Menu Region

Pociągi jak tramwaje? Będą nowe stacje we Wrocławiu...

Pociągi jak tramwaje? Będą nowe stacje we Wrocławiu (ZDJĘCIA)

Data dodania: Ostatnia aktualizacja:

Gazeta Wrocławska

Marcin Hołubowicz

39Komentarzy Prześlij Drukuj
Przy cmentarzu Osobowickim powstaje nowy dwuperonowy przystanek kolejowy - Wrocław Osobowice. Podróżni będą mogli z niego skorzystać już w 2014 r. W planach jest również przebudowa wiaduktu przy ul. Grabiszyńskiej.
Do końca 2014 r. powinien powstać nowy przystanek kolejowy przy cmentarzu Osobowickim. Robotnicy wybudowali już jeden z peronów. Gdy pogoda pozwoli, zabiorą się za kolejny. Powstał również tunel, który przecina wał. Będzie tędy prowadzić przejście między peronami oraz dojście z peronu nr 2 w kierunku cmentarza.

- Nowy obiekt wpisze się w system kolei aglomeracyjnej i ułatwi dotarcie m.in.
do największej wrocławskiej nekropolii - tłumaczy Mirosław Siemieniec z PKP PLK.

Jak twierdzi Siemieniec, dojście do obu peronów wykonawca przystosuje do potrzeb osób niepełnosprawnych. Platformy będą oświetlone, wyposażone w wiaty oraz system informacji wizualnej i głosowej. Na peronach zostaną zamontowane pochylnie przystosowane dla ruchu rowerzystów.

W pobliżu trwa modernizacja wiaduktu kolejowego nad ul. Osobowicką. Wykonano już pierwszą część - odnowiono zardzewiałe barierki i elewację. Trwają prace przy drugiej nitce wiaduktu. W połowie stycznia zakończył się również remont zachodniej części mostu kolejowego nad Odrą, który łączy Popowice z Osobowicami, na odcinku blisko pół kilometra. Przeprawa składa się z dwóch równoległych mostów: wschodniego i zachodniego.

- Po zakończeniu wszystkich prac pociągi pojadą tędy z prędkością 160 km/h - twierdzi Mirosław Siemieniec. Prace powinny się zakończyć jeszcze w tym roku, a ich koszt to 41 mln zł.

Skomplikowana będzie za to przebudowa wiaduktu nad ulicą Grabiszyńską. - Obiekt, który zapewnia normalnie przejazd po trzech torach, podczas przebudowy będzie dysponował tylko jednym torem - wyjaśnia Mirosław Siemieniec. - Podczas montażu przęseł kierowcy będą się musieli przygotować na utrudnienia w ruchu i zwężenia ulicy. Prace przy Grabiszyńskiej oraz przy przebudowie wiaduktów nad ul. Legnicką rozpoczną się wiosną 2014 r.

Do tego czasu przystosowane do zwiększonego ruchu zostaną już sąsiednie linie kolejowe. Trasy wielu pociągów zostaną zmienione i składy pojadą przez Wrocław Gądów (dotychczas zatrzymywały się tu wyłącznie pociągi towarowe) i Wrocław Nadodrze. Z tego powodu pociągi z Jeleniej Góry nie będą dojeżdżać do Dworca Głównego. W planach jest również tymczasowy przystanek kolejowy przy ul. Klecińskiej.

Projekt jest realizowany w ramach modernizacji linii kolejowej E 59 na odcinku Wrocław - Poznań. Całkowity koszt to ponad 1,5 miliarda złotych, z czego Unia Europejska wyłożyła ponad 875 milionów zł. Prace zakończą się w 2015 r.

A co z pozostałymi przystankami kolejowymi? Stacje Wrocław Mikołajów i Wrocław Popowice są w przebudowie. Remont dworca w Leśnicy zakończył się w ubiegłym roku. Dworzec Nadodrze wymaga odnowienia elewacji i modernizacji torowisk, ale właściciel - Dolnośląski Zakład Przewozów Regionalnych - nie planuje w tym roku żadnych remontów.

Zobacz: Stacja Wrocław Leśnica gotowa. Perony piękne, ale za długie? (ZOBACZ ZDJĘCIA)
Reklama
39

Komentarze

zwiń wszystkie wątki najnowsze najstarsze

Dodajesz jako: Gość

Ilość znaków do wpisania:

Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

zaloguj się

SKM we Wrocławiu

+1 / 0

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

TCh (gość)  •

W Trójmieście kursuje tzw. SKM (szybka kolej miejska), są to normalne pociągi kursujące po torach kolejowych, z tym że w obrębie tylko Trójmiasta. Dobrze by było by we Wrocławiu kolejarze przyjrzeli się temu rozwiązaniu i zastosowali je. Moim zdaniem pociągi takie mogły by kursować między różnymi stacjami nie koniecznie korzystając z Dworca Głównego, np. Z Leśnicy na Psie Pole,albo z Nowego Dworu do Świniar itp. itd. Panie i Panowie Kolejarze więcej inicjatyw i nowych rozwiązań.

odpowiedzi (0)

skomentuj

Pomorska Kolej Metropolitalna

+3 / 0

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

A my? (gość)  •

Planowana linia kolejowa ma na celu połączenie centrów Gdańska i Gdyni z portami lotniczymi w tych miastach (z funkcjonującym w Gdańsku oraz z planowanym w Gdyni-Kosakowie). Linia będzie liczyć łącznie 55 km i 18 przystanków. Linia połączy także zachodnie dzielnice, do których nie dociera obecnie SKM ze śródmieściami tych miast, a także zapewni realizację bezpośrednich połączeń kolejowych między Gdańskiem a Kościerzyną i Kartuzami.

odpowiedzi (0)

skomentuj

Pierwsze szyny na trasie Szczecińskiego Szybkiego Tramwaju

+3 / 0

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

ZS (gość)  •

W lipcu 2013 roku rozpoczęła się budowa trasy Szczecińskiego Szybkiego Tramwaju (SST).Budowana linia będzie w pełni wydzielona i bezkolizyjna – jak podkreślają władze miasta, pozwoli to na całkowite uniezależnienie transportu publicznego od ruchu drogowego.Pierwszy etap obejmuje budowę 3,9 kilometrowej trasy. Na estakadach i mostach znajdzie się ok. 950 metrów trasy, natomiast ok. 800 metrów torowiska będzie prowadzić w obudowanym wykopie.

odpowiedzi (0)

skomentuj

Nowa stacja na Grabiszyńskiej

+9 / -1

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

Ania (gość)  •

Ja bym chciała żeby stacją kolejową została Podstacja Wrocław-Grabiszynek, tuż przy skrzyżowaniu Grabiszyńska-Pereca.

odpowiedzi (0)

skomentuj

uruchomic dworzec świebodzki

+10 / -1

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

asd (gość)  •

uruchomcie dworzec świebodzki. za komuny pociągiem z pracz odrzańskich jechało się do centrum 20min. teraz autobusem 103 jedzie się godzinę!

skomentuj

18 minut

+4 / -1

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

Cyrograf (gość)  •

Wrocław Pracze - Wrocław Główny jedzie 18 minut

A pociągi tak kursują, że zdążysz na każdą godzinę do pracy

odpowiedzi (0)

skomentuj

Przeciez z Pracz na Główny jedzie się pociągiem 18 min.

+6 / 0

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

Tony (gość)  •

Nie musisz jechać 103 (zgadzam się, że jest to jedna z najgorzej pomyślanych linii autobusowych we Wrocławiu, objeżdzająca wszystkie ulice na Maślicach i Kozanowie).
Dworzec Świebodzki powinien stać się nowoczesnym dworcem dla kolei agloameracyjnej, ale miasto Wrocław ma to gdzieś, woli proponować niemądre projekty jak Tramwaj Plus czy ten Metrobus.

odpowiedzi (0)

skomentuj

Wojnów? swojczyce? kowale?

+12 / 0

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

kiedy bedzie przywrócony pociag (gość)  •

mafia autobusowa blokuje uruchomienie połączenia? WSZYSCY co stoją w porannym korku jeździli by tym pociągiem

odpowiedzi (0)

skomentuj

a wszystko na odcinku ok 1 km

+4 / -4

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

emeryt (gość)  •

Pociąg ruszy z przystanku Wrocław-Popowice, przyspieszy do 160 km/h, przejedzie most nad Odrą i ostro wyhamuje aby zatrzymać się na przystanku Wrocław-Osobowice-Cmentarz.

skomentuj

Kursy aglomeracyjne

+3 / -2

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

Cyrograf (gość)  •

Wiesz co to jest kolej aglomeracyjna gimbusie
http://pl.wikipedia.org/wiki/Kolej_aglomeracyjna

160 i więcej to prędkość dla pociągów o połączeniach międzywojewódzkich a i te na obszarach dużych miast mają zwolnienia. Wyobrażasz sobie gimbusie expres co pędzi z prędkością 160 km/h torem wzdłuż peronu na stacji "Wrocław coś tam", na których i tak te pociągi się nie zatrzymują

odpowiedzi (0)

skomentuj

jasne

+2 / 0

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

(gość)  •

oczywiście że może przejechać. wszystko w ramach projektu czyste perony. przy takiej prędkości każdy peron będzie skutecznie sprzątnięty i to bez ingerencji ekipy sprzątającej

odpowiedzi (0)

skomentuj

do cyrografa

+2 / -1

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

ups (gość)  •

Przeczytaj tekst, zanim skomentujesz niegłupią skądinąd wypowiedź emeryta. Gość ma rację, a winę za ewidentne nieporozumienie ponosi autor tekstu.

odpowiedzi (0)

skomentuj

Nieporozumienie?

+1 / -1

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

Cyrograf (gość)  •

No to powiedz mi o jakim pociągu mógł on pisać? W naszym regionie mamy kolej regionalną: Przewozy Regionalne i Koleje Dolnośląskie. Obaj przewoźnicy obsługują krótkie szlaki pasażerskie. Ich składy często nie są przystosowane do takich prędkości lub nigdy tyle nie pojadą właśnie przez to że obsługują krótkie trasy i zatrzymują się na każdym przystanku lub stacji. Więc ten tekst był jak najbardziej głupawy byle tylko coś napisać żeby pokazać głupotę, tyle tylko że swoją a nie przedstawianego projektu.

odpowiedzi (0)

skomentuj

do cyrografa

+2 / -1

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

ups (gość)  •

mistrzu ciętej riposty - odesłałem do tekstu, ale skoro jego przeczytanie było zbyt trudne, podaję odpowiedni fragment, który skomentował wyżej emeryt:

"W połowie stycznia zakończył się również remont zachodniej części mostu kolejowego nad Odrą, który łączy Popowice z Osobowicami, na odcinku blisko pół kilometra. Przeprawa składa się z dwóch równoległych mostów: wschodniego i zachodniego.

- Po zakończeniu wszystkich prac pociągi pojadą tędy z prędkością 160 km/h - twierdzi Mirosław Siemieniec."

kluczowe słowo: "tędy"

odpowiedzi (0)

skomentuj

pociągi

+10 / -5

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

marabut (gość)  •

Panie Redaktorze!Nieładnie pisać nieprawdę. Przystanek kolejowy w tym miejscu wybudowali Niemcy ok. 150 lat temu. Za czasów polskich uległ dewastacji. Będzie to zatem odtworzenie a nie budowa!! Tania propaganda sukcesu.
Cóż za kulturalny styl- " Siemieniec". Pan Siemieniec chyba ma jakoś na imię?
Proszę się również zdecydować-przystanek kolejowy czy stacja kolejowa.
Na marginesie- delikatnie mówiąc nie "siedzi" Pan w temacie zbyt mocno. Pozdrawiam i liczę na poprawę.

skomentuj

Dostlaismy po Niemcy gesta siec kolejowa

+5 / 0

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

Tony (gość)  •

Podobnej wielkosci miasta niemieckie maja juz dawno S-Bahn zbudowany na czesto rzadszej sieci kolejowej. We Wroclawiu sie tylko o tym gada, ale miasto niewiele robi.
Kolej miejska jest 100x lepsza niz jakies hybrydy jak Tramwaj Plus czy Metrobus! Kiedy ktos to wreszcie we wladzach miasta zrozumie?

odpowiedzi (0)

skomentuj

Remont dworca Mikołajów to kpina!!!

+14 / 0

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

Pasażer (gość)  •

Od dłuższego czasu nic się nie dzieje na Dworcu Mikołajów. Zamknięto przejście podziemne z peronu drugiego. Tym samym zmuszając ludzi do długiego obejścia. Wiele ludzi łamie przepisy, narażając własne życie i zdrowie przechodząc nie legalnie przez tory. Na stacji przebudowano tylko jeden tor z czterech. I pół peronu drugiego. Od kilku miesięcy nie ma żadnych prac na stacji. I nikt nie wie, kiedy ponownie ruszą. I kiedy się zakończą.
Od ponad roku powinna trwać przebudowa wiaduktu nad ulicą Starogroblową przy stacji Wrocław Popowice. Mimo rozpoczętych prac. Wszystkie roboty zostały wstrzymane. Aż strach pomyśleć jak będzie wyglądała przebudowa wiaduktu nad ulicą Grabiszyńską.
Urzędnikom marzy się metro, a nie potrafią dopilnować podstawowych remontów infrastruktury kolejowej na terenie miasta...

skomentuj

Ten remont to skandal

+5 / 0

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

Tony (gość)  •

Ja nie wiem jak mozna prosty dworzec z dwoma peronami i jednym tunele juz 1.5 remontowac utrudniajac zycie ludziom?!

odpowiedzi (0)

skomentuj

Wbrew

+18 / 0

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

tytułowi (gość)  •

kolej aglomeracyjna nie będzie we Wrocławiu budowana, bo gdyby były takie plany, to przebudowa wiaduktu nad Grabiszyńską połączona by była z budową przystanku SKM. Przystanek w centrum miasta przy rozwidleniu tras kolejowych na Legnicę i Poznań+Warszawę majacy bezpośrednie połączenie z ważną arterią komunikacji miejskiej miałby większe znaczenie dla ruchu lokalnego, niż używany raz w roku przystanek na Osobowicach.

odpowiedzi (0)

skomentuj
1 3 »
Reklama
Reklama