Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Dlaczego linię 33 obsługują starsze tramwaje, a nie nowe Skody?

Weronika Skupin.
fot. Janusz Wójtowicz
Dlaczego linia 33 nie jest obsługiwana wyłącznie przez dwukierunkowe Skody? O ile wiem, MPK zakupiło 31 dwukierunkowych Skód po to, by obsługiwały one linie 31, 33 oraz 33. Tymczasem na linii 33 często można spotkać wozy innego typu (na przykład jednokierunkowe Skody). Czy 31 pojazdów to zbyt mało, by obsłużyć wszystkie trzy linie? A może część dwukierunkowych Skód nie jest w ogóle używana? Jeśli tak, to dlaczego? – pyta nasz Czytelnik Dominik Niszewski. Odpowiedzi na jego pytanie szukała reporterka Weronika Skupin.

Skód jest za mało - o co najmniej cztery. MPK wyliczyło, że gdyby utrzymać tę częstotliwość kursów co dziś, potrzebne jest 35 Skód, a jest ich 31. I co więcej, tych tramwajów w godzinach szczytu brakowało od początku.

– Wszystkie skody 19T są wykorzystywane przez MPK. Biorąc pod uwagę częstotliwość linii 31, 32, i 33 w codziennym rozkładzie w godzinach szczytowych potrzebujemy jednocześnie nawet 35 tramwajów na tych liniach. W związku z tym, na linię 33 planowo wyjeżdżają również skody 16T – tłumaczy Agnieszka Korzeniowska, rzeczniczka MPK. Skody 16T to te tramwaje, które obsługują linie 6 i 7.

Częstotliwość kursów komunikacji miejskiej ustala Wydział Transportu Urzędu Miejskiego Wrocławia, a nie MPK - przewoźnik jedynie realizuje te zalecenia. Jak tłumaczy Adam Więcek z Wydziału Transportu, dawne tramwaje Plus, czyli Skody 19T, od początku swojego funkcjonowania we Wrocławiu w czasie roku szkolnego jeżdżą co 6 minut w szczycie. Dodaje też, że jedynie w godzinach szczytu trzeba uzupełniać rozkład starszymi Skodami 16T.

Poza godzinami szczytu oraz w dni wolne od pracy, ferie i wakacje, część Skód stoi w zajezdniach, bo nie może wyjechać na inne trasy niż 31, 32 i 33 - to wymóg unijnego projektu, z którego Wrocław dostał dofinansowanie na zakup Skód.

– Codziennie w godzinach szczytu po Wrocławiu kursują wszystkie dwukierunkowe tramwaje Skoda 19T. Żaden nie stoi w zajezdni. Częstotliwość kursów tramwajów 31, 32 i 33 na pewno się nie zmieni. Dalej będą one kursować co 6 minut w szczycie, zgodnie z założeniami unijnego projektu – zapewnia Adam Więcek. Tym samym wciąż Skód 19T będzie za mało, a rozkłady będą uzupełniane tramwajami innego typu.

Na linii 33 wyjątkowo można też spotkać np. Protramy. W zasadzie każdy wrocławski tramwaj może pojechać trasą linii 33. Ale tylko 33, ponieważ linie 31 i 32 kończą się krańcówkami, a nie pętlami i muszą być obsługiwane przez dwukierunkowe Skody.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska