Tabata - trening interwałowy. Szczupła sylwetka w 4 minuty...

    Tabata - trening interwałowy. Szczupła sylwetka w 4 minuty (JAK ĆWICZYĆ, INSTRUKCJA,EFEKTY, FILMY)

    Gazeta Wrocławska

    Aktualizacja:

    Gazeta Wrocławska

    Tabata Timer - to aplikacja na smarfona, która może ułatwić ćwiczenia
    1/4

    Przejdź do
    galerii zdjęć

    ©Jarosław Jakubczak/zdjęcie ilustracyjne

    Tabata - czyli ekstremalny trening interwałowy, to nowy pomysł na szczupłą sylwetkę i świetną formę. Tabata zyskuje coraz większa popularność! Znana jest także na świecie jako HIIT (High Intensity Interval Training), to ćwiczenia fitness, które odchudzają i spalają tłuszcz. Tabata trwa 4 minuty! Zobacz, czym jest TABATA, jak wykonywać ćwiczenia. Obejrzyj przykłady ćwiczeń.
    TABATA zastąpi wiele godzin na siłowni? Ten ekstremalny trening interwałowy zdobywa nowych fanów. Zobacz, na czym polega tabata i jak ćwiczyć, żeby osiągnąć efekty.

    TABATA - NA CZYM POLEGA, JAK ĆWICZYĆ
    Tabata trwa 4 minuty. Ten intensywny trening interwałowy wymyślił Japończyk Izumi Tabata. Idea tego treningu jest bardzo prosta. Opiera się na interwałach. Ćwiczenie wykonujemy przez 20 sekund, następnie 10 sekund odpoczywamy - to jest jedna runda. Powtarzamy ją 8 razy.

    Tabata ma bardzo korzystny wpływ na spalanie tkanki tłuszczowej. W porównaniu do klasycznych ćwiczeń aerobowych trening interwałowy prowadzi do spalenia nawet do trzech razy większej ilości tkanki tłuszczowej przy jednoczesnym o połowę mniejszym wysiłku energetycznym i ponad połowę krótszym czasie treningu.

    TABATA - JAK ĆWICZYĆ - ROZGRZEWKA, ĆWICZENIA, ROZCIĄGANIE
    Tabata - rozgrzewka na początek, na koniec rozciąganie
    Mimo że tabata jest bardzo krótkim treningiem, nie powinieneś zapominać o porządnej rozgrzewce. Musisz rozgrzać wszystkie mięśnie, bo będziesz ćwiczył całe twoje ciało. Aby rozgrzać się przed tabatą możesz np. przez 10 minut truchtać w miejscu, skakać na skakance, dynamicznie maszerować. Z tego samego powodu musisz pamiętać o rozciąganiu na koniec treningu.

    Tabata - przykładowe ćwiczenia
    Tabata pozwala na wykonywanie praktycznie każdych ćwiczeń. Warunek jest jeden - ćwiczenia te powinny obciążać twoje ciało! Można więc robić pompki, przysiady, brzuszki, wyskoki, pajacyki itp. Zobacz przykładowe ćwiczenia.

    Tabata - ekstremalny Trening Interwałowy:




    TABATA TIMER -CZYLI TABATA NA SMARTFONIE
    Ćwiczenia w treningu tabata wykonujemy przez 20 sekund, następnie 10 sekund odpoczywamy, dlatego będziesz potrzebował sekundnik lub stoper. Możesz też pobrać aplikację Tabata Timer na smartfona.

    CZYTAJ DLAEJ: TABATA - CZY TO DZIAŁA?
    1 »

    Czytaj także

      Komentarze

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      Polecamy

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama