Ładowanie akumulatora prostownikiem. Jak naładować...

    Ładowanie akumulatora prostownikiem. Jak naładować akumulator [PORADY, INSTRUKCJA]

    red.

    Gazeta Wrocławska

    Aktualizacja:

    Gazeta Wrocławska

    Ładowanie akumulatora policja i straż miejska już opanowała
    1/4
    przejdź do galerii

    Ładowanie akumulatora policja i straż miejska już opanowała ©Fot. Piotr Krzyżanowski/Polskapresse

    Ładowanie akumulatora to dla niektórych częsty problem, szczególnie zimą, gdy bateria często zawodzi. Jak go naładować? Ładowanie akumulatora niektórzy zlecają mechanikowi, ale równie dobrze możemy to zrobić sami w domu. Potrzebny nam prostownik, trochę czasu i... sporo ostrożności, bo akumulator może wybuchnąć, co wbrew pozorom nie zdarza się tak rzadko. Należy pamiętać, żeby akumulator nie rozładował się do końca. Ładowanie akumulatora krok po kroku.

    Ładowanie akumulatora krok po kroku



    Rozładowany akumulator może oznaczać, że zostawiliśmy np. włączone światło i samochód pobierał więcej prądu. Może to też oznaczać problemy z alternatorem lub wadę samego akumulatora. Być może winne są parametry samochodu - niektóre z nich pobierają więcej prądu na postojach niż inne. Z reguły problemy z odpalaniem pojawiają się zimą.

    Co zrobić, gdy mamy rozładowany akumulator?
    Należy wykręcić go z auta lub chociaż zdjąć klemy z akumulatora - dzięki czemu nie będzie on podłączony do elektroniki samochodu. Gdy stale będzie pobierany z niego prąd na podtrzymanie pracy różnych urządzeń elektronicznych, ładowanie akumulatora może trwać bardzo długo, gdyż ciągle będzie on odbierał sygnał, że nie jest pełny.

    Ładowanie akumulatora - jaki prostownik?



    W niektórych samochodach ładowanie akumulatora należy zacząć od odkręcenia korków, by nie zbierały się pod nimi gazy. Dotyczy to jednak starszych modeli akumulatorów. Nowsze korki mają system odpowietrzania, o czym powinien informować producent. Gdy bateria nie ma tego typu korków, konieczne jest ich uchylenie, by gaz nie rozsadził akumulatora.

    Ładowanie akumulatora można przekazać fachowcom. Jednak gdy chcemy zająć się tym sami, musimy odpowiednio dobrać prostownik, najlepiej na poziomie 15,5-16,5 V. Co prawda ten o mocy 14-14,5 V także się nada, ale ładowanie będzie trwało dłużej. Poza tym pozwoli on jedynie na uruchomienie auta, a nie przedłużenie żywotności akumulatora. Ważne, by prostownik samoczynnie przerywał ładowanie akumulatora, gdy jest on już pełny lub utrzymywał go w trybie podtrzymywania energii.

    Po podłączeniu prostownika "krokodylkami" do "plusa" i "minusa" akumulatora (tzw. głowic ogniw - dodatniego i ujemnego), musimy jedynie czekać. Należy pamiętać że nie należy podchodzić do ładującego się akumulatora z jakimkolwiek źródłem ognia. Grozi to wybuchem!

    Ładowanie akumulatora - nie przeładowuj i nie rozładowuj

    Gdy akumulator jest naładowany, o czym poinformuje nas wskaźnik ładowania, należy go odłączyć od prądu. Przeładowanie akumulatora może być ryzykowne - elektrolit zacznie kipieć. Niedoładowanie też nie jest wskazane - będzie on się rozładowywał wcześniej.

    Ładowanie akumulatora należy zakończyć, gdy bateria jest pełna. To przedłuży jej żywotność. Gdy w naszym aucie akumulator często się wyładowuje, zalecany jest kompleksowy przegląd auta, bo problem może leżeć w instalacji elektrycznej. Rozładowany akumulator to czasem wina skorodowanego kabla masowego silnika, przewodu prowadzącego od baterii do auta lub zbyt duże zużycie prądu na postoju.

    Nie należy dopuścić, by akumulator całkiem się rozładował. Wtedy trudno będzie go nam naładować do pełna. Krócej nam też posłuży. Jeśli często będziemy pozwalali mu się rozładowywać, może się zasiarczyć.

    Czytaj także

      Komentarze (5)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Porady Blondyny...

      miecio (gość)

      Zgłoś

      Kipiacy akumulator ładowany 16 v.... Mocy...

      Myślałem że coś się dowiem.... A tu wywody Laika

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      wtf

      m (gość)

      Zgłoś / 5 / 1

      o mocy 15V? Volt to jednostka napięcia a nie mocy redaktorku!

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Co za bzdury!

      Padre (gość)

      Zgłoś / 2

      To właśnie napięcie 14-14,5V pozwoli na bezpieczne ładowanie aku i przedłużenie jego żywota, a nie 16V, gdzie zaczyna się już intensywne gazowanie! Przegiąć można jedynie w tradycyjnych kwasowych z...rozwiń całość

      To właśnie napięcie 14-14,5V pozwoli na bezpieczne ładowanie aku i przedłużenie jego żywota, a nie 16V, gdzie zaczyna się już intensywne gazowanie! Przegiąć można jedynie w tradycyjnych kwasowych z koreczkami (potem uzupełniać wodą) ale większość teraz stanowią bezobsługowe aku, gdzie 14,4V to górny limit, tyle daje zresztą alternator.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      akumulator

      kalister (gość)

      Zgłoś / 4 / 5

      No już widziałem po sąsiadach jakie były problemy z autami, jak mrozy przycisnęły. Żaden nie pomyślał, żeby wymienić na jakiś nowszy, chociaż niby wiadomo, że teraz to już zupełnie inna technologia...rozwiń całość

      No już widziałem po sąsiadach jakie były problemy z autami, jak mrozy przycisnęły. Żaden nie pomyślał, żeby wymienić na jakiś nowszy, chociaż niby wiadomo, że teraz to już zupełnie inna technologia względem tych sprzed paru lat.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      BŁĄD

      malarz (gość)

      Zgłoś / 21 / 7

      Panie dziennikarzu kłania się fizyka ze szkoły średniej od kiedy to " Co prawda ten o mocy 14-14,5 V " napięcie mierzone w Voltach "V" jest mocą. Napięcie elektryczne – różnica potencjałów...rozwiń całość

      Panie dziennikarzu kłania się fizyka ze szkoły średniej od kiedy to " Co prawda ten o mocy 14-14,5 V " napięcie mierzone w Voltach "V" jest mocą. Napięcie elektryczne – różnica potencjałów elektrycznych między dwoma punktami obwodu elektrycznego, a prąd elektryczny – uporządkowany (skierowany) ruch ładunków elektrycznych.

      Więc pamiętajcie kochani napięcie podczas ładowania akumulatora nie jest tak ważne jak prąd którym go ładujecie , czym dłużej ładujemy go tym lepiej, tylko wtedy musimy ustawić prąd nie większy niż 1 Amper, wydłuży to żywotność akumulatora , prąd ok 3 amperów naładuje akumulator w ok 8-10 godz. ale nie jest to zalecane.zwiń

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      Polecamy

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama