Demontaż ponad 170-tonowego przęsła mostowego uzależniony był od pogody. Operacja musiała się jednak zakończyć do poniedziałku.
- Stalowa konstrukcja oparta na przyczółku i filarze pomiędzy stacją Wrocław Popowice i przystankiem Wrocław Osobowice zostanie z jednej strony umocowana na barce i przetransportowana przez Odrę - mówi inżynier Jerzy Broś. Dzięki podniesionemu pozimowi wody, konstrukcja się podniesie, a siłowniki hydrauliczne przesuną przęsło. Podobna akcja miała miejsce w grudniu 2012, kiedy to demontowano przęsło w drugim torze. Pierwsze nowe przęsło połączyło Osobowice z Popowicami wiosną 2013 roku. Po wykonaniu pozostałych prac odbudowana „część” mostu przejęła ruch pociągów.
Nową przeprawę, w miejscu demontowanego przęsła, stworzą 2 przęsła stalowe o łącznej długości 131 m i żelbetowa konstrukcja na 27 odnowionych i wzmocnionych filarach. Ze względu na wymagania przeciwpowodziowe będzie wyższa o 35 cm od poprzedniej. Prace przygotowawcze do rozpoczęcia montażu nowej przeprawy rozpoczną się w marcu. Cały most powinien być gotowy w lipcu. Jego modernizacja będzie kosztowała ok. 41 mln zł.
Modernizacja linii kolejowej E 59 na odcinku Wrocław - granica województwa dolnośląskiego obejmuje poza odrzańskim mostem około 100 obiektów inżynieryjnych. Ponadto linia kolejowa będzie wyposażona w nowoczesne urządzenia sterowania ruchem kolejowym i telekomunikacji kolejowej oraz urządzenia kontroli stanów awaryjnych taboru kolejowego. Na trasie powstają nowe przejścia podziemne, perony wyposażone w windy i pochylnie dla osób niepełnosprawnych oraz systemy informacyjne dla podróżnych.
Po modernizacji linii E 59 na odcinku Wrocław – granica województwa dolnośląskiego pociągi pasażerskie pojadą z prędkością do 160 km/h, a towarowe do 120 km/h. Podróż najszybszym pociągiem z Wrocławia do Poznania skróci się i zajmie około 1 h 40 min.
Inwestycja ta, to część modernizacji linii kolejowej E 59 na odcinku Wrocław – Poznań. Remontowany odcinek między Wrocławiem a granicą województwa liczy 58 kilometrów. Na długości tego odcinka zostanie wyremontowanych w sumie 100 obiektów. Linia kolejowa będzie także wyposażona w nowoczesne urządzenia sterowania ruchem. Całkowity koszt prac ma wynieść 1,5 miliarda złotych. Po ich zakończeniu pociągi pasażerskie będą mogły jeździć z prędkością 160km/h.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?