Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Egzamin gimnazjalny 2014 MATEMATYKA: Figury i potęgi na teście - ARKUSZE CKE - ODPOWIEDZI - KLUCZ

MAL, red.
Egzamin gimnazjalny 2014 MATEMATYKA I PRZYRODA. Część matematyczno-przyrodnicza za nami. Zadania z przyrody były bardzo trudne, a jak z matematyką? Obliczenia na procentach, ułamkach, własności figur płaskich i brył, potęgowanie i pierwiastkowanie - z takimi m.in. zagadnieniami zmagali się w czwartek gimnazjaliści na teście z matematyki, który był częścią egzaminu z wiedzy matematyczno-przyrodniczej. Od godziny 11 24.04.2014 uczniowie klas trzecich gimnazjum pisali część matematyczną. Test z wiedzy matematycznej zawierał 23 zadania. Zobacz MATEMATYKA zadania, pytania, arkusze, odpowiedzi, klucz. Sprawdź, czy zdałbyś egzamin gimnazjalny. Arkusze CKE i odpowiedzi znajdziecie na naszej stronie!

Egzamin gimnazjalny 2014 - matematyka i przyroda. Dziś uczniowie musieli wykazać się wiedzą z matematyki, geografii, chemii, fizyki i biologii. Część przyrodnicza rozpoczęła się o godz. 9 i trwała godzinę. O godzinie 11 uczniowie zasiedli do testu z matematyki. Ta część egzaminu trwała półtorej godziny. Uczniowie z dysleksją mają przedłużony czas na rozwiązanie zadań w obu blokach.

Egzamin gimnazjalny 2014 - matematyka - arkusze CKE, testy, pytania, zadania, odpowiedzi, rozwiązania
- Egzamin gimnazjalny 2014 - MATEMATYKA - ARKUSZ CKE - PYTANIA - ZADANIA (dla uczniów bez niepełnosprawności i uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się - wersja A)
- Egzamin gimnazjalny 2014 - MATEMATYKA - ARKUSZ CKE dla uczniów z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera - PYTANIA - ZADANIA
- Egzamin gimnazjalny 2014 - MATEMATYKA - ARKUSZ CKE dla uczniów słabowidzących - czcionka 16 pkt - PYTANIA - ZADANIA
- Egzamin gimnazjalny 2014 - MATEMATYKA - ARKUSZ CKE dla uczniów niesłyszących i słabosłyszących - PYTANIA - ZADANIA
- Egzamin gimnazjalny 2014 - MATEMATYKA - ARKUSZ CKE dla uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim - PYTANIA - ZADANIA

EGZAMIN GIMNAZJALNY Z MATEMATYKI -ZADANIA I PRZYKŁADOWE ODPOWIEDZI

Informacja do zadań 1. i 2.
Promocja w zakładzie optycznym jest związana z wiekiem klienta i polega na tym, że klient otrzymuje tyle procent zniżki, ile ma lat.

Egzamin gimnazjalny 2014 matematyka - ZADANIE 1
Cena okularów bez promocji wynosi 240 zł.
Ile zapłaci za te okulary klient, który ma 35 lat? Wybierz odpowiedź spośród podanych.
A. 84 zł
B. 132 zł
C. 156 zł
D. 205 zł

Egzamin gimnazjalny 2014 matematyka - ZADANIE 2.
Okulary bez promocji kosztują 450 zł, a klient zgodnie z obowiązującą promocją może je kupić za 288 zł. Ile lat ma ten klient? Wybierz odpowiedź spośród podanych.
A. 64
B. 56
C. 44
D. 36

Egzamin gimnazjalny 2014 matematyka - ZADANIE 3
Sześć maszyn produkuje pewną partię jednakowych butelek z tworzywa sztucznego przez 4 godziny. Każda z maszyn pracuje z taką samą stałą wydajnością.

Oceń prawdziwość podanych zdań. Wybierz P, jeśli zdanie jest prawdziwe, lub F – jeśli jest fałszywe.

Przez 8 godzin taką samą partię butelek wykonają 3 takie maszyny. PRAWDA
Połowę partii takich butelek 6 maszyn wykona przez 2 godziny. PRAWDA

Egzamin gimnazjalny 2014 matematyka - ZADANIE 4
Dokończ zdanie tak, aby otrzymać zdanie prawdziwe.

Liczbą większą od 1/3 - ODPOWIEDŹ B

Egzamin gimnazjalny 2014 matematyka - ZADANIE 5
Dokończ zdanie tak, aby otrzymać zdanie prawdziwe.

Iloczyn tych liczb jest równy - ODPOWIEDŹ B

Egzamin gimnazjalny 2014 matematyka - ZADANIE 6
W zawodach sportowych każdy zawodnik miał pokonać trasę składającą się z trzech części. Pierwszą część trasy zawodnik Przejechał na rowerze, drugą część − prowadzącą przez jezioro − przepłynął, a trzecią – przebiegł. Na rysunku przedstawiono schemat tej trasy.

Na podstawie informacji wybierz zdanie prawdziwe.

A. Cała trasa miała długość 50 km.

B. Zawodnik przebiegł 8 km.
C. Odległość, którą zawodnik przebiegł, była o 4 km większa od odległości, którą przepłynął.
D. Odległość, którą zawodnik przejechał na rowerze, była 5 razy większa od odległości, którą przebiegł.

ZOBACZ TEŻ EGZAMIN GIMNAZJALNY 2014 - MATEMATYKA - KOLEJNE PYTANIA NASTĘPNEJ STRONIE

ZOBACZ WSZYSTKIE PYTANIA I PRZYKŁADOWE ODPOWIEDZI Z CZĘŚCI PRZYRODNICZEJ: Egzamin gimnazjalny 2014 PRZYRODA - PYTANIA 24.04.2014 - ARKUSZE CKE - ODPOWIEDZI - KLUCZ

Egzamin gimnazjalny 2014 matematyka -ZADANIE 7
Dokończ zdanie tak, aby otrzymać zdanie prawdziwe.

Liczba 120 znajduje się na osi liczbowej między
A. 10 i 11
B. 11 i 12
C. 12 i 20
D. 30 i 40

Egzamin gimnazjalny 2014 matematyka - ZADANIE 8
Dokończ zdanie tak, aby otrzymać zdanie prawdziwe.

Na pięćdziesiątym miejscu po przecinku tego rozwinięcia znajduje się cyfra
A. 1
B. 3
C. 7
D. 8

Egzamin gimnazjalny 2014 matematyka - ZADANIE 9
Ułożono wzór z 5 płytek, jak na rysunku.

Dokończ zdanie tak, aby otrzymać zdanie prawdziwe.

Odcinek x ma długość
A. 20 cm
B. 22 cm
C. 26 cm
D. 30 cm

Egzamin gimnazjalny 2014 matematyka - ZADANIE 10
Które wyrażenie algebraiczne opisuje długość analogicznego do x odcinka dla wzoru złożonego z n płytek? Wybierz odpowiedź spośród podanych.
A. 6n
B. 6n – 4
C. 4n – 2
D. 4n + 2

Egzamin gimnazjalny 2014 matematyka - ZADANIE 11
Prędkość średnia piechura na trasie 10 km wyniosła 5 km/h , a prędkość średnia rowerzysty na tej samej trasie była równa 20 km/h.

O ile minut więcej zajęło pokonanie tej trasy piechurowi niż rowerzyście? Wybierz odpowiedź spośród podanych.
A. 30 minut
B. 60 minut
C. 90 minut
D. 120 minut

Egzamin gimnazjalny 2014 matematyka - ZADANIE 12
Piechur szedł z punktu A do punktu C ze stałą prędkością. Część trasy przeszedł wzdłuż prostej, a część – po łuku okręgu o środku w punkcie B (patrz rysunek).

Odpowiedź: wykres A

ZOBACZ TEŻ NA NASTĘPNEJ STRONIE ZADANIA z MATEMATYKI, KTÓRE ZAPAMIĘTALI UCZNIOWIE

Więcej odpowiedzi znajdziesz na stronie www.gloswielkopolski.pl
EGZAMIN GIMNAZJALNY 2014 - MATEMATYKA - ZOBACZ ZADANIA, KTÓRE ZAPAMIĘTALI UCZNIOWIE
(numeracja zadań może różnić się od tej na egzaminie gimnazjalnym):

Egzamin gimnazjalny 2014 - MATEMATYKA - Zadanie
Godzina na basenie kosztuje 12 zł; ale jeśli kupisz karnet za 50 zł, to dostaniesz zniżki:
- za 10 godzin na basenie zapłacisz wtedy 8 zł
- powyżej 10 godzin każda godzina kosztuje 9 zł

Jeśli Wojtek spędził na basenie 16 godzin, to czy opłacało mu się kupić karnet?

Egzamin gimnazjalny 2014 - MATEMATYKA - Zadanie2
Rysunki przedstawiały dwa trójkąty. Uczniowie musieli uzasadnić, czy te trójkąty są do siebie podobne.

Egzamin gimnazjalny 2014 - MATEMATYKA - Zadanie 3
Dwa obrazki z sześcianami. Oba składały się z 1-centymetrowych sześcianów. Jeden z nich był o 1 mały sześcian mniejszy. Uczniowie musieli obliczyć pola i objętość obu sześcianów.

Egzamin gimnazjalny 2014 - MATEMATYKA - Zadanie4
Na rysunkach Kula i walec - z podanymi wartościami. Porównaj ich objętość.

Egzamin gimnazjalny 2014 - MATEMATYKA - Zadanie 5
pytanie na czas i prędkość; pieszy szedł 5 km/h, rowerzysta 20 km/h: Po jakim czasie na do konkretnego punktu dojdzie pieszy

Egzamin gimnazjalny 2014 - MATEMATYKA - Zadanie 6
Wykres przedstawiający odległości, które pokonały trzy osoby: pływak, biegacz i rowerzysta. Uczniowie musieli na podstawie wartości zaznaczonych na wykresie podać, jaką odległość, jaką pokonali.

Egzamin gimnazjalny 2014 - MATEMATYKA - Zadanie 7
Zadanie dotyczące procentów. Ile zapłacą klienci za okulary, jeśli od ceny okularów odejmowana jest zniżka wynosząca tyle lat, ile mają klienci.

Egzamin gimnazjalny 2014 - MATEMATYKA - Zadanie 8
Prostokąt i podane wymiary, jeden - dłuższy bok prostokąta oznaczono jako x; drugi na przeciwko niego wynosił 16 - x. Krótszy wynosił y; drugi, naprzeciwko niego 2y - 2.
Pytania:
- Czy któryś z boków tego prostokąta ma długość 8
- Czy obwód całego prostokąta wynosi 20.

ZOBACZ NA NASTĘPNEJ STRONIE ZADANIA I ODPOWIEDZI Z PRZYRODY
Egzamin gimnazjalny 2014 - przyroda, matematyka - arkusze CKE, testy, rozwiązania
Egzamin gimnazjalny 2014 - PRZYRODA - CZĘŚĆ PRZYRODNICZA - ARKUSZ CKE - PYTANIA - ZADANIA (dla uczniów bez niepełnosprawności i uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się - wersja A)
- Egzamin gimnazjalny 2014 - PRZYRODA - CZĘŚĆ PRZYRODNICZA - ARKUSZ CKE dla uczniów z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera - PYTANIA - ZADANIA
- Egzamin gimnazjalny 2014 - PRZYRODA - CZĘŚĆ PRZYRODNICZA - ARKUSZ CKE dla uczniów słabowidzących - czcionka 16 pkt - PYTANIA - ZADANIA
- Egzamin gimnazjalny 2014 - PRZYRODA - CZĘŚĆ PRZYRODNICZA - ARKUSZ CKE dla uczniów niesłyszących i słabosłyszących - PYTANIA - ZADANIA
- Egzamin gimnazjalny 2014 - PRZYRODA - CZĘŚĆ PRZYRODNICZA - ARKUSZ CKE dla uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim - PYTANIA - ZADANIA

EGZAMIN GIMNAZJALNY 2014 - PRZYRODA MATEMATYKA ZADANIE 1
W którym wierszu tabeli właściwie wskazano próbę badawczą i próbę kontrolną do doświadczenia? Wybierz odpowiedź spośród podanych
ODPOWIEDŹ: B

Egzamin gimnazjalny 2014 - PRZYRODA MATEMATYKA ZADANIE 2
Czy zwierzęta przedstawione na rysunkach należą do owadów?
Wybierz odpowiedź T (tak) albo N (nie) i jej uzasadnienie A, B albo C.

TAK ponieważ C. owady mają 3 pary odnóży i jedną parę czułków.

Egzamin gimnazjalny 2014 - PRZYRODA MATEMATYKA ZADANIE 3
Pan Karol hoduje w swojej szklarni mięsiste pomidory, jednak w tym roku potencjalne zbiory są zagrożone plagą wciornastków – owadów, które wysysają soki roślin, co prowadzi do ich obumarcia. W tej sytuacji ogrodnik posłużył się „bronią biologiczną”. Umieścił w szklarni saszetki z dobroczynkami – roztoczami, które żywią się owadami będącymi szkodnikami
pomidorów pana Karola.

Którą zależność między organizmami wykorzystuje pan Karol do walki ze szkodnikami? Wybierz odpowiedź spośród podanych.
A. Symbiozę.
B. Drapieżnictwo.
C. Konkurencję międzygatunkową.
D. Konkurencję wewnątrzgatunkową.

Egzamin gimnazjalny 2014 - PRZYRODA MATEMATYKA ZADANIE 4
Insulina i glukagon to hormony regulujące poziom cukru we krwi.

Dokończ zdanie. Wybierz odpowiedź A albo B i jej uzasadnienie 1. albo 2

Insulina A obniża poziom cukru we krwi, ponieważ 2.pobudza komórki wątroby i mięśni do wchłaniania glukozy i przekształcania jej w glikogen

Egzamin gimnazjalny 2014 - PRZYRODA MATEMATYKA ZADANIE 5
Jedwabnik morwowy jest jedynym w pełni udomowionym gatunkiem owada.
Jego gąsienice przed przepoczwarzeniem przędą kokon z jedwabnej nici, który osłania poczwarkę. W porównaniu ze swoim dzikim przodkiem jedwabnik morwowy wytwarza większe kokony, szybciej się rozwija, utracił także zdolność do lotu oraz lęk przed drapieżnikami, co ułatwia jego hodowlę.
Która z cech jedwabnika morwowego jest efektem doboru naturalnego? Wybierz
odpowiedź spośród podanych.

A. Utrata zdolności do lotu.
B. Zwiększenie wielkości kokonu.
C. Wytwarzanie nici jedwabnej.
D. Zanik lęku przed drapieżnikami.

Egzamin gimnazjalny 2014 - PRZYRODA MATEMATYKA ZADANIE 6
W tabeli przedstawiono informacje dotyczące dziedziczenia grup krwi w pewnej rodzinie

6.1. Jakie grupy krwi mają rodzice? Wybierz odpowiedź spośród podanych.
A. Obydwoje rodzice mają grupę krwi A.
B. Ojciec ma grupę krwi A, matka – 0.
C. Matka ma grupę krwi A, ojciec – AB.
D. Ojciec ma grupę krwi AB, matka – 0.

6.2. Jakie jest prawdopodobieństwo urodzenia się w tej rodzinie dziecka z grupą krwi A? Wybierz odpowiedź spośród podanych.
A. 25%
B. 50%
C. 75%
D. 100%

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Materiał oryginalny: Egzamin gimnazjalny 2014 MATEMATYKA: Figury i potęgi na teście - ARKUSZE CKE - ODPOWIEDZI - KLUCZ - Gazeta Wrocławska

Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska