Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Nowa marka AW10, czyli będzie można ubierać się w... Adama Wójcika

Jacek Antczak
Marka AW10 to kurtki, koszulki i  dresy codziennego użytku, które mają trafić w gusta młodych ludzi, nie tylko sportowców
Marka AW10 to kurtki, koszulki i dresy codziennego użytku, które mają trafić w gusta młodych ludzi, nie tylko sportowców fot. Artur Lazar
Adam Wójcik, legendarny koszykarz z Wrocławia, od dawna ma najwyższą markę sportową, a teraz będzie miał jeszcze własną markę... odzieżową. Kurtki, koszulki, spodenki, dresy, bluzy, a wkrótce skarpetki, saszetki i inne akcesoria marki AW10 w połowie maja zamierza wprowadzić na rynek firma UFFO. Polska firma, od 12 lat produkuje sportową odzież, specjalizując się w strojach do koszykówki i siatkówki, często z powodzeniem rywalizując ze światowymi gigantami jak Adidas.

- To pierwszy polski sportowiec, który będzie miał swoją markę. Nie ukrywam, że inspirowałem się firmą Nike, która od lat promuje markę Jordan, a przede wszystkim litewską firmą, która wypuściła na rynek markę AS220, czyli stroje firmowane przez Arvidasa Sabonisa. W przypadku "220" w nazwie to wzrost, a nasza "10" to numer, który przez całą karierę był przypisany do Adama - opowiada Marek Grabowski, właściciel firmy UFFO, który niedawno podpisał kontrakt z wrocławskim koszykarzem. - Niebagatelne znaczenie ma też fakt, że Adam, z całym szacunkiem dla Marcina Gortata, pozostaje dla mnie najlepszym polskim koszykarzem w historii oraz to, że przez całą karierę był wzorem sportowca i fajnym człowiekiem, wielkim przykładem i autorytetem dla młodych ludzi.

Firma UFFO, w której strojach grają na Dolnym Śląsku np. koszykarki Ślęzy Wrocław i młodzież z KKS Kobierzyce (klubu, którego Adam Wójcik jest prezesem, a Jerzy Binkowski trenerem), chciałaby, żeby marka AW10 była skierowana nie tylko dla klubów sportowych. - Chcielibyśmy wypuścić linię Adama do "codziennego użytku". Mamy nadzieję, że najwyższa jakość i różne smaczki tych strojów, np. autograf Adama na rękawkach czy nogawkach, spodobają się młodym ludziom - mówi Marek Grabowski, który w młodości sam był koszykarzem (grał w drużynie z Piotrem Szybilskim).

Stroje AW10 są niebiesko-szare. To ulubione kolory Wójcika. Ale według producenta nic nie stoi na przeszkodzie, by przygotować serię w innych barwach.

Prapremierowo stroje pokazano na Pomorskiej Gali Koszykówki. Wtedy Adam Wójcik wziął udział w sesji fotograficznej. To dopiero początek promocji, więc niebawem wrocławianin będzie musiał się pojawić na kolejnych. Premierę handlową marki AW10 by UFFO zaplanowano na drugą połowę maja. Niewykluczone, że "na wybiegu" w strojach AW10 będzie można zobaczyć Adama Wójcika także we Wrocławiu.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Materiał oryginalny: Nowa marka AW10, czyli będzie można ubierać się w... Adama Wójcika - Gazeta Wrocławska

Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska