Pociągi jak tramwaje? Będą nowe stacje we Wrocławiu...

Pociągi jak tramwaje? Będą nowe stacje we Wrocławiu (ZDJĘCIA)

Marcin Hołubowicz

Gazeta Wrocławska

Aktualizacja:

Gazeta Wrocławska

Pociągi jak tramwaje? Będą nowe stacje we Wrocławiu (ZDJĘCIA)
1/10
przejdź do galerii

©Marcin Hołubowicz

Przy cmentarzu Osobowickim powstaje nowy dwuperonowy przystanek kolejowy - Wrocław Osobowice. Podróżni będą mogli z niego skorzystać już w 2014 r. W planach jest również przebudowa wiaduktu przy ul. Grabiszyńskiej.
Do końca 2014 r. powinien powstać nowy przystanek kolejowy przy cmentarzu Osobowickim. Robotnicy wybudowali już jeden z peronów. Gdy pogoda pozwoli, zabiorą się za kolejny. Powstał również tunel, który przecina wał. Będzie tędy prowadzić przejście między peronami oraz dojście z peronu nr 2 w kierunku cmentarza.

- Nowy obiekt wpisze się w system kolei aglomeracyjnej i ułatwi dotarcie m.in. do największej wrocławskiej nekropolii - tłumaczy Mirosław Siemieniec z PKP PLK.

Jak twierdzi Siemieniec, dojście do obu peronów wykonawca przystosuje do potrzeb osób niepełnosprawnych. Platformy będą oświetlone, wyposażone w wiaty oraz system informacji wizualnej i głosowej. Na peronach zostaną zamontowane pochylnie przystosowane dla ruchu rowerzystów.

W pobliżu trwa modernizacja wiaduktu kolejowego nad ul. Osobowicką. Wykonano już pierwszą część - odnowiono zardzewiałe barierki i elewację. Trwają prace przy drugiej nitce wiaduktu. W połowie stycznia zakończył się również remont zachodniej części mostu kolejowego nad Odrą, który łączy Popowice z Osobowicami, na odcinku blisko pół kilometra. Przeprawa składa się z dwóch równoległych mostów: wschodniego i zachodniego.

- Po zakończeniu wszystkich prac pociągi pojadą tędy z prędkością 160 km/h - twierdzi Mirosław Siemieniec. Prace powinny się zakończyć jeszcze w tym roku, a ich koszt to 41 mln zł.

Skomplikowana będzie za to przebudowa wiaduktu nad ulicą Grabiszyńską. - Obiekt, który zapewnia normalnie przejazd po trzech torach, podczas przebudowy będzie dysponował tylko jednym torem - wyjaśnia Mirosław Siemieniec. - Podczas montażu przęseł kierowcy będą się musieli przygotować na utrudnienia w ruchu i zwężenia ulicy. Prace przy Grabiszyńskiej oraz przy przebudowie wiaduktów nad ul. Legnicką rozpoczną się wiosną 2014 r.

Do tego czasu przystosowane do zwiększonego ruchu zostaną już sąsiednie linie kolejowe. Trasy wielu pociągów zostaną zmienione i składy pojadą przez Wrocław Gądów (dotychczas zatrzymywały się tu wyłącznie pociągi towarowe) i Wrocław Nadodrze. Z tego powodu pociągi z Jeleniej Góry nie będą dojeżdżać do Dworca Głównego. W planach jest również tymczasowy przystanek kolejowy przy ul. Klecińskiej.

Projekt jest realizowany w ramach modernizacji linii kolejowej E 59 na odcinku Wrocław - Poznań. Całkowity koszt to ponad 1,5 miliarda złotych, z czego Unia Europejska wyłożyła ponad 875 milionów zł. Prace zakończą się w 2015 r.

A co z pozostałymi przystankami kolejowymi? Stacje Wrocław Mikołajów i Wrocław Popowice są w przebudowie. Remont dworca w Leśnicy zakończył się w ubiegłym roku. Dworzec Nadodrze wymaga odnowienia elewacji i modernizacji torowisk, ale właściciel - Dolnośląski Zakład Przewozów Regionalnych - nie planuje w tym roku żadnych remontów.

Zobacz: Stacja Wrocław Leśnica gotowa. Perony piękne, ale za długie? (ZOBACZ ZDJĘCIA)

Komentarze (40)

Dodajesz komentarz jako: Gość

Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

Liczba znaków do wpisania:

zaloguj się

Autor komentarza nie dodał zdjęcia
konrad konrad KONRAD KONRAD

KONRAD KONRAD KONRAD (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 1

KOWARY DWOREZC GLOWNY WDNMIO LKIWADCII DOLNYM SLOSKIU PKP PLK TLK

Autor komentarza nie dodał zdjęcia
SKM we Wrocławiu

TCh (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 1

W Trójmieście kursuje tzw. SKM (szybka kolej miejska), są to normalne pociągi kursujące po torach kolejowych, z tym że w obrębie tylko Trójmiasta. Dobrze by było by we Wrocławiu kolejarze...rozwiń całość

W Trójmieście kursuje tzw. SKM (szybka kolej miejska), są to normalne pociągi kursujące po torach kolejowych, z tym że w obrębie tylko Trójmiasta. Dobrze by było by we Wrocławiu kolejarze przyjrzeli się temu rozwiązaniu i zastosowali je. Moim zdaniem pociągi takie mogły by kursować między różnymi stacjami nie koniecznie korzystając z Dworca Głównego, np. Z Leśnicy na Psie Pole,albo z Nowego Dworu do Świniar itp. itd. Panie i Panowie Kolejarze więcej inicjatyw i nowych rozwiązań.zwiń

Autor komentarza nie dodał zdjęcia
Pomorska Kolej Metropolitalna

A my? (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 3

Planowana linia kolejowa ma na celu połączenie centrów Gdańska i Gdyni z portami lotniczymi w tych miastach (z funkcjonującym w Gdańsku oraz z planowanym w Gdyni-Kosakowie). Linia będzie liczyć...rozwiń całość

Planowana linia kolejowa ma na celu połączenie centrów Gdańska i Gdyni z portami lotniczymi w tych miastach (z funkcjonującym w Gdańsku oraz z planowanym w Gdyni-Kosakowie). Linia będzie liczyć łącznie 55 km i 18 przystanków. Linia połączy także zachodnie dzielnice, do których nie dociera obecnie SKM ze śródmieściami tych miast, a także zapewni realizację bezpośrednich połączeń kolejowych między Gdańskiem a Kościerzyną i Kartuzami.zwiń

Autor komentarza nie dodał zdjęcia
Pierwsze szyny na trasie Szczecińskiego Szybkiego Tramwaju

ZS (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 3

W lipcu 2013 roku rozpoczęła się budowa trasy Szczecińskiego Szybkiego Tramwaju (SST).Budowana linia będzie w pełni wydzielona i bezkolizyjna – jak podkreślają władze miasta, pozwoli to na...rozwiń całość

W lipcu 2013 roku rozpoczęła się budowa trasy Szczecińskiego Szybkiego Tramwaju (SST).Budowana linia będzie w pełni wydzielona i bezkolizyjna – jak podkreślają władze miasta, pozwoli to na całkowite uniezależnienie transportu publicznego od ruchu drogowego.Pierwszy etap obejmuje budowę 3,9 kilometrowej trasy. Na estakadach i mostach znajdzie się ok. 950 metrów trasy, natomiast ok. 800 metrów torowiska będzie prowadzić w obudowanym wykopie.zwiń

Autor komentarza nie dodał zdjęcia
Nowa stacja na Grabiszyńskiej

Ania (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 9 / 1

Ja bym chciała żeby stacją kolejową została Podstacja Wrocław-Grabiszynek, tuż przy skrzyżowaniu Grabiszyńska-Pereca.

Autor komentarza nie dodał zdjęcia
uruchomic dworzec świebodzki

asd (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 11 / 1

uruchomcie dworzec świebodzki. za komuny pociągiem z pracz odrzańskich jechało się do centrum 20min. teraz autobusem 103 jedzie się godzinę!


Autor komentarza nie dodał zdjęcia
18 minut

Cyrograf (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 5 / 1

Wrocław Pracze - Wrocław Główny jedzie 18 minut

A pociągi tak kursują, że zdążysz na każdą godzinę do pracy

Autor komentarza nie dodał zdjęcia
Przeciez z Pracz na Główny jedzie się pociągiem 18 min.

Tony (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 7

Nie musisz jechać 103 (zgadzam się, że jest to jedna z najgorzej pomyślanych linii autobusowych we Wrocławiu, objeżdzająca wszystkie ulice na Maślicach i Kozanowie).
Dworzec Świebodzki powinien...rozwiń całość

Nie musisz jechać 103 (zgadzam się, że jest to jedna z najgorzej pomyślanych linii autobusowych we Wrocławiu, objeżdzająca wszystkie ulice na Maślicach i Kozanowie).
Dworzec Świebodzki powinien stać się nowoczesnym dworcem dla kolei agloameracyjnej, ale miasto Wrocław ma to gdzieś, woli proponować niemądre projekty jak Tramwaj Plus czy ten Metrobus.zwiń

Autor komentarza nie dodał zdjęcia
Wojnów? swojczyce? kowale?

kiedy bedzie przywrócony pociag (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 13

mafia autobusowa blokuje uruchomienie połączenia? WSZYSCY co stoją w porannym korku jeździli by tym pociągiem

Autor komentarza nie dodał zdjęcia
a wszystko na odcinku ok 1 km

emeryt (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 4 / 4

Pociąg ruszy z przystanku Wrocław-Popowice, przyspieszy do 160 km/h, przejedzie most nad Odrą i ostro wyhamuje aby zatrzymać się na przystanku Wrocław-Osobowice-Cmentarz.


Autor komentarza nie dodał zdjęcia
Kursy aglomeracyjne

Cyrograf (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 3 / 2

Wiesz co to jest kolej aglomeracyjna gimbusie
http://pl.wikipedia.org/wiki/Kolej_aglomeracyjna

160 i więcej to prędkość dla pociągów o połączeniach międzywojewódzkich a i te na obszarach dużych...rozwiń całość

Wiesz co to jest kolej aglomeracyjna gimbusie
http://pl.wikipedia.org/wiki/Kolej_aglomeracyjna

160 i więcej to prędkość dla pociągów o połączeniach międzywojewódzkich a i te na obszarach dużych miast mają zwolnienia. Wyobrażasz sobie gimbusie expres co pędzi z prędkością 160 km/h torem wzdłuż peronu na stacji "Wrocław coś tam", na których i tak te pociągi się nie zatrzymujązwiń


Autor komentarza nie dodał zdjęcia
jasne

(gość)

Zgłoś naruszenie treści / 2

oczywiście że może przejechać. wszystko w ramach projektu czyste perony. przy takiej prędkości każdy peron będzie skutecznie sprzątnięty i to bez ingerencji ekipy sprzątającej

Autor komentarza nie dodał zdjęcia
do cyrografa

ups (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 2 / 1

Przeczytaj tekst, zanim skomentujesz niegłupią skądinąd wypowiedź emeryta. Gość ma rację, a winę za ewidentne nieporozumienie ponosi autor tekstu.


Autor komentarza nie dodał zdjęcia
Nieporozumienie?

Cyrograf (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 1 / 1

No to powiedz mi o jakim pociągu mógł on pisać? W naszym regionie mamy kolej regionalną: Przewozy Regionalne i Koleje Dolnośląskie. Obaj przewoźnicy obsługują krótkie szlaki pasażerskie. Ich składy...rozwiń całość

No to powiedz mi o jakim pociągu mógł on pisać? W naszym regionie mamy kolej regionalną: Przewozy Regionalne i Koleje Dolnośląskie. Obaj przewoźnicy obsługują krótkie szlaki pasażerskie. Ich składy często nie są przystosowane do takich prędkości lub nigdy tyle nie pojadą właśnie przez to że obsługują krótkie trasy i zatrzymują się na każdym przystanku lub stacji. Więc ten tekst był jak najbardziej głupawy byle tylko coś napisać żeby pokazać głupotę, tyle tylko że swoją a nie przedstawianego projektu.zwiń


Autor komentarza nie dodał zdjęcia
do cyrografa

ups (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 2 / 1

mistrzu ciętej riposty - odesłałem do tekstu, ale skoro jego przeczytanie było zbyt trudne, podaję odpowiedni fragment, który skomentował wyżej emeryt:

"W połowie stycznia zakończył się również...rozwiń całość

mistrzu ciętej riposty - odesłałem do tekstu, ale skoro jego przeczytanie było zbyt trudne, podaję odpowiedni fragment, który skomentował wyżej emeryt:

"W połowie stycznia zakończył się również remont zachodniej części mostu kolejowego nad Odrą, który łączy Popowice z Osobowicami, na odcinku blisko pół kilometra. Przeprawa składa się z dwóch równoległych mostów: wschodniego i zachodniego.

- Po zakończeniu wszystkich prac pociągi pojadą tędy z prędkością 160 km/h - twierdzi Mirosław Siemieniec."

kluczowe słowo: "tędy"zwiń

Autor komentarza nie dodał zdjęcia
pociągi

marabut (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 10 / 5

Panie Redaktorze!Nieładnie pisać nieprawdę. Przystanek kolejowy w tym miejscu wybudowali Niemcy ok. 150 lat temu. Za czasów polskich uległ dewastacji. Będzie to zatem odtworzenie a nie budowa!!...rozwiń całość

Panie Redaktorze!Nieładnie pisać nieprawdę. Przystanek kolejowy w tym miejscu wybudowali Niemcy ok. 150 lat temu. Za czasów polskich uległ dewastacji. Będzie to zatem odtworzenie a nie budowa!! Tania propaganda sukcesu.
Cóż za kulturalny styl- " Siemieniec". Pan Siemieniec chyba ma jakoś na imię?
Proszę się również zdecydować-przystanek kolejowy czy stacja kolejowa.
Na marginesie- delikatnie mówiąc nie "siedzi" Pan w temacie zbyt mocno. Pozdrawiam i liczę na poprawę.zwiń


Autor komentarza nie dodał zdjęcia
Dostlaismy po Niemcy gesta siec kolejowa

Tony (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 6

Podobnej wielkosci miasta niemieckie maja juz dawno S-Bahn zbudowany na czesto rzadszej sieci kolejowej. We Wroclawiu sie tylko o tym gada, ale miasto niewiele robi.
Kolej miejska jest 100x lepsza...rozwiń całość

Podobnej wielkosci miasta niemieckie maja juz dawno S-Bahn zbudowany na czesto rzadszej sieci kolejowej. We Wroclawiu sie tylko o tym gada, ale miasto niewiele robi.
Kolej miejska jest 100x lepsza niz jakies hybrydy jak Tramwaj Plus czy Metrobus! Kiedy ktos to wreszcie we wladzach miasta zrozumie?zwiń

Autor komentarza nie dodał zdjęcia
Remont dworca Mikołajów to kpina!!!

Pasażer (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 14

Od dłuższego czasu nic się nie dzieje na Dworcu Mikołajów. Zamknięto przejście podziemne z peronu drugiego. Tym samym zmuszając ludzi do długiego obejścia. Wiele ludzi łamie przepisy, narażając...rozwiń całość

Od dłuższego czasu nic się nie dzieje na Dworcu Mikołajów. Zamknięto przejście podziemne z peronu drugiego. Tym samym zmuszając ludzi do długiego obejścia. Wiele ludzi łamie przepisy, narażając własne życie i zdrowie przechodząc nie legalnie przez tory. Na stacji przebudowano tylko jeden tor z czterech. I pół peronu drugiego. Od kilku miesięcy nie ma żadnych prac na stacji. I nikt nie wie, kiedy ponownie ruszą. I kiedy się zakończą.
Od ponad roku powinna trwać przebudowa wiaduktu nad ulicą Starogroblową przy stacji Wrocław Popowice. Mimo rozpoczętych prac. Wszystkie roboty zostały wstrzymane. Aż strach pomyśleć jak będzie wyglądała przebudowa wiaduktu nad ulicą Grabiszyńską.
Urzędnikom marzy się metro, a nie potrafią dopilnować podstawowych remontów infrastruktury kolejowej na terenie miasta...zwiń


Autor komentarza nie dodał zdjęcia
Ten remont to skandal

Tony (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 5

Ja nie wiem jak mozna prosty dworzec z dwoma peronami i jednym tunele juz 1.5 remontowac utrudniajac zycie ludziom?!

1 3 »

Najnowsze wiadomości

Zobacz więcej

Najczęściej czytane

Wideo