NIE PRZEGAP: JAK DOBRZE ZNASZ ŚLĄSK WROCŁAW? TEST PRAWDZIWEGO KIBICA (KLIKNIJ I ROZWIĄŻ ONLINE)
Do przetargu przygotowanego przez Wrocławskie Inwestycje stanęły dwie firmy. Spółka Trakt z Katowic zaproponowała najniższą ofertę. Za przygotowanie koncepcji przebiegu trasy metrobusu zażyczyła sobie prawie milion złotych. Druga firma - Egis Poland z Warszawy złożyła ofertę o ponad 200 tys. zł droższą. Jak zapewniają urzędnicy, teraz trwa ocena merytoryczna ofert. Jej wynik powinniśmy poznać po świętach wielkanocnych.
Trasa dla metrobusu ma się zaczynać na wysokości ul. Nowodworskiej, a kończyć się przy ul. Góralskiej (boczna Robotniczej). Ten odcinek podzielono na trzy fragmenty:
Odcinek A: ul.Nowodworska – ul. Babimojska;
Odcinek B: ul. Babimojska - łącznik pomiędzy ul. Strzegomską i ul. Robotniczą z wiaduktem nad torami kolejowymi,
Odcinek C: (od łącznika ul. Strzegomskiej i ul. Robotniczej do ul. Góralskiej
(od łącznika ul. Strzegomskiej i ul. Robotniczej do ul. Góralskiej
Firma, która zdobędzie ten kontrakt, przygotuje proponowane przebiegi trasy (dla odcinka A i B przynajmniej dwie trasy), projekt budowlany. Ma też zdobyć potrzebne do wybudowania nowej drogi pozwolenia na budowę oraz wykonać kosztorys przedsięwzięcia.
Najtrudniejszy do wykonania może się okazać środkowy odcinek. Bo tu będzie trzeba nie tylko wybudować nową jezdnie, ale również wiadukt nad torami kolejowymi, jeden z wariantów ma zakładać, że w przyszłości mógłby po nim pojechać tramwaj.
Choć pas dla metrobusu będzie się kończył na wysokości ul. Góralskiej, to do pl. Orląt Lwowskich ma zostać wydzielona jezdnia - tak by ten fragment mógł pokonać bez tracenia czasu w korkach.
Na realizację zadania - stworzenia projektu metrobusu, zwycięska firma będzie miała 9 miesięcy.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?