Pociągi między Środą Śląską a Szczedrzykowicami znów jadą po...

    Pociągi między Środą Śląską a Szczedrzykowicami znów jadą po jednym torze

    CH

    Gazeta Wrocławska

    Gazeta Wrocławska

    Na trasie kolejowej z Legnicy do Wrocławia, mimo ostrej zimy, nadal trwa budowa nowych torowisk.
    Pasażerów zdziwiła sytuacja koło Środy Śląskiej, gdzie niedawno takie tory ułożono, a teraz je... rozebrano, i to na sporym odcinku. Dlaczego? Czyżby doszło do jakiejś fuszerki? -zastanawiają się ludzie, patrząc zza szyb pociągu na pracujących robotników. - Na trasie Środa Śląska - Malczyce w ramach modernizacji realizowany jest kolejny etap. Jeden z torów był podniesiony ok 80 cm, docelowa jego poziom wzrasta miejscami nawet do 150 cm i za jednym razem takiej wysokości nie można było osiągnąć ze względu na zbyt dużą różnicę poziomów pomiędzy torami - tłumaczy Mirosław Siemieniec, rzecznik wrocławskiego oddziału PLK PKP. Takie prace są prowadzone w trzech miejscach o długości 1600 m, 1500 m i 1000 m.

    jedna nitka torów rozebrana jest też za Malczycami w stronę Szczedrzykowic. Mirosław Siemieniec wyjaśnia, że w ramach modernizacji stacji Malczyce kontynuowana jest modernizacja toru, który nie był jeszcze zmieniany (na długości ok 700 m). Również na stacji Malczyce rozebrany jest tor na długości ok. 100 m ze względu na montaż rozjazdów.

    - Roboty są wpisane w tzw "harmonogram zamknięć toru" i uwzględnia je rozkład jazdy - informuje Mirosław Siemieniec. A więc na sporym odcinku, między Środą Śląską a Szczedrzykowicami pociągi kursują tylko po jednym torze.

    Czytaj także

      Komentarze (1)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Przebudowa torów

      wroclawianin61 (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 6 / 4

      Mi znajomi z Niemiec jak jechali do Wrocławaia / a potem wracali do Drezna / nie mogli sie nadziwić nowinkom technicznym jakie stosowane sa na tej budowie. Studnie kanalizacyjne / uwaga podtorze...rozwiń całość

      Mi znajomi z Niemiec jak jechali do Wrocławaia / a potem wracali do Drezna / nie mogli sie nadziwić nowinkom technicznym jakie stosowane sa na tej budowie. Studnie kanalizacyjne / uwaga podtorze nie moze byc narażana na oddziaływanie wody gruntowej czy też napływowej - np. po opadach deszczu - bo grozi to bezpieczeństwu pociągów / leżace na budowie UWAGA nie mają wbudowanych fabrycznie przejść szczelnych a jedynie dziury zapełniane po włożeniu danej rury / najcześciej do PVC / i zasmarowaniu calego połączenia. Nie mogli się ci panowie nadziwić jak usłyszeli,że pieniądze są z Unii Europejskiej - bo taką tandetę to naprawde trudno przejść obok.CO to oznacza przejście szczelne i cała związana z tym technika jest dostepna w normie PN EN 1917 i innych - tylko trzeba chcieć czytać i stosować. A specjaliści z PKP to nawet nie chcą na ten temat rozmawiać - takie tam panują komunistyczne przyzwyczajenia.zwiń

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      Polecamy

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama