Rewolucja na Kazimierza Wielkiego. Chcą zamknąć jedną...

    Rewolucja na Kazimierza Wielkiego. Chcą zamknąć jedną jezdnię. Na zawsze

    Przemysław Wronecki

    Gazeta Wrocławska

    Aktualizacja:

    Gazeta Wrocławska

    Według nowej koncepcji na Kazimierza Wielkiego jezdnia północna (po prawej stronie) w ogóle zniknie, a cały ruch przeniesie się na jezdnię  południo
    1/3
    przejdź do galerii

    Według nowej koncepcji na Kazimierza Wielkiego jezdnia północna (po prawej stronie) w ogóle zniknie, a cały ruch przeniesie się na jezdnię południową ©Paweł Relikowski

    Jedna jezdnia zamiast dwóch na Kazimierza Wielkiego przy Świdnickiej? Dziś trudno to sobie wyobrazić. Jednak tak zaplanowali urzędnicy. Ta bliżej Rynku stałaby się deptakiem i ścieżką rowerową. Zaś kierowcy mieliby jeździć w dwóch kierunkach jezdnią od strony opery. O takiej koncepcji przeczytaliśmy w dokumentacji przetargowej na rewitalizację przejścia świdnickiego i przebudowę przystanków na Kazimierza Wielkiego. Co o tym pomyśle sądzą niezależni eksperci? Zdania są podzielone. Jedni chwalą pomysł, inni łapią się za głowę.

    Sonda

    Czy zamknięcie jednej jezdni na Kazimierza Wielkiego to dobry pomysł?

    Jeśli plan magistratu wejdzie w życie, to w centrum Wrocławia - na Kazimierza Wielkiego - pojawi się "wąskie gardło". Zmiany zaczną się w przyszłym roku. Urzędnicy ogłosili przetarg na rewitalizację przejścia Świdnickiego, wymalowanie pasów nad nim i przebudowę przystanków oraz terenu przy dawnym barze Barbara. Niezależnie od ostatecznego zakresu prac, możemy spodziewać się wielu utrudnień. Na przykład na jakiś czas po Kazimierza Wielkiego nie będą kursować tramwaje, szczególnie w trakcie montażu nietypowych wiat przystankowych, które mają sięgać do wysokości... piątego piętra.

    Kulminacja tych utrudnień nastąpi prawdopodobnie podczas przyszłorocznych wakacji.


    Szok dla kierowców
    W specyfikacji przetargowej znalazła się również koncepcja, z której wynika, że w przyszłości po ul. Kazimierza Wielkiego ruch odbywałby się tylko jedną jezdnią - południową. Ta bliżej Rynku ma być przeznaczona tylko dla rowerzystów i pieszych. Wielu wrocławian jest tym zaskoczonych.

    Zobacz tez: Bunt osiedli. Mieszkańcy zablokują ulice. Żądają dokończenia budowy obwodnicy śródmiejskiej

    - Nie wyobrażam sobie takiego rozwiązania. Przecież to zakorkuje inne części miasta - przekonuje Adam Szarzyński, taksówkarz z Wrocławia. Co sądzą o tym specjaliści? - To jest krok w dobrą stronę. W Europie często z centrów miast wyprowadza się ruch tranzytowy - przekonuje dr Michał Beim z Instytutu Sobieskiego.

    Dodaje, że chodzi o to, by utrudnić przejazd przez centrum na tyle, aby przestał być atrakcyjny dla ruchu tranzytowego. - Jednak trzeba zachować dostęp do tych miejsc dla aut - przekonuje Beim.

    Na przykład w ścisłym centrum Amsterdamu jest niewiele uliczek przeznaczonych tylko dla pieszych i rowerzystów. Na takie szerokie deptaki mogą jednak wjechać autami mieszkańcy tej okolicy i dostawcy sklepów.

    Przeczytaj koniecznie: Z centrum znów znikają miejsca parkingowe. Będzie pas dla rowerów

    Jego zdaniem część planowanych teraz zmian można było wprowadzić wcześniej, zaraz po otwarciu autostradowej obwodnicy Wrocławia, która przejęła większość ruchu tranzytowego.

    CZYTAJ DALEJ: Potrzebne zatoki dla aut
    1 »

    Czytaj także

      Komentarze (417)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Porażka!!!

      Marek (gość)

      Zgłoś naruszenie treści

      Już wiem , że nie bedę głosował na obecną ekipę.
      Chyba strasznie się nudzą, że tak g****** pomysły przychodzą im do głowy.
      Jestem zdecydowanie przeciw tym zmianom.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      trasa W-Z

      Daisy (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1 / 1

      Po co te ceregiele, jedna nitka ta czy tamta niech przywrócą dawną zabudowę ul. Kazimierza Wielkiego (bez przejścia podziemnego) i tramwajów i będzie ok. Taki powrót do przeszłości...
      Sama...rozwiń całość

      Po co te ceregiele, jedna nitka ta czy tamta niech przywrócą dawną zabudowę ul. Kazimierza Wielkiego (bez przejścia podziemnego) i tramwajów i będzie ok. Taki powrót do przeszłości...
      Sama koncepcja budowy trasy W-Z (ul. Kazimierza) była wielce kontrowersyjna i sprzeczna z lansowaną wtedy obwodnicą staromiejską , która miała przebiegać w okolicy Podwale-ul. Kościuszki (przy jakże mniejszym wtedy ruchu samochodowym!) Zniszczono wtedy historyczny układ pogrodzia starego miasta.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Chyba ich

      fred (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 7 / 1

      Chyba kogoś po...grzało równo.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Nie będzie żandej rewolucji. Dutkiewicz i banda od jesieni - won na pysk

      cv (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 20 / 1

      Taka jest wola ludu i waszych żywicieli, mocodawców i zleceniodawców, bo chyba wam się cos magistrackie oszołomy do reszty we łbach poprzestawiało!!!

      Deptak 3-pasmowy po którym nikt nie chodzi i...rozwiń całość

      Taka jest wola ludu i waszych żywicieli, mocodawców i zleceniodawców, bo chyba wam się cos magistrackie oszołomy do reszty we łbach poprzestawiało!!!

      Deptak 3-pasmowy po którym nikt nie chodzi i chodzić nie bedzie a sobie zapewne cwaniacy przepustki na jazdę samochodem podeptaku wystawicie, ku...a niedoczekanie, w listopadzie zmianazwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Przeciw nam

      kudarek (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 9

      Ktoś mądrze wcześniej zauważył wiele działań jest przeciw nam samym o co tu u licha chodzi widać o finanse. Urząd Miasta przeciw mieszkańcom, podatnikom tegoż miasta to paranoja. Ale pamiętajmy w...rozwiń całość

      Ktoś mądrze wcześniej zauważył wiele działań jest przeciw nam samym o co tu u licha chodzi widać o finanse. Urząd Miasta przeciw mieszkańcom, podatnikom tegoż miasta to paranoja. Ale pamiętajmy w bałaganie łatwo coś namotać a kiedy panuje ład i porządek nie da się ukryć pewnych matactw za które trzeba odpowiedzieć. Dyskutować by mozna bez końca ale tu o czyny chodzi mądre ,wytłumaczalne (uzasadnione) , logiczne. Pozdrawiamzwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Szczena opada, kiedy czyta się o tak absmacznych pomysłach.

      pozdrowienia z Polinki i pustych busów z Psiego Pola (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 11

      Czyżby w najbliższym czasie miał być realizowany kolejny sen wariata? Chyba jednak trzeba skutecznie i szybko rugować z UM Pana Prezydenta i jego twórczych klakierów. Może do wyborów jakoś...rozwiń całość

      Czyżby w najbliższym czasie miał być realizowany kolejny sen wariata? Chyba jednak trzeba skutecznie i szybko rugować z UM Pana Prezydenta i jego twórczych klakierów. Może do wyborów jakoś wytrzymamy. Ufam, że nie uda się zrujnować tego miasta do reszty. zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Protest w sprawie Kazimierza Wielkiego

      Mario (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 10 / 1

      Apeluję o wysyłanie protestu mailem na adresy: rafal.dutkiewicz@um.wroc.pl, kancelaria.prezydenta@um.wroc.pl

      Można napisać coś samodzielnie albo skopiować przykładową treść.

      Tytuł: Protest w...rozwiń całość

      Apeluję o wysyłanie protestu mailem na adresy: rafal.dutkiewicz@um.wroc.pl, kancelaria.prezydenta@um.wroc.pl

      Można napisać coś samodzielnie albo skopiować przykładową treść.

      Tytuł: Protest w sprawie Kazimierza Wielkiego

      Jestem przeciwny planowanym zmianom na ulicy Kazimierza Wielkiego: budowania naziemnego przejścia dla pieszych na wysokości Świdnickiej oraz ograniczenia ruchu samochodowego.

      Koncepcja przerzucenia ruchu z Kazimierza na Kościuszki/Podwale jest postępowaniem infantylnym. Tam też jest centrum i Świdnicka. To jest tylko kawałek dalej od Rynku, ale nadal to jest ścisłe centrum miasta. To prawda że cały ten ruch samochodowy wschód/zachód nie powinien iść po ziemi blisko Rynku ani blisko Świdnickiej. Ale to trzeba rozwiązać z głową i najpierw zrobić dwie nowe arteria śródmiejskie:
      1. Tunel pod Kazimierza Wielkiego od Podwala/Oławska do pl.Jana Pawła II
      2. Obwodnica miejska od Mostu Grunwaldzkiego przez Skytower do Placu Strzegomskiego.

      Apeluję o odpowiednią kolejność pracy: najpierw punkty 1 i 2, a później dopiero reformy na wierzchu Kazimierza Wielkiego.

      zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      cyrk na kółkach

      muflon (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 16

      Widać Dutkiewicz i jego urzędasy na latających dywanach się poruszają skoro takie idiotyzmy do głowy przychodzą... a może ktoś mi powie że jeżdżą na rowerach lub komunikacją miejską? Kocham Wrocław...rozwiń całość

      Widać Dutkiewicz i jego urzędasy na latających dywanach się poruszają skoro takie idiotyzmy do głowy przychodzą... a może ktoś mi powie że jeżdżą na rowerach lub komunikacją miejską? Kocham Wrocław ale to staje się chore miejsce, niedługo łatwiej będzie żyć na Syberii...zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Zwężenie K. Wielkiego z 6 do 2 pasów

      kierowca (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 10 / 2

      Pozostawienie pasa drogowego z dwoma nitkami w centrum miasta to kompletny paraliż miasta. Jeśli zepsuje się np. autobus i zablokuje pas ruchu (częsty przypadek) nie będą mogły dojechać do centrum...rozwiń całość

      Pozostawienie pasa drogowego z dwoma nitkami w centrum miasta to kompletny paraliż miasta. Jeśli zepsuje się np. autobus i zablokuje pas ruchu (częsty przypadek) nie będą mogły dojechać do centrum np. karetka a zwłaszcza straż pożarna. Jeśli będą tylko dwa pasy ruchu to jedyną ewentualnością jest jezdnia jednokierunkowa. Drugi kierunek ruchu należałoby zorganizować przez ul. Podwale. Dobrze by było jeszcze zasypać fosę miejską w celu wybudowania dodatkowych ścieżek rowerowych.zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      .

      . (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 2

      Fos nie zasypuje się pod ścieżki rowerowe. W miejscu Kazimierza Wielkiego była kiedyś fosa i co powstało szeroka sześcio-pasmowa ścieżka rowerowa. Nieprawdaż?

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      bzdurny pomysł

      jolka (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 9

      no tak doostawcze na deptakach będą dzieci rozjeżdzać

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      Polecamy

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama