Jak tak dalej pójdzie, Wrocław będzie komunikacyjnym...

    Jak tak dalej pójdzie, Wrocław będzie komunikacyjnym koszmarem [LIST CZYTELNIKA]

    Patryk Wrona

    Gazeta Wrocławska

    Aktualizacja:

    Gazeta Wrocławska

    Jak tak dalej pójdzie, Wrocław będzie komunikacyjnym koszmarem [LIST CZYTELNIKA]

    ©fot. Przemysław Wronecki

    Piszę w związku z artykułem "Gazety Wrocławskiej", w którym można przeczytać ogólne zapowiedzi magistratu dotyczące planów oraz zmian mające na celu ograniczenie liczby kierowców samochodów i zachęcenie ich do przesiadki do nowoczesnej komunikacji zbiorowej.
    Jak tak dalej pójdzie, Wrocław będzie komunikacyjnym koszmarem [LIST CZYTELNIKA]

    ©fot. Przemysław Wronecki

    CZYTAJ: Władze Wrocławia chcą zmniejszyć liczbę aut w mieście. Kierowcy mają przesiąść się na rowery i do autobusów

    PEŁNA TREŚĆ LISTU:

    Pragnę zauważyć, że od 2007 roku, czyli od czasu rozpoczęcia moich studiów we Wrocławiu, znacznie została ograniczona oferta przewozowa, zmniejszono częstotliwości kursowania autobusów i tramwajów, część linii skrócono, niektóre całkowicie zlikwidowano pomimo protestów mieszkańców, w zamian dając szczątkowe linie (które i tak zlikwidowano). Kierowcy nie przesiądą się do komunikacji publicznej, jeśli wciąż będzie się tłumaczyło ilość pojazdów napełnieniami, a nie częstotliwością. Jeśli mieszkaniec własnym samochodem, płacąc więcej, ale jadąc zamiast godziny autobusami z przesiadkami zaledwie dwadzieścia minut -wybór jest oczywisty. A wspominam tylko o połączeniu bez korków i opóźnień. Tylko punktualna, czysta, cicha, nowoczesna, szybka komunikacja wraz z możliwością częstych i niedługich przesiadek, będzie w stanie konkurować z własnym, ciepłym i wygodnym samochodem. Nikt nie zostawi samochodu, jeśli będzie mieć długi czas dojazdu oraz niekomfortowe warunki, ponieważ cena nie jest jedynym wyznacznikiem podróży -dlatego tylu urzędników i pracowników woli własny pojazd. Wystarczy także spojrzeć jak zignorowano prośby pracujących mieszkańców o niewprowadzanie rozkładu feryjnego, bo nie przystaje on do potrzeb.

    Układ torowy już jest niewydolny, brakuje łączników i pełnych rozetek na skrzyżowaniach. Niedawna rozbudowa sieci przeprowadzona została w sposób nie do końca przemyślany, gdy zakupiony jest tabor nieprzystosowany do warunków wrocławskich (ciężki, o zbyt dużym promieniu skrętu, droższy w stosunku do innych konstrukcji), a infrastruktura już po kilku latach użytkowania wykazuje oznaki ponadnormalnego zużycia. Stosunkowo często zdarzają się wykolejenia. Ponadto samo poprowadzenie linii Tramwaju Plus zostało ograniczone i zmienione w stosunku do pierwotnych - lepszych - założeń. Oczywiście jako mieszkaniec i użytkownik komunikacji publicznej cieszę się, że w ogóle coś powstało po dekadach bez inwestycji, z drugiej strony z racji wykształcenia transportowego zastanawiam się dlaczego zmarnowano tak wiele okazji do poprawienia jakości i dostępności komunikacji zbiorowej.

    Nie planuje się nowych inwestycji w infrastrukturę tramwajową, zarzucono w ogóle pomysł budowy linii na Nowy Dwór tłumacząc to nie potrzebami mieszkańców, tylko ekonomią, która nie zawsze powinna być najważniejsza. Krańcówka na Gaj nie została przedłużona w stronę Uniwersytetu Medycznego na Borowskiej - już to generuje dodatkowe ilości samochodów. Ołtaszyn, Oporów, Nowy Dwór/Muchobór, Strachocin/Wojnów/Swojczyce, Stabłowice - w tych kierunkach teraz powinno się planować nowe połączenia tramwajowe, a nikt nawet o tym nie wspomina. Tabor starzeje się i nie są planowane jego regularne wymiany - Wrocław powinien kupować przynajmniej 12 tramwajów ROCZNIE aby zachować wymienność taboru, przecież niektóre pojazdy zbliżają się do wieku 40 lat! Przy czym tabor dwukierunkowy może być zakupiony w cenie nawet o połowę niższej niż Skoda 19T.

    Nie sposób nie wspomnieć o nieracjonalnej decyzji o niebudowaniu zajezdni autobusowej przy ul. Granicznej. O ile wyprowadzkę z Grabiszyńskiej uważam za jak najbardziej sensowną - o tyle brak przynajmniej dwóch zajezdni (ul. Graniczna oraz ul. Tyska) uważam za kolejny krok w stronę zachwiania i tak niestabilnym systemem komunikacji zbiorowej. Zapomniano także o kosztach kursów wjazdowych i zjazdowych, które w takiej sytuacji będą większe - przez co oszczędność jest pozorna, koszty są przesunięte w inne miejsce. Dodatkowo widzę przymiarki do oddania części linii przewoźnikom prywatnym - jest to ryzykowne podejście, może przynieść korzyści, ale także doprowadzić do ograniczenia dostępności komunikacji zbiorowej.


    DALSZY CIĄG LISTU NA 2. STRONIE - CZYTAJ
    1 »

    Czytaj także

      Komentarze (124)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      A odpowiedź jest jedna : korupcja, korupcja, korupcja

      czyli (gość)

      Zgłoś naruszenie treści

      korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja,...rozwiń całość

      korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Pytanie

      lolo (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 14

      Dzisiaj o godzinie 1 w nocy muszę wyjechać z Bielan Wrocławskich i dojechać na osiedle Pawłowice.

      Jak tego dokonać komunikacją miejską?


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Chyba się nie da

      myslef (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 6

      Nie przewidzieli takiej sytuacji

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      ja

      ;-( (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 11

      komunikacja miejska to porażka-wiecznie opóźniona.nawet o 5 rano..masakra

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      dryff

      Skody (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 19

      Pytanie do pomysłodawców zakupujących skody po co na linii 33 jeżdżą skody dwustronne ? przecież tramwaje z dwoma kabinami są o wiele droższe niż te z jedną a z tego co mi wiadomo to na Stadionie...rozwiń całość

      Pytanie do pomysłodawców zakupujących skody po co na linii 33 jeżdżą skody dwustronne ? przecież tramwaje z dwoma kabinami są o wiele droższe niż te z jedną a z tego co mi wiadomo to na Stadionie olimp. i na Pilczycach są normalne pętle a to była by oszczędność w milionach.Tramwaj Typu WRAZ spokojnie by to obsłużył nawet sprawniej niż te skody bo spokojnie mógłby dojechać do SĘPOLNA bez żadnych przeróbek Pętli a tak to jest taki Gniot jak 33 co jeździ tylko do Stadinu bo by się wyłożył na Pętli Sępolno bo ma sztywne wózki i potrzebuje większych łuków na obrócenie się Przyznać się Który urzędas wziął w łapę za ten felerny przetarg lub dostał Autko Skode Super B.co by decyzja była bardziej przychylna przy przetargu.zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      33 do leśnicy

      atei (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 9

      a na pytanie, dlaczego nie można wydłużyć linii 33 do leśnicy przedstawiciel mpk mówi: bo skody nie są w stanie zawrócić na leśnickiej pętli (!!!)
      pomijam fakt, ze ktoś zdecydował się kupić gó.no,...rozwiń całość

      a na pytanie, dlaczego nie można wydłużyć linii 33 do leśnicy przedstawiciel mpk mówi: bo skody nie są w stanie zawrócić na leśnickiej pętli (!!!)
      pomijam fakt, ze ktoś zdecydował się kupić gó.no, ktore nie w każdej częsci miasta działa.. ale jesli jedyną przeszkodą jest kwestia techniczna tych niedorobionych tramwai.. to dlaczego nie można na tej linii puścić zwykłego, starego składu, nie będącego skodą?
      zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Urzędasy od komunikacji miejskiej!!!

      61 (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 14

      A urzędaski i tak wysnują z tego jeden wniosek - wyodrębnić torowisko na moście grunwaldzkim i dołożyć po ścieżce rowerowej. A potem zaorać Kazimierza i posadzić kwiatki.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      NIEZALEŻNI

      Obywatel (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 18

      Czy wiesz, że...

      Projekt "tramwaj plus" pochłonął co najmniej 300 milionów złotych: koszt zakupu każdej, z osobna wziętej, dwustronnej skody wyniósł 9,4 miliona złotych. Tymczasem koszt nabycia 8...rozwiń całość

      Czy wiesz, że...

      Projekt "tramwaj plus" pochłonął co najmniej 300 milionów złotych: koszt zakupu każdej, z osobna wziętej, dwustronnej skody wyniósł 9,4 miliona złotych. Tymczasem koszt nabycia 8 wrocławskich tramwajów Protram 205 WrAs w 2011 r. wyniósł 24 miliony złotych (3 miliony złotych za sztukę) http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/0/08/205WrAs_Wroclaw_2701.jpg Koszt systemu informatycznego ITS (inteligentnego systemu transportu), stworzonego głównie na potrzeby projektu to ponad 109 milionów zł...

      Masz dość tkwienia w oparach absurdu... ?

      POSTAW NA miasto bez ściemy !
      Czas na NIEZALEŻNYCH !zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      A co z Protramem?

      Obywatel II (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 13

      I nikt teraz tego nie napisał że Protram nie ma pracy i iluś tam jego pracowników trafi na bruk. Wspierajmy lokalny przemysł. Nie tylko Polski ale i Wrocławski. Według mnie władze Wrocławia powinny...rozwiń całość

      I nikt teraz tego nie napisał że Protram nie ma pracy i iluś tam jego pracowników trafi na bruk. Wspierajmy lokalny przemysł. Nie tylko Polski ale i Wrocławski. Według mnie władze Wrocławia powinny się zapaść pod ziemię ze wstydu że nic nie zrobiły aby Protram też mógł budować dla nas tramwajezwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Wstyd, nie dla każdego.

      nmn (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1

      Na pewno nie zapadną nigdzie ze wstydu. Z pewnością , za to wypłacą sobie nagrody. Wstyd nie jest uczuciem, którego doznają stworzenia prymitywne, o niskim poziomie moralnym. Zaryzykowałbym ,...rozwiń całość

      Na pewno nie zapadną nigdzie ze wstydu. Z pewnością , za to wypłacą sobie nagrody. Wstyd nie jest uczuciem, którego doznają stworzenia prymitywne, o niskim poziomie moralnym. Zaryzykowałbym , nawet stwierdzenie , że wstyd jest uczuciem elitarnym. zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Dokładnie

      NIEZALEŻNI (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 3

      Otóż to.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      NIEZALEŻNI Obywatele

      NIEZALEŻNI (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 2

      Czy wiesz, że...

      Projekt "tramwaj plus" pochłonął co najmniej 300 milionów złotych: koszt zakupu każdej, z osobna wziętej, dwustronnej skody wyniósł 9,4 miliona złotych. Tymczasem koszt nabycia 8...rozwiń całość

      Czy wiesz, że...

      Projekt "tramwaj plus" pochłonął co najmniej 300 milionów złotych: koszt zakupu każdej, z osobna wziętej, dwustronnej skody wyniósł 9,4 miliona złotych. Tymczasem koszt nabycia 8 wrocławskich tramwajów Protram 205 WrAs w 2011 r. wyniósł 24 miliony złotych (3 miliony złotych za sztukę) http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/0/08/205WrAs_Wroclaw_2701.jpg Koszt systemu informatycznego ITS (inteligentnego systemu transportu), stworzonego głównie na potrzeby projektu to ponad 109 milionów zł...

      Masz dość tkwienia w oparach absurdu... ?

      POSTAW NA miasto bez ściemy !
      Czas na NIEZALEŻNYCH !zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Czyli

      jest (gość)

      Zgłoś naruszenie treści

      korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja,...rozwiń całość

      korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, korupcja, zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Przystanek Dyrekcyjna 80m za przystankiem dw.autobusowy to wiśienka na torcie całego absurdu

      Why? (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 10

      Ta bliskość przystanków jest dobrze znana i wyśmiewana przez każdego który jechał tą trasą. Przecież to jest jakiś żart z tym przystankiem dyrekcyjna! Jaki był powód? Wymogi jakieś dla inwestycji?...rozwiń całość

      Ta bliskość przystanków jest dobrze znana i wyśmiewana przez każdego który jechał tą trasą. Przecież to jest jakiś żart z tym przystankiem dyrekcyjna! Jaki był powód? Wymogi jakieś dla inwestycji? Pewnie tak. zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      nie tylko tam

      atei (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 7

      podobnie jest między przystankami glinianki i stadion... żenua

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      drogie bilety

      zbyt drogie bielty (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 15 / 1

      kiedy zostanie wprowadzony tanszy bilet 30 minutowy np. 2 zl za bilet 30 min. lub bilet 30 min wydluzony do 45 min.
      nieraz jak jade autobusem musze zrobic przesiadke i podroz trwa dluzej niz 30...rozwiń całość

      kiedy zostanie wprowadzony tanszy bilet 30 minutowy np. 2 zl za bilet 30 min. lub bilet 30 min wydluzony do 45 min.
      nieraz jak jade autobusem musze zrobic przesiadke i podroz trwa dluzej niz 30 min koszt takiej podrozy to 6zl w jedna i 6zl w druga strone, wiec jasne taniej autem !! zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Wytłumacz mi coś

      derek (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1

      Jaki jest sens kasować dwa bilety 30 minutowe, gdy można skasować jeden bilet 60 minutowy?

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      30+30, czy 60

      humbold (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 2

      Po co miałbyś kasować dwa bilety po 30 min??? Nie wiesz, że istnieje bilet na 60 min za 4,40 zł???

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Przesiadki sradki.

      Maxy (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 23 / 1

      Kiedyś z Kuźnik mogłem dojechać na pl. Grunwladzki JEDNYM autobusem 139. Kiedyś z Kuźnik mogłem dojechać w miarę szybko na Główny autobusem 122, teraz jedzie jak potyrpany naokoło zamiast przez...rozwiń całość

      Kiedyś z Kuźnik mogłem dojechać na pl. Grunwladzki JEDNYM autobusem 139. Kiedyś z Kuźnik mogłem dojechać w miarę szybko na Główny autobusem 122, teraz jedzie jak potyrpany naokoło zamiast przez Legnicką. NIGDY nie zrezygnuję z mojego auta! zwiń

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      Polecamy

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama