Odnowiony przejazd kolejowy przy stadionie nikomu...

    Odnowiony przejazd kolejowy przy stadionie nikomu niepotrzebny? (ZDJĘCIA)

    Marcin Walków

    Gazeta Wrocławska

    Aktualizacja:

    Gazeta Wrocławska

    Odnowiony przejazd kolejowy przy stadionie nikomu niepotrzebny? (ZDJĘCIA)
    1/4
    przejdź do galerii

    ©Marcin Walków

    Pod estakadą AOW, niedaleko stadionu jest przejazd kolejowy. - Droga, na której się znajduje, z jednej jego strony kończy się po 10 metrach nasypem jednego ze zjazdów na stadion. Natomiast z drugiej - po 100 m - trawą w okolicy wjazdu na AOW z ulicy Lotniczej/Kosmonautów - stwierdza Karol Sydor, nasz Czytelnik, pytając o sens funkcjonowania i utrzymywania tego przejazdu.
    Sprawą zajął się nasz reporter Marcin Walków.

    Nasz Czytelnik dodaje, że widać, iż przejazd jest odnowiony, wyposażony w nowe sygnalizatory. - Problem w tym że szlaban jest cały czas zamknięty i sygnalizator miga - również cały czas. Innymi słowy mamy ciągle zamknięty szlaban na porzuconym nieczynnym odcinku drogi. Ciekaw jestem, kto płaci za to miganie i konserwację tego przejazdu i jaki jest jego sens? - pisze pan Karol.

    W miejscu, o którym pisze pan Karol, tory kolejowe przecinają drogę, która przemieszczają się piesi i rowerzyści, wiodącą z Leśnicy do centrum Wrocławia. Prowadzi ona do stadionu przez ul. Warciańską do węzła autostradowego i przystanków autobusowych.

    Gdy udaliśmy się na miejsce szlaban był podniesiony, a czerwone światła wyłączone. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zapewniają, że przejazd jest w pełni sprawny. Jednak, podobnie jak nasz Czytelnik, oceniły sytuację i uznały, że sygnalizator i szlabany nie są tam nikomu potrzebne, więc wystąpiły o jego likwidację. - Ale wniosek nie został zaakceptowany - tłumaczy Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy spółki PKP PLK S.A.

    - Rozwiązania projektowe budowy dróg w obrębie stadionu nie zakładały prowadzenia ruchu pieszego ani rowerowego "górą" ze względów bezpieczeństwa - tłumaczy Ewa Mazur z Zarządu Dróg i Utrzymania Miasta we Wrocławiu. Przepisy, które obowiązują od 1996 roku, nakładają obowiązek, by tego typu przejazd był wyposażony w rogatki.

    Mirosław Siemieniec dodaje też, że na sprawę należy spojrzeć z drugiej strony. - Choć opuszczone rogatki mogą wydłużyć czas przejazdu lub przejścia przez tory, to przede wszystkim służą bezpieczeństwu - wyjaśnia.




    Mój reporter

    Zadaj pytanie swojemu reporterowi!

    Chcesz wiedzieć co wydarzyło się przed chwilą na Twojej ulicy?
    Zastanawiasz się gdzie zjesz we Wrocławiu najsmaczniejsze lody?
    Szukasz miejsc parkingowych w pobliżu katedry?
    Chcesz wiedzieć ile zarabia prezydent?
    A może masz inne pytanie związane z Wrocławiem?
    Zadaj je, a nasz reporter poszuka odpowiedzi!

    Dane kontaktowe

    Dziękujemy za przesłanie pytania, prosimy o cierpliwość. Opublikujemy je na stronie Mojego_reportera kiedy redakcja rozpocznie prace nad odpowiedzią.

    Oświadczenia:

    Użytkownik, który podał w powyższym formularzu dane osobowe klikając przycisk "WYŚLIJ" potwierdza, że: (czytaj dalej)
    • został poinformowany, że podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak konieczne do publikacji przekazanych materiałów
    • został poinformowany, że jego dane osobowe będą przetwarzane przez Polska Press Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Domaniewskiej 45, dla celów korzystania i publikacji przekazanych materiałów w internecie i prasie drukowanej, oznaczenia ich imieniem i nazwiskiem / nazwą autora oraz kontaktu z Użytkownikiem i korzystania przez Operatora z udzielonej mu na podstawie Regulaminu przez Użytkownika licencji
    • został poinformowany, że Polska Press Sp. z o.o. jest administratorem danych osobowych. Właściciel danych ma prawo wglądu do swoich danych oraz ich poprawiania siedzibie spółki. Nadto ma prawo w każdym czasie wyrazić sprzeciw oraz cofnąć zgodę na przetwarzanie przez Spółkę danych w zakresie przewidzianym przez przepisy. Oświadczenia woli o w/w treści powinny by ze względów bezpieczeństwa wyrażone na piśmie.

    Czytaj także

      Komentarze (13)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Warciańska i Notecka..

      ja (gość)

      Zgłoś naruszenie treści

      A mieszkańcy Warciańskiej i Noteckiej po likwidacji tego przejazdu strzeżonego to przefruwali by przez tory?


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Jedź tam i zobacz

      on (gość)

      Zgłoś naruszenie treści

      Przecież tam nie ma przejazdu. Z jednej strony słupki, z drugiej trawa. Nawet chodnika tam nie ma. Jest tylko kawałek starego asfaltu...

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Rzeka umiera :)

      Maj (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 4

      Dlaczego nikt nie wyremontuje wałów żeby można było dojść do stadionu ze stacji Kuźniki wzdłuż rzeki. Wygoda, bliskość natury. :)


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      ;)

      ... (gość)

      Zgłoś naruszenie treści

      koło alby ?

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Jak widać na załączonych dzjęciach

      gosc (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 4 / 3

      rogatki sa cały czas zamknięte hahaha
      "Problem w tym że szlaban jest cały czas zamknięty" ten Karol czy jak mu tam ma faktycznie straszne problemy!

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Ewa znów plecie bzdury

      vb (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 35

      " Rozwiązania projektowe budowy dróg w obrębie stadionu nie zakładały prowadzenia ruchu pieszego ani rowerowego "górą" ze względów bezpieczeństwa - tłumaczy Ewa Mazur z Zarządu Dróg i Utrzymania...rozwiń całość

      " Rozwiązania projektowe budowy dróg w obrębie stadionu nie zakładały prowadzenia ruchu pieszego ani rowerowego "górą" ze względów bezpieczeństwa - tłumaczy Ewa Mazur z Zarządu Dróg i Utrzymania Miasta we Wrocławiu"

      Każdy kto tamtędy przechodził wie, że to kolejne patologiczne dzieło magistratu, bo nie chciało się wybudować szerszego wiaduktu nad torami i tam zrobić chodnik i ścieżkę która schodziłaby w dół do skrzyżowania gdzie i tak są pasy do przechodzenia. Tego debilizmu i zaniechania się po prostu nie da wytłumaczyć. Ta patologiczna sytuacja to mniej więcej tak jakby mimo wiaduktu pozostawić przejazd na Klecińskiej. zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      PO Polsku czyli na odpier.......

      Krytyk (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 16

      Po Polsku czyli na odpierdol. To co w obrębie stadionu to jest zrobione a to co po za nim to już w interesie mieszkańców pobliższych domków wielorodzinnych.
      JAk tak ma to wyglądać to nie róbmy...rozwiń całość

      Po Polsku czyli na odpierdol. To co w obrębie stadionu to jest zrobione a to co po za nim to już w interesie mieszkańców pobliższych domków wielorodzinnych.
      JAk tak ma to wyglądać to nie róbmy nic samo sie zrobi.
      Bokiem wychodzi nam ta Polskość już. zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia

      Karol (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 10 / 2

      Dziękuję za zbadanie sprawy :)

      Zauważyłem że faktycznie ostatnio szlaban jest coraz częściej podniesiony, a sygnalizatory wyłączone, chociaż czasem trochę prądu zaoszczędzą...

      Ale tak na prawdę...rozwiń całość

      Dziękuję za zbadanie sprawy :)

      Zauważyłem że faktycznie ostatnio szlaban jest coraz częściej podniesiony, a sygnalizatory wyłączone, chociaż czasem trochę prądu zaoszczędzą...

      Ale tak na prawdę to loteria - kilkakrotnie migał sobie cały dzień w najlepsze.
      zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Potwierdzam częśćiowo

      Wrocławianin (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 5

      że przejazd w większości przypadków jest niepotrzebnie zamknięty. Przejeżdżam tamtędy rowerem kilkanaście razy w tygodniu i obserwuję iż 99,99% rowerzystów omija szlabany i przejeżdża obok na...rozwiń całość

      że przejazd w większości przypadków jest niepotrzebnie zamknięty. Przejeżdżam tamtędy rowerem kilkanaście razy w tygodniu i obserwuję iż 99,99% rowerzystów omija szlabany i przejeżdża obok na czerwonym świetle. Gdyby przejazd działał prawidłowo - większość rowerzystów czekałaby na przejazd pociągu. Czy to poprawia bezpieczeństwo? Niestety, przypadkowe obserwacje dziennikarza nie potwierdzają reguły. A przypomnę jeszcze, że nie jest to jakaś główna linia kolejowa!zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Cyklisty

      DW (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1 / 2

      99,99% rowerzystów zawsze przejeżdża na czerwonym świetle!!!

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      pozostawienie tego

      gość (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 8

      to jest porażka i pokazanie tylko, że projektowaniem zajmują się niewłaściwe osoby.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      RAFAL DUTKIEWICZ MA DOKTORAT Z LOGIKI FORMALNEJ

      ZWOLENNIK RAFALA DUTKIEWICZA (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 15

      KRYTYCY NIE DORASTAJA MU DO PJET


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Ma papier do podtarcia się

      Krytyk (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 14

      Widać, jaki to inteligentny człowiek rasy ludzkiej

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      Polecamy

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama