Wrocław: Opóźnienia przy remoncie bulwarów nad Odrą

    Wrocław: Opóźnienia przy remoncie bulwarów nad Odrą

    Bartosz Józefiak

    Gazeta Wrocławska

    Aktualizacja:

    Gazeta Wrocławska

    Wrocław: Opóźnienia przy remoncie bulwarów nad Odrą
    1/4
    przejdź do galerii

    ©Jaroslaw Jakubczak

    Nie tylko chińska firma Sinohydro ma opóźnienia przy budowie Wrocławskiego Węzła Wodnego. Z terminami nie wyrabiają się też wykonawcy, którzy remontują bulwary nad Odrą w centrum miasta.
    Remont bulwarów to część wielkiej przebudowy wrocławskiego węzła Wodnego, która kosztuje łącznie blisko 2,5 mld zł.
    Zadaniem konsorcjum firm, na czele których stoi Pol – Aqua, jest odnowienie bulwarów Odry, czyli kamiennych umocnień brzegowych w centrum miasta. Roboty prowadzone są m.in. przy mostach Młyńskich na Ostrowie Tumskim, na tyłach urzędu Wojewódzkiego, przy mostach: Uniwersyteckim, Dmowskiego i Mieszczańskich.


    Pierwotnie przebudowa bulwarów nad Odrą we Wrocławiu miała zakończyć się jesienią tego roku. Ale prace opóźnione są o ok. 3- 4 miesiące. - Inaczej niż w wypadku prac prowadzonych przez Sinohydro tutaj wykonawca nie jest winny. W trakcie remontu okazało się, że zakres prac musi być znacznie szerszy niż to, na co pierwotnie się umawialiśmy. Bulwary miały być głównie wyczyszczone i odmalowane. Ale już w trakcie robót okazało się, że nie jest to takie proste, bo bulwary w wielu miejscach są w fatalnym stanie i wymagają wzmocnienia i przebudowy. To oznacza, że zakres robót będzie dużo większy, niż to na co się pierwotnie umawialiśmy z wykonawcą – mówi profesor Janusz Zaleski, dyrektor projektu ochrony przeciwpowodziowej dorzecza Odry.

    Opóźnienie robót nie wpłynie na finansowanie przebudowy WWW, które zapewnia kredyt z Banku Światowego, Banku Rozwoju Rady Europy i środki unijne. Pierwotnie remont bulwarów miał kosztować 55 mln zł.

    Półroczne opóźnienia dotyczą też prac prowadzonych przez chińską firmę Sinohydro. W maju podjęta zostanie decyzja, czy kontrakt będzie realizowany dalej przez tego samego wykonawcę.

    Zadanie Chińczyków to przede wszystkim pogłębienie i poszerzenie Odry oraz przebudowa stopnia wodnego Rędzin tak, aby mógł przepuszczać wody powodziowe. Zgodnie z kontraktem, opiewającym na ponad 300 milionów, Sinohydro prace powinno zakończyć na początku przyszłego roku.

    - Chińczycy nie znali lokalnego rynku, nie mieli kontaktów z podwykonawcami, nie znali krajowych i unijnych przepisów, nie mieli też swoich struktur, bo to ich pierwsza inwestycja w Europie – tłumaczy Janusz Zaleski.

    Do połowy maja Sinohydro będzie musiało pokazać, że wyrabia się z nowym harmonogramem. Jeśli firma dalej będzie miała opóźnienia kontrakt zostanie zerwany. Ale to opóźni całą inwestycję znacznie bardziej.

    Czytaj także

      Komentarze (14)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      kiedy gilotyny pojda w ruch??

      krol polski (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1 / 2

      ktory komuch socjslalista wzial lapowke,za dopuszczenie od prac chincyzkow ? ,ile wzial,czy jzu jest akra smierci poprze gilotyne jako akra,plus konfiskata meinai,do zera plus rodzinkijezlei na nia...rozwiń całość

      ktory komuch socjslalista wzial lapowke,za dopuszczenie od prac chincyzkow ? ,ile wzial,czy jzu jest akra smierci poprze gilotyne jako akra,plus konfiskata meinai,do zera plus rodzinkijezlei na nia przpisal??zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      tu ponad plan

      jan (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 3 / 3

      Nie ma jedynie opużnień w wycinaniu drzew.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Sinohydro.. dopuszczanie tego typu wydmuszek z 2 lokalnymi kierownikami to skandal

      zed (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 7

      Jak można w ogóle traktowac powaznie firmę z Chin, która utaj nie ma nic oprócz jednego skośnookiego a posiłkowacsię musi całą piramidapodwykonawców.Stwarza to dodatkowo bardzo oczywiste...rozwiń całość

      Jak można w ogóle traktowac powaznie firmę z Chin, która utaj nie ma nic oprócz jednego skośnookiego a posiłkowacsię musi całą piramidapodwykonawców.Stwarza to dodatkowo bardzo oczywiste zagrożenia:

      1) Najniższa cena z jednoczesnym brakiem jakiegokolwiek własnego zaplecza i przymusem zatrudnienia piramidy wykonawców już na dzień dobry podnosi ryzyko niepłacenia zobowiązań wobec nich na 110%.
      2) Dajemy w praktyce zarobic chinskim cwaniakom, którzy rękami polskich firm chcą zarobic niezłą gotówkę następnie doprowadzając wielu polskich przedsiebiorców do bankructwa lub kłopotówzwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      mylisz się

      inż (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 4

      nie ma różnicy czy cwaniacy mają skośne oczy, czy pochodzą ze Skani, Germani czy Auustrowęgier.

      Rzecz w tym, że managment w takich przedsięwzięciach to śmietana, którą nasze g****** państwo z...rozwiń całość

      nie ma różnicy czy cwaniacy mają skośne oczy, czy pochodzą ze Skani, Germani czy Auustrowęgier.

      Rzecz w tym, że managment w takich przedsięwzięciach to śmietana, którą nasze g****** państwo z założenia daje do zarobku na zewnątrz.
      Śmietana oczywiście jest słodka.
      Tylko w takim razie po co jest Państwo ?
      Po to żeby zamówić do d..py projekt lub przygotować do d***y przetarg?
      A dlaczego Państwo nie zajmie się managmentem?
      W takich sytuacjach/inwestycjach w Niemczech pracami kieruje administracja dróg wodnych, a w USA - US Corpse of Engeeniers
      Dlaczego?
      A no właśnie dlatego, żeby projekt i odpowiedzialność była bezdyskusyjna i dopiero te instytucje dobierają podwykonawców.
      Dlaczego ? Bo to jest tańsze i sprawniejsze .
      Dowód - budowle inżynieryjne w PL są droższe od 30% do ponad 100% niż w NRDFenie...zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      niewypały

      lolek (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1 / 3

      Opóźnienia wynikają też z tego, że co chwilę mamy do czynienia z niewypałami w odrze...


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      aha

      backtoschool (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1 / 1

      czy to była jakaś niespodzianka dla inwestora i wykonawcy?

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      ciekawy artykuł

      inż (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 5

      mówiący o tym, że się spóźnią, że będzie większy zakres prac, ale nikt nie mówi jaki był pierwotny kontrakt, a jaki będzie po aneksie, ani nawet w przybliżeniu.
      Każdy kto ma trochę oleju w głowie...rozwiń całość

      mówiący o tym, że się spóźnią, że będzie większy zakres prac, ale nikt nie mówi jaki był pierwotny kontrakt, a jaki będzie po aneksie, ani nawet w przybliżeniu.
      Każdy kto ma trochę oleju w głowie wie, że malowanie i piaskowanie ma się do przebudowy (rozbiórka i wzniesienie od nowa) pewnie jak 1 do 100.
      PolAqua - dawna hydrobudowa (nr6 chyba) warto sobie poczytać ...

      A g***** dziennikarz zamiast zapytać : To o ile będzie większy kontrakt i ile wydano kasy na projekt (który można sobie w d...e wsadzić)? Łyka jak młody pelikan bajki o opóźnieniu chińczyków, którego jeszcze nie ma bo się zacznie dopiero w styczniu 2015...
      I nie zwraca uwagi, że w ramach tego samego programu Odra 2006 - projekt pod nazwą budowa SW Malczyce ma opóźnienie prawie 10 letnie.
      G*****?zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Ręce i ... opadają

      dział inwestycji (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 3

      Wypowiedzi pana Zalewskiego są kuriozalne.

      Kto precyzował zakres prac? Jakimi metodami to robiono? Kto akceptował zakres "wyczyścić i odmalować"? Absolwenci szybkich kursów strzyżenia psów i...rozwiń całość

      Wypowiedzi pana Zalewskiego są kuriozalne.

      Kto precyzował zakres prac? Jakimi metodami to robiono? Kto akceptował zakres "wyczyścić i odmalować"? Absolwenci szybkich kursów strzyżenia psów i układania bukietów? No bo chyba nie doradcy logika z magistratu.

      Niżej internauta "Robertos" napisał już to co ja chciałem napisać. Wybór Chińczyków to jeden wielki skandal. Moim zdaniem większą głupotą będzie przedłużanie wyrzucenia Chińczyków w oczekiwaniu na jakiś cud. Ktoś liczy na to, że przyleci milion skośnookich z taczkami i prace ruszą z kopyta? Przecież Chińczyków we Wrocławiu jest niecała setka i pełnią nadzór nad polskimi podwykonawcami

      Panie dziennikarzu - zapytaj pan jakie kary nałożono na wykonawców z tytułu opóźnień i jakie zabezpieczenia finansowe zastosowano, żeby wyegzekwować te kary. Skończy się taką hucupą jak z karą za zerwany kontrakt na budowę odcinak autostrady? zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Wszystkiemu jest winne kryterium ceny

      czytelnik (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1 / 1

      Niestety, ale jest to podstawowe kryterium w tym głupim państwie

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Glópi

      inż (gość)

      Zgłoś naruszenie treści

      automat zmienia gł u pi na
      g*******

      o f*uc*k
      ...
      o tempora...

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Chińczycy nie znali...

      Robertos (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 13 / 1

      "Chińczycy nie znali lokalnego rynku, nie mieli kontaktów z podwykonawcami, nie znali krajowych i unijnych przepisów, nie mieli też swoich struktur, bo to ich pierwsza inwestycja w Europie –...rozwiń całość

      "Chińczycy nie znali lokalnego rynku, nie mieli kontaktów z podwykonawcami, nie znali krajowych i unijnych przepisów, nie mieli też swoich struktur, bo to ich pierwsza inwestycja w Europie – tłumaczy Janusz Zaleski" - czyli jak zwykle sprawdza się stara zasada,kto taniej ten wygrywa... Kiedy do k*rwy nędzy w tym kraju ktoś zmieni te chore zasady wyboru wykonawcy?Jak można było dopuścić chinoli do roboty,zresztą już kolejny raz którzy nic nie znali,nie mają i nic nie wiedzą?Porażka na całej linii.
      zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      ?

      121 (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 3

      A Chińczycy na którym byli miejscu w piramidzie podwykonawców?

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      a gdzie

      news o tramwajach? (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 6 / 2

      a gdzie news, że całe powstańców i piłsudskiego w tramwajach stoi? oczywiście boski its stworzony na wzór pierwszego kierowcy tego miasta na tablicach wyświetla na ten temat tyle informacji, że aż...rozwiń całość

      a gdzie news, że całe powstańców i piłsudskiego w tramwajach stoi? oczywiście boski its stworzony na wzór pierwszego kierowcy tego miasta na tablicach wyświetla na ten temat tyle informacji, że aż trudno nadążyć z czytaniem... można było się spodziewać, że partackie mpk dzień po świętach od razu umili swoim pasażerom powrót do pracy...zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Lato będzie chłodne i bardzo mokre

      bolo (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 8 / 2

      Oj będzie kiepsko jak przyjdzie wiellka woda i przepłucze te roboty nie dokończone

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      Polecamy

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama