Chamlet: Wrocławianie nagrodzą najgorsze reklamy

    Chamlet: Wrocławianie nagrodzą najgorsze reklamy

    Jacek Antczak

    Gazeta Wrocławska

    Aktualizacja:

    Gazeta Wrocławska

    Wrocławianie "nagrodzą" najgorsze reklamy. Każdy może zgłosić koszmar z ulicy i telewizora.
    - Pomysł, żeby zorganizować festiwal najgorszych reklam, zrodził się dosłownie na ulicach Wrocławia, którego przestrzeń zaśmiecona jest nieudanymi projektami - tłumaczy Marcin Wszołek z organizacji naukowej Projekt.Disign. Wraz z Instytutem Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Wrocławskiego i Szkołą Wyższą Psychologii Społecznej zamierzają przyznawać Chamlety za najgorsze reklamy telewizyjne, prasowe, zewnętrzne, społeczno-polityczne i tzw. programy communication design.

    W jury konkursu zasiądą m.in. profesorowie Michael Fleischer i Dariusz Doliński - naukowcy, którzy wiedzą wszystko o teorii komunikacji i o reklamach.

    Zgłoszenie fatalnej reklamy może wysłać każdy za pomocą formularza na stronie: www. pd.uni.wroc.pl lub na facebookowej stronie Festiwalu Chamlet.

    - Baliśmy się, że podczas wakacji nie zdołamy zainteresować ludzi reklamami, tymczasem mamy już ponad 200 zgłoszeń, najwięcej telewizyjnych i billboardów - wyjaśnia Wszołek.

    Wśród zgłoszeń odnaleźliśmy m.in. kampanię społeczną ministerstwa środowiska z hasłem "Kto niebezpiecznie zwiększa ilość śmieci, popełnia grzech ekologiczny" uzupełnionym cytatem z Jana Pawła II, film "Niczego nie obejrzą, niczego nie posłuchają" pokazujący rozpacz dzieci, które nie mogą oglądać telewizji, bo fryzjer czy kosmetyczka nie opłacili abonamentu, oraz reklamę firmy wędliniarskiej, na której śliczna dziewczyna trzyma w sejfie kiełbasy i balerony.

    Oberwało się m.in. Pasażowi Grunwaldzkiemu za billboardy z hasłem zapraszającym na "polowanie, nie zwykłą wyprzedaż", ilustrowanym żyrafami, a także za hasło "prawdziwe lato, nie zwykła słodycz".

    - Nie zamierzamy naśmiewać się z fatalnych reklam, lecz otworzyć dyskusję, co zrobić, by branża się poprawiała i naszych ulic nie zaśmiecały nieudolne projekty - mówią organizatorzy Chamleta. Branża na razie nie zgłosiła żadnej reklamy, nawet konkurencji. Ciekawe, czy w listopadzie po odbiór Chamletów przyjadą zwycięzcy - twórcy najsłabszych reklam.

    Jakie dziwne reklamy widziałeś na wrocławskich ulicach? Podyskutuj na forum i wyślij nam zdjęcia na internet@gazeta.wroc.pl

    Czytaj także

      Komentarze (3)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Chamlet

      XXX (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 7 / 9

      http://allegro.pl/laureat-i-miejsca-w-konkursie-chamlet-i1373424837.html

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Jak lekko ludziom oceniać i krytykować innych

      Jacek (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 4 / 8

      zamiast samemu tworzyć.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Ja dołożył bym jeszcze reklamy radiowe.

      xXx (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 7 / 6

      Ta idiotyczna twórczość skutecznie dezorganizuje pracę gdy z głośników leci skoczna piosenka na temat leku od żylaków, jakaś pani opowiada o zaparciach/biegunce lub hemoroidach

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      Polecamy

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama