Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Chamlet: Wrocławianie nagrodzą najgorsze reklamy

Jacek Antczak
Wrocławianie "nagrodzą" najgorsze reklamy. Każdy może zgłosić koszmar z ulicy i telewizora.

- Pomysł, żeby zorganizować festiwal najgorszych reklam, zrodził się dosłownie na ulicach Wrocławia, którego przestrzeń zaśmiecona jest nieudanymi projektami - tłumaczy Marcin Wszołek z organizacji naukowej Projekt.Disign. Wraz z Instytutem Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Wrocławskiego i Szkołą Wyższą Psychologii Społecznej zamierzają przyznawać Chamlety za najgorsze reklamy telewizyjne, prasowe, zewnętrzne, społeczno-polityczne i tzw. programy communication design.

W jury konkursu zasiądą m.in. profesorowie Michael Fleischer i Dariusz Doliński - naukowcy, którzy wiedzą wszystko o teorii komunikacji i o reklamach.

Zgłoszenie fatalnej reklamy może wysłać każdy za pomocą formularza na stronie: www. pd.uni.wroc.pl lub na facebookowej stronie Festiwalu Chamlet.

- Baliśmy się, że podczas wakacji nie zdołamy zainteresować ludzi reklamami, tymczasem mamy już ponad 200 zgłoszeń, najwięcej telewizyjnych i billboardów - wyjaśnia Wszołek.

Wśród zgłoszeń odnaleźliśmy m.in. kampanię społeczną ministerstwa środowiska z hasłem "Kto niebezpiecznie zwiększa ilość śmieci, popełnia grzech ekologiczny" uzupełnionym cytatem z Jana Pawła II, film "Niczego nie obejrzą, niczego nie posłuchają" pokazujący rozpacz dzieci, które nie mogą oglądać telewizji, bo fryzjer czy kosmetyczka nie opłacili abonamentu, oraz reklamę firmy wędliniarskiej, na której śliczna dziewczyna trzyma w sejfie kiełbasy i balerony.

Oberwało się m.in. Pasażowi Grunwaldzkiemu za billboardy z hasłem zapraszającym na "polowanie, nie zwykłą wyprzedaż", ilustrowanym żyrafami, a także za hasło "prawdziwe lato, nie zwykła słodycz".

- Nie zamierzamy naśmiewać się z fatalnych reklam, lecz otworzyć dyskusję, co zrobić, by branża się poprawiała i naszych ulic nie zaśmiecały nieudolne projekty - mówią organizatorzy Chamleta. Branża na razie nie zgłosiła żadnej reklamy, nawet konkurencji. Ciekawe, czy w listopadzie po odbiór Chamletów przyjadą zwycięzcy - twórcy najsłabszych reklam.

Jakie dziwne reklamy widziałeś na wrocławskich ulicach? Podyskutuj na forum i wyślij nam zdjęcia na [email protected]

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Materiał oryginalny: Chamlet: Wrocławianie nagrodzą najgorsze reklamy - Gazeta Wrocławska

Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska