18+

Treść tylko dla pełnoletnich

Kolejna strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich. Jeśli chcesz do niej dotrzeć, wybierz niżej odpowiedni przycisk!

Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Metrobus na Nowy Dwór. Na razie milion złotych za sam projekt trasy...

Przemysław Wronecki
Autobus MPK na Nowym Dworze - zdjęcie ilustracyjne
Autobus MPK na Nowym Dworze - zdjęcie ilustracyjne fot. Janusz Wójtowicz
Prawie milion złotych spółka Wrocławskie Inwestycje będzie musiała zapłacić za przygotowanie koncepcji trasy dla pierwszego we Wrocławiu metrobusu. Przypomnijmy, że tak urzędnicy nazwali szybki autobus, który połączy Nowy Dwór z centrum miasta. Metrobus ma jeździć po wybudowanej specjalnie dla niego nowej jezdni m.in. wzdłuż ulicy Strzegomskiej. Ale na razie o budowie nie ma mowy. Trzeba przygotować dokumentację, a jak widać po otwarciu ofert w przetargu - tanie to nie będzie.

NIE PRZEGAP: JAK DOBRZE ZNASZ ŚLĄSK WROCŁAW? TEST PRAWDZIWEGO KIBICA (KLIKNIJ I ROZWIĄŻ ONLINE)

Do przetargu przygotowanego przez Wrocławskie Inwestycje stanęły dwie firmy. Spółka Trakt z Katowic zaproponowała najniższą ofertę. Za przygotowanie koncepcji przebiegu trasy metrobusu zażyczyła sobie prawie milion złotych. Druga firma - Egis Poland z Warszawy złożyła ofertę o ponad 200 tys. zł droższą. Jak zapewniają urzędnicy, teraz trwa ocena merytoryczna ofert. Jej wynik powinniśmy poznać po świętach wielkanocnych.

Trasa dla metrobusu ma się zaczynać na wysokości ul. Nowodworskiej, a kończyć się przy ul. Góralskiej (boczna Robotniczej). Ten odcinek podzielono na trzy fragmenty:
Odcinek A: ul.Nowodworska – ul. Babimojska;
Odcinek B: ul. Babimojska - łącznik pomiędzy ul. Strzegomską i ul. Robotniczą z wiaduktem nad torami kolejowymi,
Odcinek C: (od łącznika ul. Strzegomskiej i ul. Robotniczej do ul. Góralskiej
(od łącznika ul. Strzegomskiej i ul. Robotniczej do ul. Góralskiej

Firma, która zdobędzie ten kontrakt, przygotuje proponowane przebiegi trasy (dla odcinka A i B przynajmniej dwie trasy), projekt budowlany. Ma też zdobyć potrzebne do wybudowania nowej drogi pozwolenia na budowę oraz wykonać kosztorys przedsięwzięcia.

Najtrudniejszy do wykonania może się okazać środkowy odcinek. Bo tu będzie trzeba nie tylko wybudować nową jezdnie, ale również wiadukt nad torami kolejowymi, jeden z wariantów ma zakładać, że w przyszłości mógłby po nim pojechać tramwaj.

Choć pas dla metrobusu będzie się kończył na wysokości ul. Góralskiej, to do pl. Orląt Lwowskich ma zostać wydzielona jezdnia - tak by ten fragment mógł pokonać bez tracenia czasu w korkach.

Na realizację zadania - stworzenia projektu metrobusu, zwycięska firma będzie miała 9 miesięcy.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska