Wrocław: Nowy Dwór będzie miał metrobus. Ogłoszono przetarg

    Wrocław: Nowy Dwór będzie miał metrobus. Ogłoszono przetarg

    Przemysław Wronecki

    Gazeta Wrocławska

    Aktualizacja:

    Gazeta Wrocławska

    Miejska spółka Wrocławskie Inwestycje właśnie ogłosiła przetarg na zaprojektowanie trasy dla pierwszego we Wrocławiu metrobusu - tak urzędnicy nazwali szybki autobus, mający połączyć Nowy Dwór z centrum miasta. Metrobus ma jeździć po wybudowanej specjalnie specjalnie dla niego nowej jezdni wzdłuż ulicy Strzegomskiej. Oznacza to, że w ciągu najbliższych kilku lat po ulicy tej - wbrew obietnicom - nie pojedzie tramwaj.
    Metrobus na Nowy Dwór będzie mógł pojechać w 2016 roku

    Metrobus na Nowy Dwór będzie mógł pojechać w 2016 roku

    ZOBACZ: Wszystkie grzechy pasażerów MPK. Te typy denerwują najbardziej

    Ulica Strzegomska w godzinach szczytu jest wciąż jedną z najbardziej zakorkowanych we Wrocławiu. Wozy MPK potrafią tu tracić nawet pół godziny w korku. Metrobus w korkach ma nie stać. Wzdłuż ulicy Strzegomskiej powstanie droga specjalnie dla niego.

    Urzędnicy chcą, by trasa zaczynała się na wysokości ul. Nowodworskiej, a kończyła się na przy ul. Góralskiej. Ten odcinek podzielono na trzy fragmenty:
    Odcinek A: ul. Nowodworska – ul. Babimojska;
    Odcinek B: ul. Babimojska - łącznik pomiędzy ul. Strzegomską i ul. Robotniczą z wiaduktem nad torami kolejowymi,
    Odcinek C (od łącznika ul. Strzegomskiej i ul. Robotniczej do ul. Góralskiej

    Firma, która zwycięży będzie musiała przygotować proponowane przebiegi trasy (dla odcinka A i B przynajmniej dwie trasy), projekt budowlany, zdobyć potrzebne do wybudowania nowej drogi pozwolenia na budowę, czy wykonać kosztorys przedsięwzięcia. Najtrudniejszy do wykonania może się okazać środkowy odcinek. Bo tu będzie trzeba nie tylko wybudować nową jezdnie, ale również wiadukt nad torami kolejowymi.

    Choć pas dla metrobusu będzie się kończył na wysokości ul. Góralskiej, to do pl. Orląt Lwowskich ma zostać wydzielona jezdnia .

    Firma, która zwycięży w przetargu będzie musiała przygotować przynajmniej dwie koncepcje trasy do centrum. Najprawdopodobniej na fragmencie ul. Robotniczej zostanie wydzielony buspas z istniejącej jezdni. Na realizację zadania będzie 9 miesięcy. Gdyby wszystko dobrze poszło kolejne konkursy, już na samą budowę drogi dla metrobusów można będzie ogłosić na początku 2015, a pierwsze metrobusy mogłyby pojechać tędy w 2016 roku.

    A skąd miasto weźmie pieniądze na buspas dla metrobusu na Nowy Dwór? Gdy projekt będzie gotowy, magistrat będzie się starał o jego dofinansowanie ze środków unijnych. Jeśli to się nie uda, fundusze na budowę jezdni będą się musiały znaleźć w miejskim budżecie.

    Czytaj także

      Komentarze (111)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Dlaczego Metrobus

      mak (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1

      Metrobus, dlaczego nie tramwaj ?przecież do Pafawagu dojeżdżają tramwaje ,a to jest rzut kamieniem do Strzegomskiej i potem dalej do Nowego Dworu.Mając połączenie tramwajowe można liniami już...rozwiń całość

      Metrobus, dlaczego nie tramwaj ?przecież do Pafawagu dojeżdżają tramwaje ,a to jest rzut kamieniem do Strzegomskiej i potem dalej do Nowego Dworu.Mając połączenie tramwajowe można liniami już obecnymi rozprowadzić po całym mieście połączenia z pozostałymi dzielnicami.Nie ma powstać jakiś Twór tylko do połączenia Nowego Dworu z pl.Orląt Dworskich a co dalej?W projekcie jest że trasą MB będą mogły się poruszać pojazdy uprzywilejowane ,pytanie jaki czy Prezydenta i jego "celebrytów" ,rzuca się od razu pytanie co trzeba zrobić d.. żeby mieć przywileje . zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      m.

      m. (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 3 / 1

      W którym miejscu od Góralskiej do pl. Orląt będzie wydzielona jezdnia? Kolejny bubel nam się szykuje? I to już w fazie planowania!

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      wybory2014

      wyborca (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 7

      WIADUKT NA CHOCIEBUSKIEJ!!! Gwarantowana porażka ekipy RD w wyborach w okręgach Nowy Dwór, KOsmanautów, Muchobór, Kuźniki.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      gó.....s

      zasmucony (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 9

      Kolejne gó..o ekipy pana D. A gdzie tramwaj? Niech "spece" od komunikacji sprawdzą jak wygląda komunikacja tramwajowa i PLANY rozwoju w Poznaniu, Krakowie, Gdańsku!!! Biją na łeb i szyję Wrocław...rozwiń całość

      Kolejne gó..o ekipy pana D. A gdzie tramwaj? Niech "spece" od komunikacji sprawdzą jak wygląda komunikacja tramwajowa i PLANY rozwoju w Poznaniu, Krakowie, Gdańsku!!! Biją na łeb i szyję Wrocław chociaż w nie tak odległych czasach ŁĄCZNA długość tras tramwajowych w tych trzech miastach była MNIEJSZA od wrocławskiej. O czym my rozmawiamy? Cóż to za "wizjonerzy" degradujący Wrocław opanowali władze miasta?zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      m.

      m. (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 6

      Już odpowiadam: wizjonerzy, którzy w żadnym ze wspomnianych miast ostatnio nie byli. Nasze plany nie są nawet w części tak dobre jak już działająca tam komunikacja.
      Dutkiewicz, kiedy we Wrocławiu...rozwiń całość

      Już odpowiadam: wizjonerzy, którzy w żadnym ze wspomnianych miast ostatnio nie byli. Nasze plany nie są nawet w części tak dobre jak już działająca tam komunikacja.
      Dutkiewicz, kiedy we Wrocławiu powstanie szybki tramwaj w końcu? Ale taki nie tylko z nazwy, z wydzielonymi trasami i bezkolizyjnymi skrzyżowaniami!zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Proponuje metrower

      Zerg (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 13

      Proponuję dodatkowo metropolitalny metrower czyli wsmarowaną kreskę ruchu dla rowerzystów na Nowy Dwór.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      A na zdjęciu sfotografowany "nowy" tabor do obsługi tego metrobusu

      :P (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 12

      Który już czeka w gotowości :P

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Partacze

      delynch (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 12

      Dudkiewicz musi odejść!


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Dutkiewicz musi odejść

      borys (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 2 / 1

      Jakby to tylko ode mnie zależało to ten pan już dawno dostałby kopa w zadek

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Panie Dudkiewicz

      Jaś (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 5

      Już przerabialiśmy tramwaje plus , teraz metrobusy - takie niedorobione metro?
      A metro to po ziemią jeździ i wynaleziono to już przeszło 100 lat temu..


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      m.

      m. (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 2 / 1

      Właśnie. Jak rozumiem metrobus powinien w takim razie jeździć pod ziemią. W jaki inny sposób urzędnicy chcą zagwarantować, że autobusy będą zatrzymywać się tylko na przystankach? Czy tak jak w...rozwiń całość

      Właśnie. Jak rozumiem metrobus powinien w takim razie jeździć pod ziemią. W jaki inny sposób urzędnicy chcą zagwarantować, że autobusy będą zatrzymywać się tylko na przystankach? Czy tak jak w przypadku tramwaju plus? Czyli tylko w obietnicach przedwyborczych?zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      NIE-ZALEŻNI

      Czemu nie stać nas na nowe linie tramwajowe... (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 10 / 3

      Czy wiesz, że...

      Projekt "tramwaj plus" pochłonął co najmniej 300 milionów złotych: koszt zakupu każdej, z osobna wziętej, dwustronnej skody wyniósł 9,4 miliona złotych. Tymczasem koszt nabycia 8...rozwiń całość

      Czy wiesz, że...

      Projekt "tramwaj plus" pochłonął co najmniej 300 milionów złotych: koszt zakupu każdej, z osobna wziętej, dwustronnej skody wyniósł 9,4 miliona złotych. Tymczasem koszt nabycia 8 wrocławskich tramwajów Protram 205 WrAs w 2011 r. wyniósł 24 miliony złotych (3 miliony złotych za sztukę) http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/0/08/205WrAs_Wroclaw_2701.jpg Koszt systemu informatycznego ITS (inteligentnego systemu transportu), stworzonego głównie na potrzeby projektu to ponad 109 milionów zł...

      Chcesz coś z tym zrobić... ?

      POSTAW NA miasto bez ściemy !
      Czas na NIEZALEŻNYCH !zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Metrobus - nowa wersja tramwaju plus

      havranek (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 12

      Za komuny była etykieta zastępcza. Dziś jest metrobus czyli tramwaj zastępczy. Jak pamiętam szumne zapowiedzi, tramwaj plus miał być systemem szybkiego tramwaju: cała trasa wydzielona, w miejscach...rozwiń całość

      Za komuny była etykieta zastępcza. Dziś jest metrobus czyli tramwaj zastępczy. Jak pamiętam szumne zapowiedzi, tramwaj plus miał być systemem szybkiego tramwaju: cała trasa wydzielona, w miejscach kolizji z ruchem kołowym bezwzględny priorytet, zatrzymywać się tylko na przystankach, łączyć najbardziej odległe części miasta Bartoszowice-Leśnica, Psie Pole-Nowy Dwór. Co dostaliśmy? Widać. Więc jak będzie wyglądał ten metrobus skoro już na wstępie jest produktem zastępczym. Moim zdaniem od zwykłego autobusu będzie się różnił nalepkami, niczym więcej.zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Zapomniałeś jeszcze o tunelach

      ja (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 4

      Tramwaj Plus na niektórych odcinkach miał się poruszać w podziemnych tunelach.

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      Polecamy

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama