Za autobus pospieszny zapłacimy jak za... zwykły. Bo jeżdżą...

    Za autobus pospieszny zapłacimy jak za... zwykły. Bo jeżdżą tak samo

    Marcin Torz

    Gazeta Wrocławska

    Aktualizacja:

    Gazeta Wrocławska

    Za autobus pospieszny zapłacimy jak za... zwykły. Bo jeżdżą tak samo

    ©Tomasz Hołod

    Szybsze kursy pospiesznych autobusów to fikcja. Dlatego opłata za przejazd będzie wynosić tyle samo, co zwykłymi autobusami i tramwajami. Powstaje projekt uchwały w tej sprawie.
    Za autobus pospieszny zapłacimy jak za... zwykły. Bo jeżdżą tak samo

    ©Tomasz Hołod

    Autobusy pospieszne to we Wrocławiu fikcja. Stoją w korkach jak wszystkie inne. - Bilety kosztują więcej niż na normalne, a prawda jest taka, że wcale szybciej nie jeżdżą - mówi Sebastian Lorenc, wrocławski radny z Platformy Obywatelskiej. Chce on likwidacji osobnych, droższych biletów na autobusy pospieszne. Szykuje projekt uchwały w tej sprawie. Poparcie deklarują radni PiS i Dutkiewicza.

    Jednorazowy bilet normalny (czyli na zwykle autobusy i tramwaje) kosztuje 3 złote. A na pospieszne autobusy A, C, D, K i N - 3,20 zł. Bilet 30-dniowy na normalne autobusy kosztuje 90 zł, na pospieszne - 98 zł.

    Radny Lorenc właśnie przygotowuje projekt uchwały rady miejskiej, która ma zlikwidować te różnice. Wtedy autobusem pospiesznym pojedziemy za 3 złote. - Postaram się przedstawić ten projekt na kwietniowej sesji rady - zapowiada Sebastian Lorenc.

    Zdaniem radnego, nie dość, że autobusy pospieszne to fikcja, to jeszcze inne ceny biletów wprowadzają zamieszanie. Na przykład turysta czy inna osoba przyjezdna może mieć kłopoty. I z Wrocławia wyjechać z mandatem.

    Przypytani przez nas radni w większości deklarują, że poprą wniosek Lorenca. Trudno przypuszczać, aby jego koledzy partyjni się nie zgodzili.

    Co sądzą przedstawiciele innych klubów? - Wstępnie jesteśmy "za" - mówi Mirosława Stachowiak-Różecka, szefowa klubu PiS. - Jednak zanim podejmiemy decyzję, porozmawiamy o tym w naszym gronie - dodaje radna Stachowiak-Różecka.

    - Często jeżdżę autobusem D z Psiego Pola do centrum. Podróż trwa godzinę, więc autobus pospieszny kompletnie nie spełnia swojej roli. Jedzie dokładnie tak samo długo, jak zwykły - mówi Wojciech Błoński z Klubu Rafał Dutkiewicza.

    - Jestem za - dodaje Katarzyna Obara, również radna Dutkiewicza. - Taka zmiana ułatwi życie mieszkańcom - tłumaczy.

    Za są też inni radni z klubu Dutkiewicza - Piotr Kuczyński i Modest Aniszczyk. Część radnych nie chce jeszcze deklarować, jak ewentualnie zagłosuje, bo najpierw chcą się dokładnie zapoznać z projektem uchwały. - Diabeł tkwi w szczegółach - mówi Jarosław Krauze, szef klubu Dutkiewicza.

    W samym urzędzie nie ukrywają, że zanosi się na likwidację biletów na pospieszne i projekt uchwały, którą chce przedstawić Sebastian Lorenc niewiele zmieni. Bilety na pospieszne będą zlikwidowane, bo urzędnicy też widzą, że utrzymywanie obecnych cen nie ma sensu.

    - To dla nas nic nowego. Od kilku tygodni rozważamy możliwość zrównanie cen biletów na autobusy normalne i pospieszne - mówi Magdalena Okulowska z biura prasowego magistratu. Z naszych informacji, wynika że do likwidacji biletów za 3,2 zł dojdzie w najbliższych kilku miesiącach.

    Czytaj także

      Komentarze (24)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      ...

      pll (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 2

      Tak naprawdę to jest trochę szybciej bo omija się przystanki (np. C. 128 tą samą trasę pokonuje 7 min dłużej) no i jak kierowca gazuje to jest pośpieszny :)


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      @pll

      ekonomista transportu (gość)

      Zgłoś naruszenie treści

      Autobusy pospieszne na światłach i w korkach stoją tak samo jak autobusy linii zwykłych. Natomiast, skoro autobusy pospieszne omijają (czytaj - nie zatrzymują się) niektóre przystanki to znaczy, że...rozwiń całość

      Autobusy pospieszne na światłach i w korkach stoją tak samo jak autobusy linii zwykłych. Natomiast, skoro autobusy pospieszne omijają (czytaj - nie zatrzymują się) niektóre przystanki to znaczy, że zużywają mniej paliwa z tytułu rzadszego ruszania, więc nie ma uzasadnienia by podróż nimi była droższa. Zwłaszcza, że to rzadsze zatrzymywanie się na przystankach skutkuje tym, że pasażerowie niejednokrotnie muszą z tego powodu kupować dodatkowe (lub droższe czasowe) bilety, by - po przesiadce - dojechać w pożądane miejsce zwykłym autobusem lub tramwajem. zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      masakra

      elf (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 4 / 1

      Mieszkam we Wrocławiu od 4 lat. Mieszkam blisko rynku, do pracy pieszo, na rynek pieszo. Bywają miesiące gdy nie kupuję żadnego biletu. Nie miałem nawet pojęcia, że te A, C, D, K i N są płatne...rozwiń całość

      Mieszkam we Wrocławiu od 4 lat. Mieszkam blisko rynku, do pracy pieszo, na rynek pieszo. Bywają miesiące gdy nie kupuję żadnego biletu. Nie miałem nawet pojęcia, że te A, C, D, K i N są płatne "ekstra". Jako mieszkaniec miasta wkurzyłbym się na karę za brak jakichś 20 groszy. Zawsze jeździłem tymi "premium" to na normalnym bilecie, a co ma powiedzieć turysta? :) Brawa dla radnego!zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      E come back!

      gądów (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 4 / 1

      To jeszcze przywracamy linię E i będzie ok!

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Pora na zniesienie kretynskiej opłaty za bagaż

      boodex (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 7 / 2

      i będziemy ciutkę bliżej normalności (i wygody):-)


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      @boodex

      alternatywa (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 3

      Nie do końca jestem przekonany, czy bilet na bagaż powinien być zlikwidowany. Można dyskutować, czy obecnie obowiązujące gabaryty bagażu wolnego od opłaty za przewóz nie są zbytnio zaniżone, ale...rozwiń całość

      Nie do końca jestem przekonany, czy bilet na bagaż powinien być zlikwidowany. Można dyskutować, czy obecnie obowiązujące gabaryty bagażu wolnego od opłaty za przewóz nie są zbytnio zaniżone, ale komunikacja zbiorowa to nie firma przeprowadzkowa. Logicznym natomiast wydaje się wprowadzenie biletów czasowych na przewóz nadbagażu, tak by nie było schizofrenii, że pasażer posiadający bilet np. 60-minutowy może dowolną ilość razy zmienić linię, czy środek transportu, ale jego bagaż już nie. zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      D

      ja (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1

      Arkady- Wałbrzyska, wczorajszy popołudniowy kurs ..... Jedyne 60 min. Polecam :)

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      dobry czas

      bdb (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 5

      ile zajęło tym nieudacznikom na stwierdzenie że pospieszny to tylko nazwa?? te autobusy powinny jeździć tak jak 500-tki w krakowie, powinny zatrzymywać się tylko na większych przystankach albo np...rozwiń całość

      ile zajęło tym nieudacznikom na stwierdzenie że pospieszny to tylko nazwa?? te autobusy powinny jeździć tak jak 500-tki w krakowie, powinny zatrzymywać się tylko na większych przystankach albo np co drugim to by je minimalnie przyspieszyło a ceny powinny być takie same jak na zwykłezwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Sprawa oczywista dla każdego

      havranek (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 6 / 1

      A radni mówią o tym, jakby zrównanie stawek to było jakieś epokowe odkrycie. I teraz będą deliberować pół roku o sprawie, która powinna być załatwiona w 5 minut i to z 10 lat temu. Na koniec...rozwiń całość

      A radni mówią o tym, jakby zrównanie stawek to było jakieś epokowe odkrycie. I teraz będą deliberować pół roku o sprawie, która powinna być załatwiona w 5 minut i to z 10 lat temu. Na koniec jeszcze rozpętają PR-ową akcję jakie to MPK jest przyjazne i frontem do klienta.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      nareszcie

      tantus (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 13

      No niesamowite, po 12 latach urzędowania radni i urzędnicy w końcu doszli do wniosku, że osobne bilety na autobusy pospieszne są bez sensu. Niezłe tempo. Widać, że wybory za pasem ;)


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      :-D

      wald (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1

      Nie doszli, a dopiero rozważają!!!...
      Może to potrwać... następne 12... :-D

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Nie mam nic przeciwko jednolitym cenom za bilety

      abc (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 3 / 11

      ale nie mogę się zgodzić, że pospieszne jeżdżą tak samo jak zwykłe. Mają mniej przystanków co już sprawia, że dojazd jest szybszy.


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      i co z tego, że mniej przystanków

      jaga (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 2

      I co z tego, że mniej przystanków, jak stoją w korkach, tak samo jak, zwykłe autobusy i posuwają się (bo trudno nazwać to jazdą) dokładnie z taką samą prędkościa

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      ??

      gerg (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 3 / 1

      to chyba jeździsz w innym mieście tu zatrzymują się na każdym przynajmniej A


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      a ty greg, z której wioski jesteś?

      maniek (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 2

      C, D i K nie zatrzymują się na wszystkich, więc twój argument jest inwalidą.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      ignorancie

      kon (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1

      gerg, lini pospiesznych jest 5, a ty na podstawie fragmentu trasy A, oceniasz rzeczywistość?
      C omija m.in. przystanek Reja, Dmowskiego, Świętokrzyską
      D omija m.in. Most Grunwaldzki, Eurekę,...rozwiń całość

      gerg, lini pospiesznych jest 5, a ty na podstawie fragmentu trasy A, oceniasz rzeczywistość?
      C omija m.in. przystanek Reja, Dmowskiego, Świętokrzyską
      D omija m.in. Most Grunwaldzki, Eurekę, Bujwida
      K omija np. Eurekę
      zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      ktoś tu chyba źle liczy

      matematyk (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 5 / 12

      jeśli linie normalne jeżdżą tak samo szybko jak pospieszne, a bilet na pospieszne kosztuje 3,2 to chyba należałoby podnieść ceny normalnych do 3,2 Co nie? dobrze licze?


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Źle liczysz

      akm (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 6

      @matematyk
      bo to nie zwykłe jeżdżą tak szybko jak pośpieszne, lecz pośpieszne jeżdżą tak wolno jak normalne.

      A tak w ogóle pomysł jest dobry, ale argument, że turyści się pogubią, bo są dwie ceny...rozwiń całość

      @matematyk
      bo to nie zwykłe jeżdżą tak szybko jak pośpieszne, lecz pośpieszne jeżdżą tak wolno jak normalne.

      A tak w ogóle pomysł jest dobry, ale argument, że turyści się pogubią, bo są dwie ceny biletów, jest prześmieszny. I obraźliwy dla turystów.zwiń

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      Polecamy

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama