Na infolinii PGNiG musisz podać PESEL. Inspektor Ochrony...

    Na infolinii PGNiG musisz podać PESEL. Inspektor Ochrony Danych Osobowych: "To niedopuszczalne!"

    Matylda Witkowska

    Dziennik Łódzki

    Aktualizacja:

    Dziennik Łódzki

    Gdy zadzwoniłam do biura obsługi klienta w łódzkiej gazowni, zostałam poproszona o podanie numeru PESEL lub NIP. Mało kto dzwoniąc ma pod ręką dowód

    Gdy zadzwoniłam do biura obsługi klienta w łódzkiej gazowni, zostałam poproszona o podanie numeru PESEL lub NIP. Mało kto dzwoniąc ma pod ręką dowód osobisty - mówi nasza Czytelniczka. ©Grzegorz Gałasiński

    Odbiorcy gazu dzwoniący na infolinię PGNiG proszeni są o podawanie numerów PESEL lub NIP. Generalny inspektor ochrony danych osobowych: - Takie praktyki są niedopuszczalne.
    Gdy zadzwoniłam do biura obsługi klienta w łódzkiej gazowni, zostałam poproszona o podanie numeru PESEL lub NIP. Mało kto dzwoniąc ma pod ręką dowód

    Gdy zadzwoniłam do biura obsługi klienta w łódzkiej gazowni, zostałam poproszona o podanie numeru PESEL lub NIP. Mało kto dzwoniąc ma pod ręką dowód osobisty - mówi nasza Czytelniczka. ©Grzegorz Gałasiński

    Nietypowe dane muszą podać łodzianie dzwoniący na infolinię spółki Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo. Niektórzy są mocno zdziwieni.

    - Zapodziałam gdzieś blankiety opłat za gaz - opowiada pani Maria, emerytka z Łodzi. - Próbowałam dodzwonić się do biura obsługi klienta i dowiedzieć się, czy mogę dostać duplikat i czy muszę za niego płacić. Niestety usłyszałam, że najpierw mam podać numer NIP lub PESEL - relacjonuje.


    Łodzianka nie rozumie takich wymagań. - Mało kto dzwoniąc ma pod ręką dowód osobisty. To niepotrzebne utrudnienie - dodaje.

    Klienci z Łodzi łączą się z warszawskim numerem infolinii PGNiG.

    "W celu ułatwienia identyfikacji prosimy o wprowadzenie z klawiatury numeru PESEL lub NIP" - słyszą. Tylko ci, którzy wysłuchają komunikatu do końca dowiedzą się, że mogą pominąć etap weryfikacji naciskając krzyżyk.

    Sygnały dotyczące podawania nietypowych danych trafiły też do generalnego inspektora ochrony danych osobowych. Klienci skarżyli się do GIODO, że podczas mejlowej korespondencji z biurem obsługi klienta są proszeni o podawanie numeru PESEL lub serii i numeru dowodu osobistego, choć wcześniej podali już imię, nazwisko i numer klienta.

    Wojciech Wiewiórowski, generalny inspektor ochrony danych osobowych, wysłał do PGNiG pismo, w którym uznał takie działanie za nieuzasadnione.

    "Wiele osób zmuszanych do ujawniania tej informacji, zwłaszcza w sytuacjach błahych (...)sprzeciwia się takiej praktyce" - pisze Wiewiórowski. "Nieuzasadnione jest nakładanie na klientów PGNiG SA uciążliwego obowiązku podawania nr PESEL przy każdej okazji nawiązywania kontaktu z biurem obsługi klienta" - dodaje inspektor.

    CZYTAJ DALEJ NA NASTĘPNEJ STRONIE
    1 »

    Czytaj także

      Komentarze (6)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      GIODO nie ma racji

      NieZgadzającySię (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1 / 1

      Tak się składa, że dokładnie wiem jak zrealizowana jest ta funkcja na infolinii PGNiG i uważam, że powyższy artykuł i opinia są lekko chybione (pytanie czy nie celowo). Zapowiedź prosząca o podanie...rozwiń całość

      Tak się składa, że dokładnie wiem jak zrealizowana jest ta funkcja na infolinii PGNiG i uważam, że powyższy artykuł i opinia są lekko chybione (pytanie czy nie celowo). Zapowiedź prosząca o podanie numeru pesel i nip zawiera informację, że nciskając krzyżyk można pominąć podawanie tych danych. Zapowiedź jest nieprzerywalna - więc każdy ta informację musi usłyszeć. Reszta zależy już od tego czy klient słucha co do niego jest mówione, czy nie i czy potrafi zrozumieć tekst "aby pominąć naciśnij krzyżyk". Klient, który nie poda peselu/nipu dalej jest przetwarzany dokładnie tak samo jak pozostali klienci. Nie wiem też co tu ma do roboty GIODO? - przecież dane osobowe klienta nie są nikomu zdradzane.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      GIODO do roboty !

      łodzianin (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 3

      Te praktyki stosuje wiele instytucji, ale GIODO nie chce się samo tym zająć, to może zlikwidować to GIODO, mało mamy urzędników darmozjadów.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Wszędzie tak jest

      AA (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 4 / 3

      Dzwoniąc , gdziekolwiek, do kablówki, operatora komórkowego, satelitarnego czy banku, jak chcesz coś się dowiedzieć poufnego saldo dane z umowy itd. to musisz być zweryfikowany a jak tylko po...rozwiń całość

      Dzwoniąc , gdziekolwiek, do kablówki, operatora komórkowego, satelitarnego czy banku, jak chcesz coś się dowiedzieć poufnego saldo dane z umowy itd. to musisz być zweryfikowany a jak tylko po informacje to nie ma weryfikacji ogólne.
      zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Przy zakupie "migawki" też trzeba podać PESEL

      PeSeL (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 6 / 2

      i w wypadku MPK nikomu to nie przeszkadza.


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      PESEL

      bombadil (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 9 / 1

      owszem, przeszkadza, ale nikomu się jeszcze nie chciała złożyć skargi na MPK.
      GIODO powinno walić kary, tak jak przewiduje ustawa, wtedy się opamiętają.


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Peselek

      tarzan (gość)

      Zgłoś naruszenie treści

      Zauważcie drodzy czytelnicy, że problem pojawił się od momentu zmiany sposobu weryfikacji dłużnika przez e-sondy. Od kilku miesięcy aby skutecznie ściągnąć dług trzeb znać dokładny adres dłużnika i...rozwiń całość

      Zauważcie drodzy czytelnicy, że problem pojawił się od momentu zmiany sposobu weryfikacji dłużnika przez e-sondy. Od kilku miesięcy aby skutecznie ściągnąć dług trzeb znać dokładny adres dłużnika i jego nr pesel. Stare umowy zawierały stare numery dowodów osobistych lub w ogóle nie zawierały numeru pesel lub numeru dowodu osobistego. A w razie problemów należy powiedzieć czarodziejską sekwencję: "ustawa nie nakłada na mnie obowiązku podawania numeru pesel" i kropkazwiń

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      Polecamy

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama