Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Połączenie kolejowe Świdnica - Wrocław popularne, ale cena biletu powrotnego to absurd?

Małgorzata Moczulska
Świdniczanie na bezpośrednie połączenie kolejowe ze stolicą Dolnego Śląska musieli czekać aż 13 lat
Świdniczanie na bezpośrednie połączenie kolejowe ze stolicą Dolnego Śląska musieli czekać aż 13 lat Dariusz Gdesz
Mija miesiąc od uruchomienia połączenia kolejowego Wrocław - Świdnica. Każdego dnia w Świdnicy do szynobusów wsiada średnio 130 osób. Kolejarze zadowoleni, bo mają pasażerów. Pasażerowie skarżą się, że szynobus kursuje za rzadko. Nie podoba im się także to, że bilet powrotny (z Wrocławia do Świdnicy) jest trzy razy droższy od przejazdówki kupionej na trasę Świdnica - Wrocław.

Koleje Dolnośląskie są zadowolone z liczby pasażerów, którzy korzystają z nowego połączenia kolejowego na trasie Świdnica - Wrocław. Szynobusami przez pierwszy miesiąc podróżowało co najmniej 5 tysięcy osób. - Ponad dwa tysiące pasażerów kupiło w Świdnicy promocyjny bilet do Wrocławia w terminie od 16 do 31 grudnia - mówi Justyna Stachniewicz, rzeczniczka Kolei Dolnośląskich.
- A to niejedyni pasażerowie, bo do szynobusów po drodze wsiadają też inni, głównie na stacjach Jaworzyna Śląska, Żarów czy Kąty Wrocławskie. Jesteśmy z takiej frekwencji zadowoleni - dodaje.

5 zł tylko ze Świdnicy
Byłoby pewnie jeszcze lepiej, gdyby nie fakt, że tylko kupując bilet w Świdnicy za podróż w jedną stronę płacimy 5 zł, a w dwie 8 zł. Kiedy kupujemy bilet we Wrocławiu, promocja nas nie obowiązuje. I choć również jedziemy szynobusem, to za bilet płacimy trzy razy więcej. Pasażerów to denerwuje.

- To jeden z absurdów. Niedawno przyjechałem do Wrocławia busem, ale chciałem wracać pociągiem i zapłaciłem za bilet 15 złotych. Nie podoba mi się to - mówi Arkadiusz Majcher ze Świdnicy.

Rzeczniczka Kolei Dolnośląskich zna te pretensje, ale to się szybko nie zmieni, bo promocyjne ceny biletów obowiązują tylko ze stacji Świdnica. - Ale można przecież kupić w Świdnicy bilet do Wrocławia i powrotny, który nie traci ważności aż przez 6 dni - tłumaczy.

Za rzadko i za mało
Pasażerowie skarżą się też na liczbę (tylko cztery kursy dziennie tam i z powrotem) i godziny ich odjazdów. Sugerują, że kursów mogłoby być więcej i w godzinach rannych więcej niż tylko jeden. To jednak, jeśli się zmieni, to najwcześniej za kilka miesięcy. - Proszę pamiętać, że po tym torach jeżdżą też pociągi innych przewoźników i my musimy się do nich dostosować - mówi Stachniewicz.

PKS już nie jeździ
Przywrócenie połączenia kolejowego ze stolicą Dolnego Śląska odbiło się na liczbie pasażerów świdnickiego PKS-u, który i tak musiał już wcześniej konkurować z prywatnymi przewoźnikami. Kolejnej konkurencji nie wytrzymał. Zarząd zdecydował, że bezterminowo zawiesza wszystkie kursy do Wrocławia. Autobusy nie kursują już od 9 stycznia.

Jest dworzec, będzie też Centrum Przesiadkowe
Bezpośrednie połączenie kolejowe Świdnicy z Wrocławiem wróciło do rozkładu po 13 latach. Pierwszy szynobus odjechał 15 grudnia o godz. 6.33. Tego samego dnia otwarty dla podróżnych został też dworzec kolejowy. Zabytkowy budynek przeszedł renowację i jest dziś prawdziwą perełką. Inwestycja warta 7 mln zł to pierwszy etap realizowanego w Świdnicy ogromnego projektu - budowy centrum przesiadkowego. To ma być gotowe jesienią tego roku. Obecnie kończy się remont budynku dworca PKS i budowa wiat, pod którymi zatrzymywać będą się przewoźnicy. Przebudowana została też prowadząca do dworca ulica.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Materiał oryginalny: Połączenie kolejowe Świdnica - Wrocław popularne, ale cena biletu powrotnego to absurd? - Gazeta Wrocławska

Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska