Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Widzisz błędy w sytemie ZIP NFZ? Zobacz co zrobić

Agata Wojciechowska
Krok 1. Przy świadczeniu medycznym, którego zgłoszenie ma dotyczyć, po prawej stronie w kolumnie szczegóły jest odnośnik POKAŻ - należy w niego wejść
Krok 1. Przy świadczeniu medycznym, którego zgłoszenie ma dotyczyć, po prawej stronie w kolumnie szczegóły jest odnośnik POKAŻ - należy w niego wejść NFZ
Co zrobić gdy ustaliłam, iż w ZIP (Zintegrowany Informator Pacjenta) w NFZ widnieją świadczenia, których mi nie wykonywano, wprowadzono wizytę u specjalisty, na której nie byłam? - pyta nasza czytelniczka Renata Chrzan. Odpowiedzi szukała Agata Wojciechowska.

Zgłoszenie nieprawidłowości umożliwia samo konto ZIP. Przy każdym świadczeniu, a więc między innymi wizycie u lekarza lub pobycie w szpitalu, można ściągnąć i później wydrukować specjalny formularz zgłoszeniowy, który po odręcznym podpisaniu trzeba wysłać do dolnośląskiej siedziby NFZ przy ul. Joannitów 6 we Wrocławiu.

Co zrobić krok po kroku, by zgłosić nieprawidłowość? (PATRZ ZDJĘCIA)
1. Zalogować się na swoje konto ZIP.
2. Przy świadczeniu medycznym, którego zgłoszenie ma dotyczyć, po prawej stronie w kolumnie szczegóły jest odnośnik POKAŻ - należy w niego wejść
3. Po rozwinięciu danych dotyczących tego świadczenia, trzeba w prawym dolnym rogu nacisnąć na odnośnik ZGŁOŚ NIEPRAWIDŁOWOŚĆ

Tam będziemy mieli cztery możliwości, co do rodzaju nieprawidłowości: "nie udzielono mi tego świadczenia", "zapłaciłem sam za to świadczenie - mam dowód zapłaty", "zapłaciłem sam za to świadczenie - nie mam dowodu zapłaty" i "inne - treść wpisana przez pacjenta".

W takim przypadku nasza czytelniczka Renata Chrzan powinna zaznaczyć pierwszą opcję "nie udzielono mi tego świadczenia".

Następnie system zapyta się o nasze dane osobowe: imię, nazwisko, adres do korespondencji i numer telefonu kontaktowego. Później użytkownik będzie mógł pobrać formularz zgłoszenia. Trzeba go wydrukować i podpisać własnoręcznie.

Niestety system ZIP nie wysyła automatycznie zgłoszenia nieprawidłowości do odpowiedniego oddziału wojewódzkiego funduszu. Dlatego też trzeba się wybrać z nim na pocztę i wysłać je pod adres:
DOW NFZ
ul. Joannitów 6
50-525 Wrocław

Zintegrowany Informator Pacjenta to elektroniczna kartoteka historii leczenia, zebrana w jednym miejscu z przychodni i szpitali. Zawiera m.in. informacje o przyjmowanych lekach czy daty ostatnich wizyt u lekarzy. Uaktualniane są one w ciągu 24 godzin.

Takie konto może założyć osoba dorosła, dzieci powyżej 16 roku życia, które mogą odebrać same dane dostępowe jeśli mają dowód lub paszport i dzieci do 16 roku życia.

W ostatnim przypadku informacje konieczne do zalogowania zostaną wydane tylko tej osobie (matka, ojciec, babcia, dziadek, współmałżonek rodzica dziecka lub opiekun prawny w ramach rodziny zastępczej lub rodzinnego domu dziecka), która zgłosiła dziecko do ubezpieczenia zdrowotnego, potwierdzonego w Centralnym Wykazie Ubezpieczonych (CWU). Warunkiem uzyskania dostępu do danych o leczeniu dziecka jest posiadanie przez osobę wnioskującą konta dla siebie.

Aby założyć sobie ZIP można:
1. Wypełnić wniosek rejestracyjny na stronie internetowej NFZ, a następnie osobiście zgłosić się do dolnośląskiego oddziału NFZ z ważnym dowodem osobistym lub paszportem po hasło i login
2. Osobiście zgłosić się do dowolnie wybranego oddziału NFZ z ważnym dowodem osobistym lub paszportem
3. Zarejestrować się bezpośrednio w punkcie wydawania loginów i haseł w dolnośląskim oddziale NFZ

Wydawane hasło ważne jest 30 dni.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska