Wrocław: Płatną obwodnicę tiry ominą przez miasto

    Wrocław: Płatną obwodnicę tiry ominą przez miasto

    Jarosław Garbacz

    Gazeta Wrocławska

    Gazeta Wrocławska

    Kierowcy aut powyżej 3,5 tony będą płacić za przejazd obwodnicą

    Kierowcy aut powyżej 3,5 tony będą płacić za przejazd obwodnicą ©Fot. Michał Pawlik

    Zgodnie z decyzją ministra infrastruktury za przejazd autostradową obwodnicą Wrocławia zapłacą tylko kierowcy pojazdów powyżej 3,5 tony.
    Kierowcy aut powyżej 3,5 tony będą płacić za przejazd obwodnicą

    Kierowcy aut powyżej 3,5 tony będą płacić za przejazd obwodnicą ©Fot. Michał Pawlik

    Dla jadących autami ciężarowym, poruszającymi się na krótszych trasach może to oznaczać rezygnację z przejazdu budowaną drogą A8.

    Zdaniem Zygmunta Sieńki, szefa Stowarzyszenia Przewoźników Drogowych Dolny Śląsk, kierowcy jadący na przykład z Długołęki do Leśnicy raczej będą unikać obwodnicy. - Opłata nie uderzy po kieszeni kierowców samochodów ciężarowych jadących przez Wrocław tranzytem. Dla tych poruszających się po regionie codzienna opłata kilkunastu złotych może już być odczuwalna w budżecie - twierdzi Sieńko.

    Dlatego jest obawa, że kierowcy poruszający się lokalnymi trasami i tak pojadą przez centrum Wrocławia. Zakorkowane przez tiry miasto nadal może więc być zatłoczone.

    Według Głównej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad kierowcy tirów zrezygnują z jazdy przez centrum Wrocławia z prostego powodu. - Zdecyduje czynnik ekonomiczny. Wybierając AOW oszczędzą cenny czas i stanie w korkach, a co za tym idzie zmniejszą się koszty paliwa - przekonuje Artur Mrugasiewicz, rzecznik GDDKiA.

    Z takim problemem łatwo poradzono sobie w Warszawie. W szczycie (między godz. 7 a 10 i od 16 do 20) do miasta nie mogą wjeżdżać auta ważące więcej niż 16 ton. Chyba że ich kierowcy mają identyfikator uprawniający do wjazdu. A to właśnie ciężkie tiry najbardziej niszczą miejskie arterie.
    Dla autostradowej obwodnicy Wrocławia nie będzie bezpłatnej alternatywy, tak jak jest w przypadku autostrad. - Obwodnica sama ma zminimalizować ruch tranzytowy na sąsiednich drogach - wyjaśnia Artur Mrugasiewicz.

    Czytaj także

      Komentarze (6)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Wrocław: Płatną obwodnicę tiry ominą przez miasto

      kolo (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 21 / 17

      Albo minister ma jakieś problemy z osobowością , albo jest to koń Trojański PiSu aby zniechęcić wyborców PO do głosowania na tą partię , albo to jeszcze jedna ofiara katastrofy Smoleńskiej

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Nawet pusta AOW też się przyda.

      inżynier (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 17 / 16

      Może nikt tam nie będzie jeździł, ale za to jak świetna promocja miasta. Dobrze będzie wyglądać na zdjęciach. Będzie można się pochwalić, że mamy, stać nas a co ... . W końcu jesteśmy europejską...rozwiń całość

      Może nikt tam nie będzie jeździł, ale za to jak świetna promocja miasta. Dobrze będzie wyglądać na zdjęciach. Będzie można się pochwalić, że mamy, stać nas a co ... . W końcu jesteśmy europejską metropolią! Nie ważne że bez sensu, ważne żeby zrobić. Jedyne czym na prawdę możemy zasłynąć w świecie i Europie to głupota. Na taka skalę to niespotykane zjawisko gdzie indziej.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Obwodnica śródmiejska alternatywą dla AOW?

      wieszcz

      Zgłoś naruszenie treści / 4 / 3

      Głupoty wygaduje rzecznik GDDKiA, że dla AOW nie będzie bezpłatnej alternatywy. Siłą rzeczy alternatywą dla AOW będzie obwodnica śródmiejska. Nie będzie można na niej ograniczyć tonażu samochodów...rozwiń całość

      Głupoty wygaduje rzecznik GDDKiA, że dla AOW nie będzie bezpłatnej alternatywy. Siłą rzeczy alternatywą dla AOW będzie obwodnica śródmiejska. Nie będzie można na niej ograniczyć tonażu samochodów ciężarowych, bo w jej przebiegu znajdują się drogi krajowe (5 i 94), a nawet droga o znaczeniu międzynarodowym (E-261). Może pan rzecznik tego nie wie, bo w miastach na prawach powiatu w zarządzaniu drogami krajowymi GDDKiA wyręczają prezydenci tych miast.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Ominą, ominą...

      czechofil (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 2 / 4

      Nie można zakazać przejazdu przez miasto pojazdom pow. 3,5 t, jeśli dla płatnej drogi nie ma alternatywy. Tak więc prawdopodobieństwo, że TIR-owcy chcąc oszczędzić będą dalej przebijać się przez...rozwiń całość

      Nie można zakazać przejazdu przez miasto pojazdom pow. 3,5 t, jeśli dla płatnej drogi nie ma alternatywy. Tak więc prawdopodobieństwo, że TIR-owcy chcąc oszczędzić będą dalej przebijać się przez Wrocław jest bardzo duże...zwiń

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      Polecamy

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama