Połączenie kolejowe Świdnica - Wrocław popularne, ale cena...

    Połączenie kolejowe Świdnica - Wrocław popularne, ale cena biletu powrotnego to absurd?

    Małgorzata Moczulska

    Gazeta Wrocławska

    Gazeta Wrocławska

    Mija miesiąc od uruchomienia połączenia kolejowego Wrocław - Świdnica. Każdego dnia w Świdnicy do szynobusów wsiada średnio 130 osób. Kolejarze zadowoleni, bo mają pasażerów. Pasażerowie skarżą się, że szynobus kursuje za rzadko. Nie podoba im się także to, że bilet powrotny (z Wrocławia do Świdnicy) jest trzy razy droższy od przejazdówki kupionej na trasę Świdnica - Wrocław.
    Świdniczanie na bezpośrednie połączenie kolejowe ze stolicą Dolnego Śląska musieli czekać aż 13 lat

    Świdniczanie na bezpośrednie połączenie kolejowe ze stolicą Dolnego Śląska musieli czekać aż 13 lat ©Dariusz Gdesz

    Koleje Dolnośląskie są zadowolone z liczby pasażerów, którzy korzystają z nowego połączenia kolejowego na trasie Świdnica - Wrocław. Szynobusami przez pierwszy miesiąc podróżowało co najmniej 5 tysięcy osób. - Ponad dwa tysiące pasażerów kupiło w Świdnicy promocyjny bilet do Wrocławia w terminie od 16 do 31 grudnia - mówi Justyna Stachniewicz, rzeczniczka Kolei Dolnośląskich.
    - A to niejedyni pasażerowie, bo do szynobusów po drodze wsiadają też inni, głównie na stacjach Jaworzyna Śląska, Żarów czy Kąty Wrocławskie. Jesteśmy z takiej frekwencji zadowoleni - dodaje.

    5 zł tylko ze Świdnicy
    Byłoby pewnie jeszcze lepiej, gdyby nie fakt, że tylko kupując bilet w Świdnicy za podróż w jedną stronę płacimy 5 zł, a w dwie 8 zł. Kiedy kupujemy bilet we Wrocławiu, promocja nas nie obowiązuje. I choć również jedziemy szynobusem, to za bilet płacimy trzy razy więcej. Pasażerów to denerwuje.

    - To jeden z absurdów. Niedawno przyjechałem do Wrocławia busem, ale chciałem wracać pociągiem i zapłaciłem za bilet 15 złotych. Nie podoba mi się to - mówi Arkadiusz Majcher ze Świdnicy.

    Rzeczniczka Kolei Dolnośląskich zna te pretensje, ale to się szybko nie zmieni, bo promocyjne ceny biletów obowiązują tylko ze stacji Świdnica. - Ale można przecież kupić w Świdnicy bilet do Wrocławia i powrotny, który nie traci ważności aż przez 6 dni - tłumaczy.

    Za rzadko i za mało
    Pasażerowie skarżą się też na liczbę (tylko cztery kursy dziennie tam i z powrotem) i godziny ich odjazdów. Sugerują, że kursów mogłoby być więcej i w godzinach rannych więcej niż tylko jeden. To jednak, jeśli się zmieni, to najwcześniej za kilka miesięcy. - Proszę pamiętać, że po tym torach jeżdżą też pociągi innych przewoźników i my musimy się do nich dostosować - mówi Stachniewicz.

    PKS już nie jeździ
    Przywrócenie połączenia kolejowego ze stolicą Dolnego Śląska odbiło się na liczbie pasażerów świdnickiego PKS-u, który i tak musiał już wcześniej konkurować z prywatnymi przewoźnikami. Kolejnej konkurencji nie wytrzymał. Zarząd zdecydował, że bezterminowo zawiesza wszystkie kursy do Wrocławia. Autobusy nie kursują już od 9 stycznia.

    Jest dworzec, będzie też Centrum Przesiadkowe
    Bezpośrednie połączenie kolejowe Świdnicy z Wrocławiem wróciło do rozkładu po 13 latach. Pierwszy szynobus odjechał 15 grudnia o godz. 6.33. Tego samego dnia otwarty dla podróżnych został też dworzec kolejowy. Zabytkowy budynek przeszedł renowację i jest dziś prawdziwą perełką. Inwestycja warta 7 mln zł to pierwszy etap realizowanego w Świdnicy ogromnego projektu - budowy centrum przesiadkowego. To ma być gotowe jesienią tego roku. Obecnie kończy się remont budynku dworca PKS i budowa wiat, pod którymi zatrzymywać będą się przewoźnicy. Przebudowana została też prowadząca do dworca ulica.

    Czytaj także

      Komentarze (30)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      dziś

      odnajdą (gość)

      Zgłoś naruszenie treści

      Ile kosztuje bilet Świdnica Wrocław pkp

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Tak właśnie śwodnickie ćwoki wykańczają swoją komunikację publiczną, nawet o tym nie wiedząc.

      Janusz (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 35 / 1

      To było zresztą do przewidzenia. Kolej zastosowała ceny dumpingowe, więc to oczywiste, że przewoźnicy autobusowi bankrutują. Im podatnicy nie dopłacą różnicy pomiędzy kosztem uruchomienia usługi, a...rozwiń całość

      To było zresztą do przewidzenia. Kolej zastosowała ceny dumpingowe, więc to oczywiste, że przewoźnicy autobusowi bankrutują. Im podatnicy nie dopłacą różnicy pomiędzy kosztem uruchomienia usługi, a ceną biletu. Mamy już pierwszego przewoźnika - świdnicki PKS. Ale promocja nie trwa wiecznie. Za kilka miesięcy obudzicie się z ręką w nocniku - "promocja" się skończy i bilety będą już według standardowego cennika KD (czyli 15 zł), ale busiarzy już nie będzie. Zamiast połączeń co pół godziny za 7 zł, będziecie mieć kilka szynobusów na dobę za 15 zł. I wtedy dopiero będziecie jęczeć, ale żeby pomyśleć wcześniej to wyobraźni już nie starczyło.

      Swoją drogą, o jakich "absurdach" mówi Arkadiusz Majcher ze Świdnicy? Że musiał zapłacić pełną cenę biletu w jedną stronę? Absurdem to jest właśnie ta żałosna "promocja", która służy tylko jednemu - ukryciu nierentowności i bezsensowności tego połączenia. Tak, nierentowności, wbrew pięknie brzmiącemu tytułowi artykułu. Jeśli bilet jest 3 razy tańszy niż powinien, to nic dziwnego, że w pociągach jest trochę pasażerów (ale wcale nie tak dużo, jak wynikałoby z artykułu - dwadzieścia kilka osób na szynobus ze Świdnicy to jest tyle, ile mieści malutki busik, a te osoby "dosiadające się po drodze" i tak by się dosiadały, tyle że do pociągów z Wałbrzycha). Ciekawe ilu będzie w nich pasażerów, gdy promocja się skończy i bilet będzie kosztował 15 zł? zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Tak właśnie śwodnickie ćwoki wykańczają swoją komunikację publiczną,

      ajkc (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 18

      jesli cena bletu jest cena dumpingowa, to wiadomo, ze nie utrzyma sie dlugo.
      ale jesli podorzny ma jechac busem swidnica wrocek, lub posigiem swidnica, wrocek, wia sobtoka, to co jest jego...rozwiń całość

      jesli cena bletu jest cena dumpingowa, to wiadomo, ze nie utrzyma sie dlugo.
      ale jesli podorzny ma jechac busem swidnica wrocek, lub posigiem swidnica, wrocek, wia sobtoka, to co jest jego kryterium wyboru, tylko cena, czu moze tez komforat, i czas podrozy

      teraz nie ma wyboru, kolej proboje byc atrakcyjna, ale pojedzie na kosztach.
      odcinek wrocke jaworzyna pod drutem goni na spalinie, roznica w kosztach ok 30%,
      a tylko kilka km jedzie bez drutu, tak jak powinien
      podrozni musza znac godziny odjazdy z wrocka dla przesiadek, bo przeciez tylko 4 polaczenia sa bezposrednie,

      wiec w czym jest blad

      w wyborze taboru i linii

      tabor winein byc hybrydowy spalionowo elektryczny,

      a linia, wlasnie przez sobotke. cena wyliczona przez wycene dla UMWD jest dziwna,
      podobna linia Reda Hel 61,669 km, zrobiona za 117mln zl, beton sb-3, szyny na bezstykowe
      http://hel.naszemiasto.pl/artykul/galeria/1181739,za-ponad-114-mln-zl-wlosi-zmodernizuja-kolej-z-redy-do-helu,id,t.html

      linia Reda Hel jest klasy C3, tj. C3 196 kN/oś (20 t/oś) 71 kN/m (7,2 t/m)

      ta tez ma klase C3
      http://www.plk-sa.pl/fileadmin/Oferta/Regulamin_2012_2013/03.12.2012/P_12-13_2.2B_w.1.pdf

      wiec, jka to jest na jednej mozna, a na drugiej nie ?

      kolejarz (gość) • 19.01.14, 16:18:53

      Linia przez Sobótkę w ogóle nie ma sensu ekonomicznego. Po co wywalać setki milionów złotych na coś, co znacznie lepiej funkcjonuje przez Jaworzynę dużo mniejszym kosztem?

      to tak jakbys w domu robile remont,

      zrobiels sien, a wnetrze po staremu

      wiec jakie robiels remont, powierzchowny, czy calkowity

      a jesli dalej twierdzisz, to podaj dane

      zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Co za d****** komentarz

      ufoludek (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 19 / 1

      Naucz się najpierw pisać, gimbusie. Bo zrozumienie podstawowych zależności to jest dla ciebie jak widać za wysoka szkoła jazdy. Po co wywalać setki milionów na remont linii, po której nawet nie...rozwiń całość

      Naucz się najpierw pisać, gimbusie. Bo zrozumienie podstawowych zależności to jest dla ciebie jak widać za wysoka szkoła jazdy. Po co wywalać setki milionów na remont linii, po której nawet nie będzie szans zbliżyć się do czasu przejazdu przez Jaworzynę? Poza tym pchanie spalinowych szynobusów po linii, gdzie 90% trasy szynobus jedzie pod drutem i spala paliwo, jest marnowaniem szynobusów i pieniędzy. Szynobusów brakuje na linie spalinowe, a Urząd Marszałkowski marnuje je dla świdnickich wsioków, którzy muszą mieć bezpośredni pociąg, bo ciężko przenieść im dupę w Jaworzynie z jednego pociągu do drugiego przez peron. Dobre skomunikowania w Jaworzynie szynobusów Kamieniec - Legnica i pociągów Jelenia Góra - Wrocław załatwiłoby sprawę. Czas jazdy ten sam. A jak chcecie mieć pociągi - płaćcie pełną cenę. Te pociągi to krótkotrwały wybryk Urzędu Marszałkowskiego. Promocja się skończy, ludzie wrócą do trzy razy tańszych busów, pociągi będą woziły powietrze i zostaną zlikwidowane. A szynobusy wrócą na bardziej potrzebne linie. Im szybciej to się spełni, tym lepiej dla mieszkańców i podatników.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Brawo!!!

      zed (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 8 / 29

      Za osiągnięcie rozwoju z XIX wieku, kiedy to z Wrocławia otworzono linię kolejową do Jaworzyny Śląskiej i Świdnicy!

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      no to pięknie

      s (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 8 / 20

      a jak ja jestem z Wrocławia i chcę pojechać do Świdnicy to mam zapłacić 30 zł w obie strony?
      Powaliło kogoś? Nie mam nawet jak kupić sobie biletu promocyjnego. Żenada!


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Nie 30

      pasażer (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 2 / 13

      Z Wrocławia do Świdnicy kupujesz bilet w jedną stronę za ok. 15zł, a wsiadając w Świdnicy kupujesz również w jedną stronę i wychodzi te 5zł - łącznie 20zł

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Normalna cena

      Cyrograf (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 27 / 5

      To jest normalna cena gościu. Np bilet do
      Legnicy kosztuje 15,80 zł za 65km
      tak więc
      Świdnicy kosztuje 14,60 zł za 59 km
      wiem, że najlepiej za darmo by się jechało


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Racja

      R2r (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 6 / 12

      Masz całkowitą rację oprócz punktu w którym podróż busem nie kosztuje tyle w te i we wte, co 65 km szynobusem.


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Prawda

      Cyrograf (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 5 / 12

      To też prawda, zgoda. Tyle tylko, że to inny środek lokomocji więc i ceny różne z wielu względów. Ale fakt jest faktem, Zgadzam się

      Zdjęcie autora komentarza
      20 pln

      Zoltan Chivay

      Zgłoś naruszenie treści / 10 / 16

      powrotny kupisz w Świdnicy :)

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      a czmu nie linia 285 przez Kobierzyce i Sobotke

      ajkc (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 24 / 34

      wycena 300 lln zl jest aburdalna,

      kalkulator PLK z tego samego orkesu daje ok 90 mln zl

      Studium wykonalności dla zadania pn: Rewitalizacja linii kolejowej nr 285 Wrocław – Świdnica i 771 Świdnica...rozwiń całość

      wycena 300 lln zl jest aburdalna,

      kalkulator PLK z tego samego orkesu daje ok 90 mln zl

      Studium wykonalności dla zadania pn: Rewitalizacja linii kolejowej nr 285 Wrocław – Świdnica i 771 Świdnica Przedmieście - Świdnica Miasto. CPV 71241000-9.

      http://dsdik.wroc.pl/przetargi/uslugi/1184-studium-wykonalnoci-dla-zadania-pn-rewitalizacja-linii-kolejowej-nr-285-wrocaw--widnica-i-771-widnica-przedmiecie-widnica-miasto-cpv-71241000-9.html

      ma martwe linki

      prosze aby redkcja zadbala o ujawanienie tego ramportu

      zrobionio go za pieniadze publiczne a nie prywatne

      zasada zaufania spolecznegozwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Bo panu marszałkowi się odwidziało

      havranek (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 3 / 34

      Zlecił firmie WYG International z Warszawy za 360 tys. zł stadium "niewykonalności" linii by mieć podkładkę, że niedasię. Ale wystarczy porównać. Koszt rewitalizacji według tego stadium wynosi od...rozwiń całość

      Zlecił firmie WYG International z Warszawy za 360 tys. zł stadium "niewykonalności" linii by mieć podkładkę, że niedasię. Ale wystarczy porównać. Koszt rewitalizacji według tego stadium wynosi od 240 do 480 mln zł w zależności od opcji modernizacji. To za niespełna 60 km toru pojedynczego bez elektryfikacji daje ok. 4-8 mln zł za 1 km. Cena ja z księżyca zważywszy, że porównywalna trasa Wrocław Psie Pole - Trzebnica, koszt rewitalizacji ok. 11 mln zł co daje ok. 560 tys. zł za 1 km.zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Bzdura

      kolejarz (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 33

      Linia przez Sobótkę w ogóle nie ma sensu ekonomicznego. Po co wywalać setki milionów złotych na coś, co znacznie lepiej funkcjonuje przez Jaworzynę dużo mniejszym kosztem?

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Marszalek obiecal...

      Sobotczanin (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 8 / 34

      ...w porywach nawet az do Jedliny Zdroju, a tu wybory za pasem...


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Marszałek nic nie obiecał

      pivit (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 34

      Kto sfinansuję remont kolei przez wioski? Jak uważasz, że to taki intratny bizenes, to weź w leasing kilka szynobusów, wyremontuj tory i zobaczysz, jak bardzo opłaca się kolej do takich pipidówek.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      kocham Sobotke to jest perelka na skale swiatowa...

      zuzia wroclawianka (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 4 / 34

      Czesto jezdze do Sobotki na spacerek po gorkach jest tam przepieknie
      a w Rnju w Sobotce jest super Cukiernia tam sa bardzo dobre ciastka i kawa szczegolnie smakuje po dlugim spacerze.


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Biedny wrocławski mieszczuch

      turysta (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 33

      Z gór zna jedynie Ślężę. Taką samą "perełką" jest Sobótka, jak wasz Wrocław, w którym jesteście zakochani, mimo że to brud, smród i ubóstwo.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      lasuch :)

      ajkc (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 3 / 34

      wpadne i sprawdze !

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      a czemu nie linia 285 przez Kobierzyce i sobotke ?

      ajkc (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 21 / 34

      tam juz nie sa domki, ale osiedla, sypialnie dla wrocka, wiec co jest ?

      wycena remontu linii 285 zrobiona przez UM na 380 mln zl jest dziwna

      kalkulator PLK z tego samego okresu daje koszt ok 90...rozwiń całość

      tam juz nie sa domki, ale osiedla, sypialnie dla wrocka, wiec co jest ?

      wycena remontu linii 285 zrobiona przez UM na 380 mln zl jest dziwna

      kalkulator PLK z tego samego okresu daje koszt ok 90 mln

      prosze aby redakcja dolozaly staran o ujawnienie tego raportu

      vide : http://www.prw.pl/articles/view/30039/posterunek-przeszedl-do-historii

      linki na dsidk sa martwe

      http://dsdik.wroc.pl/przetargi/uslugi/1184-studium-wykonalnoci-dla-zadania-pn-rewitalizacja-linii-kolejowej-nr-285-wrocaw--widnica-i-771-widnica-przedmiecie-widnica-miasto-cpv-71241000-9.html

      skoro zrobiono to studium za publiczne pieniadze musi byc uwjawnione w calosci,
      zasada zufania spolecznego sie klania

      zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      WROCŁAW-KOBIERZYCE-SOBÓTKA-ŚWIDNICA

      Wrocławianin (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 8 / 35

      Droga Redakcjo!

      Ponownie kłania się by media opublikowały i lobbowały wraz z gminami remont tejże trasy!
      Przecież nikomu nie trzeba mówić i przekonywać, że trasa przez Kobierzyce i Sobótkę jest...rozwiń całość

      Droga Redakcjo!

      Ponownie kłania się by media opublikowały i lobbowały wraz z gminami remont tejże trasy!
      Przecież nikomu nie trzeba mówić i przekonywać, że trasa przez Kobierzyce i Sobótkę jest ważna, podobnie jak do Trzebnicy.
      UMWD nadal nic w tym kierunku nie robi, skreslił linie z rewitalizacji a tymczasem sprzedaje nam buble typu Świdnica Miasto przez linię, która juz teraz jest obciążona!
      Dlaczego właśnie tak mało połączeń? Ano, bo po linii jeżdzą inni przewoźnicy. I tu powstaje pytanie a nawet banalna odpwowiedz. REWITALAZACJA linii Wrocław- Sobótka- Świdnica!
      Za kilka lat to będzie konieczność, bo ludzie wyprowadzają się na obrzeża miasta!zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Bzdury, bzdury, bzdury

      arek (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 33

      Najpierw dowiedz się faktów, o potem pisz. Takim jak ty nawet nie powierzyłbym kolejki piko.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Ile razy napiszesz jeszcze to samo pod różnymi nickami, ćwoku z Sobótki?

      pivit (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 32

      Ta rewitalizacja zwyczajnie nie ma sensu ekonomicznego. I tyle. A jak marzą ci się tam pociągi, to sam wyremontuj linię za własne pieniądze.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      jo

      jo (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 5 / 6

      Jechałeś kiedyś linią do Sobótki? Chyba nie... Tam prędkość drogowa wynosi 30kmh, w porywach do 50kmh gdzie są lepsze odcinki. Ta nitka jest zatłuczona przez ciężkie brutta z kopalni i tutaj jednym...rozwiń całość

      Jechałeś kiedyś linią do Sobótki? Chyba nie... Tam prędkość drogowa wynosi 30kmh, w porywach do 50kmh gdzie są lepsze odcinki. Ta nitka jest zatłuczona przez ciężkie brutta z kopalni i tutaj jednym słusznym rozwiązaniem byłoby położenie wszystkiego od nowa ze szlakową przynajmniej 70kmh. Wtedy faktycznie może być konkurencyjnie i szybko. Chyba, że chcemy te 30kmh i czegoś takiego jak na Jelenia - Lwówek, gdzie szynobus odcinek 32 kilometrów pokonuje 1,5 godziny :)
      A jeszcze jedna rzecz - za Sobótką Zachodnią szlaku nie ma od dawna :)zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Jechałeś kiedyś linią do Sobótki, jechalem i to nie raz

      ajkc (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1 / 16

      jo (gość) • 17.01.14, 10:39:20: Tam prędkość drogowa wynosi 30kmh, w porywach do 50kmh gdzie są lepsze odcinki. Ta nitka jest zatłuczona przez ciężkie brutta z kopalni i tutaj jednym słusznym...rozwiń całość

      jo (gość) • 17.01.14, 10:39:20: Tam prędkość drogowa wynosi 30kmh, w porywach do 50kmh gdzie są lepsze odcinki. Ta nitka jest zatłuczona przez ciężkie brutta z kopalni i tutaj jednym słusznym rozwiązaniem byłoby położenie wszystkiego od nowa ze szlakową przynajmniej 70kmh.
      masz odpowiedz, własnie daltego ta wycena budzi zastrzezenie, bo jakbys chcial wiedziec, to z 1 km linii kolejowej na 160km/h z systemem ERTMS wychodzi od 30 do 150 mln, w zaleznosci jakie dasz sterowanie ruchem.
      technologia torowiska jest znana, podklad strunobentowny przypiecie sprezyste SB-3, szyna S60, tu wystarczy 49.
      tak wynika z kalkulatora PKP PLK nawet dla linii o brutto mniej iz 5 mln ton na rok, wiec argument ze nie ma technologi odpada, a rozwiazanie podklad strunobentowny przypiecie sprezyste SB-3, szyna ma dobry wskaznik odpornosci na kradzieze.
      na linii Wrocław trzebica miedzy pierowoszoem a brochcimiem lezal taki odcinek od lat 90, 3 km, a obok stare drewniane na przytwierdzeniu typu K, wiesz co ginelo ? wszystko co jest przytwierdzone typem K, poszukaj w sieci zdjatek z linii 181
      jo (gość) • 17.01.14, 10:39:20: A jeszcze jedna rzecz - za Sobótką Zachodnią szlaku nie ma od dawna :)

      to po co robili wycinke ostatnio ?zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Linia przez Sobótkę nie ma najmniejszego sensu

      kolejarz (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 34 / 2

      Do Świdnicy dużo lepsze połączenie jest przez Jaworzynę, a podświdnickie wioski nie wygenerują odpowiedniej frekwencji. Marszałek słusznie postąpił, że nie wywalał milionów złotych w błoto (w...rozwiń całość

      Do Świdnicy dużo lepsze połączenie jest przez Jaworzynę, a podświdnickie wioski nie wygenerują odpowiedniej frekwencji. Marszałek słusznie postąpił, że nie wywalał milionów złotych w błoto (w dosłownym tego słowa znaczeniu).zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      co za zbieg okolicznosci pivit, arek, kolejarz to ta sama osoba ?

      ajkc (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1 / 19

      wszedzie gdzie sie zgadza, po 15 glosow za tak,
      wszedzie gdzie sie nie zgadza, po 15 glosow na nie

      to jest spamming, a nie uczciwe ocenianie


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      I znowu ten sam wsiok z Sobótki, któy nie potrafi pogodzić się z decyzją UMWD

      ufoludek (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 19 / 1

      Wszędzie spamujesz fora swoimi bredniami o linii przez Sobótkę, tutaj też zaspamowałeś całe forum pod różnymi nickami. Niektóre komentarze wkleiłeś po dwa razy. I widać sam sobie plusujesz. Wiesz...rozwiń całość

      Wszędzie spamujesz fora swoimi bredniami o linii przez Sobótkę, tutaj też zaspamowałeś całe forum pod różnymi nickami. Niektóre komentarze wkleiłeś po dwa razy. I widać sam sobie plusujesz. Wiesz nawet bym nie wpadł na to, gdyby nie fakt, że sam to zasugerowałeś. Sam się zdradziłeś trollu.zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      widac, po twojej ocenie, ze sam robisz spam

      ajkc (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1 / 6

      dales mi -12, a sobie +12, sam zatem spamujesz ufoludku, czy chociarz wiesz co to jest ?

      a brednie to ty gadasz,

      studium gada ze tor kosztuje ok 4 mln za km ,
      a linia na hel 1,8 mln zl za km z...rozwiń całość

      dales mi -12, a sobie +12, sam zatem spamujesz ufoludku, czy chociarz wiesz co to jest ?

      a brednie to ty gadasz,

      studium gada ze tor kosztuje ok 4 mln za km ,
      a linia na hel 1,8 mln zl za km z listopada 2011r,
      wiec decyzja UMWD oparla sie na dziwnych kosztach

      a wsiokiem jest ten kto nie daje argumentow tylko zaglusza inne zdaniezwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Sam spamujesz ćwoku

      ufoludek (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 7

      Minusują ci racjonalnie myślący czytelnicy. Za swoje chamstwo i bzdety jakie wypisujesz powinieneś dostać 2 razy więcej minusów. A twoje wyliczenia o kant stołu można rozbić, "expercie" (chyba od...rozwiń całość

      Minusują ci racjonalnie myślący czytelnicy. Za swoje chamstwo i bzdety jakie wypisujesz powinieneś dostać 2 razy więcej minusów. A twoje wyliczenia o kant stołu można rozbić, "expercie" (chyba od trollowania). Nie porównuj rzeczy nieporównywalnych. Najpierw zaśmieciłeś słoju spod Sobótki całe forum komentarzami o linii przez Sobótkę pisanymi pod różnymi nickami, a teraz jeszcze obrażasz forumowiczów. Kup sobie kolejkę piko i będziesz puszczał pociągi, gdzie ci będzie się tylko podobało - za swoje pieniądze.zwiń

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      Polecamy

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama