłodowskiej. Ulica będzie zamknięta do końca wakacji.

    Czytaj także

      Komentarze (127)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Kirowcy korkują

      Wrocławiak (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 2

      To nie remont korkuje tylko kierowcy samochodów swoimi pojazdami korkują. We Wrocławiu jest po prosu za dużo samochodów. 2x więcej niż w bogatszych miastach RFN.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      wyobrazcie sobie ...

      Ricky (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1 / 1

      ...że urzędasy z Ratusza zamierzają docelowo zamknąć Krupniczą dla aut .To będzie dopiero HORROR !

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Kolejny sukces

      Wrockanin (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1 / 1

      Będzie okazji by wypłacić sobie premie jeszcze przed wyborami.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      I gdzie obiecywany wiadukt na Góralskiej?!

      Wro (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 7


      Ja rozumiem że rynek i starówka (niezależnie gdzie) to miejsca spacerów, atrakcji turystycznych, nastrojowych zdjęć i imprez plenerowych. Ale po pierwsze, jakoś tam się trzeba dostać, a po...rozwiń całość


      Ja rozumiem że rynek i starówka (niezależnie gdzie) to miejsca spacerów, atrakcji turystycznych, nastrojowych zdjęć i imprez plenerowych. Ale po pierwsze, jakoś tam się trzeba dostać, a po drugie, zaraz za tą granicą zabytków, ludzie żyją, mieszkają i pracują.
      Rozumiem też, że jadąc z Psiego Pola na Kozanów, nie trzeba się pchać w centrum. Ja się pytam, co ma zrobić człowiek jadący z Pomorskiej na Hirszwelda. W imię czego ma tkwić w mega korku?
      Skoro zwężają Podwale, skoro zamykają Krupniczą - to ja się pytam, dlaczego nie wykonano planowanego od dawien dawna przejazdu nad torami Góralskiej, prowadzącego na Grabiszyńską i Tęczową?
      Przecież to by porządnie odkorkowało centrum.
      No tak, ale trzeba by było wydać kasę na coś, co nie ma fontanny czy deptaka, więc w żadnym folderze się tego nie pokaże... Szkoda.zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Na Krupniczą tylko po krupy.

      wili (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 3 / 6

      Auto na starówce to wrzód.Cham stanie byle gdzie a normalni i tak miejsca nie znajdą.Pytasz jak dotrzeć na starówkę? A ile dasz radę przejść od auta lub tramwaju?
      Dasz radę 300 m? Z pomorskiej na...rozwiń całość

      Auto na starówce to wrzód.Cham stanie byle gdzie a normalni i tak miejsca nie znajdą.Pytasz jak dotrzeć na starówkę? A ile dasz radę przejść od auta lub tramwaju?
      Dasz radę 300 m? Z pomorskiej na Hirszfelda jeździe się Dubois i Tęczową a potem Zaporoską.
      Można też komunikacją publiczną, bo to nie wieś.Zamknąć centrum dla aut bo tam się niepotrzebnie ruch kumuluje na małej powierzchni i tworzą się korki.Brak przewietrzania i zieleni więc smog zalega.
      zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Stop likwidacji przejścia Świdnickiego i ruchu na Kazimierza Wielkiego

      stop (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 18 / 13

      Organizujemy protest przeciw polityce Dutkiewicza.
      dołącz do nas. Lajkujcie i udostępniajcie. niech będzie nas jak najwięcej....rozwiń całość

      Organizujemy protest przeciw polityce Dutkiewicza.
      dołącz do nas. Lajkujcie i udostępniajcie. niech będzie nas jak najwięcej.

      https://www.facebook.com/pages/Stop-likwidacji-Przej%C5%9Bcia-%C5%9Awidnickiego/389393384536412?ref=hlzwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Tunel dla aut

      ares (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1 / 1

      Ale to nie Dutkiewicz tylko my chcemy likwidacji przejścia

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      I co pójdziesz do UM i powiesz, że twój protest lajkuje 3000 osób na FB - żenada

      Adrian Czubajs

      Zgłoś naruszenie treści / 2 / 2

      A za ten spam to powinni np. wieszać

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Ante

      male (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1 / 5

      Wypad z tym spamem

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Przyczynami są: nowe Przejście na JPII, zwężenie Legnickiej, zwężenie Podwala

      bn (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 13 / 8

      To już tam zaczyna się debilne utrudnianie życia ludziom, które kumuluje się w zakorkowanym na amen jednym pasie na Podwalu koło Akademii Muzycznej


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Rób korki i narzekaj na korki

      willi (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 2 / 1

      Ale dzięki temu odkorkowano pas dla tramwajów więc nie pitol ze trzeba stać w korkach.
      tramwajem jedzie 200 osób a 200 aut gdyby stanęło w korkach to chyba sięgałoby to Łowieckiej.Sam wybrałeś...rozwiń całość

      Ale dzięki temu odkorkowano pas dla tramwajów więc nie pitol ze trzeba stać w korkach.
      tramwajem jedzie 200 osób a 200 aut gdyby stanęło w korkach to chyba sięgałoby to Łowieckiej.Sam wybrałeś auto i sam wybrałeś najbardziej zakorkowane ulice. Widocznie masz dużo czasu do stracenia. Ci co wybrali skuter lub rower albo KZ są wygrani.

      zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      ?

      pasażer (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 8 / 6

      Akurat przejścia dla pieszych służą ludziom. Przeszkadzają jedynie kierowcom, którym się wydaje, że są jedynymi użytkownikami ulic.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      a

      Maciej (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 12 / 4

      Największym bzdetem tej przebudowy jest to, że na czas objazdów zlikwidowano przejście dla pieszych przez ulicę Świdnicką na wysokości fosy miejskiej.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      ...

      ... (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 12 / 2

      " Faktycznie, wiemy że taki problem istnieje. Reagujemy na bieżąco, np. na zgłoszenia kierowców. Ale nie możemy przy każdym skrzyżowaniu postawić policjantów przez cały czas"

      Czy pan jablonski...rozwiń całość

      " Faktycznie, wiemy że taki problem istnieje. Reagujemy na bieżąco, np. na zgłoszenia kierowców. Ale nie możemy przy każdym skrzyżowaniu postawić policjantów przez cały czas"

      Czy pan jablonski jest kolejnym tumanem oderwanym od rzeczywistosci ktory mysli, ze ludzie lykaja wszystkie debilizmy jak mlode pelikany?
      Niby dlaczego nie mozna postawic policjanta zeby kontrolowal tam ruch CALY CZAS? jakos chowac sie i lapac rowerzystow moga. Jesli brakuje wam ludzi (z WRD oczywiscie), to zapraszam na hubska. Tam panowie siedza, plotkuja, do zgloszen wyjezdzaja po 2h. Obiecuje, ze maja MNOSTWO czasu, tylko brak checi.zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Robimy co nam każą

      bobi (gość)

      Zgłoś naruszenie treści

      Nie siedzimy.Kazali nam łapać rowerzystów aby podgonić statystyki do innych województw, to musimy polować.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Ja wiem dlaczego jest tak źle

      tutejszy (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 12 / 1

      bo znam prawdziwych "projektantów" tego bałaganu. FUCHMANÓW I FUCHMENKI, jak domyślacie się pracowników "Organów" którzy zarządzają ruchem i drogą. Te "zdolne" osoby, swoimi talentami doprowadzili...rozwiń całość

      bo znam prawdziwych "projektantów" tego bałaganu. FUCHMANÓW I FUCHMENKI, jak domyślacie się pracowników "Organów" którzy zarządzają ruchem i drogą. Te "zdolne" osoby, swoimi talentami doprowadzili Wrocław do paraliżu i bałaganu bo mają MONOPOL. Będą KORKI i co nam zrobicie - jak z Misia. Oczywiście, w ich mniemaniu robienie w czasie urzędowania FUCH nie ma nic wspólnego z KORUPCJĄ - typowe dla obecnych czasów "falandyzowanie".zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Stop likwidacji przejścia Świdnickiego i ruchu na Kazimierza Wielkiego

      stop (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 16 / 12

      Zbieramy sie na FB żeby zaprotestowac przeciwko deptakom na Krupniczej, Kazimierza Wlk i likwidacji przejścia świdnickiego. Lajkujcie, udostępniajcie - niech będzie nas jak najwięcej....rozwiń całość

      Zbieramy sie na FB żeby zaprotestowac przeciwko deptakom na Krupniczej, Kazimierza Wlk i likwidacji przejścia świdnickiego. Lajkujcie, udostępniajcie - niech będzie nas jak najwięcej.

      https://www.facebook.com/pages/Stop-likwidacji-Przej%C5%9Bcia-%C5%9Awidnickiego/389393384536412?ref=hlzwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      a

      Maciej (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 5 / 10

      Od kiedy w języku polskim jest takie słowo jak "lajkujcie"? Poza tym ani na Krupniczej ani na Kazimierza Wielkiego nie będzie deptaków, więc nie pisz bzdur.


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Krupnicza będzie 2 razy przebudowywana.

      ares (gość)

      Zgłoś naruszenie treści

      Z pewnością kiedyś będą, bo przecież robi się Centrum Muzyki a tak naprawdę parking na 600 aut za kasę rządową, to jakoś trzeba będzie do Rynku z niego dojść.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Polonista Maciej

      seba (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 8 / 10

      daj se siana. Zajmij się lizaniem duupy swojego pana Dudusia.


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      a

      Maciej (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 8 / 3

      No seba, wyniosłeś się na swoje szczyty intelektu. Gratuluję. A Dutkiewicza nie lubię.


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      to poczytaj jakie są plany urzędasów

      seba (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 8 / 3

      odnośnie Kazimierza Wlk, Krupniczej. Stopniowe stwarzanie coraz to nowych utrudnień w ruchu, zwężenia, likwidacja zatoczek dla autobusów, pasy, światła itd. Równocześnie miasto nie daje żadnej...rozwiń całość

      odnośnie Kazimierza Wlk, Krupniczej. Stopniowe stwarzanie coraz to nowych utrudnień w ruchu, zwężenia, likwidacja zatoczek dla autobusów, pasy, światła itd. Równocześnie miasto nie daje żadnej alternatywy dla Kazimierza i Krupniczej.
      Precz z bezmózgowcami!!!!zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      a

      Maciej (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 4 / 6

      Bezmózgowcami byli Ci, którzy zaprojektowali 3 pasmową jezdnię przez środek starego miasta.


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      porównaj z Europą

      wro (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1

      W innych miastach, nie tylko w Polsce, też są nitki szybkiego ruchu przez miasto. Drożne arterie ułatwiają poruszanie się również po mniejszych ulicach, które się mniej zatykają.
      Tak się składa,...rozwiń całość

      W innych miastach, nie tylko w Polsce, też są nitki szybkiego ruchu przez miasto. Drożne arterie ułatwiają poruszanie się również po mniejszych ulicach, które się mniej zatykają.
      Tak się składa, że wszędzie zamyka się ŚCISŁE ZABYTKOWE centrum, które u nas w zasadzie skupia się wokół rynku. Pozostałe ulice raczej sie udrażnia (patrz: Praga).
      Ja rozumiem że rynek i starówka (niezależnie gdzie) to miejsca spacerów, atrakcji turystycznych, nastrojowych zdjęć i imprez plenerowych. Ale po pierwsze, jakoś tam się trzeba dostać, a po drugie, zaraz za tą granicą zabytków, ludzie żyją, mieszkają i pracują.
      Ja rozumiem, że jadąc z Psiego Pola na Kozanów, nie trzeba się pchać w centrum. Ja się pytam, co ma zrobić człowiek jadący z Pomorskiej na Hirszwelda. W imię czego ma tkwić w mega korku?
      Skoro zwężają Podwale, skoro zamykają Krupniczą - to ja się pytam, dlaczego nie wykonano planowanego od dawien dawna przejazdu nad torami Góralskiej, prowadzącego na Grabiszyńską i Tęczową?
      Przecież to by porządnie odkorkowało centrum.
      No tak, ale trzeba by było wydać kasę na coś, co nie ma fontanny czy deptaka, więc w żadnym folderze się tego nie pokaże... Szkoda.zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Obwodnica ma sens ale nie przez Rynek

      mieszkaniec centrum (gość)

      Zgłoś naruszenie treści

      Nie powiem Ci kiedy Drezno zacznie wyrzucać ruch aut z centrum ale wiele miast już to zrobiło. W Dreźnie pewnie pokazują Wrocław z trasą W-Z tuż przy Rynku i bronią się tak przed zamknięciem...rozwiń całość

      Nie powiem Ci kiedy Drezno zacznie wyrzucać ruch aut z centrum ale wiele miast już to zrobiło. W Dreźnie pewnie pokazują Wrocław z trasą W-Z tuż przy Rynku i bronią się tak przed zamknięciem centrum.

      zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Utrudnienia w ruchu

      Monika (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 4 / 8

      Wynikają z rosnącej liczby samochodów we Wrocławiu, przyjezdnych z okolicznych gmin, i, last-but-not-least, studentów, którzy koniecznie MUSZĄ mieć 17-letniego rozpadającego się Golfa, czy innego...rozwiń całość

      Wynikają z rosnącej liczby samochodów we Wrocławiu, przyjezdnych z okolicznych gmin, i, last-but-not-least, studentów, którzy koniecznie MUSZĄ mieć 17-letniego rozpadającego się Golfa, czy innego Citroena.
      Ludzie, miasto nie jest z gumy i nie rozciągnie się.
      Miasta europejskie ZAMYKAJĄ pośrednio (nakładanie opłat za wjazd) lub bezpośrednio swoje centra. Kropka.
      Polecam parkingi..... aaaaa zapomniałam - za nie trzeba ZAPŁACIĆ. A to już problem :-Pzwiń

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      Polecamy

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama