Budowa dolnośląskich odcinków S3 i S5 ruszy w wakacje

    Budowa dolnośląskich odcinków S3 i S5 ruszy w wakacje

    Bartosz Józefiak

    Gazeta Wrocławska

    Aktualizacja:

    Gazeta Wrocławska

    Budowa dolnośląskich odcinków S3 i S5 ruszy w wakacje
    Budowy dróg S3 i S5 na Dolnym Śląsku ruszą w wakacje - zapowiada Robert Radoń - dyrektor wrocławskiego oddziału GDDKiA. Po nowych trasach pojedziemy prawdopodobnie na początku 2017 r.
    Budowa dolnośląskich odcinków S3 i S5 ruszy w wakacje
    50-kilometrowy fragment S5 z Wrocławia do granicy województwa w Korzeńsku podzielono na 3 odcinki. Przetargi na nie rozpisano jeszcze w czerwcu zeszłego roku. Wybrano już wykonawców, którzy mogą przedstawić teraz konkretną ofertę cenową.

    - W połowie marca chcemy już otworzyć oferty od wykonawców – mówi Robert Radoń, dyrektor wrocławskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. - Liczymy, że w wakacje będziemy mogli rozstrzygnąć przetarg i wyłonić wykonawców. Prace będą mogły rozpocząć się niemal natychmiast.

    Mniej zaawansowane są przetargi na 5 odcinków 80-kilometrowej trasy S3 z Nowej Soli do Legnicy. Tu nie wybrano jeszcze wykonawców, którzy wejdą do drugiej tury postępowań. - Ale w tym wypadku przetargi rozpisaliśmy 2 miesiące później, niż te dotyczące S5. Dlatego ich wyniki poznamy nieco później, ale tutaj również wykonawcy powinni być wyłonieni do końca wakacji - dodaje dyrektor GDDKiA.

    GDDKiA ma już gotowe najważniejsze pozwolenia potrzebne do rozpoczęcia tych inwestycji. Wykonawcy wybrani w przetargach będą mieli od 30 do 33 miesięcy na budowę - nie licząc sezonu zimowego. Oznacza to, że jeśli budowy rozpoczęłyby się w drugiej połowie tego roku, to (zakładając, że nie będzie opóźnień) nowe drogi będą gotowe w pierwszej połowie 2017 r.

    Na razie nie rozpisano jeszcze przetargów na 37-kilometrowy odcinek S3 z Legnicy do Bolkowa. W grudniu wiceminister rozwoju i infrastruktury Zbigniew Rynasiewicz ogłosił, że pieniądze na budowę tej drogi jednak się znajdą (wcześniej rząd wycofał się z finansowania budowy). Wiceminister zapowiedział, że budowa S3 zostanie wpisana do rządowego programu budowy dróg krajowych w lutym 2014 r.

    - Jak tylko będziemy mieli zapewnione finansowanie z ministerstwa, w przeciągu 2 tygodni jesteśmy w stanie ogłosić przetarg - mówi Robert Radoń.

    Obie drogi mają wielkie znaczenie dla rozwoju regionu. 50-kilometrowa S5 połączy Wrocław z granicą województw: Dolnośląskiego i Wielkopolskiego i znacznie skróci czas przejazdu do Poznania. Z kolei cała S3 w przyszłości ma być drogą o znaczeniu międzynarodowym. S3 to część międzynarodowej trasy E65, która (dzięki przeprawie promowej w Świnoujściu) łączy szwedzkie Malmo i Chanię w Grecji. Na Dolnym Śląsku będzie pełniła m.in. funkcję obwodnicy Bolkowa i Jawora.

    Zobacz: Budowa S3 uratowana! Częściowo. Minister właśnie potwierdził to we Wrocławiu

    W najbliższych latach nie powstanie natomiast fragment drogi S3 z Bolkowa do Lubawki. Rząd wycofał się z tej budowy tłumacząc, że póki co ta trasa nie ma sensu, bo na razie swojego odcinka nie zamierzają budować Czesi.

    Czytaj też: Nie będzie drogi S3 do Czech. Bo trzeba budować obwodnicę Warszawy?

    Czytaj także

      Komentarze (20)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      I co...

      Jako (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1

      Gdzie to rozpoczęcie budowy S-3 na Dolnym Śląsku? Pytam ja - mieszkaniec Lubina w dniu 08.09.2014 r.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      drogi klasy S

      anymaniak (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1 / 1

      W tym kraju planujący budowę nie myślą i nie łączą dróg w logiczną całość. Tu buduje się odcinek 30 km, który zaczyna i kończy się w polu (mowa o S5). Tu powinno budować się odcinek za odcinkiem...rozwiń całość

      W tym kraju planujący budowę nie myślą i nie łączą dróg w logiczną całość. Tu buduje się odcinek 30 km, który zaczyna i kończy się w polu (mowa o S5). Tu powinno budować się odcinek za odcinkiem tak, aby połączyć A4, A2 i dalej z A1. Co się robi w tym kierunku? Nic, dosłownie nic, tylko ujada się dziobem o planach, o finansowaniu, o problemach finansowych i o odkładaniu postępowań przetargowych w czasie. Jak idą wybory to jedzie jakiś minister lub premier i słodko opowiada, że pieniądze się znajdą, a to że droga jest wam porzebna. wybory mijają i plany mijają, a my jak drogi nie mamy to tak przez najbliższe 4-5 lat nie będziemy mieli, a jak zaczną budować to to jedna firma zrezygnuje, druga padnie a inną wywalą z pacu budowy bo się ociąga. Niestety takie są Polskie realia i z głębokim żalem przyznam, że musimy się przyzwyczaić.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Szwedzi jadą do Grecji i po Niemieckich autostradach!!!

      zed (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1

      Podobnie jak Czesi nad Bałtyk! Ale bliżej im nad Adriatyk do Chorwacji niż nad Bałtyk! Lepiej zbudować przedłużyć S-8 do granicy z Czechami!!! Ruch tam jest kilka razy większy niż na planowanej S-3


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Kiedy przedłużą S8 i S5 na Dolnym Śląsku ???

      WrocLovianin (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1

      S8 przedłuzyć przez Kłodzko do Boboszowa i dalej do Brna Bratysławy i Wiednia
      S5 przedłużyć przez Świdnice okolice Wałbrzycha do Jeleniej Góry.


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      s3

      rom3 (gość)

      Zgłoś naruszenie treści

      dawno nie jechałeś s3 do domu z pracy ciężko wrócić

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Szwedzi do Grecji

      eod (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1

      latają samolotami

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      A co z przetargiem na zagospodarowanie....

      o. szambo (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 11 / 4

      6 milionów zł Zdrojewskiego na kulturę w "Swiątyni Opatrzności" ?

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      To wszystko?

      realista (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 21

      A kiedy doczekamy się ekspresówki do Kłodzka i ewentualnie dalej do Boboszowa? Jazda w tym kierunku to dziś gehenna, kawalkady TIR-ów i zwiększone ryzyko śmierci. Prawie codziennie już czytamy o...rozwiń całość

      A kiedy doczekamy się ekspresówki do Kłodzka i ewentualnie dalej do Boboszowa? Jazda w tym kierunku to dziś gehenna, kawalkady TIR-ów i zwiększone ryzyko śmierci. Prawie codziennie już czytamy o wypadkach między Wrocławiem, a Kłodzkiem.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Uwaga dla zapominalskich

      Robin (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 6 / 3

      Strategiczne decyzje na poziomie Sejmu i Rządu RP dotyczące powstania AOW zapadały w 1995 i 2004 r. Ekipa PiS i PO tylko realizowała wcześniej zatwierdzone plany.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      dolnośląskie w górę bez schetynowcow

      Wrocławianin (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 6 / 18

      Shetyna odsunięty od koryta a nam drogi budują?
      Gdzie są ci wszyscy mądrale co twierdzą że to on wydeptal nam Aow? I gdzie Ci co płaczą za nim w kontekście budowy dróg?
      Ten partacz nic nie...rozwiń całość

      Shetyna odsunięty od koryta a nam drogi budują?
      Gdzie są ci wszyscy mądrale co twierdzą że to on wydeptal nam Aow? I gdzie Ci co płaczą za nim w kontekście budowy dróg?
      Ten partacz nic nie zrobił dla Wrocławia i całe szczęście że stracił wszelkie stanowiska. Jeszcze mógłby się na stałe z Pawiej wyprowadzić no drażni mnie jego sąsiedztwo zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      a jaki inteligentny wyraz twarzy....

      sobiesiak (gość)

      Zgłoś naruszenie treści

      buuuaaaahahahahahhahahahaaa,

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      zgadzam sie w 100%

      avp (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 5 / 10

      koles wypatrujacy tylko cieplej posadki. Nic dla Wroclawia nie zrobil, nic nie przeforsowal grzejac tlusta d*** w warszawie.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Nie rozumiem po co czekać, aż tak długo?

      Mat (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 23 / 1

      S5 ma od Euro projekt budowlany, pozwolenie na budowę i wykupione grunty. Zatem po co zaczynać budowę w środku sezonu budowlanego, zamiast na początku tegoż, w marcu? Odpowiem sobie sam. Bo pewnie...rozwiń całość

      S5 ma od Euro projekt budowlany, pozwolenie na budowę i wykupione grunty. Zatem po co zaczynać budowę w środku sezonu budowlanego, zamiast na początku tegoż, w marcu? Odpowiem sobie sam. Bo pewnie pieniędzy nie mają...zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Leszek G.

      Drogi (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 11 / 3

      Najważniejsze ze w tym roku będzie prawie cała s8 do Warszawy.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      dlaczego dopiero w wakacje !!!!!!!!

      grem1000 (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 49 / 2

      Czy w Polsce ,ludzie odpowiedzialni za infrastrukturę nigdy nie zmądrzeją !!!!Przetargi powinny być rozstrzygane w zimę,a budowa powinna zacząć się już w marcu !!Czy to naprawdę tak skomplikowane...rozwiń całość

      Czy w Polsce ,ludzie odpowiedzialni za infrastrukturę nigdy nie zmądrzeją !!!!Przetargi powinny być rozstrzygane w zimę,a budowa powinna zacząć się już w marcu !!Czy to naprawdę tak skomplikowane !!!!Właśnie tracimy 5 miesięcy dobrej pogody !!!!!! Pani Bieńkowska???Proszę wbić im do głów jaki w Polsce mamy klimat i kiedy powinno się zaczynać takie inwestycje !!!!!!!zwiń

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      Polecamy

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama