Mój Reporter: Długie słupy przewożone przez ciężarówki...

    Mój Reporter: Długie słupy przewożone przez ciężarówki wstrzymują ruch. Dokąd jadą?

    Marcin Hołubowicz

    Gazeta Wrocławska

    Aktualizacja:

    Gazeta Wrocławska

    Mój Reporter: Długie słupy przewożone przez ciężarówki wstrzymują ruch. Dokąd jadą?
    1/3
    przejdź do galerii

    ©Marcin Hołubowicz

    - Kilka razy dziennie z terenu zakładów Przedsiębiorstwo Robót Kolejowych i Inżynieryjnych S.A. Zakład Sprzętowo-Transportowy przy ul. Lotniczej 100 wyjeżdżają TIR-y, przewożące długie słupy, i kierują się w stronę Leśnicy. W tym czasie ruch tramwajów i ruch uliczny zostaje chwilowo wstrzymany. Zastanawiam się, czym są i do czego służą owe słupy oraz dokąd zostają wywożone? - pyta nasza czytelniczka, Elżbieta M.
    Odpowiedzi poszukał reporter Marcin Hołubowicz.

    Przedsiębiorstwo Robót Kolejowych i Inżynieryjnych S.A. Zakład Sprzętowo-Transportowy zlokalizowany jest przy ul. Lotniczej 100. Miejsce to służy jednak głównie do rozładunku towaru, który trafia na ciężarówki i jest rozwożony na różne budowy. Zakład Sprzętowo-Transportowy udostępnia np. swoją bocznicę kolejową (zarówno spółkom miejskim, jak i prywatnym).
    Materiały budowlane są przewożone przez pociągi towarowe. Zatrzymują się na terenie zakładu i tam ma miejsce rozładunek. Następnie poszczególne firmy przejmują swój towar i przetransportowują go za pomocą swoich pojazdów na miejsce budowy.

    O jakie słupy może chodzić w tym przypadku? - Są to elementy konstrukcji wykorzystywane przez firmę budowlaną – mówi Marek Furmańczyk, dyrektor PRKiI Zakład Sprzętowo-Transportowy we Wrocławiu. Nie są one produkowane przy ul. Lotniczej 100. PRKiI jest w tym przypadku także tylko miejscem przeładunkowym. – Ciężarówki obierają kierunek na Leśnicę, ale wjeżdżają na pobliską Autostradową Obwodnicę Wrocławia – dodaje dyrektor i tłumaczy, że elementy konstrukcyjne, o które pyta pani Elżbieta, przewożone są na plac budowy w okolicy Bielan Wrocławskich. O jaką konkretnie budowę chodzi? Tego dyrektor nie zdradza, ale zaznacza, że z usług zakładu korzysta wiele firm.

    Z Bielan Wrocławskich w ubiegłym roku zniknął stary budynek Ikei. Nowa Ikea jest już czynna, natomiast na miejscu starej siedziby ma powstać kolejna część centrum handlowego Bielany Wrocławskie. Związane jest to z rozbudową centrum handlowego. Będzie tam zlokalizowane m.in. kino i restauracje. Nie jest to jednak jedyny teren budowy w tym rejonie.

    Jadąc z Wrocławia do Wałbrzycha i w kierunku AOW, około 200 metrów za rondem przy Castoramie, po lewej stronie drogi widzimy wielki plac budowy. Powstaje tam magazyn amerykańskiej firmy Amazon – największego sklepu internetowego na świecie.

    CZYTAJ TEŻ: Amazon buduje magazyn pod Wrocławiem. Będzie praca dla tysięcy osób (ZDJĘCIA)

    Jeżeli chodzi o ruch tramwajów czy samochodów wzdłuż ul. Lotniczej, to samochody ciężarowe mogą go chwilowo wstrzymywać, jednak, co ważne, przy zakładzie zamontowany jest osobny sygnalizator świetlny. - Sygnalizacja jest dostosowana do sygnalizacji tramwajowej i tej znajdującej się nad pasami jezdni – twierdzi Marek Furmańczyk. I faktycznie, aby wyjechać z terenu zakładu trzeba odstać dłuższy moment, zanim będziemy się mogli włączyć do ruchu.

    Samo Przedsiębiorstwo Robót Kolejowych i Inżynieryjnych S.A. ma rozbudowaną działalność i kilka zakładów zlokalizowanych na terenie Wrocławia. PRKiI S.A. jest jedną ze spółek wchodzących w skład Grupy Trakcja. Firma istnieje na rynku ponad 66 lat.

    Oprócz transportu i rozładunku zajmuje się modernizacją infrastruktury tramwajowej i kolejowej, robotami inżynieryjno-budowlanymi, budową przepustów, mostów i wiaduktów. We Wrocławiu ich najbardziej znaną inwestycją jest Węzeł Przesiadkowy Euro 2012 zlokalizowany przy Stadionie Miejskim. Pozostałe to budowa drugiego toru tramwajowego na ul. Nowy Świat, przebudowa torowiska na ul. Hubskiej czy remont zajezdni tramwajowej przy ul. Słowiańskiej. Firma działa jednak w całej Polsce. Budowała m.in. most kolejowy w Bolesławcu, obiekty mostowe na kanale fortecznym w Nysie czy Zintegrowane Centrum komunikacyjne w Poznaniu. Z inwestycji bliższych stolicy Dolnego Śląska można wymienić modernizację poszczególnych odcinków linii kolejowej E59, która prowadzi z Wrocławia do Poznania.

    ZOBACZ TEŻ: Bielany Wrocławskie: Centrum handlowe zamiast starego sklepu IKEA

    Mój reporter

    Zadaj pytanie swojemu reporterowi!

    Chcesz wiedzieć co wydarzyło się przed chwilą na Twojej ulicy?
    Zastanawiasz się gdzie zjesz we Wrocławiu najsmaczniejsze lody?
    Szukasz miejsc parkingowych w pobliżu katedry?
    Chcesz wiedzieć ile zarabia prezydent?
    A może masz inne pytanie związane z Wrocławiem?
    Zadaj je, a nasz reporter poszuka odpowiedzi!

    Dane kontaktowe

    Dziękujemy za przesłanie pytania, prosimy o cierpliwość. Opublikujemy je na stronie Mojego_reportera kiedy redakcja rozpocznie prace nad odpowiedzią.

    Oświadczenia:

    Użytkownik, który podał w powyższym formularzu dane osobowe klikając przycisk "WYŚLIJ" potwierdza, że: (czytaj dalej)
    • został poinformowany, że podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak konieczne do publikacji przekazanych materiałów
    • został poinformowany, że jego dane osobowe będą przetwarzane przez Polska Press Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Domaniewskiej 45, dla celów korzystania i publikacji przekazanych materiałów w internecie i prasie drukowanej, oznaczenia ich imieniem i nazwiskiem / nazwą autora oraz kontaktu z Użytkownikiem i korzystania przez Operatora z udzielonej mu na podstawie Regulaminu przez Użytkownika licencji
    • został poinformowany, że Polska Press Sp. z o.o. jest administratorem danych osobowych. Właściciel danych ma prawo wglądu do swoich danych oraz ich poprawiania siedzibie spółki. Nadto ma prawo w każdym czasie wyrazić sprzeciw oraz cofnąć zgodę na przetwarzanie przez Spółkę danych w zakresie przewidzianym przez przepisy. Oświadczenia woli o w/w treści powinny by ze względów bezpieczeństwa wyrażone na piśmie.

    Czytaj także

      Komentarze (9)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Marcin Hołubowicz.

      Krzysiu (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 2

      Pan redaktor całkiem przypadkiem jest informatorem zagranicznych służb wywiadu i w ten sposób przekazuje szyfrowane meldunki swym mocodawcom by mogli organizować swą krecią robotę przeciwko naszej...rozwiń całość

      Pan redaktor całkiem przypadkiem jest informatorem zagranicznych służb wywiadu i w ten sposób przekazuje szyfrowane meldunki swym mocodawcom by mogli organizować swą krecią robotę przeciwko naszej ukochanej ojczyźnie.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      toż to temat na świetny serial dokumentalny..

      wrr (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 3

      część mieszkańców z nudów zajmuje się pierdołami

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Społeczniaki...

      Wrocławiak (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 4 / 4

      Beka ze społeczniaków.. sądzę, że tylko Pani Elżbieta M. i jej społeczniarska klika interesuje się tym, co, kto i dla kogo wozi/sprzedaje/kupuje w tym miescie.. Przykre, jak ludzie mają nudne zycie.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      .

      ja (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 8 / 2

      z tego artykułu dowiedziałem się więcej o tej firmie, niż o tym co się pytał czytelnik...


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      PRK-8

      SEY (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1

      A ja w tej firmie pracowałem 18 lat, tylko wcześniej nazywała się Przedsiębiorstwo Robót Kolejowych nr 8 Wrocław. Mile wspominam.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      xxx

      Bo w PKP pozostały tylko tory (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1

      A ja dowiedziałem się, że PKP pozbyło się większości bocznic i kasę zgarniają inni. We Wrocku to jeszcze pryszcz, ale kilka lat temu firma budujaca wieże telekomunikacyjną pod Pszennem(Świdnica)...rozwiń całość

      A ja dowiedziałem się, że PKP pozbyło się większości bocznic i kasę zgarniają inni. We Wrocku to jeszcze pryszcz, ale kilka lat temu firma budujaca wieże telekomunikacyjną pod Pszennem(Świdnica) woziła prefabrykaty kikadziesiąt kilometrów bo w pobliżu brakowało bocznicy do rozładunku , mimo przechodzącej w pobliżu linii kolejowej.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      emerytowni esbecy i milicjanci się nudzą...

      fan ciekawskich (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 7 / 5

      ...można też ich spotkać jak się przyglądają pogłębianiu Odry.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Dostałem dreszczy...

      derm (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 11 / 1

      ... na pupie czytając ten mrożący krew w żyłach artykuł.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      ludzie to maja problemy

      slupy poterzebne na dzialke do pomidorow i fasoli (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 21 / 3

      wstrzymuja ruch?!?! tu postoi chwile czy kawalek dalej w korku co za roznica . w niemczech non stop smigaja gabaryty z wiatrakami i nikomu to nie przeszkadza. a u nas ludzie szukaja sobie problemow...rozwiń całość

      wstrzymuja ruch?!?! tu postoi chwile czy kawalek dalej w korku co za roznica . w niemczech non stop smigaja gabaryty z wiatrakami i nikomu to nie przeszkadza. a u nas ludzie szukaja sobie problemow na silezwiń

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      Polecamy

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama