Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Wrocławianie mają setki pomysłów, jak zarobić na Euro

Anna Szejda
Monika Hibner liczy, że "Czajownia" przyciągnie kibiców
Monika Hibner liczy, że "Czajownia" przyciągnie kibiców fot. paweł relikowski
Już kilkudziesięciu wrocławian dostało unijne dotacje na założenie firmy, która będzie świadczyła usługi dla kibiców i turystów na Euro 2012.

W kolejce jest kilkuset kolejnych chętnych. Każdy może dostać do 40 tys. zł. Przedsiębiorcy sięgają po pieniądze, aby otwierać sklepy z pamiątkami, lokale gastronomiczne czy hostele. Liczą, że mistrzostwa Europy zapewnią im nowych klientów.

- Zrobiłam małą sondę i okazało się, że nie wszystkim podobają się nasze krasnale. Niektórzy szukają czegoś bardziej oryginalnego - twierdzi Katarzyna Jakubiak, która zamierza sprzedawać pamiątki. Będzie to sztuka użytkowa. - Na upominkach nie zabraknie oczywiście wrocławskich akcentów - dodaje.
Monika Hibner planuje z kolei otworzyć herbaciarnię - ze wszystkimi smakami świata. Liście będzie sprowadzała prosto z plantacji, bez pośredników. - Lokal mam przy Białoskórniczej, obok hostelu, gdzie zapewne będą nocować kibice. Mam nadzieję, że zajrzą do mnie na herbatkę - uśmiecha się.
Maciej Skwara, szef projektu "Eurobiznes 2012", realizowanego przez Fundację Rozwoju Demokracji Lokalnej, przyznaje, że mistrzostwa przyciągają biznesmenów. - To bodziec dla tych, którzy rozważali założenie własnej firmy. Mieliśmy około 130 chętnych, z czego dotacje mogliśmy przyznać tylko 24 osobom - mówi.

Wolfgang Burgstaller, rzecznik magistratu w austriackim Klagenfurcie, współorganizującym Euro 2008, potwierdza, że na mistrzostwach można zarobić: - Największe zyski mieli restauratorzy i właściciele sklepów z gadżetami.

Jak zarobić na mistrzostwach?

Burgstaller: Największe zyski mieli restauratorzy i właściciele sklepów z gadżetami.

Na jaką działalność można dostać dotację?
To m.in. turystyka, hotelarstwo, agroturystyka, gastronomia, usługi komunikacyjne, obsługa imprez masowych, budownictwo, pamiątkarstwo, produkcja materiałów i produktów reklamowych, dziennikarstwo, promocja, poligrafia, usługi PR, reklama.
Dodatkowych informacji udziela Dolnośląski Wojewódzki Urząd Pracy tel. 71-397-41-10 lub infolinia 800-207-097, www.pokl.dwup.pl.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska